Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 089 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project proposal "Support for sustainable employment" of the Bulgarian Red Cross Association / BRC / envisages creation of new jobs, with the purpose to ensure support, development and professional integration of people from socially vulnerable disadvantaged groups on the labour market - inactive and long-term unemployed at risk of social exclusion, due to lack of permanent employment. All project activities are aimed at supporting and developing of the part of society which faces the hardest difficulties in their professional, social, personal realisation and self-expression. This will be achieved through creation of new jobs, depending on the needs of the target group. This is in line with the adopted national targets for the implementation of the EU strategy "Europe 2020" for higher and better employment, fight against poverty and social exclusion, as well as for modernization of public policies through investment in human capital.
The main activities for its implementation are:
- Provision of employment for 6 persons for a period of 12 months employed through a labour contract. They will be employed in the Central warehouse facility, National Training Centre and the Secretariat of the BRC National Council. The labour contracts of three of them will be extended for another six months after the completion of the project.
- Provision of support to the new employees, through psychological counselling and motivation.
- Providision of mentoring for their successful adaptation, socialization and integration in the real working environment.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Набиране, подбор и назначаване на представители от целеви групи в проект "Подкрепа за устойчива трудова заетост": Управлението на тази дейност е комбинация от процеси и правила, съобразени целите на проектното предложение за реализирането му в пазарната среда. Подборът на персонал от определената целева група е непосредствено свързан с успешното осъществяване на всички заложени дейности. Той е от ключово значение за осъществяване на определените цели и постигане на трайни положителни резултати за участниците, като подобряване на техния жизнен стандарт, качество на живот, социалния им статус. В дългосрочен план, това ще подпомогне и цялата общност, което е в основата на социалната и солидарна икономика. Критериите за подбор на персонал няма да се основават на признаците пол, възраст, народност, етническа принадлежност и здравословно състояние. Условията, на които трябва да отговарят кандидатите, определени като допустима целева група в настоящата процедура ще бъдат лица в неравностойно положение на пазара на на труда и други социално изключени лица. В проектното предложение е заложено наемане на трудов договор на 6 души от целевата група - лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица, неактивни или трайно безработни, на длъжности, съответстващи на следните кодове по НКПД 2011г.: - специалист обща поддръжка - 31193042 - хигиенист - 91120004 - товаро-разтоварач - 93330007 - камериерка - 51621003 - администратор - 42243002 Дейността ще се реализира в следната последователност: - Определяне изискванията към кандидатите по всяка длъжност. Основната цел на този етап от набирането е да се определят изисквания към подготовката и качествата, които трябва да имат кандидатите за съответната вакантна длъжност. - Определяне на длъжностните характеристики - точно формулирани трудови задачи, операции, дейности и процеси; условията, при които те се извършват, техният обхват и динамика; конкретни изисквания към изпълнението им, с ясно дефинирани отговорности; ясни вътрешни структурно-организационни връзки, подчиненост и обхват на контрол, изниквания за минимално необходимите знания, умения и мотивация за изпълнение на задачите. - Обявяване на свободни /ново разкрити/ работни места; изготвяне на въпросници и анкетни карти, необходими в процеса на набиране на кандидатите. - Установяване на контакти и взаимодействие с Бюрата по труда от съответните райони и общини и получаване на извадки от списъците с подходящи лица от целевите групи. - Установяване на контакти с потенциалните кандидати, запознаването им с условията на Проекта и отправяне на покана за кандидатстване /съвместно с Бюрата по труда/. - Подбор по документи - преглед на комплектността и валидността на документите, представени от кандидатите /автобиография, диплома за образователна степен, предишен трудов стаж, ако е приложим/ и първоначална преценка за съответствието на представените доказателства/документи, съгласно изискуемите за длъжността. - Интервюта с кандидатите с цел получаване на пряка информация от кандидатите, уточняваща данните, посочени в документите за кандидатстване, пряко впечатление относно мотивацията, потенциала и други личностни характеристики на кандидатите, използване на въпроси от стандартизирани личностни въпросници и тестове за съвместимост и мотивация за работа в екип. Подкрепа към кандидатите, за да направят своя собствена преценка дали могат и искат да се справят с предлаганата им позиция, както и разясняване на допълнителната помощ, която те ще могат да ползват в рамките на настоящия проект. На този етап кандидатите се запознават конкретните изисквания за длъжността и трудовите правоотношения, както и за реалния трудов колектив, в който ще участват. - Назначаване - подписване на трудови договори с одобрените кандидати по предлаганите позиции. 0.00 1 825.62
Осигуряване на заетост за период от 12 месеца на неактивни и трайно безработни лица.: Това е основната дейност на Проектното предложение "Подкрепа за устойчива трудова заетост" . Дейността стартира в началото на месец 3 от проектното предложение с назначаване на одобрените участници след осъществения подбор и ще завърши в края на месец 14, съгласно графика на проектното предложение. Дейността ще протича в следната етапна последователност: - встъпване в длъжност; - първоначален инструктаж на работното място; - професионално ориентиране; - социална адаптация и социализация на работното място и сред колектива; - изпълнение на професионалните задължения съгласно изискванията на работодателя, залегнали в трудовите правоотношения; - спазване на стандартите за безопасни условия на труд и специфичните изисквания на длъжността. С новоназначения персонал ще бъдат подписани срочни трудови договори за срок от 12 месеца, като за 50% от ново разкритите работно места трудовата заетост ще бъде запазена за още 6 месеца. Това е една от основните цели на проекта, а именно създаването на устойчива трудова заетост за хора от социално уязвими групи. Създаването на нови работни места за хора, изпаднали в социална изолация поради трайна безработица или ограничени възможности за реализация, е от изключителна важност не само за всеки отделен участник, но и за общността, в която живеят. Основните проблеми, с които се сблъскват хората от малките населените места с изолирани общности и с ниска мобилност на работната ръка, където ще се осъществи основният подбор на участниците, са ограниченият брой работни места, тяхната отдалеченост и ниската професионална квалификация на голяма част от хората в активна възраст. Разбира се, тези проблеми съществуват и в големите общини. По тази причина, част от участниците ще бъдат наети и на територията на град София. Професиите, за които ще бъдат наети участниците в проекта не изискват висок образователен ценз или специални умения. Това е с цел разширяване обхвата на предлаганите работни позиции, в които да попадат хора от най-засегнатите социално уязвими групи. Подкрепата, която ще бъде осъществена с тази дейност се изразява в подготовката им за по-активно поведение на пазара на труда, преодоляване на ниската самооценка и създаване на условия за трайна трудова заетост, безопасни условия на труд и подходяща работна среда. Това е и основна цел на професионалната интеграция, а именно - развитие на уменията, преодоляване на последиците и ефекта от трайната безработица чрез създаване на трудови навици, умения за общуване, повишаване личната самооценка и подобряване качеството на живот. 0.00 44 988.90
Психологическо подпомагане и мотивиране на наетите лица за включване в заетост.: Дейността за психологическо подпомагане и мотивиране на участниците в проектното предложение е от ключово значение за постигне на успешни и устойчиви резултати, тъй като тя е насочена към преодоляване на затруднения от личен и социален характер, с оглед на по-успешната бъдеща трудова реализация на участниците от целевите групи. Дейността ще премине през следните основни етапи: - Психологическо подпомагане и мотивиране – в групови и индивидуални срещи, наетите лица ще бъдат представени и запознати с останалите членове на екипа. Подкрепа към запознаването и разбирането на основните изисквания от гледна точка на трудовата дисциплина и етика. Индивидуално консултиране относно тяхната мотивация и конкретните им личностни ресурси, които ще им помогнат да устоят на първоначалното напрежение и стреса от промяната която предприемат, започвайки работа. - Психологическа подкрепа за преодоляване на затруднения от личен характер – консултиране в индивидуални сесии, насочено към опознаване и подкрепа на наетите лица за справянето с техни лични проблеми, отразяващи се негативно върху възможността им да участват активно на пазара на труда. Конкретна психологическа помощ при идентифициране на проблеми от социален, семеен или личен характер, предлагане на помощ за преодоляването на изпитваните затруднения, с цел трайно подобряване на междуличностни отношения, самооценка, отношението към работното място и изпълняваната дейност. Подкрепа в придобиването или възвръщането на относителна или пълна самостоятелност, окуражаване за справяне с евентуални бъдещи затруднения, мотивация за проактивно поведение на пазара на труда. - Обучение за придобиване и повишаване на базовите трудови умения и навици – използване на интерактивни методи за групово обучение, съобразени със заеманите позиции, дейността на екипа, от който са част наетите лица, както и с характера на организацията. Използване на реални примери от извършваната от тях работа, провокиране за мислене и оценяване на дадените ситуации от възможно най-много и различни гледни точки. Поощряване на участието, изразяването на лично мнение и използване на натрупаните положителни преживявания в екипа за поощряване и изграждане на устойчива самооценка у наетите по проекта лица относно уменията им да се справят с трудовите си задължения. - Обучение за изграждане на трайни умения по търсене и кандидатстване за работни места – интерактивно групово обучение, насочено към изграждане на умения за търсене, кандидатстване и адекватно собствено представяне на интервюта за работа. Запознаване с общоприетите правила и норми в попълването на документи за кандидатстване за работа, както и за включването на вече натрупани професионални и житейски умения и начинът, по който те могат да бъдат включени като релевантни към изпълнението на дадени трудови дейности. Провокиране и поощряване на креативност в условията на пазара на труда, придобиване на по-добра и адекватна самооценка относно личните качество и притежаваните професионални умения. 0.00 2 480.88
Осигуряване на наставник за социална и професионална реализация.: Една от основните дейности, чрез която ще се постигнат целите на Проектното предложение, е осигуряване на наставничество за ново наетите лица от целевите групи. Последното се налага поради факта, че тези лица, по силата на обективните обстоятелства, продължително време са били социално изключени от живота на своите общности, имат ниско самочувствие и са изгубили своите трудови навици и умения. Наставничеството е отличен помощен механизъм за тяхната по-бърза и безболезнена адаптация и интеграция в социалния и професионалния живот на трудовите колективи. Чрез него ще се оказва психологическа и професионална подкрепа за социална интеграция, изграждане и развитие на такива умения и качества като: - Умения за общуване и работа в група; - Чувство за самоувереност и значимост; - Доверие и готовност да се приеме и даде помощ, практически съвет и подкрепа; - Реалистична представа за собствените възможности и ресурси; личната автономност и независимост; - Умение за справяне с кумулативния стреса в личния живот и на работното място предизвикан от различни обстоятелства; - Нови знания, професионални умения и трудови навици; В проекта е предвидено назначаване на трима наставници, които ще подпомагат цялостния процес на социална и професионална адаптация и трудова реализация на наетите лица от целевата група. За наставници ще бъдат подбрани работници от БЧК с необходимия стаж и професионален опит, притежаващи добри комуникативни умения и високи личностни и морално-психологически качества. С тях ще бъде проведено обучение от дипломиран психолог и координатора на проекта за запознаване с целите и задачите на тяхната дейност, придобиване на знания и умения за индивидуална работа и запознаване с психологическите характеристики на представителите на уязвимата група, от която са новоназначените лица и на личностните характеристики на всеки един. Длъжностните характеристики на наставниците ще бъдат преработени и допълнени и в тях ще бъдат заложени изискванията към уменията, които следва да притежават, задълженията, които им се възлагат, начините, формите и времето, през което ще ги изпълняват. Основно внимание при тяхната подготовка ще се обърне върху формиране на умения за осигуряване на помощ и насочване при изпълнението на ежедневните трудови задължения, осигуряване на подходяща лична подкрепа за професионална квалификация и реализация на новоназначените лица. Наставниците, чрез подкрепящо обучение, наставления и помощ при изпълнение на трудовите операции и процеси, ще осигуряват връзката между изпълнението на трудовите задължения от отделните лица и натрупването от тях на трудов опит. Определените наставници ще бъдат разпределени по следния начин: Един наставник, заемащ длъжност - специалист обща поддръжка с дългогодишен професионален опит в професионалната дейност, ще отговаря за 2 /две/ новоназначени лица на длъжност специалист обща поддръжка, с код по НКПД- 31193042 - и 1/едно/ лице товаро-разтоварач с код по НКПД-93330007 . Един наставник, заемащ длъжност в организацията - администратор с дългогодишен професионален стаж, ще отговаря за 1 /едно/ новоназначено лице на длъжност администратор, с код по НКПД-42243002. Един наставник, заемащ длъжност - камериерка с дългогодишен професионален опит и стаж, ще отговаря за 1 /едно/ новоназначено лице на длъжност камериерка, с код по НКПД - 51621003 и 1 /едно/ новоназначено лице по професия хигиенист с код по НКПД-91120004. 0.00 5 135.99
Създаване на безопасни и здравословни условия на труд за ново създадените работни места: В проектното предложение са включени дейности и мерки за създаване на здравословна и безопасна на работната среда за ново създадените работни места, като задължително условие за нормално протичане на работния процес. Проектната дейност съответства на целите и приоритетите на ОП РЧР и изискванията за добри и безопасни условия на труд, а именно достъп до безопасна и устойчива заетост в полза на борбата срещу бедността и социалното изключване. Според нуждите на новоназначения персонал от представители на целевите групи, в проекта са планирани дейности по оптимизация, ремонт и оборудване на помещения за новите служители в социалното предприятие. В проектното предложение се предвижда създаване на подходяща и адекватна професионална работна среда, безопасни условия на труд, средства за персонална защита за повишаване на качеството на работните места. Тази дейност е с висок обществен приоритет, тъй като оказва влияние пряко върху физическия и здравословен статус на наетите в работния процес лица. В тази връзка са заложени необходимите ремонтни дейности, оборудване и професионални работни средства, чрез които да се създаде здравословна, мотивираща и ефективна трудова среда, съгласно законовите изисквания и за осъществяване дейността на социалното предприятие. Съдържанието на тази дейност включва: - привеждане в съответствие с изискванията на ЗБУТ на ремонтна работилница, за нуждите на двамата новоназначени специалисти обща поддръжка; - ремонт на офис помещение за камериерката, хигиенистката и администратора; - закупуване на работно оборудване за почистване и поддържане на помещенията; - закупуване на работно облекло и лични предпазни средства за всички новоназначени съгласно с утвърден списък за личните предпазни средства; Помещенията предвидени за ремонт и оборудване са собственост на БЧК. Размерите са съответно: за работилницата - 11кв.м.; за офис помещение 15кв.м. На посочените помещения ще бъде извършен текущ ремонт, който включва следните основни дейности по вид и количество: - Изрязване и демонтаж на стари щрангове - Демонтаж на две врати - Шпакловка на стени и тавани . - Грундиране и двукратно боядисване на стени и тавани с латекс . - Поставяне на гипс картон върху силно компрометирана стена - Доставка и монтаж на шкаф с мивка - Доставка и монтаж на врати от PVC - Доставка на професионална шлосерска работна маса - Доставка на метален гардероб - Доставка и монтаж на осветителни тела Целта на предвидените ремонти и доставка на оборудване е да се създаде подходяща и функционална работна среда и здравословни и безопасни условия на труд на новоназначените специалисти обща поддръжка, както и на администраторката, камериерката и хигиенистката. Националния учебно –логистичен център на БЧК и Централната складова база са разположени в сгради с обща разгърната площ над 9 000 кв.м., което предполага голям обем от работа и висока натовареност на хигиенистката и камериерката. Затова в проектното предложение за техните работни места е предвидено е да се закупи следното оборудване: - Две професионална хигиенни колички - Една професионална камериерска количка - Две професионални прахосмукачки за сухо почистване - За работно облекло на новоназначените лица и за лични предпазни средства за 6 души 0.00 21 772.55

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).