Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The current project proposal "Quality and affordable education - Mission possible!" is directly aimed at improving the access of marginalized groups to quality education on the territory of Pavlikeni and Byala Cherkva. The project proposal has 6 activities as follows:
- Activity 1: Improving the material and living conditions at "BACHO KIRO" SECONDARY SCHOOL
- Activity 2: Robotics Club at "BACHO KIRO" SECONDARY SCHOOL;
- Activity 3: Internet TV Club at "BACHO KIRO" SECONDARY SCHOOL;
- Activity 4: Psychomotor room at KINDERGARTEN "ATANAS NEDELCHEV"; 
- Activity 5: Club "Folklore" at KINDERGARTEN "Vyara, Nadejda i Liubov";
- Activity 6: Forum "Children and parents" at KINDERGARTEN "ATANAS NEDELCHEV"; 
- Activity 6: Supporting Club at KINDERGARTEN "Vyara, Nadejda i Liubov".
The activities are formulated in accordance with OP NOIR, VOMR and the Guidelines for application. They directly contribute to the inclusion of children and students in the education system by supporting their integration and retention in kindergarten and school. Candidates for this project are "BACHO KIRO" SECONDARY SCHOOL and partners are KINDERGARTEN "Vyara, Nadejda i Liubov", Pavlikeni and KINDERGARTEN "ATANAS NEDELCHEV", Byala cherkva.
As a result of the implemented project proposal, the social inclusion of children and students from marginalized groups will be stimulated, the quality of preschool and school education will be increased, in "BACHO KIRO" SECONDARY SCHOOL, KINDERGARTEN "Vyara, Nadejda i Liubov" and KINDERGARTEN "ATANAS NEDELCHEV", and the number of those not covered by the education system, those dropping out of kindergarten and those leaving school early will be reduced. Project "Quality and affordable education - Mission possible!" builds on the already implemented activities and the achieved results on other projects, programs and measures, financed with funds from the national budget, the European Union and other sources / see. section 11/.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Подобряване на материално-битовите условия в СУ "Бачо Киро" : Добрата материална база е в основата на постиженията както в сферата на образованието, така и в сферата на спорта. Поради спецификата на системата на делегираните бюджети повечето училища в малките населени райони имат недостатъчен бюджет, с който успяват да покрият само основните си потребности. Рядко някоя образователна институция от малките населени места може да си позволи инвестиция в оборудване или в подобряване на материално-битовите условия. От своя страна лошата материална база води до негативно отношение в учениците, допълнително нанасяне на материални щети и отблъскване от образователния процес. За да се противопостави на тези негативни тенденции и за да подобри резултатността на учениците от уязвимите групи, екипът на Ръководството СУ „Бачо Киро“ предлага да се изгради привлекателна и ефективна образователна среда в училището. Предлаганата дейност ще доведе до повишаване нивото на подготовката по всички други предмети. Ще допринесе за изграждане на привлекателна учебна среда с добре оборудвани кабинети и създаване на отлични възможности за изява на учениците. В резултат, училището ще се превърне в защитена среда, която да помага учениците да осмислят дори свободното си време, да замислят и осъществяват собствени проекти и инициативи, чрез които да изразят своето мнение и да влияят на политиката и практиките отнасящи се до тях. В настоящата дейност се предвижда да се закупят: - Ученически маси 65 бр. - Столове 130 бр. - Закачалки за училищните кабинети 200 бр. - Бюро учителско 5 бр. - Учителски столове 5 бр. - Дидактически шкафове 12 бр. - Секционен шкаф 5 бр. - Учителски стол 1 бр.; - Учителско бюро 1х бр. - Маси 90/90 височина 75 см- 30 бр. - Столове за хранене тип с кожа 120 бр. 39 971.97 39 971.41
Дейност 2: Клуб роботика СУ "Бачо Киро": Дигиталните технологии все повече се налагат в нашето общество. Компютри, мобилни телефони, тъчскрийн дисплеи са навсякъде около нас. Все по-необходимо става всеки един човек да развие дигиталните си умения и да разширява знанията си. За съжаление маргинализираните групи особено в малките населени места оставят изключени от тези процеси на дигитализация. Посочените групи не само изостават в обществено отношение, но все повече намалява възможността те, и техните деца да се интегрират успешно в модерното дигитално общество. Всичко това води до допълнителна маргинализация и изолиране, трудности при намиране на работа и дори при осъществяване на нормални битови дейности (като напр. on-line пазаруване или употреба на електронен подпис за получаване на услуги от държавата и общините). В образователната система липсата на дигитална грамотност и липсата на електронни устройства, на учениците от етнически малцинства се почувства особено силно по време на Извънредното положение заради COVID-19 и on-line обучението. Много ученици от маргинализираните групи, особено в малките населени места останаха изключени от образователната система. За да компенсира тези липси Ръководството на СУ "Бачо Киро", чрез настоящия проект ще изгради Клуб по роботика. Специално за въпросния клуб ще се оборудва технологичен кабинет с 15 места. За ръководител ще бъде назначен квалифициран и мотивиран учител по информационни технологии за провеждането на обучителни и образователните дейности. В този кабинет ще се провеждат и дейностите по интереси на групите за целодневната организация на учебния ден, под ръководството на учители ЦОУД. В тези групи има концентрация на уязвими групи, предимно от селските райони. По време на първата част от учебния ден, кабинета ще бъде включен в седмичното разписание и в него могат да се провеждат учебни занятия в малки групи. В Клуб роботика СУ "Бачо Киро" ще бъдат обхванати 15 ученика от малцинствени малцинства при 8 часа месечна заетост на всеки 1 преподавател. Клубът и изградения кабинет ще подпомогнат обучението на учениците от уязвими групи с високо ефективни и съвременни средства за обучение. Такъв тип оборудване е със силен фокус по отношение на професионалното ориентиране и превенцията на отпадането, особено сред учениците от етническите малцинства. Развитието на ИТ уменията на учениците от най-ранна възраст, включително и базисно програмиране, чрез игрови техники, ще задържи вниманието им върху образователния процес и ще се отрази върху обучението им през следващите етапи. Образователни дейности с виртуална телевизия е иновативна форма, който ще допринесе и за развитие на комуникативните и езиковите компетенции на учениците. Обзавеждането на подобен кабинет отговаря на Стратегията за развитие на училището. Настоящата дейност ще допринесе за: - Повишаване на качеството на образованието в СУ „Бачо Киро“, посещавано от голям брой ромски деца и деца от уязвими групи. - Прилагане на разнообразни форми и програми за работа с деца с трудности и дефицити в обучението, и отпаднали от училище с цел тяхната реинтеграция; - Подобряване на интеграцията им и повишаване на възможностите за обучение, чрез използване на авангардни образователни технологии; - Силен ефект върху превенцията на риска от отпадане от образователната система; Предлаганата дейност ще доведе до повишаване нивото на подготовката в областта на информационните технологии и подготовката по всички други предмети. Ще допринесе за изграждане на привлекателна учебна среда с добре оборудван кабинет и създаване на отлични възможности за изява на ученици. В резултат, училището ще се превърне в защитена среда, която да помага учениците да осмислят дори свободното си време, да замислят и осъществяват собствени проекти и инициативи, чрез които да изразят своето мнение и да влияят на политиката и практиките отнасящи се до тях. 44 852.36 44 711.72
Дейност 3: Клуб "Интернет телевизия“ СУ "Бачо Киро" : На 11 май СУ "Бачо Киро“ отбеляза пореден патронен празник, но за разлика от всички останали години, поради пандемията, отново всичко трябваше да се случи виртуално. В резултат на усилията на ученици, учители и родители беше изработен и публикуван в интернет пространството видеоклип, симулиращ телевизионно студио с водещи и преки включвания на бивши възпитаници и общественици /може да се види на сайта на училището/. За кратко време той беше изгледан от повече от 2000 зрители, което надхвърли обичайната аудитория на празничните ни концерти. Учениците бяха заинтересовани и ентусиазирани да усвоят новата технология и да създават подобни собствени телевизионни и аудиовизуални продукти. Същевременно учениците от етническите малцинства в СУ "Бачо Киро“ поради липсата на дигитална грамотност и липсата на електронни устройства бяха изолирани от събитието и не можаха да вземат участие в него. За да компенсира тези липси Ръководството на СУ "Бачо Киро", чрез настоящия проект ще изгради Клуб "Интернет телевизия“ СУ "Бачо Киро". В клуба ще бъдат включени ученици от етнически малцинства, на които ще бъде дадена възможност да се обучават с високо ефективни и съвременни средства за обучение. Те ще имат възможност не само да гледат мултимедийно on-line съдържание, но ще имат възможност да създават свое мултимедийно on-line съдържание и да го споделят посредством Интернет. Ще бъдат назначение 2 мотивирани преподаватели, които да работят активно с тях за създаване, стартиране и работа на реална "Интернет телевизия“. В Клуб "Интернет телевизия“ СУ "Бачо Киро" ще бъдат обхванати 30 ученика от малцинствени малцинства при 8 ч. месечна заетост на всеки от двамата преподаватели. Настоящата дейност ще допринесе за: - Повишаване на качеството на образованието в СУ „Бачо Киро“, посещавано от голям брой ромски деца и деца от уязвими групи. - Прилагане на разнообразни форми и програми за работа с деца с трудности и дефицити в обучението, и отпаднали от училище с цел тяхната реинтеграция; - Подобряване на интеграцията им и повишаване на възможностите за обучение, чрез използване на авангардни образователни технологии; - Силен ефект върху превенцията на риска от отпадане от образователната система; Предлаганата дейност ще доведе до повишаване нивото на подготовката в областта на информационните технологии и подготовката по всички други предмети. Ще допринесе за изграждане на привлекателна учебна среда с добре оборудван кабинет и създаване на отлични възможности за изява на ученици. В резултат, училището ще се превърне в защитена среда, която да помага учениците да осмислят дори свободното си време, да замислят и осъществяват собствени проекти и инициативи, чрез които да изразят своето мнение и да влияят на политиката и практиките отнасящи се до тях. За нуждите на Клуб "Интернет телевизия“ СУ "Бачо Киро" ще бъдат закупени: - Двуместни ученически маси 8 бр; - Ученически столове с колелца 17 бр; - Бюро учителско с контейнер 1 бр; - Шкаф 120/45/162 – 1 бр; - Фонова система 300/300 зелен фон 1 бр; - Лаптоп учител 1 бр. 20 541.42 19 823.77
Дейност 4: Психомоторна стая в ДГ "Атанас Неделчев": Постъпването на детето в детската градина на по-ниска от задължителната възраст е свързано и с мотивацията на родителите, поради което проблемът изисква по-мащабно мислене през националните политики, спецификите на общностите, тяхната култура и възможните начини за тяхното отваряне. В България, децата от етнически малцинства (вкл. и от ромски произход) са по-уязвими към качеството на образованието, особено в малките населени места. Прилагането и адаптирането на нови подходи в работата с деца и родители от уязвими общности е добър опит в посока привличането и задържането им в детската градина. Освен това, тези подходи дават възможност да се обогатят педагогическите практики и да се повиши капацитетът на учителите с нови, работещи инструменти за по-високи постижения в детското развитие и качество на образованието. Един такъв иновативен подход е Психомоторната стая. Заниманията по Психомоторика предлагат лесен, забавен, пречупен през опита в играта и базиращ се на проби и грешки начин за научаване на всички необходими във всекидневието на децата умения и знания. Детето скача, тича и играе хаотично само в нашите очи, за себе си то полага огромен труд. Тази работа е свързана със собствената му сигурност. То проиграва пак и пак нещата, които са актуални за него, и търси да постигне равновесие и баланс. Изграждайки психомоторна стая в ДГ "Атанас Неделчев" ще имаме възможност да подпомогнем интеграцията и социализацията на децата от етнически малцинства, като същевременно подпомогнем изграждането на редица личностни конструкти- жизнено необходими за преодоляване на маргинализацията: - Самоувереност: първата цел на психомоторната подкрепа за развитието е да подпомогне процеса на изграждане на самоувереност у детето чрез един важен "инструмент" – удоволствието от движението, играта и създаването. - Спокойствие- Символичната игра успокоява първичната тревожност на детето, а Психомоториката насърчава тази игра. - Себесъхранение- Придобиване на знания за собственото тяло и формиране на убеждения, че то ни принадлежи и трябва да го защитаваме. ("Това си е моето тяло и никой няма право да ме удря или докосва по начин, който не ми харесва.”) Придобиване на способност за развитие на положителна самооценка и чувство за самоуважение. - Самоконтрол- Разбиране на емоциите на другите, адаптиране към трудностите, способност за поемане на рискове и за вземане на собствени решения. - Социализиране- Изграждане на способност да цениш и да уважаваш себе си и връстниците си, както и средата и правилата на обществения живот - Развитие на когнитивните умения- Плавно преминаване от „удоволствие от действието” към „удоволствие от мисленето". - Подпомагане психологическото съзряване- свързан е с развитието в ранното детство и интегрира невромоторно, сензомоторно, психомоторно и социомоторно развитие. - В превантивна посока психомоториката работи за справяне и отработване на гневни импулси, намаляване на тревожността, потискане на пасивността; засилване на вниманието към другите; подобряване на социалната компетентност; съвместна работа; разбиране на емоциите; поемане на отговорност; способност за поставяне на мястото на другия. -Терапевтичната модалност на психомоториката се основава на дълбинна работа с психичните конструкции на детето и е ориентирана към широк спектър деца – с емоционални, поведенчески и учебни затруднения, с дефицит на внимание и хиперактивност, деца с аутизъм, от уязвимите групи. Психомоторната стая ще подпомогне интеграцията на 38 деца от малцинствени групи при 16 часа месечна заетост на преподавателя, който ще работи в нея. Стаята ще бъда обзаведена с: - Меки модули-тухлички за игра и психомоторика 30 бр.; - Меки модули-9 бр. кубчета с цифри 1 бр.; - Комплект от 23 бр. меки модули 1 бр.; - Кожени пейки 2 бр.; - Детски масички модулни /цвете/ 4 бр.; - Детски столчета 12 бр.; - Дидактичен щкаф 2 бр.; - Огледала /за стената/ - Климатик 2 бр. 11 460.00 10 799.03
Дейност 5: Клуб "Фолклор" ДГ "Вяра, надежда и любов“ : Фолклорът съпътства живота на децата бе значение от техния етнос. Участието в организирани дейности свързани с фолклора не само подпомага активната двигателна дейност, подобрява и запазва здравето, оформя красиво и хармонично тяло, но и има доказано положително въздействие върху социалните отношения и социалната интеграция. Чрез фолклора се овладяват знания, умения и се помага на различни маргинализирани групи и индивиди да се интегрират. Фолклорът подпомага съхраняването и развитието на културната идентичност на децата от етническите малцинства и техните връстници в интеграционна мултикултурна среда. Децата и ученици участващи в индивидуални и групови форми на фолклор се учат на дисциплина и упоритост в преследване на целите си. Дейностите свързани с фолклора (песни, танци, споделяне на приказки и на легенди и т.н.) може да се използва като средство за намаляване на социалните дистанции и на негативните стереотипи спрямо учениците от малцинствени групи. Съвместните фолклорни занимания стимулират интеграцията на учениците от етнически малцинства, повишават аспирациите им за успешно представяне, повишават самооценката и себеуважението им, и изграждат здрави приятелства с децата от другите етнически групи. За насърчаване интеграцията в ДГ "Вяра, надежда и любов“ ще бъде изграден Клуб "Фолклор". Основен акцент в работата на клуба ще бъде засилването на връзките между образованието и културата, за да бъде улеснено и подобрено интегрирането на децата от ромската общност, за разширяване на възможностите за придобиване на нови знания и умения, необходими за активно участие в обществения живот. В Клуб "Фолклор" ще се изучават български и ромски песни, танци, предания и легенди. Клубът ще включва 50 деца (10 от тях от малцинства) от ДГ "Вяра, надежда и любов“ . Ще бъде назначен Преподавател, а заниманията ще бъдат в рамките на 20 часа месечно. 10 000.00 9 821.08
Дейност 6: Форум "Деца и родители" ДГ "Атанас Неделчев": Един от основните проблеми при осъществяването на образователната интеграция на децата от ромски произход е липсата на родителския фактор като активна страна в процеса на обучение и възпитание. Причината за това се корени в ниската степен на грамотност, ниският социален статус и проява на незаинтересованост по отношение на образованието и възпитанието на децата. Често родителите се чувстват неуверени, объркани и затруднени в своята роля и се нуждаят от подкрепа, за да се справят успешно с всички свои отговорности. Належаща е нуждата от предприемане на мерки по посока на оказване на подкрепа и привличане на родителите като активен партньор в живота на ДГ "Атанас Неделчев". Настоящата дейност ще бъде фокусирана над 2 основни цели: 1. Да се разработи и приложи модел за работа с родители от ромски произход, работещ в две посоки: от една страна - подпомагане на семейната среда и родителите чрез дейности, насочени към формиране на умения за успешно справяне с предизвикателствата на родителството; а от друга – успешно приобщаване на родителите към образователния процес и мотивиране за активно участие в живота в ДГ. 2. Да се осигури адекватна психологическа подкрепа и да се подпомагане образователната интеграция на децата от етнически малцинства, като същевременно се намали броя на отпаднали деца от образователната система и от ДГ "Атанас Неделчев". В настоящата дейност ще бъде назначен 1 опитен Психолог, които да работи активно с родители и деца от ДГ "Атанас Неделчев". Основните насоки в работа с децата и родители ще бъдат: - подпомагане образователната интеграция на децата от етнически малцинства; - намаляване броя на отпаднали деца от образователната система и от ДГ "Атанас Неделчев"; - привличане на родителите и ангажирането им с живота в ДГ и подготовката им за "училищния" живот; - ангажиране на родителите в решаването на проблеми, свързани с деца, застрашени от отпадане от образователната система; - създаване на активна връзка между ДГ "Атанас Неделчев" и родителската общност; - включване на родителите в дейности, насочени към обучението и възпитанието на децата. Във Форум "Деца и родители" ДГ "Атанас Неделчев" ще бъдат обхванати 40 родители и/ или и полагащи грижи за тях, както и 38 деца. С тях ще работи назначеният психолог с опит в междукултурната комуникация, като месечната му часова заетост ще се определя според необходимостта от конкретна психологическа работа и в съответствие с изискванията на Кодекса на труда. При формирането на Форум "Деца и родители" ще бъдат спазени принципите за равнопоставеност между полове и социален статус, ще участват родители на ученици, чиито деца не посещават редовно ДГ "Атанас Неделчев". 16 800.00 16 659.70
Дейност 7: Клуб "Подкрепяща среда"ДГ „Вяра, надежда и любов“ : За подпомагане образователната интеграция на децата в ДГ "Вяра, надежда и любов“ ще бъде изграден Клуб "Подкрепяща среда". Основен акцент в работата на клуба ще бъде образователната подкрепа на деца от маргинализирани групи с проблеми в общуването, дефицити във вниманието и други специални образователни потребности. Дейностите на клуба ще бъдат насочени към улесняване интегрирането на децата от ромската общност в ДГ "Вяра, надежда и любов“, за разширяване на възможностите за придобиване на нови знания и умения, необходими за активно участие в обществения живот. В К Клуб "Подкрепяща среда" ще се оказва широкоспектърна образователна подкрепа на децата от маргинализирани групи. Клубът ще включва 10 деца от ДГ "Вяра, надежда и любов“ . Ще бъде назначен Преподавател, а заниманията ще бъдат в рамките на 40 часа месечно. За нуждите на клуба ще бъде закупено следното обзавеждане- Бяла дъска 1 бр.; Преносима интерактивна дъска 1 бр.; Мултимедиен проектор 1 бр. и Принтер 1 бр. 17 512.90 16 920.34

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).