Организация и управление на проекта: Осигуряване на адекватно и ефикасно управление на заложените проектни дейности, организиране на взаимодействие между партньорите и заинтересованите страни, гарантиране спазването на всички изисквания на ОП НОИР, осигуряване на отчетността по проекта. Дейността включва сформиране на управленски екип по проекта с цел организиране и ефективно управление, разпределение на ангажиментите между членовете на екипа, изготвяне на вътрешна система за мониторинг и контрол на изпълнението, които ще гарантират ефективността на проекта и не на последно място изграждане на административен капацитет. Екипът ще следи за изпълнението на договорените срокове, за постигане на заложените индикатори и целесъобразното разходване на средствата. Чрез изпълнение на заложените проектните дейности ще се информира обществеността за съфинансирането, предоставено от Европейския съюз по Оперативна програма "Наука и образование за интелигентен растеж". Ще бъдат изработени критерии за включване в дейностите, като се подсигури максимално включване на деца от малцинствата, в риск от отпадане в образователната система, както и равнопоставено включване по пол, както и активни деца, които могат да въвлекат и останалите в допълнително организираните дейности по проекта. Екипът за организация и управление на проекта включва следните типове позиции и брой хора: ръководител-1; административен координатор-1; технически сътрудник-1, счетоводител-1 и юрист-1. |
31 000.00
|
29 047.88
|
Допълнителни възпитателни и обучителни дейности за деца: Дейността ще се изпълнява на територията на община "Марица", а именно: ЦДГ "Пролет"-с.Рогош и филиалите в с.Маноле и с.М.Конаре; ЦДГ "Буратино"-с.Костиево и филиала в с.Радиново; ЦДГ "Бисер"-с.Труд; ЦДГ "Елица"-с.Бенковски; ЦДГ "Ален мак"-с.Трилистник; ЦДГ "Ралица"-с.Войводиново и НУ "Отец Паисий"-с.Динк. В целевите детски градини ще обхванат деца на възраст от 3 до 6 години, а в училището-подготвителната група. Целта е организиране и провеждане на дейности извън задължителните педагогически ситуации за разширено и успешно ползване на българския език, за успешна социална и личностна интеграция в мултикултурна среда, де се изградят като пълноценни граждани. Преподавателите ще създават интерес и чувство за принадлежност към детската градина и в подготвителната група, чрез груповата работа. Ще мотивират децата за творческо развитие и изява, интерес към нови познания и повишаване нивото на владеене на български език, създаване на социални и трудови навици и умения, групова сплотеност, изграждане на приятелства на базата творчески интереси и междукултурна толерантност. Заложените дейности надграждат и допълват схеми за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ в рамките на ОП РЧР 2007-2013г. и други национални програми в част от целевите детски градини.
Дейността ще включва допълнителни занимания по български език с деца, за които той не е майчин, с цел овладяването му преди постъпване в първи клас. За повишаване мотивацията на целевата група ще бъдат сформирани т.нар."Работни ателиета/клубове", чиито дейности ще бъдат технически и материално обезпечени. Организираната предметно-пространствена среда ще подпомогне децата и педагозите в ежедневните им занимания. Заложената дейност има за цел стимулиране и развитие на социална отговорност, чувство за съпричастност и толерантност у децата. Не владеенето на българския език сред ромските деца затруднява тяхната образователна интеграция и пълноценното им участие в образователния процес /постъпване в първи клас/. Заниманията по интереси са насочени към съхраняване на културната идентичност и за въвеждане на интеркултурно образование, това помага на ромските деца да почувстват детската градина и училището като сигурно място, което е най-добрата превенция на отпадането и създава условия за успешна социализация. В клубовете ще се използват интерактивни и творчески методи на обучение /за децата от детските градини и подготвителната група в училището/, което ще даде възможност за развитие на техните индивидуални способности, заложби и таланти. Чрез опознавателни игри ще се търсят възможности и предизвикателства, които ще обединят и сплотят децата и ще загърбят противоречията и разделянето, породени от етническата принадлежност. Развиването на културната идентичност на децата, ще бъде допълнена със знания за разнообразни празници, традиции, обичаи и детски усмивки. Изследователската дейност и изучаването на легенди, приказки, песни и обичаи на различните общности ще съдейства за съхраняване и развиване на културната идентичност на децата от етническите малцинства на територията на общината. Естественото включване и приобщаване на родителите към учебно-възпитателната работа в детските градини ще се организира чрез привличането им като източник на информация за различни етно културни песни и танци. Предложените дейности са подходящи, практични, необходими и съответстват на целите и очакваните резултати. |
167 030.00
|
143 354.97
|
Дейности за съхраняване и развитие на културната идентичност: Чрез този проект община Марица ще подпомогне създаване на съвременна образователна среда, в която мултикултурното образование е основен приоритет. Проектът ще създаде условия за обучения в дух на толерантност и насърчаване на позитивни дейности за преодоляване на различни форми на неравнопоставеност, чрез съхраняване и популяризиране на българската и ромска традиционна култура и творчество. Реализирането на проекта ще доразвие посоката на мултикултурен диалог между деца, учители и родители. Проектното предложение дава възможност за преодоляване на погрешни социални и етнически стереотипи. Включването на деца от ромски и не ромски произход в дейностите по проекта предоставя възможности за стимулиране на творческия подход сред децата на базата на богати културни етно традиции. Участието на ромската родителска общност в дейностите по проекта ангажира образователната институция с приемането и приобщаването им като партньор в образователния живот на децата. Това създава предпоставка за промяна на нагласи и мотивацията на ромското семейство по отношение на успехите на децата в детската градина и в училище. Реализирането на този проект е възможност за по-добра институционна подкрепа в усилията му за мултикултурна образователна политика чрез интеркултурна компетентност. Целта на тази дейност е съвместното отбелязване на бележити дати, събития, празниците на различните етноси и спортни мероприятия с активното участие на родителите.
Дейността ще бъде организирана и координирана от екипа на проекта и партньора ОДЗ "Бисер", а изпълнението и участието от съответните клубове на целевите участници /деца, ръководители, родители/. Организираните мероприятия са разписани в Културно-спортния календар на проекта и са с общински и местен характер. Децата ще имат възможност да покажат своите таланти, способности и творчески заложби, чрез състезанията ще се търси възможност за предизвикателства, които да обединяват и сплотяват децата, за да се загърбят противоречията и разделението, породени от етническата и религиозна принадлежност.
Външен изпълнител, избран съгласно изискванията на нормативната база и ОП НОИР , ще изработи и достави материалите за публичност и информация; за изработка на награди, купи, медали и подаръци; за осъществяване на организиран транспорт; за провеждане на мероприятията и др. |
65 800.00
|
43 316.59
|
Методология "Цветен час" за съвместна работа на децата и родителите в детските градини: В подготвителния период след стартиране на проекта ще бъде изготвена специфична обучително-игрова методология, която ще комбинира подходи и практически занимания, насочени към подобряване на уменията за интеграция и социализация на децата в неравностойно положение в предучилищна възраст и техните родители. В методологията ще има кратка теоретична част, предоставяща информация за основните проблеми, които тя третира и инструкции за работа с нея, но основна база ще бъдат детайлно разработените модули за тематични занимания "Цветен час", които ще се имплементират поетапно в детските градини, участници в проекта. Първоначално /първата учебна година 2016/2017/ това ще са ЦДГ "Бисер"-с.Труд, ЦДГ "Пролет"-с.Рогош и ЦДГ "Буратино"-с.Костиево, а след това през учебната 2017/2018г. и другите детски градини участници в проекта-ЦДГ "Елица"-с.Бенковски, ЦДГ "Ален мак"-с.Трилистник, ЦДГ "Ралица"-с.Войводиново и филиала ЦДГ "Мечта"-с.Маноле, както и подготвителната група в ОУ "Отец Паисий"-с.Динк.
Изработването на методологията ще бъде възложено на екип от психолог-методист и психолог, притежаващи опит и квалификация за работа с представители на малцинствата и познаващи характеристиката на етноса. С цел проучване на конкретните нужди на целевите групи и определяне на основните методи за интервенция, ще бъдат организирани 3 фокус-групи с участието на родители от етническите малцинства, педагози и социални работници.
На базата на предварително проучване на опита в областта на предучилищното образование по теми, сходни с тези, третирани от проекта, както и в съответствие с идентифициране по потребностите на деца , родители и образователни работници от община Марица, ще бъде изготвено техническо задание към изпълняващия екип, определен за създаване на методологията. Мерките за ограмотяване, образоване и индивидуална работа с деца и родители от етническите малцинства, ще бъдат интегрирани с мерки за разпространение на информация и обмяна на опит между педагози, социални работници, ръководители на образователни институции и представители на местната власт на територията на общината и НПО. При анализиране/обобщаване на резултатите от междинните етапи от имплементиране на методологията, ще се провеждат дискусионни форуми и информационни събития, които ще са пространство за анализ и надграждане на добрите практики. От голямо значение е стремежът тази методология да не се ограничи до форма "клуб по интереси", а да предоставя последователни, целенасочени, взаимно интегрирани и развиващи се компоненти, насочени към всички заинтересувани страни, за да може ад се гарантира устойчивост на резултатите. |
10 900.00
|
1 603.87
|
Работа с методология "Цветен Час": От началото на месец януари 2017г. ще започне прилагането на Методология "Цветен час" в 3-те детски градини: ЦДГ "Пролет", с.Рогош; ЦДГ "Буратино", с.Костиево и ЦДГ "Бисер", с.Труд до края на учебната 2017 година. През летните месеци ще бъде направен анализ на резултатите, методологията ще бъде надградена и ще продължи да работи още 1 учебна година и с другите участници в проекта. За целия период са предвидени следните дейности, целящи да заздравят връзката деца - родители и да повишат възможностите за интеграция и на двете целеви групи:
1.Тематични занимания с деца от целевата група
Търпимостта и толерантността към различията се умения, които се изграждат от най-ранна детска възраст. В "Цветен час" ще бъдат включени 12 игрови модула, предназначени за различна възрастова група, които ще се прилагат в специализирани часове в целевите детски градини и ще представляват по достъпен начин /чрез занимания по рисуване, куклен театър, спорт, ролеви игри, анимация, видео и дискусии/ теми, насочени към осмисляне на тези понятия от децата. В наръчника ще има и теми, насочени към основните права на детето, неприкосновенността над собственото им тяло, домашното насилие и други, идентифицирани като предизвикателни от страна на специалистите, работещи с тази възрастова група. Освен специализираните занимания с участието на децата и педагозите, ще бъдат организирани и тематични постановки и презентации от външни за институцията театрални и/или музикални състави и специалисти по теми, засягащи интеграцията и толерантността.
2.Съвместни занимания с родителите
Като отделен модул в методологията "Цветен час" ще се включат дейности, които ще бъдат насочени към активизиране на родителската маса и въвличането й в образователните и информационни събития, съпътстващи работата с децата. При изпълнение на специализираните часове в градините, родителите ще заемат няколко основни роли, в зависимост от техните нагласи и желания - на публика, на участници или на организатори. В методологията се предвидени обучения на тази целева група за придобиване на учения, свързани с включването в дейности, упоменати по-горе. Освен в часовете, родителите ще получават и задачи за домашна работа, които да изпълняват заедно с децата си и третиращи въпросите за толерантност, интегритет и лична свобода. Част от темите ще бъдат насочени и към възпитанието у децата на уважение, както към околните, така и към собствената им личност, характер и тяло. Като допълнителна услуга за родителите е, че ще могат да ползват услугите на психолог, назначен като консултант в проекта.
3.Мултиплициране на добрите практики от прилагане на методологията в останалите 4 детски градини и 1 подготвителна група към общинско училище, включени в проекта.
Последните 6 месеца от реализирането на проекта ще приложим най-успешните модули от методологията за работа както с децата, така и с родителите в другите заведения, включени в проекта с цел пробиране на резултатите и увеличаване на броя на обхванатите представители на целевата група. |
40 140.00
|
76 872.72
|
Информация и публичност: Дейността ще включва подготовка, изработка и разпространение на информационни материали, които следва да популяризират целите, поставени в настоящия проект и да разкрият възможностите, които той предоставя на целевите групи и заинтересованите страни. За целта ще се изработят плакати, банери, рекламни материали /за информационни пакети, химикали, хартиени торбички с печат, чаши, тениски, гумени силиконови гривни, флашки и др./ с цел по-всеобхватното популяризиране на проектното предложение, привличане на общественото внимание и идентифициране на участниците. Съгласно изискванията на ЕС и с цел подчертаване приноса на общността и Оперативната програма ще бъдат изработени табели за визуализация, както и ще бъдат поставени стикери на всеки артикул оборудване, закупен по проекта. Дейността е предвидена за изпълнение от външен изпълнител съобразно изискванията на приложимата нормативна база и ОП НОИР, по Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. |
3 000.00
|
3 598.56
|