Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 089 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

This project is about to make a positive impact on a specific representatives in need by improving their environment with a successful integration, good influence on the labor market and healthy development. There are two main points in the project with some additional elements. The first one is professional working education. The people in this group will be hired for 6-month professional training funded by the project’s program, letting them have the chance to start their new career. The second main point is delivering brand new innovative social service – a Mobile team for social and healthy work including specialists and advisors. They will be able to reach the outlying and difficult to access areas with poor economic helping and cooperating the users due to their needs. This innovative diversified social service will offer help, discussions and work with the objected group of people using the program for their progress. Psychologists, social workers, speech therapists, career consultants, therapists, health workers, lawyers and economists will take part in the project. Furthermore, local employers will participate and contribute the project. They will be aware of what opportunities and support will they be able to give, what will be their connection with the users and their future work presentation. All of this mentioned will be advertised with a campaign and a social survey. Effective, stable in future, long lasting and profitable products and services are the main purpose for the users’ development in their professional career. Content of the project: 1.Management 2.Publicity 3.Social survey 4.Present the innovative social service 5.Development of the innovative social service 6.Motivation and psychological support 7.Motivation to work and supervision 8.Professional education and training for a future qualification 9.Provision and equipment delivery 10.Campaign including local employers 11.Making a movie for the project 12.Monitoring and control 13.Report.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Създаване на организация за протичане на дейностите по проекта. Управление на проекта: Целта е да се сформиране на професионален административен екип, гаранция за успешното протичане на дейностите по проекта. Това ще бъде постигнато чрез осигуряване на най-подходящите в качествено и икономическо отношение изпълнители на доставки и услуги. Тук ще се включва и управление на проектните дейности, насочено към ефективно изпълнение на заложените индикатори. Ще се извършва наблюдение на навременното и в пълнота изпълнение на планираните дейности по проекта и качеството на предоставяната услуга. Ще има редовна отчетност за удостоверяване на административните, технически и физически аспекти на дейностите по проекта, ще се извършва идентифициране и проследяване на разходите, следене за документалната обоснованост на всяка счетоводна операция, законосъобразност и целесъобразност на изразходените средства и избягване на всякакви финансови злоупотреби. В дейността се включва: -Създаване на организация за протичане на дейностите по проекта, подбор на административния екип за управление– ръководител проект, администратор, счетоводител. Ще бъде изготвен График за възлагане на обществени поръчки по ЗОП, и съобразно заложените в него срокове ще бъдат разработени тръжни документации и проведени тръжни процедури за избор на изпълнители на доставки и услуги. Ще бъде назначена тръжна комисия, която да определи най-подходящите изпълнители от гледна точка на качество на извършваните дейности и икономическа ефективност на разходите, като това ще бъде осигурено чрез изискванията и критериите, заложени в тръжните документации. Видовете, броя и количеството ще бъдат описани подробно в дейността. Параметрите и видовете материали, консумативи и услуги ще бъдат съобразени според качеството на доставките, нуждите от подобен род консумативи, материали и оборудване и естеството на дейностите заложени в проекта. -Ще се провеждат редовни месечни заседания на административния екип, на които ще бъдат разпределяни задачите за следващия месец – за целта ще бъдат изготвяни „Месечни планове за действия” и „Протоколи от заседания”. При необходимост ще се провеждат и извънредни заседания. Ще бъде оказвано съдействие на представителите на Управляващия орган при документални и проверки на място. Ще бъде създадено Проектно досие, включващо всички договори, анекси, тръжна документация, доклади, разходно оправдателни документи, приемо-предавателни протоколи за извършени дейности от изпълнителите, искания за плащане и приложения, доклади от проверките на място, данни за предприетите мерки за публичност, кореспонденция с Управляващия орган. Ще се изготвят месечни отчети от отделните членове на екипа за управление. Ще бъдат изготвяни прецизни и редовни междинни отчети с необходимите приложения към Управляващия орган. Ще бъде изготвен окончателен отчет относно изпълнението на целите на проекта, постигнатите резултати и реални стойности на заложените индикатори, срещнатите трудности и тяхното преодоляване. 37 922.85 44 498.61
Публичност: Целта е да се осигури прозрачност и разгласа в публичното пространство на целите и резултатите на проекта и на настоящата схема за безвъзмездно финансиране, популяризиране на подкрепата от ЕСФ. Дейността ще включва: През месец 1 и 2 на проекта ще бъде разработен “План за информация и публичност”, който има следните задачи: - Определяне на реда и средствата за информиране на заинтересованите лица и институции - Разработване на необходимите информационни материали и организиране на информационните събития - Осигуряване на публичност на дейностите по проект чрез разпространение на информационните материали и провеждане на информационните събития - Осигуряване на активно съдействие от страна на заинтересованите страни за постигане целите на проекта Информирането на обществото за целите на проекта, настоящата схема за безвъзмездно финансиране по ОП „Развитие на човешките ресурси“, процедура „Активно включване” както и за процесите на реализация на проектните дейности и постигнатите резултати ще се осъществява чрез използване на различни инструменти като: - провеждане на пресконференции - поради продължителността на проекта- 19 месеца, ще бъдат организирани и проведени 3 пресконференции - 1 в началото на проекта за запознаване на обществеността с целите на проекта- през проектен месец 2, и 2 в процеса на изпълнение за информиране относно хода на проектните дейности- през месеци 12 и 19 на проекта. - изготвяне и разпространяване на 1000 броя брошури в Община Варна за информиране през месеци 3 и 4 на проекта. - изработване и поставяне на 3 информационни табели-банер- 2 в сградите на офисите на Партньорите по проекта и 1 в офиса за управление на проекта. Комбинирането на различните инструменти има за цел да осигури желаното информационно покритие на целевата аудитория, като едновременно се осигурява нужната информация чрез подходящ брой единични актове на въздействие върху публиката при паралелен стремеж за точна ориентация на посланията към заинтересованите страни. Дейностите по информиране и публичност ще допринесат за поддържане на перманентна обратна връзка с общинската администрация, гражданското общество и бизнеса, като се разчита на инициатива и активно участие от страна на всички заинтересовани страни в проекта. Всички информационни материали и събития ще бъдат съобразени с „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.” Дейността ще се изпълнява в рамките на всичките 19 месеца, съобразно посочените по-горе етапи. 3 450.00 3 450.00
Социологическо изследване.: С цел установяване на нагласите на целевата група по проекта и възприемането на новите моменти чрез реализацията на проектните дейности ще се организира социологическо изследване. То ще послужи като изследователски материал с който да се напипат нагласите на целевата група по проекта и вижданията относно бъдещи действия като цяло в сферата на социалните услуги, включване и реализиране на пазара на труда и отношението на работодателите към представителите на целевите групи по проекта. Изследването ще се извърши в началото на проекта, като ще се цели с неговите данни да се определят потребностите и възможностите за сътрудничество на няколко страни които ще се включат в проекта. От една страна НПО като предоставящи социални и интеграционни услуги - Фондация Владиславово, от друга страна представителите на НПО, като посредници и действащи лица в тези услуги Фондация Николаевка, и от трета страна работодателите от региона с техните виждания, очаквания и възможности за предлагане на работни места на лицата от целевата група по проекта. Не на последно място, е важно и мнението и вижданията на самите представители на целевата група по проекта. Какво желаят, какво ги мотивира и какво им липсва за да могат те да се интегрират и да се включат пълноценно и да се реализират успешно на пазара на труда. Това са основните аспекти които ще бъдат предложени за провеждане на социологическо изследване. Неговите резултати ще са важни за плана на развитие в социалната сфера на двете община Варна. Цялото социологическо изследване ще бъде оформено в социологически доклад. Той ще бъде ценен експертен документ като основа за изследване или коригиращи действия в социалните политики на Община Варна. Разходът е по Компонент 1. Социологическото изследване ще се извърши от бенефициента фондация "Владиславово" и от партньора фондация "Николаевка". То ще бъде в 2 части. Част, свързана с техническото обезпечаване и част, свързана с човешки ресурс. Частта на фондация "Владиславово", свързанан ст ехническото обезпечаване ще бъде възложена на външен изпълнител и опит в подобрен род дейности. Частта на партньора фондация "Николаевка" ше бъде свързана с обезпечаването на специалисти, назнчени на трудов договор. 22 000.00 22 000.00
Разкриване на иновативна социална услуга Мобилен Екип за Социална и Здравна работа на Терен (МЕКСЗТ) в община Варна: Наименованието и една от основните дейности в предложението за проект е създаване на нова социална услуга. Това е „Мобилен екип за социална и здравна работа на терен“ (МЕКСЗТ). За да бъде предоставена тя и това да бъде ефективно ще се пристъпи към разработване на детайлни правила и изисквания за комплекса от интегрирани услуги, които ще се предоставят в МЕКСЗТ. Това ще е гаранцията за качество и мултидисциплинарен подход. Ще се заложат ясни, коректни и точни регламентирани права и задължения на заетите от МЕКСЗТ. Ще се осигури равен достъп на лица от целевите групи до предоставяните услуги, а също и осигуряване на пълна прозрачност при техния подбор. Ще се разработи Методология за иновативната социална услуга "МЕКСЗТ" в община Варна. Тя ще се основава на практиката и натрупания опит по изпълнявани предходни социални проекти от кандидата и партньора. Тя ще включва: 1. Цели на социалната услуга. Съответствие с национални и регионални стратегически документи, с конкретните нужди и проблеми на региона. 2. Същност на социалната услуга. Принципи при предоставяне. 3. Целева група 4. Етапи 5. Материални и човешки ресурси 6. Заинтересовани страни 7. Мониторинг на качеството на социалната услуга 8. Информиране на обществеността за социалната услуга 9. Документация в МЕКСЗТ. Методологията ще съответства на законодателството в социалната сфера с оглед приемането на нов закон за социалните услуги, планиран от МТСП. Тя ще се мониторира в рамките на процеса на осигуряване на качеството на услугата, което ще гарантира интегрираността на социалните услуги. Целта е да бъдат търсени все по-модерни и резултатни начини, да бъдат удовлетворявани потребностите на уязвимите групи. Експерт "Човешки ресурси" ще разработи „Методика за подбор на специалисти от МЕКСЗТ” за следните позиции: експерт "психо-социална подкрепа", консултант за професионално развитие, социален консултант, медицинска сестра, логопед, рехабилитатор-кинезитерапевт, трудо/арт терапевт, педагог, консултант юрист, консултант маркетинг и мениджмънт. След изготвяне на методиката кандидатите ще представят заявление и придружаващи документи. Те ще се вписват в регистър. Подборът ще се извърши от комисия, съставена от екипа за управление и експерт 'Човешки ресурси". Подбраните лица подписват договори. Подборът на специалисти от МЕКСЗТ и сключване на договори ще бъдат извършени първоначално през месец 1, 2 и 3 на проекта и текущо. Потребители от целевите групи ще бъдат информирани относно условията за включване в услугите, на които екипът за управление на проекта и експертът "психо-социална подкрепа", социалният консултант и медицинската сестра ще ги запознават с начина на организация на работа на МЕКСЗТ–специалисти, честота на предоставяне на услугите, проектодоговора, необходимите документи за кандидатстване и ще ги подпомага при тяхното комплектоване. Ще бъде изготвена „Методика за подбор на потребители на МЕКСЗТ” с необходимите документи за кандидатстване и критериите за подбор. Лицата от целевите групи ще подават заявления и придружаващи документи, които социалния консултант приема и води регистър, и въз основа на които експертът "психо-социална подкрепа", социалният консултант и мед. сестра извършват първоначална оценка на потребностите, актуализирана всеки 6 месеца при необходимост. Комисия извършва първоначален подбор на 60 лица, съобразно изготвената методика, а при отпадане на потребител подбор ще бъде извършван и текущо. С подбраните лица се сключват договори с посочени услуги, обхват и времетраене, съобразно оценката на потребностите и предпочитанията на потребителите. Ще се изготви регистър на подбраните потребители. Разходът е по Компонент 2. 4 450.00 11 381.79
Предоставяне на иновативна социална услуга Мобилен Екип за Социална и Здравна работа на Терен (МЕКСЗТ) в община Варна: Разширяване на възможностите за подобряване качеството на живот на хората с увреждания и техните семейства. Осигуряване на качествена грижа за потребителите съобразно техните потребности. Дейността стартира с изготвяне на оценки на риска за здравето и безопасността на потребителя. На база оценка на индивидуалните потребности и оценка на риска се изготвят индивидуални планове за потребителите, съдържащи подробно описание на услугите. Съгласно разработена "Методология за дейността на МЕКСЗТ" и в зависимост от индивидуалния план на всеки потребител в периода 5-19 месец ще бъдат предоставяни следните услуги: 1 РАБОТА ЗА СОЦИАЛНА ИНТЕГРАЦИЯ И АКТИВНО УЧАСТИЕ НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ В ЖИВОТА НА ОБЩНОСТТА- планиране и извършване на дейности по социалната интеграция чрез лични и групови срещи със социален консултант- поради спецификата на различните представители на уязвимите социални групи са налице затруднения в извършването на физически и психически дейности, което води до ниска самооценка, неудовлетвореност и други негативни чувства у тях, а промяната в социалния статус ограничава социалните контакти. Индивидуалните контакти със социалния консултант са изключително подходящи за хората, които имат проблеми в общуването в резултат на дълга изолираност и са първа крачка към възвръщане на социалните умения, ресоциализация, реадаптиране след период на изключване и изолаци. Ще се наблегне на работата „на терен”, близо до потребителите. Организиране и предоставяне на индивидуални консултации от специалисти по право, маркетинг и мениджмънт за придобиване на мотивация за стартиране на бизнес, включване в пазара на труда, управленски умения и нагласи за ръководене на собствен бизнес, реализация на своите идеи и проекти, помощ при попълване на документи, имуществени въпроси. 2 РАБОТА СЪС СЕМЕЙСТВА И БЛИЗКИ– запознаване на близките с индивидуалните планове за работа с всеки потребител, провеждане на индивидуални и групови правни, социални и други консултации от специалистите. 3 ОСЪЩЕСТВЯВАНЕ НА ВРЪЗКИ С ОБЩЕСТВЕНОСТТА- срещи с доброволци, продължаване на работата по промяна на нагласата към лицата в неравностойно положение. 4 ОРГАНИЗИРАНЕ НА СВОБОДНОТО ВРЕМЕ, ОТДИХА И РАЗВЛЕЧЕНИЯТА НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ-леки физически занимания; честване на лични и национални празници; логически игри; организиране на екскурзии и излети до исторически забележителности; организиране на посещение на кино и театрални постановки, спортни и други прояви сред природата. 5 РЕХАБИЛИТАЦИОННА РАБОТА- двигателна, социална, логопедична рехабилитация 6 АРТТЕРАПИЯ-музикална терапия, театър и литература, изобразително изкуство 7 ТРУДОТЕРАПИЯ- цветарство, градинарство, зоотерапия, шивачество, битови умения 8 ЗДРАВНИ УСЛУГИ-медицински прегледи на потребителите с цел установяване на техните здравни потребности, първа и доболнична медицинска помощ, хигиенни грижи, здравни консултации- здравословен начин на живот, лична и обществена хигиена, предпазване от инфекциозни заболявания,следене на регулярното вземане на лекарства, мерене на кръвно, организиране и подпомагане посещения на личния лекар, манипулации, помощ при рехабилитационни или други специализирани услуги, придружаване до болнични заведения. Посочените дейности се провеждат на терен в домовете на потребителите, в помещението на МЕКСЗТ , както и сред близките природни забележителности. Ще се закупят материали и консумативи за терапиите и здравето на потребителите на МЕКСЗТ. Разходът е по Компонент 2. 118 217.58 118 607.77
Мотивационна и психологическа подкрепа за потребителите на иновативна социална услуга Мобилен Екип за Социална и Здравна работа на Терен (МЕКСЗТ) в община Варна.: Мотивационната и психологическа подкрепа (МПП) е неразделна част от социалната услуга предоставяна от МЕКСЗТ. Обособена е в отделна дейност, тъй като за разлика от останалите консултации, които имат за цел да въздействат върху физическото състояние и благоденствие на потребителите, МПП ще окаже влияние върху емоционалната им сфера. Дейността ще се осъществява от експерта „психо- социална подкрепа”. Потребността на потребителите от МПП ще бъде идентифицирана на два етапа- общ и специален. Първият етап ще се осъществи едновременно с цялостната оценка на потребностите на кандидат-потребителите. Потребителите, за които е идентифицирана нужда от психо-социална подкрепа ще бъдат включени в специалния етап, специфичен и конкретен за Дейност 6, в който ще бъде попълнен допълнителен Формуляр за оценка на потрбеностите от МПП.Той ще установи: 1.Нагласите на потребителя на МЕКСЗТ по отношение на услугата; 2.Самооценката относно мястото и ролята на потребителя в семейния кръг; 3. Субективното виждане на потребителя за позицията му в живота на общността. Въз основа на допълнителния Формуляр ще бъде изготвен и допълнителен Индивидуален план за МПП с потребителя. За да се прецени какви методи на въздействие и какви конкретни начини на работа да бъдат предпочетени по отношение на отделните потребители, ще бъдат осъществени 1.Оценка на нивото на интелектуалните възможности на потребителите и 2.Оценка на емоционално състояние. Едва след това ще бъде предприета индивидуална работа с потребителите, която ще се отразява във Формуляр за индивидуална работа, която в зависимост от потребностите може да включва: провеждане на психологична рехабилитация, развиване на познавателните процеси, работа по възстановяване и моделиране на поведението, помощ за преодоляване на негативните последици от сензорния и физически дефицит, акцентиране върху актуални проблеми и ресурсите за преодоляването им, с които потребителят разполага, оказване подкрепа за справяне в критични ситуации, помощ за правилно организиране и поставяне на цели и задачи, които да отговарят на състоянието и уменията на потребителя, приемане на нови роли и функции на лицата в риск/ с увреждания, с цел създаване усещане за независимост и пълноценност, консултиране и съдействие за справяне и преодоляване на депресивни и емоционално- поведенчески кризи, развиване на умения за самостоятелно идентифициране и разпознаване на индикатори, които водят до тях и самоовладяване, психологическа и мотивационна подкрепа на близките на лицата в риск/ с увреждания, насочена към изграждане на система за правилно организиране на личните и професионални ангажименти, помощ за осъзнаване важността и потребността от трудова и професионална активност. През последния месец от предоставянето на МПП ще бъде изготвен обобщен доклад за постигнатия напредък. Очаква се в резултат на МПП, която ще получат бенефициентите, да се създаде приятелска и непринудена атмосфера между потребителите и екипа на МЕКСЗТ, да се изгради взаимно доверие, което от своя страна ще допринесе за задоволяване по най-ефективен начин на идентифицираните потребности; да се промени в позитивна насока нагласата на потребителите по отношение на социалните услуги; хората с увреждания и възрастните в риск, както и близките, грижещи се за тях, които са получили МПП по Дейност 6, да са придобили достатъчно самоувереност и самочувствие и да са по-мотивирани за активен и пълноценен живот в семейството и общността; По Дейност 6 ще бъдат консултирани 50 лица. Предвижда се това да са потребителите на социалната услуга- възрастни в риск и хора с увреждания. В случай, че експертът „психо- социална подкрепа” прецени, че поради заболяването или увреждането си, някои от потребителите не са подходящи за МПП, вместо тях ще работи с членовете на семействата им, които полагат грижи за тях, и които също имат нужда от подкрепа поради наложените им от предоставянето на грижата ограничения. Дейността ще се осъществява на терен, в домовете на потребителите. 8 325.00 7 147.96
Мотивиране и насърчаване участието на пазара на труда и подкрепа за намиране на работа на потребителите на иновативна социална услуга Мобилен Екип за Социална и Здравна работа на Терен (МЕКСЗТ). Супервизия за екипа предоставящ социалните услуги. : Мотивиране и насърчаване участието на пазара на труда и подкрепа за намиране на работа на потребителите на иновативна социална услуга Мобилен Екип за Социална и Здравна работа на Терен (МЕКСЗТ) в община Варна. Това ще включва предоставяне на актуална информация относно заетостта и изискванията за обучение и квалификации, повишаване на професионалната компетентност. В дейността ще бъдат включени 50 от лицата измежду заявилите интерес и мотивация представители на целевите групи по проекта: възрастни в риск, хора с увреждания и техните семейства, икономически неактивни лица, които полагат грижи за зависими членове на семейството. Ще се работи основно чрез извършване на консултиране на потребителите на МЕКСЗТ в трудоспособна възраст и подкрепа за професионалното им развитие чрез: -Оказване на помощ и улесняване на процеса на професионално ориентиране. -Информация за пазара на труда. -Оценяване в процеса на професионално развитие. -Работа с представители на различни социални групи и културни общности. Етични и правни въпроси. -Теоретични модели на професионално развитие. -Умения за намиране и задържане на работа. -Подкрепена заетост- оказване на съдействие на безработни лица с трайни увреждания и на безработни от други групи в неравностойно положение на пазара на труда, съобразно специфичните им потребности за работа на несубсидирани работни места, съгласно определението в Закона за насърчаване на заетостта. Тези дейности ще се провеждат на терен в домовете на потребителите, в помещенията на МЕКСЗТ на Фондация "Владиславово", в Бюрото по труда, при срещи с потенциални работодатели. Супервизия на екипа предоставящ социалните услуги по Компонент 2. Супервизия- целта и е снемане на напрежението в трудни работни ситуации чрез: Групова супервизия- профилактика на взаимоотношенията в екипа; ориентиране на професионалните действия към целите и към по-голяма степен на удовлетвореност, съставя се протокол. Индивидуална супервизия, при която се дава възможност на всеки да прегледа своята работа, да провери усещанията и чувствата си, да изясни ролите и очакванията си, съставя се протокол. Подпомагане преодоляването на кризисни ситуации при нужда, осъществяване на дейности, насочени към разрешаването на проблеми в процеса на работа, осигуряващи професионализъм и качество при работа и оптимизиране на контактите. Посочената дейност ще се провежда в офиса на Кандидата и помещенията му. Разходът е по Компонент 2. 9 200.00 9 200.00
Обучение за професионална квалификация и осигуряване на заетост.: Осигуряване на заетост на лицата от целевата група по проекта. В тази връзка ще се направи подбор на 35 лица от целевата група "икономически неактивни лица, които полагат грижи за зависими членове на семейството" като всички те ще бъдат обучени за част от професията "Социален асистент" . -Професионално обучение за част от професия по втора квалификационна степен, с продължителност не по-малка от 300 учебни часа. 1. Наименование на професията - Социален асистент; код на професията - 762040; код на специалността - 7620402 - Подпомагане на възрастни. 2. Хорариум на обучението - 300 часа. 2.1. Теория 100 учебни часа. 2.2. Практика 200 учебни часа. 3. Брой на обучаваните лица - 35 лица от целевата група по проекта. 4. Документ доказващ завършеното обучение - Удостоверение Образец 3-37 на МОН за част от професията. След успешно приключване на обучението си лицата от целевата група ще бъдат назначени на трудов договор при работодател за срок от 6 месеца. Лицата успешно положили и издържали изпита и получили удостоверение за това ще бъдат назначени на работа като социални асистенти от партньора по проекта, което е и работодател - Общинско предприятие "Управление на проекти и озеленяване". Това ще бъдат общо 35 лица. Те ще бъдат назначени на трудов договор за срок от 6 месеца. Разходът е по Компонент 1. 154 083.02 151 171.66
Доставка на оборудване : За техническото и материално обезпечаване на проекта се предвижда доставка на оборудване. Това ще е нужно за пълноценно организиране и провеждане на дейностите свързани с предоставяне на социалната услуга "Мобилен екип за социална и здравна работа на терен". В тази връзка въпреки че екипа ще действа "на терен", то за него е необходимо помещение къде да координира своите действия, планира графиците за посещение и извършва индивидуални консултации. За извършването на индивидуалните консултации помещението което ще се използва е стая, специално обособена, която е предоставена с договор за наем между Кандидата фондация "Владиславово" и ДКЦ "Свети Иван Рилски" в квартал Аспарухово. Често при работата с психолог или друг терапевт е нужно изолиране, усамотяване и "скриване" от другите участници в проекта и най-вече от другите лица от целевата група по проекта. Необходимо за по-тежки случаи да се осигурява независима и изолирана работна среда, да се осигурява дискретност. В тази връзка ще се използва помещение с което разполага кандидата за индивидуално консултиране в сградата на ДКЦ "Свети Иван Рилски" в квартал Аспарухово. Предвижда се и доставка на техника, която да обезпечава работата на екипа на мобилния център. Ще бъде закупен 1 преносим компютър и 3 компютърни конфигурации, принтер мултифункционален и климатик за кабинета за индивидуални консултации. Преносимият компютър ще се използва при работата на екипа на "терен". Компютърните конфигурации ще се използват за предварителна подготовка от екипа на специалистите в офиса на проекта. Мултифункционалният принтер ще е необходим за разпечатване на лекции, теми, анкети, материали за обучение, въпросници, задачи и други материали, свързани с работата на мобилния екип. Климатикът ще осигурява отопление и комфорт при работата индивидуално в кабинета, използван по проекта. Доставката на оборудването ще допринесе до по-висока ефективност в прилаганите дейности, а също и ще спомогнат за устойчивото развитие на социалната услуга "Мобилен екип за социална и здравна работа на терен" да продължи да се развива и след финализиране на проекта. В сградата където е кабинета за индивидуални консултации е с осигурена достъпна среда както за помещението, така и за санитарния възел. 13 116.00 26 232.00
Разяснителна кампания и работа с работодатели. : Предвижда се по проекта да се проведе широка разяснителна кампания за информиране и представяне на възможностите на хората с увреждания. Ще се представи тяхната позитивна роля в обществото, като целта е разчупване на стереотипите и промяна на нагласата на обществото и работодателите спрямо тях, чрез информирането им в достатъчна степен за възможностите на хората с увреждания. В тази връзка ще се планира и организира една обща среща-семинар с работно мото " И за нас мисията е възможна". На нея ще бъдат поканени от една страна работодатели от региона на двете общини, представители на местната влас, социалните институции и представители на Бюро по труд Варна. От друга страна ще бъдат поканени лица в неравностойно положение от целевата група по проекта, НПО и специалисти работещи с тази проблематика. На тази еднодневна среща семинар ще се запознаят двете страни и взаимно ще се презентират. Работодателите ще представят своята дейност и бизнес, като също ще презентират това което имат или очакват като свободни работни места. Те също така ще се запознаят от специалистите на НПО за данъчните преференции и програмите и нормативната база която да им помага в насока наемане на лица от целевата група по проекта. Общинските власти също ще представят своите социални обекти и услугите които предлагат, а Бюрото по труда ще даде информация за търсенето и предлагането на работна сила в момента в региона. Тенденциите, развитието и нагласите в тази насока. На тази среща-семинар под формата на дискусия ще се маркират проблемите свързани с предлагането на работна сила и реализацията на пазара на труда. Ще се представят резултатите от социологическото изследване и ще бъде показан филма заснет по проекта. Срещата семинар ще бъде еднодневна с около 35 участника от всички заинтересовани страни. Тя ще се проведе в някой от туристическите комплекси на територията на община Варна. Разходът е по Компонент 1. 4 800.00 4 796.36
Заснемане и изработване на филм за социалните услуги и бизнеса в региона на община Варна.: Ще се заснеме и изработи образователен филм за социалните дейности, материална база и услугите които се предлагат за включване в тях на лица в неравностойно социално положение и представители на целевата група по проекта. Ще се популяризират възможностите за включване на лицата в неравностойно положение . Ще се заснемат и представят също и работодатели с техните дейности които развиват и предлагат и възможностите на пазара на труда вкл. и на представителите на целевата група по проекта. Ще се получи презентиране от една страна на социалната политика на общината спрямо тези които желаят да си намерят и търсят усилено работа. Представяне в тази насока и на работодателите, НПО и Бюрото по труда с техните възможности и начини за оказване на съдействие. От друга страна ще се презентират работници и служители които вече работят и са се реализирали успешно на пазара на труда след мотивация и обучение от тяхна страна. Филма ще бъде мощен стимул за желаещите и мотивираните лица от целевата група по проекта да се реализират на пазара на труда и да ползват социалните услуги които се предлагат от общината и институциите в тях. Не на последно място ще бъде и споделен опита и добрата практика от редица социални проекти които са се реализирали на териториите на Община Варна и те ще бъдат пример за положителното въздействие на средствата дадени за социални цели и осигуряване на заетост в общините по програми финансирани от Европейски съюз. Филмът ще се разпространява свободно и ще бъде предложен на медиите за отразяване в техните предавания. Ще бъде излъчван и чрез местните кабелни оператори, а също и ще бъде качен на сайтовете на Община Варна и Фондация "Владиславово" и Фондация "Николаевка". Филма ще бъде с продължителност до 40 минути на Full HD. Ще се изготвят и 200 броя мини DVD диска които ще се разпространяват свободно. Разходът е по Компонент 1. 8 000.00 8 000.00
Мониторинг и контрол: Мониторингът и оценката на дейностите ще бъде непрекъснат процес по време на целия проект. Ще се наблюдават и оценяват всички етапи на реализиране на проекта. Това включва: мониторинг и оценка на отговорното и качественото извършване на дейностите от всеки член на екипа, подизпълнителите, количеството и качеството на доставките и оборудването, спазване на разработените графици и изпълнението на заложените дейности. Ще се провеждат редовни месечни заседания на административния екип, на които ще бъдат разпределяни задачите за следващия месец – за целта ще бъдат изготвяни „Месечни планове за действия” и „Протоколи от заседания”. При необходимост ще се провеждат и извънредни заседания. Ще бъде разработена система за вътрешен мониторинг, чрез която се оценява напредъка на дейностите по проекта. Ще се изготви и месечен „План за мониторинг”, като ще се извършват периодични оценки от екипа за управление на степента на изпълнение на дейностите съобразно графика, като при евентуални несъответствия ще се назначават коригиращи действия и ще се следи за резултата от тях. Ще бъде оказвано съдействие на представителите на Управляващия орган при документални и проверки на място. Ще бъде създадено Проектно досие, включващо всички договори, анекси, тръжна документация, доклади, разходооправдателни документи, приемо-предавателни протоколи за извършени дейности от изпълнителите, искания за плащане и приложения, доклади от проверките на място, данни за предприетите мерки за публичност, кореспонденция с Управляващия орган. 0.00 0.00
Отчитане на дейностите : Ще се изготвят месечни отчети от отделните членове на екипа за спазването на разработените план-графици. При възникване на евентуални конфликти ще се търси успешен начин за тяхното преодоляване. Изготвяне на прецизни и редовни междинни отчети по образец с необходимите приложения. Изготвяне на окончателни технически и финансов отчет по образец относно изпълнението на целите на проекта, постигнатите резултати и реални стойности на заложените индикатори, срещаните трудности и тяхното преодоляване. Създаване на проектно досие, включващо всички договори, тръжна документация, доклади, разходооправдателни документи, приемо - предавателни протоколи за извършени от изпълнителите дейности, искания за плащане и приложения, докладите от проверките на място, данни за предприетите мерки за публичност, одитни доклади, кореспонденция с Управляващия орган. Ще се извършва месечно отчитане на изразходваните средства, тяхното счетоводно отразяване в регистри, начисляване и изплащане на възнагражденията, превеждане на дължимите суми за социални и други осигуровки на бюджета, внасянето на дължимите данъци и следене за документалната обоснованост на всяка счетоводна операция, законосъобразност и целесъобразност на изразходваните средства. Ще бъдат осъществявани насрещни проверки при изразходване на средствата с цел избягване на всякакви финансови злоупотреби. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).