Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 678 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project proposal includes providing and ensuring access to integrated services, according to the specific needs of the people incapable of self-care and people with disabilities by supporting of Unit for services created in home environment by procedure "Help at Home". 
The project proposal corresponds with the OP "Human Resources Development" 2014-2020. The project complements without duplicating other documents.
 Development Plan of the Municipality of Kostenets 2014-2020, Specific objective 3.4. Improving the quality of social services and development of community services for prevention of social inclusion and isolation.
Measure 3.4.1.Expanding network of social services to support vulnerable groups and communities.
The population of Municipality by current address is 12302. People with disabilities are 1400 and those over 65 years are 2400.  350 persons are with reduced working capacity of over 90%, and 1050 people are with reduced working capacity of 50 to 90%. 
The number of children with disabilities in the municipality is 55.15 of them are in need of constant care.
30%  from people over 65 live alone. These are mostly elderly people with disabilities who need services in the community or in home environment and social contacts.
On the other hand a significant group of people with disabilities live with relatives, which leads to their permanent involvement and the lack of labour income. Unemployment data in Kostenets tend to increase the number of unemployed persons. In May the unemployment is 12.83%, which is over the national average. The demographic development of the municipality has the following features - the population of the municipality decreases, the number and proportion of older people by reducing the number of working-age population. The trend is the aging of the population, especially in smaller villages. The highest number of people in need remain off the scope of the projects for the provision of social services.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Целта на дейността е качествено и оперативно организиране, координиране, изпълнение, контрол и отчитане на цялостната дейност по проекта, за постигане на заложените цели. Ефективното и своевременно организиране, координиране, контрол и отчитане на цялостната дейност на проекта ще доведе до постигане на заложените цели. Дейността включва подготовка и изпълнение на дейностите по проекта, съгласно план-графика. Дейността включва контрол и мониторинг, провеждане на работна среща с ползвателите и техни близки, относно качеството и изпълнението предлаганите услуги. Екипът за организация и управление на проекта включва: ръководител - Отговорен за цялостното изпълнение на проекта и осигуряване на взаимодействието със заинтересованите страни и държавните институции, както и външните експерти /обучители, консултанти/. Отговорен за отчитането към Договарящия орган. Разпределя ангажименти към екипа, наблюдава и координира цялостната работа. Подпомага проектния екип за организиране и осъществяване на публичните събития както за представяне на проекта, така и за резултатите, свързани с реализацията му. Работи за оптималния ефект от разходването на средствата по проекта; повишаване ефективността от заложените дейности, утвърждаване на принципите, заложени в ОП „РЧР”. ,координатор- Осигурява цялата административна подкрепа на ръководителя за периода на изпълнение на проекта, в частност за организиране на обучения, екипни срещи, за отчитането по проекта, както и всички останали дейности, свързани с изпълнението на проекта. Работи под прякото ръководство на ръководителя на проекта, координира проектните действия. Взаимодейства с останалата част от екипа на проекта, както и с доставчиците и ползвателите на социалните услуги. Отговаря за коректното провеждане на ежедневните ангажименти по проекта. Следи за графика на дейностите. Подпомага изготвянето на междинните и финалния отчети. Подпомага останалите членове на екипа., счетоводител- Води финансово-счетоводната документация. Изготвя финансовите отчети, подпомага проектния екип при отчитане на проекта. Отговаря за правилното отчитане на проекта, съгласно действащото законодателство и принципите на Оперативната програма ”Развитие на човешките ресурси”. Следи за правилното разходване на финансовите средства, в рамките на проектния бюджет. експерт административни дейности - Осъществява вътрешен мониторинг по проекта. Извършва посещения „на място” с изготвяне на необходимите индивидуални протоколи. Извършва мониторинг върху дейността на психолога и медицинския специалист. Изготвя протоколи от заседанията на екипа. 42 890.40 41 164.44
Подбор и наемане на персонал: Организация, подготовка, функциониране на Звеното за услуги в домашна среда. Изготвяне на процедура за подбор на персонала предоставящ социалните услуги личен асистент, социален асистент и домашен помощник. Процесът на кандидатстване, оценка и класиране на кандидатите за социални асистенти, лични асистенти и домашни помощници се извършва при условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, възраст, етническа принадлежност и др. Подборът ще се извърши по критерии, определени съобразно длъжността / квалификация, опит, мотивация, нагласа за работа с лица от целевите групи и др./ по документи и интервю/. Показалите, удовлетворителни резултати/ съгласно утвърдените критерии/ се назначават на трудов договор, подписват декларация за спазване на поверителност, лични данни и информация. На назначените се предоставя длъжностна характеристика и правилник за вътрешния ред в Звеното за услуги в домашна среда. Процедурата за подбор на персонал ще се използва през целия период от реализиране на проекта с цел гарантиране на ефективни и адекватни действия в случай, че възникне необходимост от назначаване на нови лица в звеното. Назначаване на технически сътрудник за управление на Звеното за услуги в домашна среда - 1 лице, което ще бъде прехвърлено по проекта от сега действащото Звено за услуги в домашна среда, създадено по проект Помощ в дома и с устойчивост до края на м. август 2015 г. Техническият сътрудник ще осъществява и вътрешен мониторинг, относно удовлетвореността на потребителите от предоставяните услуги, по време на изпълнение на проекта. Изготвяне на графици за изпълнението на дейностите и сключване на договори със социалните асистенти, домашните помощници и личните асистенти.Техническия сътрудник в Звеното за услуги в семейна среда изготвя и индивидуалните планове на одобрените кандидати. 442 238.31 432 642.90
Обучение на персонала: Всички подбрани лица за предоставяне на услугите личен асистент, социален асистент и домашен помощник, които не са преминали идентично обучение ще бъдат включени във въвеждащо обучение преди стартиране на дейностите по предоставяне на услугите. Обучението включва следните теми - общи познания за домашните грижи и необходимите умения, основни задължения, специфика на грижата за стари хора, лица и деца с увреждания, методика за предоставяне на услугите, работа с потребителите и техните семейства, етични стандарти, справяне с кризисни ситуации, осигуряване на качество на услугите. Обучението включва теоретичен и практически модули. Назначените лица ще преминат и надграждащо обучение за надграждане на знанията и уменията за работа с различните групи потребители. Обучението включва теми като - работа с възрастни хора и терминално болни - старостта като феномен, специфика на общуването със стари хора, умения за справяне със състоянието при старите хора, работа с деца и възрастни хора с увреждания, специфика на работата при физически и интелектуални увреждания. 640.08 413.01
Информиране, консултиране и подбор на потребителите: Обявяване на начина и сроковете за кандидатстване, както и целевите групи които могат да кандидатстват. Прием на документи. След изготвяне на индивидуалните оценки на потребностите, сформирана комисия от кмета на общината ще извърши крайния подбор на потребителите, които ще бъдат включени в проекта. На основата на изготвената индивидуална оценка, специфичните потребности на лицето, нуждата на включването му в обгрижването, възможността за най-пълно удовлетворяване на желанието му както и ефективното разпределение на персонала, комисията изготвя окончателен списък на ползвателите на услуги. 0.00 0.00
Изготвяне на индивидуална оценка на потребностите на подбраните ползватели на услугите, разработване на индивидуални планове за предоставяне на социалните услуги и сключване на договори с ползвателите: Идентифициране на индивидуалните нужди на потребителите за определяне на конкретния вид и времетраене на предлаганите услуги. Оценката на потребностите отчита информация за кандидата за потребител, информация за неговото увреждане / състояние, проблеми с функционирането, отклонения от поведението, необходими медицински манипулации, отражение на ограниченията в живота на потребителя, участие в образователни дейности / за деца/ - детска градина или училище, желание на кандидата за потребител относно спецификата на обслужване и времетраенето, наличието на близки или самотноживеещо лице. Индивидуалните оценки отразяват обективните причини за невъзможност и нужда от подкрепа. На всеки одобрен потребител на база на изготвената оценка на потребностите се изготвя индивидуален план за обслужване съдържащ часовете за обслужване, договорените дейности и времетраенето, мнението на потребителя, относно извършваните услуги. 1 147.20 1 110.25
Предоставяне на социалните услуги „личен асистент”, „социален асистент” и „домашен помощник” и предоставяне на специализирана психологическа подкрепа на изпълнителите, както и мотивационна и психологическа подкрепа и здравни услуги на потребителите : Предоставяне на почасови услуги за лична помощ при хранене, помощ при поддържане на личната хигиена, помощ при приемане на лекарства, предписани от лекар, и други услуги в дома на потребителя, придружаване до детско или учебно заведение, лечебно заведение, месторабота, помощ в общуването и осъществяване на социални контакти, помощ при подаване на заявления, писма, както и други социални дейности. Предоставяне на почасови услуги за комунално-битови дейности като: пазаруване, поддържане на хигиената в жилищните помещения, обитавани от ползвателите, приготвяне на храна с продукти и средства на потребителите, палене на печки пред отоплителния сезон и пренасяне на дърва. Чрез предоставяне на услугите „ личен асистент”, „социален асистент” и „домашен помощник” ще се осигури компетентна помощ на потребителите със затруднения в самообслужването да се справят сами в ежедневието си, да се социализират; да се даде възможност на техните близки за започнат работа, както и за семействата на деца с трайни увреждания с цел социално включване и развитие на потенциала на детето.и др. По време на изпълнение на проекта ще бъдат организирани групови консултации с изпълнителите по проекта за оказване на психологическа подкрепа, консултиране и помощ, относно работата с уязвимите групи. Назначения на граждански договор психолог ще оказва психологическа подкрепа на потребителите чрез посещение на място в домовете. Назначения медицински специалист ще оказва медицинска подкрепа - превързване на рани, мерене на кръвно налягане, поставяне на инжекции чрез посещение в дома на потребителите. Редовно ще се следи здравният им статус и ще им се оказва психологическа подкрепа. 10 562.88 10 230.78
Информиране и публичност: Осигуряване на публичност и разпространение на информация относно конкретните цели и резултати от проекта , при спазване на изискванията и условията, описани в Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 . Организиране и провеждане на пресконференция при стартиране и при приключване на проекта, изготвяне и разпространение на диплянки и плакати, изготвяне и поставяне на информационна табела. 2 040.00 1 550.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).