Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The main idea of this project is to build institutional capacity in the field of social inclusion, in order to achieve better and more effective municipality. Taking into account the identified challenges and needs, the main aim is to promote the enhancement of institutional capacity in Municipality of Beloslav with development active transnational cooperation and sustainable transfer of innovative practices in the field of planning, coordination and implementation of social policies and services in order to achieve more efficient management.
In this context, the project includes activities that will increase the competence of the target group through measures for the study of foreign experience and enhanced transnational cooperation including preparation of analysis of the experience of EU countries and exchange of innovative practices and know-how in the specialized working seminar. This contributes to successful subsequent transfer of the identified social innovation, which has a main role in enhancing institutional capacity. The idea of this new approach in the conduct of public consultation in the planning process of social policies and services to organize complete accompanying informal public events to engage stakeholders. This new process of organization will establish active cooperation of employees of the public administration units, providing social and health services to end users and will provide an opportunity to actively be involved in the planning of policies in this area.
Except in the planning and coordination of policies and services, the innovative approaches can be applied in connection with the extension, amendment, supplement or termination of the policy or services. For this contributed activities to evaluation the applicability of an innovation and dissemination of the results of it. This will facilitate more effective management of the municipality and a well-functioning of the administration, able to meet the expectations of citizens.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Изготвяне на специфичен анализ на опита на държави-членки на ЕС в сектор планиране, взаимодействия и координиране на политики и услуги в сферата на социално включване и борба с бедността: Изпълнението на дейността е насочено към повишаване на уменията и компетенциите на целевата група като осигурява възможност за изучаване и черпене на чуждестранен опит в процеса на планиране, взаимодействия и координиране на политики и услуги в сферата на социално включване. В тази връзка дейността е насочена към постигане на поставените цели на проекта и по-специално към специфична цел 1: Повишаване уменията и компетенциите на служителите в структури на публичната администрация на община Белослав, предлагащи социални и здравни услуги, по отношение планиране и изпълнение на политики и услуги в сферата на социалното включване, посредством мерки за анализ на чуждестранния опит и обмяна на добри и иновативни практики в тази област. Планирано е изготвяне на 1бр. специфичен анализ на опита на три държави-членки на ЕС в това число и Ирландия в сектор планиране, взаимодействия и координиране на политики и услуги в сферата на социално включване. Анализът следва да включва страни, които имат въведени ефективни модели и подходи в процеса на планиране и координиране на социални политики и услуги, в т.ч. изградени инструменти за взаимодействие с гражданите, прилагат добри практики и имат ефикасно действаща администрация.Партньорът ще съдейства с приложимата информация относно опита в неговата държавата в сектор планиране, взаимодействия и координиране на политики и услуги в сферата на социално включване. Изготвеният анализ ще окаже пряко въздействие върху целевата група, тъй като чрез него ще добият по-ясна представа за планирането на политики и услуги в областта на социалното включване в тези страни, активност на гражданите в това отношение, какви модели на взаимодействие на местно равнище се прилагат. По този начин ще се допринесе за повишаване на институционалния капацитет като се повишават знанията и компетенциите на служители в структури на публичната администрация, предоставящи социални и здравни услуги. Чрез познанията за това какво се прилага в другите страни, какви подходи и техники са използвани, ще могат да адаптират информацията към условията в България и по-конкретно към нуждите на целевата група и общината. В тази връзка информация от анализа ще подпомага и допълва процеса на адаптиране на планираната социална иновация, като предоставя по-широка картина и избор от добри примери и конкретни мерки и практически похвати, които потенциално могат да бъдат използвани и адаптирани за българската действителност и целите на иновацията. Ще се знае какви ползи са донесли за обществото в изследваните държави, както и какво може да се надгражда, допълва и изменя, за да се постигне по-добър социален ефект. Освен това изготвеният анализ ще може да се използва при последващата дейност в проекта- провеждането на специализиран семинар за обмяна на опит, добри практики и подходи в процеса на планиране, взаимодействия и координиране на социални политики и услуги. Изпълнението на дейността пряко кореспондира с нуждите на целевата група, тъй като ще допринесе за повишаване на уменията и компетенциите им по отношение на чуждестранния опит и добри практики в процеса на планиране, координиране и прилагане на социални политики. От друга страна чрез повишаване знанията на служителите в администрацията ще се съдейства за повишаване на институционалния капацитет и постигането на по-добро и ефективно управление. Дейността включва следните последователни етапи: -Избор на външен изпълнител, който да изготви анализа; -Сключване на договор за услуга; - Изпълнение на услугата-изготвяне на анализа. 22 000.00 22 000.00
Повишаване на капацитета на партньорите по отношение разработване, прилагане, мониторинг и оценка на добри практики и иновативни подходи, в т.ч. чрез организиране на специализиран работен ссеминар за обмяна на информация, добри практики и модели в сферата на планиране, сътрудничество, комуникация и съгласуване на управленски решения по социални политики и услуги: Изпълнението на дейността е насочено към повишаване на уменията и компетенциите на целевата група като осигурява възможност за изучаване и черпене на чуждестранен опит в процеса на планиране, взаимодействия и координиране на политики и услуги в сферата на социално включване. Също така предоставя възможност за изграждане на засилено сътрудничество чрез обмяна на опит и добри практики на място. В тази връзка дейността е насочена към постигане на заложените в настоящия проект цели и към специфичната цел на ИП 11. Планирано е провеждане на 1 бр. специализиран работен семинар в рамките на 5 дни (с включени дни за пътуване) в Касълбар, Ирландия-общината партньор по проекта. Партньорът по проекта има значителен опит при прилагането на политики и услуги в сферата на социалното включване, които са изцяло насочени към интересите и нуждите на гражданите и които имат положително въздействие върху обществото. Партньорът прилага ефективни методи и подходи при осъществяването на добра комуникация и взаимодействие с гражданите, което оказва благоприятно действие върху изпълнението на политики в тази сфера. Именно поради тези причини партньорството в рамките на проекта ще окаже ключово влияние върху трансферирането на социална иновация в българската община. Това е страхотна предпоставка за обмяна на опит, добри практики и ноу-хау. От страна на кандидата участие ще вземат до 10 лица- служителите/експерти в структури на публичната администрация, предоставящи социални услуги и други експерти и представители на свързани дирекции на администрацията, които пряко участват в процеса на планиране на социални политики. От своя страна партньорът ще осигури експерти, които да споделят добрите практики. В рамките на няколко дни участниците ще имат възможност да обменят опит и знания при прилагането и изпълнението на политики в сферата на социалното включване, да видят на място в страната-партньор какви методи и подходи се прилагат в тази сфера. Сътрудничеството и споделяне на опит зад граница е ефективен начин за достъп до нови идеи, иновативни подходи и нови умения. Освен това по време на работния семинар всички участници ще имат възможност заедно да обсъдят и коментират свои идеи, мнения, препоръки на база на специфичния анализ на опита на държави-членки на ЕС в сектор планиране, взаимодействия и координиране на политики и услуги в сферата на социално включване. По време на семинара българските участници ще си водят доклади, съобразно с програмата, които ще могат да използват при предстоящото адаптиране на социалната иновация. От друга страна експертите от страна на партньора ще участват в координирането на работния семинар и ще подпомагат българските участници по отношение на адаптирането на иновативния модел, който искат да приложат, съобразно българските условия. Дейността ще включва няколко последователни етапа: - избор на външен изпълнител за организиране на работното посещение в Ирландия и сключване на договор за услуга; - подготовка на българските участници, съгласно предварително определената програма за провеждане на работния семинар; - провеждане на специализирания работен семинар. Изпълнението на дейността ще допринесе за увеличаване на знанията и компетенциите на целевата група, а това от друга страна ще окаже положително въздействие върху ключовите им потребности в т.ч.: повишаване на административния капацитет в процеса на прилагане и изпълнение на политики и услуги в сферата на социалното включване и засилено сътрудничество с партньори от други страни, в сферата на социалното включване. 70 000.00 70 000.00
Адаптиране на социалната иновация (във връзка с процеси на планиране, координиране и съгласуване на политиката и услугите в сферата на социалното включване), на база иновативните модели и практики от друга/и държава/и; Пилотно прилагане на социалната иновация;: Изпълнението на дейността допринася за изграждане на засилено сътрудничество с чуждестранни партньори и предоставя възможност представителите на целевата група да приложат на практика вече натрупаните умения и компетенции по отношение на чуждестранния опит.Предвид изградената основа от предходните две дейности сега на практика ще могат да приложат иновативния модел, съобразно условията на страната и общината.В унисон с това дейността е насочена към постигане на поставените цели на проекта или по-конкретно на специфична цел 2 В рамките на тази дейност е планирано най-напред да се стартира с работа по адаптиране на идентифицираната иновативна практика, с изготвен 1бр. Наръчник за прилагане на иновацията.Този етап е от изключителна важност за самото пилотно прилагане на иновативната практика, тъй като ще предостави информация за законовата рамка, характеристики и специфики на местната действителност и пр., въпроси които ще доразяснят и затвърдят информацията относно условията и възможностите в страната и общината за прилагането на този иновативен подход. Изготвянето на наръчника ще се извърши от външен изпълнител, тъй като за самата експертиза са необходими експерти в конкретната област.Изпълнението на тази стъпка е предвидено съгласно нуждите на целевата група, тъй като чрез наръчника, а също и използвайки докладите от предходната дейност те ще затвърдят знанията и компетенциите си и ще могат да предприемат пилотното изпълнение на иновацията. Този последващ етап от дейността е насочен към трансфериране на иновацията, чиято основна идея е да се въведе нова форма на взаимодействие с гражданското общество като отговор на обществените очаквания за нови и по-добри начини за решаване на социалните проблеми и удовлетворяване на социалните нужди. Новият подход има за цел в процеса на организиране на събития за публични консултации при планирането на социални услуги и политики, да се организират цялостни съпътстващи неформални публични прояви за ангажиране, в т.ч. обособяване на зони за неформални консултации и разговори, панели за кратки режисирани дискусии за даване на необходимите отговори в съчетание с организиране на фестивали, игри, които да насърчат посещаемост, особено от лица в риск от социално изключване. Всички тези неформални публични прояви са предпоставка за изграждането на една приятелска среда, в която хората могат да се отпуснат и да бъдат по-активни в споделянето на мнения и идеи. Изграждането на активно взаимодействие с гражданите пък ще допринесе за укрепване на капацитета на целевата група при изпълнение на задълженията им за ефективно и ефикасно планиране на социални услуги и политики. Тези нетрадиционни методи на консултации с крайните потребители ще изградят нов подход и модел на взаимодействие с гражданите и ще допринесат за по-ефективно планиране на политики и услуги. Иновативният подход е и пряко обвързан с идентифицираните потребности на целевата група и ще допринесе за постигане на:по-активното ангажиране и взаимодействие с гражданите, по-ефективно използване на новите технологии и съвременни похвати за информиране и ангажиране на обществото, подкрепа по-доброто и ефективно управление и т.н. Изпълнението на тази дейност ще бъде организирано в следните етапи: -избор на външен изпълнител,сключване на договор и изпълнение на работа по адаптиране на иновацията; - пилотно прилагане на иновацията-този етап ще включва: -дейности по повишаване обществената осведоменост относно иновативната практика и по привличане на участници в прилагането на иновативния модел. Тези дейности са важен елемент от въвеждането на иновацията, тъй като за да достигне идеята за новият подход до повече заинтересовани лица е необходимо предварително да се провокира техният интерес. Така те ще бъдат информирани за естеството на провеждане на нестандартните методи на консултации, което още в началото ще допринесе към интересът им за участие. -пилотно прилагане на адаптирания подход при организиране на публични консултации 67 000.00 66 994.58
Оценка на постигнатите резултати относно приложимостта на иновативните елементи: Изпълнението на дейността ще предостави информация за постигнатите резултати и за това необходимо ли е и какво да се променя или допълва по иновативния подход. Това ще допринесе за успешен трансфер на социалната иновация и по-добра ефективност и успешно бъдещо продължаване на прилагането й и след приключване на проекта. В този контекст дейността е насочена към постигане на поставените цели на проекта или по-конкретно на специфична цел 3: Създаване на подходящи условия за устойчиво прилагане на иновативния подход чрез оценка и разпространение на резултатите. В рамките на тази дейност е планирано изготвянето на 1бр. Доклад за оценка на постигнатите резултати от гледна точка на приложимостта на иновативния подход при прилагането на политики и услуги в сферата на социалното включване. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител. Изпълнението й ще предостави информация за хода на реализацията на иновативния подход в процеса на планиране и изпълнение на социална политика и услуга. Освен това оценката на постигнатите резултати е важен елемент при взимането на решения за продължаване, изменение, допълване или прекратяване на реализацията на идентифицирания иновативен модел. Оценката ще проследи на практика следните параметри: • Проследяване постигането на целите и резултатите на проекта, както и тяхната връзка с удовлетворяване потребностите на целевата група; • Особености при изпълнение на заложените дейности и връзката им с целите и постигнатите резултати по проекта; • Ефективност и ефикасност на предвидените разходи по отношение на поставените цели, дейности и постигнати резултати. По този начин се създават допълнителни условия за успешен трансфер на социалната иновация и предпоставка за устойчивото й прилагане и след приключването на проекта. Изпълнението на дейността пряко кореспондира и с идентифицираните потребности на целевата група, тъй като дава информация до колко въвеждането на иновативния модел е удовлетворило техните нужди. Освен това създаването на подходящи условия за устойчиво прилагане на иновацията допринася за изграждането на по-добра и ефективна администрация, ориентирана към потребностите на обществото. Изпълнението на дейността включва следните етапи: -Избор на външен изпълнител за изготвяне на доклада; - Сключване на договор за услуга; - Изпълнение на услугата: изготвяне на Доклад за оценка на приложения иновативен подход при прилагането на политики и услуги в сферата на социалното включване. 2 000.00 2 000.00
Разпространение на постигнатите резултати (положителни и/или негативни): Изпълнението на дейността ще допринесе за създаване на по-ясна представа по отношение на ефекта от трансферираната и въведена иновативна практика. В тази връзка изпълнението й е от ключово значение, тъй като разпространението на постигнатите резултати е планиран процес на осигуряване на информация, свързан с качеството, релевантността и ефективността на резултатите, постигнати от адаптирането и пилотното изпълнение на иновационната практика. Изпълнението на дейността определя й до каква степен резултатите достигат до целевата група и заинтересованите страни и се използват от тях. В това отношение планираната дейност е насочена към постигане на поставените цели на проекта и по-специално на специфична цел 3: Създаване на подходящи условия за устойчиво прилагане на иновативния подход чрез оценка и разпространение на резултатите. В рамките на тази дейност е планирано: • Изготвяне на цялостна стратегия за комуникиране на продуктите на проекта и постигнатите въздействия и мултиплициране на иновацията. Стратегията ще съдържа: идентифициране на целевите групи, сред които да се популяризират резултатите в краткосрочен, средносрочен и дългосрочен план; идентифициране на подходящите канали, средства и техники на комуникация с тях и т.н. Изготвянето на стратегията ще допринесе за устойчивото популяризиране на иновативния модел във времето, за генериране на нови идеи, за набиране на участници в процеса на последващо планиране на полита и/или услуга. Също така ще съдейства за мултиплициране на резултатите на регионално и национално ниво като предостави възможност други общини да прилагат целия модел или елементи от него. • Изготвяне и разпространение на информационни материали във връзка с постигнатите резултати от трансферирания иновативен подход, съдържащи необходимата визуализация и упоменаващи приноса на ОПРЧР, както следва: - 300 бр. информационни брошури; - 5000 бр. информационни флаери; Информационните материали ще бъдат разпространени повсеместно в общината, сред посетители на общинската администрация и сред заинтересовани лица. • Организиране и провеждане на информационен форум с представители на общината и други местни и регионални органи, на гражданския сектор и потребителите на социални услуги. На форумът ще бъдат представени резултатите от пилотното прилагане на иновацията, представители на целевата група ще имат възможност да споделят опита и знанията, натрупани в рамките на проекта, а също и да обсъдят евентуални последващи дейности. Реализирането на дейността е с устойчив характер, тъй като чрез изпълнение на предвидените мерки, резултатите от трансферираната иновация ще достигнат до по-голяма част от потребителите на социални услуги и други заинтересовани страни. Също така ще повиши интереса им за участие в последващи публични консултации, основаващи се на иновативния подход. Това от друга страна ще допринесе за мотивация на служителите в администрацията да развиват компетенциите и уменията си и да поддържат една добре организирана и ефективна администрация, която да отговаря на нуждите на обществото. Дейността ще включва следните последователни етапи: -избор на външен изпълнител за изготвяне на стратегия за комуникиране и сключване на договор за услуга; -изпълнение на услугата: Изготвяне на цялостна стратегия за комуникиране; -избор на външен изпълнител за изготвяне на информационни материали и сключване на услуга; -разпространение на изготвените информационни материали във връзка с постигнатите резултати от трансферирания иновативен подход; -организиране и провеждане на информационен форум. 17 954.55 17 954.55
Организация и управление на проекта: Дейността е насочена към гарантиране качественото и коректно изпълнение на проектните дейности и цялостно постигане целите, очакваните резултати на проекта и заложените индикатори. Дейността ще се осъществява през цялата продължителност на проекта, от първи до последен проектен месец. Тя е задължителна част от изпълнението на проекта. Гарантира правилното реализиране на дейностите, законосъобразността на извършваните разходи и коректното администриране и отчитане. Допринася също така за повишаване на административния капацитет на кандидата и на способността за ефективно и ефикасно разходване на публични средства. Процесът на организация и управление включва: планиране, изпълнение на проектните дейности, мониторинг, контрол и отчетност, водене и съхранение на проектната документация. Управлението на проекта ще бъде реализирано от външен изпълнител, като ще се координира и следи от ръководителя на проекта като представител на кандидата. Това ще осигури успешно изпълнение на проекта и постигане на заложените цели и индикатори. Работата по управление на проекта ще е свързана с наблюдение и следене на: напредъка и изпълнението на дейностите; спазването на времевия график; съобразяването с евентуални препоръки, направени при проверки; спазването на правилата за публичност и прозрачност; спазването на целесъобразността и законосъобразността на извършваните разходи. За целта ще се провежда регулярна комуникация и координация на задачите и действията между външния изпълнител и ръководителя на проекта от страна на кандидата - за обсъждане, оценка и отчитане на постиганите резултати. Партньорът по проекта също ще участва със свои представители в подпомагане и координиране на целия процес на изпълнение на проекта и отчитането му. Дейността включва още и осъществяване на всички задачи, свързани с подготовката и провеждането на съответните процедури за избор на външни изпълнители по проектните дейности. Ще се изготвят и окомплектоват необходимите тръжни документации. Процесът ще се следи и контролира от ръководителя на проекта. 18 045.45 18 044.91
Информация и комуникация по проекта: Дейността е насочена към популяризиране на проектните дейности, проектните цели и финансирането на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020 и е планирана съгласно изискванията описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Изпълнението на дейността е задължителна част и ще се осъществява от началото до края на проекта. Дейността ще включва изготвяне на информационни материали по проекта, съдържащи необходимата визуализация и упоменаващи приноса на ОПРЧР, както следва: - 3бр. информационни плаката, които ще бъдат поставени на видни места в общината; - 200 бр. информационни брошури, които ще бъдат разпространени повсеместно в началото на проекта и ще съдържат обща информация за проектната структура, очакваните резултати и източниците на финансиране. - 1бр. информационен банер, съдържат обща информация за проекта. Към настоящата дейност се включва също поставяне на необходимата визуализация по всеки един документ, който ще бъде издаден във връзка с проекта. Също така, на сайта на общината ще бъдат поместени публикации с информация относно проекта, източниците на финансиране и получената безвъзмездна помощ, с необходимата визуализация. Партньорът по проекта също ще използва активно ресурсите си за популяризиране на проектната структура, очаквани резултати и източници на финансиране в т.ч. чрез публикации във връзка с проекта в интернет страници, използване на местни вестници и други медии. Изпълнението на тази дейност включва следните етапи: - Избор на изпълнител и сключване на договор за услуга; - Изготвяне на информационните материали; - Следене за поставяне на визуализацията през целия период на изпълнение на проекта. 1 500.00 1 500.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).