Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

Project's aim is to support the social life of children and young people settled in the Center for Family-type Accommodation for Children and Youths with Disabilities, Atia village. By engaging them in activities that would develop their personality and intellect and thus to enhance their confidence and independence in the wider social environment. We would like to provide 7 social programs in 18 months: Individual psychological support to overcome emotional, behavioral and learning difficulties; Communication skills; Food - my way of development and independent living; Art therapy; Fairy and rhythm therapies; Grandmother and grandchild Volunteer Program and Strandja Environmental Education Program. A key competence acquisition training of Digital Competence, level 4 is planned. Based on the individual abilities of the children, they will be divided into 3 groups: basic computer skills; working with specialized software with gaze-based control; management of a talking point (for the blind). Two art clubs are being opened - Pottery and Sgraffito Ceramics and ‘Weaving. The participants of Strandja program will spend one week in the wild, and the ones of Food and Pottery courses will take part into some organized tours. The trips are a great chance for the children to visit some new places, different people and to enrich their life experience. The Community support for social inclusion activity is pretty important for achieving the objectives of the project. The young people will have the chance to practise professions at three tourism companies. The implementation of the planned activities will involve a team of experienced professionals - psychologists, art therapists, computer specialists, potters and weavers. Young people from Equilibrium association and families from the Saint Marena women association (Sozopol) will take part into some volunteer initiatives. The total cost of the direct eligible costs is 109433 BGN and the project proposal's cost is 1203376 BGN.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на Програма „Индивидуална психологическа подкрепа за преодоляване на емоционални, поведенчески и обучителни затруднения”: Програмата цели преодоляването на индивидуални особености в емоционалността и поведението на децата и младежите, настанени в ЦНСТДМУ в село Атия, които затрудняват адаптирането им както в семейната, така и в по-широката социална среда. Те се състоят в трудности при овладяване на емоциите, импулсивност в поведението, неумения за спазване на лични граници, агресивност, неувереност, недостатъчно развити умения за самостоятелност и самоорганизация, справяне със стресови ситуации, страхове и др. Програмата предвижда предоставянето на индивидуални психологически консултации на 13 деца и младежи от ЦНСТ с. Атия, всяко от които с множество увреждания. Психологическото консултиране протича под формата на разговор, като с оглед спецификата на целевата група са използват и разнообразни терапевтични техники, елементи от психодрама, проективни методики с използване на кукли и работа с различни материали – хартия, пластелин, тесто и др. За да се изгради добра доверителна връзка между детето и психолога и да се извлече максималното от сесиите, взаимодействието може да се осъществява под формата на игра и забавни дейности, отговарящи на възрастовия период. Психологът създава пространство, в което детето спокойно да изрази своите преживявания и да облече в думи, рисунка или друг продукт вътрешния си свят от чувства и емоции. Темата на всяка сесия се съобразява с актуалните потребности и събития в живота на децата и младежите. Те ще се отнасят към следните области: • Овладяване на импулсивните постъпки и управление на агресията; • Тревожност; • Решаване на конфликти • Повишаване мотивацията за учебна дейност; • Формиране на реалистична самооценка; • Подобряване уменията за общуване с околните; • Травматични ситуации; • Създаване на успешни поведенчески модели • Подготовка за поемане на социални роли Консултативният процес протича в няколко етапа: създаване на доверителна връзка, изследване на проблема и събиране на диагностични данни, създаване на хипотеза, изследване ресурсите за промяна, включване на механизми за промяна, затваряне на терапевтичните отношения. В процеса на консултиране психолога използва : • Емпатия; • Независима от обстоятелствата позитивна нагласа; • Мотивиране и насърчаване; • Откриване на скритите мотиви в поведението на клиента и защитните механизми; • Откриване на съпротиви и работа с тях; • Активно слушане; • Вербализиране на идеи и чувства. 14 808.00 17 534.92
Разработване и прилагане на Програма "Умения за общуване в група": Програмата е форма на групова работа, която има за цел да развие качества и умения за общуване, които да улеснят успешната социална реализация на децата и младежите от ЦНСТ с. Атия. Обучението се провежда в интерактивна форма, позволяваща всяко от децата да е активен участник, да преживява и по този начин трайно да усвоява и развива качества и умения, полезни във всяка житейска ситуация. Използват се ролеви проигравания, дискусии, игри, решаване на казуси и други интерактивни методи. Програмата включва формиране на базови умения за общуване в група – умения за себеизразяване, слушане, говорене, разбиране и управление на емоциите, умения за решаване на конфликти и работа в екип, умения за споделяне и оказване на подкрепа. Допълнителна цел на програмата е установяването на подкрепяща и позитивна емоционална среда, в която децата и младежите се чувстват сигурни и спокойни. Груповия тренинг е една от най-ефективните форми за развитие на личностни качества и умения, тъй като предполага активното включване на всеки участник. Ученето става чрез натрупване на личен опит, в специално създадени ситуации, игри и упражнения. Тренирането на нови умения за общуване се осъществява в защитена и контролирана среда. Водещия на групата управлява груповата динамика така, че да осигури правото на всеки да бъде изслушван, зачитан и подкрепян. Същевременно създава ситуации, които да провокират участниците да тренират нови и по-успешни модели на поведение. Водещия наблюдава и управлява ролите, които обикновено заемат участниците - лидер, генератор на идеи, шут, аутсайдер, изпълнител, наблюдател и др. Групата преминава през фази на развитие - от създаване на доверие през по-интензивно споделяне и емоционално включване до приключване и затваряне. Крайната цел е създаване на сплотена общност от индивиди с повишаваща се компетентност и увереност в общуването. Програмата на занятията е полуструктурирана, което означава, че основните теми в нея ще бъдат планирани предварително, но тя ще бъде пластична и ще се променя в процеса на работа, за да отговаря на потребностите и актуалните събития в живота на участниците. Програмата се състои от няколко основни модула, последователността на които следва процеса на общуване и създаване на взаимоотношения в ежедневния живот: * Запознаване и създаване на доверие * Споделяне и сближаване * Упражняване на умения за самопредставяне и себеизрязаване * Умения за слушане и задаване на въпроси * Асертивно поведение в ежедневието * Умения за решаване на конфликти * Работа в екип * Моите взаимоотношения у дома и в по-широката общност * Превенция на рисковото поведение * Аз и моята бъдеща професия * Упражняване на креативността * Техники за релаксация. В занятията се използват материали - хартия А4, малки листчета, флумастери, флипчарт листи, топки, прежда, ножици, лепило, тиксо и др. Поради разнородния състав на групата по възраст и степен на увреждане е необходимо групата да се води от двама психолози и организацията на заниманията да се подпомагат от член на персонала на услугата. Това ще осигури възможността за разделяне на подгрупи и постигане на оптимална динамика на работа. 13 056.00 15 974.07
Разработване и прилагане на Програма "Храната - моя път за развитие и самостоятелен живот”.: Програмата цели усвояване на познания за храните и на умения за самостоятелен подбор, закупуване, приготвяне на храна и сервиране. Формирането на посочените качества и умения се използват като средство за опознаване на околния свят и мястото на децата и младежите с увреждания в него. Участниците в програмата придобиват интерес, мотивация и експертност в сферата на кулинарното изкуство като подготовка за бъдеща професионална и социална реализация по професии в сферата на туризма. Програмата използва храненето като ежедневна и достъпна дейност, в която могат да участват всички деца и младежи от ЦНСТ с. Атия. Подготовката на храна за ежедневни и празнични поводи е свързано с развитието на лични качества, естетически вкус, отговорност, самостоятелност, увереност и мотивация за постижения в тази област. Приготвянето на кулинарни изделия е възможност за изява и в по-широката общност и средство за получаване на признание, усещане за ценност и значимост. Програмата включва следните основни теми: • Основни групи хранителни продукти: Мляко и млечни продукти „ Пътят на млякото” Месо и месни продукти Хляб и хлебни изделия „От зърнените култури до трапезата ни” Плодове и зеленчуци: растенията и техните плодове. Методи на съхранение; • Първична обработка на хранителни продукти - санитарно хигиенни правила; начини на първична обработка: сортиране, пресяване, рязане, бланширане, шпековане. Приготвяне на кулинарни изделия, изискващи само предварителна обработка/ салати, студени супи, млечни коктейли, сандвичи. Дегустация - характеристика на кулинарните изделия; • Топлинна обработка: варене, задушаване, печене, пържене - изисквания към топлинните процеси, машини и съоръжения за топлинна обработка с акцент върху техниката на безопасност за работата с тях. Приготвяне на кулинарни изделия по всеки топлинен процес. Дегустация и характеристика на кулинарните изделия; • Сервиране на кулинарни изделия с използването на ситуационно - ролева игра „Хайде на ресторант”; • Практическо прилагане на усвоените знания и умения във ваканционно селище „Санта Марина” гр. Созопол за запознаване със заведения за хранене и развлечения - ресторант, сладкарница, специализирани- пицария, барбекю - бар. Участие в предварителната подготовка на хранителните продукти и в подготовката на търговската зала. • Запознаване с професии в туризма: работник в обслужването на заведенията за хранене и развлечения; камериер; озеленител. В реализацията на програма "Храната - моя път за развитие и самостоятелен живот” активно ще се включи община Созопол като организира посещенията в различни типове заведения за приготвяне и сервиране на храна и напитки. С помощта на партньора ще се организират ролеви игри и практически занимания. 10 652.00 10 835.54
Разработване и прилагане на Програма "Арттерапия": Методът "Артерапия"е изключително благоприятен за всякакъв контекст и има широко приложение. Успешно се прилага при работа с деца, с групи и семейства. Много е подходящ за хора с нисък социален статус или маргинализирани общности, защото не се изискват толкова добри умения за вербална комуникация, а напротив – целта е спонтанната експресия през невербалното. Прилага се и като занимателна терапия или форма на психотерапия с цел емоционално възстановяване, лечение или корекция. За децата със специални потребности методът е много подходящ. При тях една от ключовите трудности е комуникацията, а през рисуването, имайки възможност контактът да бъде опосредстван през изкуството, той се улеснява и става предпоставка да се направи следващата стъпка. В основата си арт-терапията използва средствата на изобразителното изкуство, които целят да се създаде защитено пространство, една експресивна, автентична форма на изразяване и чрез нея да може да се започне процес на личностна промяна. В зависимост от контекста може да е психокорекционна работа, психотерапия или личностно израстване. Това е контролиран процес, който не разчита единствено и само на спонтанното изразяване, за разлика от рисуването. Водеща роля има психотерапевтът, но авторът на продукта е този, който изследва създадения продукт. Рисуването по правило не е арт-терапия. Арт-терапията дава възможност да изразиш себе си по начин, по който не можеш, когато говориш или действаш. Сесията има своя структура, особености, а ключовото е, че авторът е този, който трябва да обясни и интерпретира образа, за да може да бъде разтълкуван по по-адаптивен, продуктивен начин. Това е процес, който наподобява триъгълник – взаимодействие между терапевт, автор и продукт. Има центрове в мозъка, до които нямаме достъп през вербалния канал. Това могат да бъдат травматични преживявания, които са изтласкани, защото са твърде болезнени, много силни емоции, които ни е трудно да вербализираме, а през рисуването стигаме до тях по един щадящ начин. Децата, настанени при нас са преживяли много негативни емоции, които не могат да изразят вербално. Арт терапията е начин и да стигнем до тях, и да се опитаме да им помогнем. Много ценно е, че през средствата на изобразителното изкуство може да се достигне не само до тези болезнени нагласи и емоции, но и до потенциала, до силните страни на детето или възрастния, които да не са достатъчно развити у него. Може да се работи в няколко посоки, в зависимост от конкретния случай, човек или проблем. В занятията ще бъдат използвани различни материали - листа, камъни, морски животни и корени и ще бъдат прилагани различни техники. Освен диагностичния и терапевтичен резултат ще бъде постигнато удоволствие от процеса на изработването, естетическа наслада и удовлетвореност от постигнатия резултат. 15 366.00 18 282.04
Разработване и прилагане на Програма "Баба и внуче". Насърчаване на доброволческата дейност на Женско дружество "Света Марена" с цел усвояване на семейни ценности от децата и младежите, настанени в ЦНСТДМУ: Основната цел на дейност 5 - Програма "Баба и внуче" е усвояване на семейни ценности. Дейността включва мотивиране на семейства за срещи с децата, покани за посещения в домовете на семействата през уикендите, национални и религиозни празници. На децата и младежите, настанени в ЦНСТДМУ в село Атия не им липсва нищо - имат прекрасен дом, самостоятелни пространства, красиви дрехи, обувки, завивки, учебни пособия, развлечения. С колегите сме коментирали, че в много български семейства децата не разполагат с материални ресурси от това ниво. Но основният дефицит е липса на семейство, за което мечтае всяко дете. То присъства в разговорите на децата, в игрите им, в молитвите им. Шансовете за осиновяване от година на година намаляват, а за част от тях вече не съществуват - четирима са навършили 18 години. През годините сме имали добър опит с доброволчески инициативи, но не успяхме да ги превърнем в традиция. Включването на младежи доброволци има добър ефект, но целта е друга - повишаване уменията за общуване, общуване по хоризонтала, разширяване на кръга от връстници. Реализацията на дейността ще стартира със среща за мотивиране на жени и семейства за включване в доброволческа дейност в полза на децата и младежите от ЦНСТДМУ. Тази дейност ще бъде изпълнена съвместно с Женско дружество "Света Марена" град Созопол. Това е единствената неправителствена организация в общината, която се занимава с благотворителна дейност като набира доброволни дарения от бизнеса и с тях подкрепя нуждаещи се граждани на общината. В дружеството членуват над 40 жени от Созопол и селата, в това число и от село Атия и близките сала - Равадиново, Извор, Росен, Равна гора. Много жени имат желание да поканят в домовете си децата и младежите от дома, но имат известни бариери, свързани със заболяванията на децата. Преодоляването на задръжките, повишаване увереността, че ще се справят чрез разясняване на здравословното състояние на децата и психологическите им особености - емоционални реакции, поведенчески стереотипи, хранителни навици - би повишило мотивацията на семействата. Водещ в тази дейност е партньорът ни община Созопол. Община Созопол подкрепя както функционирането на ЦНСТ с. Атия и насърчава доброволчеството чрез женско дружество "Света Марена". Обвързването на дейността им е стартирало със създаването на дома. Жените от организацията се включват в подготовката и провеждането на празниците, правят им подаръци, привличат ги за участие в своите програми. Целите на програма "Баба и внуче" ще бъдат популяризирани чрез общинския вестник "Созопол", общинското радио и специални информационни материали, подготвени от пресслужбата на общината. В случай, че мотивационната среща се окаже недостатъчна и семействата, приемащи деца имат нужда от допълнителна информация, за срещи с експертите безвъзмездно ще бъде предоставено общинско помещение за консултации. Община Созопол ще организира посещение на общински служби, други социални услуги /Център за обществена подкрепа в град Созопол, Център за рехабилитация и социална интеграция в град Черноморец/. 934.00 2 296.95
Разработване и прилагане на Програма "Приказкотерапия. Превенция на агресивното поведение. Ритъм терапия": Приказкотерапията е метод за работа с деца и възрастни, който дава възможност на човека да изрази своята индивидуална чувствителност. Взаимодейства успешно с вътрешната реалност на индивидуално и групово ниво, което прави метода особено успешен за работа с проблемни деца и младежи. Поради своята нестандартност и силно взаимодействие с чувствата на участниците в групата, приказката е особено успешен метод за превенция на рисковото поведение в детска възраст. Работата с приказни герои дава възможност за развиване на въображението, за водене на спор, за изказване на мнения, за продуциране на нови идеи. В приказната ситуация детето е свободно да си избере герой, да го следва, да греши, да побеждава, да губи и това е само игра, безопасно пространство, в което то може да експериментира. Основната цел на настоящата програма е снижаване на агресията, заучаване на механизми за сублимация на агресивната енергия в позитивни занимания - труд, творчество, ненасилствена комуникация. Но през приказките ще бъдат коментирани основни личностови ценности, чувства, поведенчески реакции като: * Приятелство и взаимоотношения; * Чувства и емоции. Връзка между чувствата и модела на поведение; * Избор и положителния избор като модел на поведение; * Морала и ценностите като определящи човешкото поведение; * Защита, защитно поведение, страх, агресия. Формиране на умения за съпричастност чрез откриване и разпознаване на чувствата, формиращи негативни модели на поведение; * Позитивни модели за справяне с лошите чувства; * Толерантност към различността и различните; * Умение да споделяме и общуваме с другите. Развиване на емоционалната интелигентност на участниците. * Как ме възприемат другите?; * Качества и добродетели. Формиране на усещане за принадлежност към групата; * Справяне с натиска на групата. Формиране на умения за отстояване на мнение и позиция; * Опасните вещества около нас. Създаване на навици за самосъхранение и правене на избор; * Трафик и доверие. Изграждане на критичност към заобикалящия свят. * Безопасността. Позитивиране ролята на правилата; * Семейството и семейните отношения. Позитивиране ролята на значимия възрастен в живота ни. * Формиране на позитивни нагласи към труда. * Мечти и фантазии; Занятията ще бъдат структурирани в учебна програма, като ще се провеждат два пъти месечно по изготвен съвместно със специалистите от ЦНСТДМУ график. При работа в групата с приказкотерапия, в подходящи моменти, ще бъде използвана и Ритъм терапия, защото музиката и танца са естествени допълнения към литературните произведения. Емоциите и отношенията, провокирани от приказката могат да бъдат изразени освен с думи, с пеене и танц, като по този начин въздействието е още по-силно и запомнящо се. 5 225.00 4 733.69
Обучение за придобиване на ключова компетентност 4 "Дигитална компетентност" и работа специализиран софтуер за контрол с поглед. : Целта на Дейност 7 е придобиване на ключова компетентност 4 "Дигитална компетентност" от децата и младежите, настанени в ЦНСТДМУ село Атия. В съвременния свят професионална реализация е невъзможна без наличие на компютърна грамотност. Целта при невербалните деца е чрез специализирания софтуер да се подобрят комуникативните им умения. Занятията по дейност 7 ще се реализират в три групи: Първата група ще работи за придобиване на ключова компетентност 4 "Дигитална компетентност", а втора група, състояща се от децата и младежите, лишени от реч, ще работят с Помагащи технологии за контрол с поглед и специализиран софтуер. С детето, лишено от зрение, ще се работи по индивидуална програма. Първа група: Дигиталната компетентност включва компютърна грамотност, познания по информационните технологии, Умения за търсене на информация и умения за опазване на личните данни в Интернет. Обучението включва: * работа с основни текстообработващи програми; * работа с електронни таблици; * обучение за работа с бази данни, съхраняване и управление на информацията; * търсене на информация в Интернет и сигурност на информацията; * умения за безопасно ползване на Интернет; * презентационни умения; * работа със специализиран софтуер. Децата и младежите в ЦНСТ разполагат с няколко компютъра и имат елементарни компютърни умения. Задачата на обучаващата организация ще бъде да структурират хаотичните им познания, да формират знания, които биха били прагматични и полезни за бъдещото им развитие. Владеене на Microsoft Office Word и Microsoft Office Excel са задължителна част от уменията, очаквани от всеки работодател. Друго важно познание е предпазване на децата от опасностите в Интернет. Поради спецификата на своето състояние настанените в къщата усвояват по-трудно, но магията на компютъра ги интригува и с удоволствие се включват в занятията. Втората група деца и младежи ще продължи работата със специализирания софтуер за проследяване с поглед, който има за цел да развива умението за общуване и комуникация на навербалните деца и младежи. През 2017 година бяха проведени няколко занятия с „Помагащи технологии за контрол с поглед - използване на устройство за проследяване на погледа PCEye GO и специализиран софтуер Communikator 5, LookToLearn и Inclusive Eye Gaze Attencion amp; looking. Специализираната оценка показа, че при трима бенефициенти се отчита много голям напредък и потенциал за развитие, а при двама - напредъкът е умерен. Затова трябва да се работи по индивидуалните препоръки: за М. - работа с текстова комуникация, граматически правилни изречения и корекции на написаното, работа с файлове, работа с Интернет като се акцентира на времетраенето и съдържанието на информацията, да се ползват интересите й в храненето, за да се научи да пише и смята в къщата с активно ресурсно подпомагане и адекватна логопедична и психологическа подкрепа; О. - работа с игри за контрол с висока сложност, работа с Communikator 5 - символна комуникация за усвояване на понятия от основни ежедневни дейности. И. - да се занимава самостоятелно с игри за внимание и концентрация; С А. и Я. следва да се работи с игри за задържане вниманието и концентрацията, чрез самостоятелен избор с поглед на различни храни, занимания и физиологични потребности. Най-малкия член на семейният център е дете с множество увреждания - тежка ретинопатия, липса на реч, умствена изостаналост. За него е планирано купуване и инсталиране на Говорящ бутон и Говоряща точка. Тяхната доставка и инсталация не представляват проблем. Дълъг ще бъде процеса на обучение на детето. Проведена е консултация със специалист по тифлопедагогика и за него ще бъде подготвена специална програма за работа. 15 641.00 13 992.80
Общностна подкрепа за социално включване на младежите от ЦНСТДМУ - с. Атия: Въпросът за бъдещето на младежите, настанени в ЦНСТДМУ в село Атия е грижа и тревога на екипа на социалното заведение. Доста отдавна се работи по професионалното им ориентиране. Възможностите не са много съобразно ограничения и специфичен капацитет на децата и младите хора. Предвид ситуацията в община Созопол, където водещ е туристическия бизнес, не е изненадващо, че интересите им се насочват към подобни професии - сервитьор, готвач, озеленител, камериер. Част от тях вече се обучават в профилирани паралелки по посочените професии. Постигната е договореност с няколко общински и частни фирми за провеждане на летен учебен стаж на младите хора в реални условия през активния туристически сезон. Двама души ще проведат стаж като кухненски работници в Домашен социален патронаж, двама ще се включат в работата на частно заведение за хранене във вилно селище "Санта Марина" като сервитьори, а трима ще работят като озеленители в еко ферма за зеленчуци. Основната цел на Дейност 8 е гражданите на община Созопол, в частност работодателите, да приемат младежите като равностойни партньори, които могат да допринесат за благоденствието на общността. А по-далечната цел е те да бъдат наети на работа в бъдеще. Не по-малко важен е търсения ефект при младите хора - повишаване на самооценката, насърчаване на самостоятелността, придобиване на самочувствие, че могат и се справят добре с поставените задачи. Задължително е включване на наставник за всяка фирма, в която провеждат учебен стаж младежите. 1 137.00 231.88
Разработване и прилагане на Програма "Странджа" - екологично образование, умения за ориентиране в природата": Целите на дейност 9 включват: - Разширяване кръгозора на децата от ЦНСТ; - Опознаване на Странджа планина /флора, фауна, почви, води/ и възпитаване на екологична култура; - Социализиране на децата чрез контакти с нови хора извън обичайното обкръжение в ЦНСТ; - Придобиване на умения за разбиране на езика на природата - ориентиране и оцеляване в открито пространство и горска местност. - Пълноценна почивка и активна рехабилитация. Дейността включва следните поддейности: 1. Проучване на възможностите за почивка и рехабилитация в региона. Избор на най-изгодна оферта. 2. Изготвяне на програма за почивка и рехабилитация. 3. Подготовка на децата за пътуване. Наемане на автобус, разпределяне на персонала. 4. Настаняване и опознаване на района. Запознаване с персонала на хотела и ресторанта. 5. Провеждане на екскурзии в гората на групи в зависимост от възможностите на децата за придвижване. 6. Обучения за ориентиране и оцеляване в открито пространство и горска местност. 6. Посещения на Център на занаятите в местността Божура, община Средец. 11 934.00 13 548.39
Създаване и устойчиво функциониране на творчески кубове "Грънчарство и сграфитокерамика" и "Тъкачество": Едни млад грънчар - обучител на деца и младежи казва: "Да работиш с глината е истинска магия. Усещаш и четирите елемента – водата, земята (глината), огънят (когато изпичаш предмета) и въздуха”. Децата усещат много силно очарованието на грънчарското колело, което ги хипнотизира с вълшебството от топка глина да възникне съд, украшение или просто причудлива форма. От психологическа гледна точка за децата с увреждания, в най-висока степен за незрящото дете, е незаменим допирът до глината, до конците. В Бургаска област е имало големи грънчарски и тъкачни предприятия и независимо, че вече не съществуват има традиции, има и професионалисти, които биха искали да продължат занаята. В практиката на грънчарското предприятие има примери на успешна работа на хора със зрителни нарушения и интелектуални дефицити. В настоящата дейност ние виждаме не само творчески клубни занимания, но и възможност за бъдеща професионална дейност на някои от децата от целевата група. Обучителните методи, използвани в работата на клубовете „Грънчарство” и „Тъкачество” са специфични. Те изискват физически контакт, непрекъсната супервизия на работата, вербална подкрепа и насърчаване. Традиционните занаяти предизвикват интереса на децата, но той трябва да бъде задържан, тъй като монотонната дейност бързо ги демотивира. И грънчарството и тъкачеството изискват търпение и постоянство, постигането на което би имало изключително полезни ефекти за личността на нашите възпитаници. Особено значение има работата с глина, като процесът действа терапевтично на деца и младежи с повишено ниво на агресия и тревожност. Ние сме наблюдавали благотворния резултат от работата на децата от къщата с тесто. Психотерапевтичен е ефектът и от работата с ярки цветни конци и оцветители на глинените съдове. Поради недостатъчно добре развитите навици за учебен труд, концентрация на вниманието и най-вече мотивация за учене и труд е необходимо да се обърне специално внимание на подходите, средствата и материално-техническата обезпеченост на обучителния и творчески процес. Творчески и приложно – практическите занимания с използването на подходящите техники, инструменти и оборудване за извършването им в клубовете „Грънчарство” и „Тъкачество” ще бъде вълнуващо за нашите деца, които до сега не са имали възможност да се запознаят с този вид творчество. Индивидуалните занимания и работата в малки групи развиват интелектуални и социални качества у децата, което ще подкрепи самочувствието и ще им даде по-широки възможности да се включат равностойно в социалния живот. За реализацията на настоящата дейност 10 ще бъдат поканени да се включат и младежи - доброволци, които да помагат на нашите възпитаници и да поддържат мотивацията им. Важен ефект от участието на външни за дома младежи е постигане на екипност в работата, осигуряване на съгласуваност и увереност в изпълнението на дейностите. И не на последно място удоволствие от общуването с приятели. Заедно с децата ще бъдат обучавани и трима възрастни от екипа на ЦНСТДМУ - село Атия за обезпечаване на устойчивост на дейностите. Планираме да организираме посещение на Архитектурно-етнографският комплекс "Етър" , недалеч от Габрово. Това е уникално място, в което децата имат шанс да встъпят в непосредствен контакт с българския бит, култура и занаятчийство с малките си талпени и двукатови къщички и голямата чаршия. Ще могат да разгледат уникални изложби, в това число с произведения на грънчарството и сграфитокерамиката, както и традиционното тъкачество. 18 280.00 18 461.79
Дейности за информация и комуникация: Цели: Популяризиране на целите на проект "Ще се справя", Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” и визуализация на финансовия принос на Европейския съюз; Популяризиране и мултиплициране на постигнатите по проекта резултати и формиране на общностна толерантност към различните деца и младежи. Предвидените по проекта дейности за публичност и информиране включват: 1. Провеждане на пресконференция за стартиране на проектните дейности; 2. Изработване на тениски, значки, раници, гривни и козирки с логото на програмата за децата и младежите от ЦНСТДМУ. 5. Публикации в местна и регионална преса – 2 броя; 6. Периодично публикуване на интернет страниците на кандидата и партньор община Созопол на информация за напредъка на проекта. 2 400.00 2 832.92

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).