Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 707 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

Bulltek was founded in 2009 with the following main activity: production of metal and plastic components and their installation in detail in parts for circuit breakers.The main customers are:Zobele Bulgaria,Socomec(France),ABB Bulgaria and its branches in Italy,France,Norway, Sweden,Germany,Finland,Egypt.The diversified production and the large product range continuously require availability of stock records, purchase of raw materials,hiring and management of new personnel, management of cash flows,marketing and advertising activities, relationships with customers and suppliers,management of complaints and others. All these activities,carried out by Bulltek in high volumes, often lead to the dispersion of information with several negative effects:inaccurate management decisions,complaints from clients,inability to quickly handle certain orders,slowdowns in the production process and additional operative costs,particularly arising from environmental protection activities. This situation necessarily leads the company towrds the adoption of a single software system using a common database that covers all the business processes: planning, budgeting and monitoring of a production, supplies, sales, storage, resources, accounting. To meet this need it is necessary to purchase and implement an integrated system ERP/CRP  for the management of business and production processes and the implementation of an environmental management system complying with the standard BDS EN ISO14001:2015, which cover all business processes, offer a wide range of functionality and lead to a very effective and innovative internal organization, improve the market position and increase export revenues. The realization of this project satisfies the needs of BULLTEK to find suitable solutions for the organization and optimization of the manifacturing process and the management of the company, to improve the productivity, to increase net revenues from sales, exports earnings and profits
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез закупуване, лицензиране и внедряване на 1 бр. ИНТЕГРИРАНА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА БИЗНЕС ПРОЦЕСИ, ОТЧЕТНОСТ И ПЛАНИРАНЕ НА ПРОИЗВОДСТВО ERPamp;CRP с управление на 60 машини.: Проектът предвижда придобиване и въвеждане на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите и производството в "БУЛЛТЕК" ООД, който ще въведе иновационни управленски практики в дружеството. Чрез закупуването на ИНТЕГРИРАНА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА БИЗНЕС ПРОЦЕСИ И ПРОИЗВОДСТВО ERPamp;CRP значително ще се подобрят всички управленски процеси в предприятието и ще се осигури лесно приспособяване при промени в организационната структура, като фокусът ще бъде върху организацията и оптимизацията на производството. Въведената система ще способства за мащабно оптимизиране на всички бизнес процеси, което чувствително ще се отрази върху възвръщаемостта на активите, на собствения капитал, на коефициентите за ликвидност и най-вече на (Profitability Ratios) коефициентите за рентабилност и експортния потенциал на предприятието. Новата система ще осигури надежден достъп до точна и пълна база данни, с възможност за генериране на разнообразни отчети, които ще носят надлежна и навременна информация за моментната картина в "БУЛЛТЕК" ООД Функционални възможности на системата Анализи amp; Контролинг • Направление на разходи и възвръщаемост по центрове на печалба и дейности. Отделя разпределения на планови и фактически стойности. Интегрирано направление на фактически стойности посредством взаимодействие с модулите: Финанси, Материални Запаси, Покупки, Продажби, Дълготрайни Активи Периодични анализи и изчисляване на отклонения между планови и фактически стойности Продуктови Такси • Модулът управлява таксите за опаковки за стоки пуснати на пазара от производители и вносители. Изчислява и показва таксите в издадените фактури. Поддържа номенклатура на видовете опаковки и съответните такси към тях, и позволява асоциирането на артикул с материал на опаковката (първична, вторична и третична). Управление на Отпадъци • Модулът управлява отпадъците генерирани по време на производството и реализацията на продуктите и услугите. Управление на използваеми отпадъци и тяхното повторно връщане в производство. Управление на договори с фирми за изкупуване и рециклиране на отпадъци. Категоризиране и технологична карта на съхранение, разделяне и работа с отпадъци ОЕЕО • Модулът управлява таксите събирани за пускане на пазара на електронно и електрическо оборудване. Поддържа номенклатура на артикулите по категория, код по комбинираната номенклатура и ПРОДПРОМ код. Позволява асоциирането на съответното оборудване с категория и показването на размера на таксата в издадената фактура Производство Разширено • Управление на производствени документи, технологичен процес и цикъл, производствени ресурси. Проследяване етапи и варианти на производство за всяка производствена поръчка. Възможност за управление на части от производствени процеси, анализ на разходите и възвръщаемост по дейности. Производствено Планиране • Планиране управлението на производство чрез процедури ”MRP II” и “неограничен CRP капацитет”. Анализ производствени поръчки с GANTT диаграми. Отворени Поръчки • Модулът позволява възможност за планиране посредством индивидуализиране на договорите, план на поръчки за покупки и продажби Интеграция със въведена система за управление: • Пълна интеграция със съществуващата система с надграждане на функционалностите за отчет на производство по машини, поръчки и оператори. Следене и планиране на производственият капацитет. MDC управление: MDC е мрежово базирана система, която събира данни от цеха и визуализира актуалното състояние на всички машини от данните, постъпващи от CNC контролерите и работните места с баркод скенер или терминал. Промяната в статуса на всяка CNC машината са регистрират автоматично от хардуерното устройството Netcube WEB-IO. Същото устройство следи броя на произведените детайли. Причините за престоя, а също така номер на поръчката, операцията, продуктовия код и идентификацията на оператора могат да бъдат регистрирани по различни начини: чрез бар-код скенер, web-базирани терминали посредством компютър или мобилно устройство 140 000.00 140 000.00
Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез закупуване на ново оборудване, необходимо за функционирането на 1 бр. ИНТЕГРИРАНА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА БИЗНЕС ПРОЦЕСИ, ОТЧЕТНОСТ И ПЛАНИРАНЕ НА ПРОИЗВОДСТВО ERPamp;CRP с управление на 60 машини ще бъде постигнато чрез закупуване и инсталиране на 1 бр. Хардуер - Сървър и хардуер–управления машини : Настоящата дейност е необходима за постигане на заложените в проекта цели. За да може да функционира правилно ИНТЕГРИРАНА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА БИЗНЕС ПРОЦЕСИ, ОТЧЕТНОСТ И ПЛАНИРАНЕ НА ПРОИЗВОДСТВО ERPamp;CRP с управление на 60 машини е необходимо да съществува наличен хардуер, който да я приеме. "БУЛЛТЕК" ООД разполага с част от необходимият хардуер и инфраструктура, но не разполага със сървър, който технически и технологично да отговаря на изискванията за инсталиране и поддържане в експлоатация на софтуерната ERPamp;CRP система. В тази връзка е планирано закупуване на 1 бр. сървър, който представлява ДМА и има за цел да създаде условия за правилното функциониране на ERPamp;CRP системата за управление на бизнес процесите и производството във фирмата. Неговото инсталиране е неделима част от реализацията на цялостната идея по проекта. ERPamp;CRP системата предоставя възможност чрез иновативен модул - мрежово базирана система - MDC , да се събират данни от цеха и визуализира актуалното състояние на всички машини от данните, постъпващи от CNC контролерите и работните места с баркод скенер или терминал. Промяната в статуса на всяка CNC машината са регистрират автоматично от хардуерното устройството Netcube WEB-IO. Същото устройство следи броя на произведените детайли. Причините за престоя, а също така номер на поръчката, операцията, продуктовия код и идентификацията на оператора могат да бъдат регистрирани по различни начини: чрез бар-код скенер, web-базирани терминали посредством компютър или мобилно устройство. В тази връзка с възможността за управление на 60 броя машини е необходимо закупуването на специализиран хардуер–управления машини, съгласно приложената техн. спецификация към проекта. Хардуерът, необходим за пълноценното функциониране на ERPamp;CRP системата ще бъде изцяло съобразен с функционалностите на системата. В съответствие с Постановление № 160/01.07.2016 г. на Министерския съвет, за изпълнението на настоящата дейност по проекта, ще се подготви и публикува съобщение за набиране на ценови предложения в ИСУН за избор на изпълнител за доставка на необходимия хардуер, като едновременно с това ще се извърши и служебна публикация на Единния информационен портал. В публикуваното съобщение ще се посочат минималните технически характеристики на оборудването, прогнозната стойност и срока за подаване на ценовите предложения. Всички етапи на процедурата ще бъдат осъществени под контрола на Управляващия орган. Екипът по управление на проекта от "БУЛЛТЕК" ООД ще публикува съобщение за набиране на ценови предложения само след изричното одобрение от страна на Договарящия орган. Със спечелилия търга кандидат ще бъде сключен договор за извършване на предвидените дейности за доставка, инсталиране и изпитване на хардуера. Ще бъде издадена заповед за сформиране на комисия, в чийто състав ще се включат представителите от екипа по управление на проекта. Комисията ще проведе процедурата по оценка на подадените ценови предложения и ще избере изпълнител на съответната дейност. При провеждане на процедурата за избор на изпълнител, на база на получените ценови предложения комисията ще извърши оценката и класирането на офертите. Въз основа на извършеното класиране, ще бъде сключен договор за доставка на предвиденото оборудване. Предвидената доставка ще допринесе за подобряване на управленските и производствени процеси във фирмата чрез инсталиране на хардуер за правилното функциониране на ИНТЕГРИРАНА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА БИЗНЕС ПРОЦЕСИ, ОТЧЕТНОСТ И ПЛАНИРАНЕ НА ПРОИЗВОДСТВО ERPamp;CRP с управление на 60 машини. Предвиденият финансов ресурс за дейността е 78 000 лв., от които за сървър 18 000 лв. и за специализиран хардуер–управления машини - 60 000 лв. 78 000.00 78 000.00
Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет, чрез въвеждане и сертифициране на система за управление на околната среда БДС EN ISO 14 001:2015: Настоящата дейност е необходима за постигане на заложените проектни цели. "БУЛЛТЕК" ООД използва ефективно всякакви бизнес инструменти, за да подобри пазарните си позиции на международни пазари и да увеличава постепенно приходите си от износ. Увеличаване на експортния потенциал е приоритет за дружеството, като ръководството му отчита всички показатели, които влияят за успешното позициониране на външните пазари - високо качество на произвежданата продукция, оптимални срокове за изпълнение на поръчките, предлагане на отстъпки за серии в големи количества и дългогодишни клиенти, разработване и внедряване на нови продукти, целево инвестиране в изграждане и поддържане на модерен и адекватен машинен парк и обучени служители. Наред с това, фирмата е отчела и значението за интернационализация на продукцията в наличието на международно признати стандарти, които освен, че вътрешно - фирмено регулират работните процеси, дават и преднина и сигурност пред международните клиенти. Анализите на дружеството към на настоящия момент показват ясна тенденция при международните клиентите да се интересуват все повече и повече как изделията им са произведени, особено ще се отнася до опазването на околната среда. Понастоящем "БУЛЛТЕК" ООД изпълнява всички законови предписания, свързани с безопасното производство, с цел опазване на околната среда, но не разполага с единна система, която да концентрира методически всички стъпки, които се правят в дружеството по отношение на спазване на разпоредбите за опазване на околната среда. От друга страна екологичното законодателство в България претърпя сериозно развитие и беше постигнато високо ниво на хармонизация между българските закони и подзаконови нормативни документи и тези на ЕС. Това постави много по-сериозни изисквания пред производствените предприятия, които са свързани със значителни инвестиции в оборудване, складови помещения, обучения на персонала и др. "БУЛЛТЕК" ООД като фирма. "БУЛЛТЕК" ООД извършва периодично прегледи на работата си по опазването на околната среда, но това съвсем не е достатъчно, ако иска да е сигурно, че дейността и отговаря на законовите изисквания не само в дадения момент, а постоянно, като това се извършва и ресурсно ефективно. Чрез внеряване и сертифициране на системата за управление на околната среда ще можем да идентифицираме аспектите по отношение на околната среда и по този начин да подобрим резултатността си спрямо нея. В тази връзка "БУЛЛТЕК" ООД е отчела нуждата от въвеждане на единна система за управление на околната среда БДС EN ISO 14 001:2015, която цели точно това - да докаже, че действията на предприятието отговарят на нормативните разпоредби по всяко време и да послужи като инструмент за достигане на нови групи международни клиенти като се преодолеят рестрикциите по силата на нормативните текстове, особено за износа към държави от ЕС, повиши делът на износа си и формира повече приходи от износ. Този стандарт е избран от дружеството след задълбочен анализ на нуждите и е определен като най-обхватен, най-адекватен и обслужващ всички заинтересовани лица в бизнес процеса - на "БУЛЛТЕК" ООД за високо-ефективна и в ресурсно отношение вътрешно-фирмена система за управление на дейностите по ОСС и на клиентите и на контролните органи. Управлението на еко разходите ще доведе до намаляване на аварии, на санкции, на средства за възстановяване на съоръжения. Намалява екологичният риск, който в крайна сметка се преобразува в лихвен риск. 20 000.00 19 789.58
Визуализация и публичност: Настоящата дейност е необходима с цел осигуряването на информираност и публичност за широката общественост относно финансовото подпомагане получено от „БУЛЛТЕК” ООД и отпуснато от фондовете на ЕС за изпълнението на настоящия проект в рамките на ОП “Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020. Фирмата ще приложи подходящи мерки за визуализация, разпространение на информация и популяризиране на проектните дейности, съгласно правилата на Регламент на ЕК 1303/2013 г. за ЕФРР, ЕСФ и КФ. В информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора (междинни и финален), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта, ще бъде упоменаван финансовият принос на ЕС. При всички предприети мерки за информация и комуникация изрично ще се указва съфинансирането от ЕС на проекта, чрез поставяне на минимум следната текстова и визуална информация: - Емблема на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от ЕК, с упоменаване на ЕС; - Упоменаване на фонда, който оказва подкрепа на проекта; - Общото лого за програмен период 2014-2020 г. и наименование на финансиращата програма в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. При изпълнението на тази дейност ще бъдат спазвани стриктно условията и изискванията описани в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация“ 2014-2020 г. Върху доставеното по проекта оборудване ще бъдат поставени визуализиращи стикери, които да удостоверяват, че същите са доставени по проект, изпълняван с подкрепата на оперативната програма, съфинансирана от ЕС. На видимо за обществеността място ще бъде поставена информационна табела, която ще указва, че във фирмата се реализира проект, финансиран от ЕС. Ще бъдат отпечатани и разпространени също така информационни брошури с информация за целта на проекта, реализираните дейности и постигнатите резултати. Целта е да се постигне широка информираност относно планираните дейности и постигнатите в последствие резултати по проекта. Информационните материали ще бъдат поставени на възлово място, където има най-голям поток от хора и най-голяма посещаемост. Успешната реализация на целите на проекта е пряко свързана с постигането на максимална информираност на широката общественост относно изпълнението на предвидените проектни дейности и постигнатите резултати. 2 000.00 1 980.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).