Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 127 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project proposal complies with the principles of economy, efficiency and effectiveness, and the proposed project was developed with project readiness: Option 2 "Projects with Energy Audit only": External Lighting System Energy Audits performed.
Energy audits have the role of a pre-investment feasibility study to propose a technical solution (s) leading to energy savings while respecting the requirements of the lighting standards for the settlements.
The state of lighting in the municipality of Dolna Mitropolia - in the four settlements of the municipality at the time of preparation of the energy audit does not meet the standard for street lighting.
The street lighting systems in the municipality in question, as it stands, do not provide the required minimum of sanitation standards. The relatively old lighting system, as well as its heavy maintenance, are the main reasons why it does not fully meet the requirements of the current standards. The luminaries are very old, depreciated, in many places lacking any kind of lighting. At present, the street lighting is realized with high-pressure sodium lamps, which are attached to a pillar net consisting of reinforced concrete and steel pipe columns.
Based on the analysis of data on energy facilities, energy consumption and energy balances drawn up, the following summary conclusions can be drawn that point to possible energy saving zones:
1. The lighting system is not intended to provide fully artificial lighting throughout the municipality - Dolna Mitropolia, Trastenik, Gorna Mitropolia, Stavertsi.
2. At the time of preparation of the project proposal, the equipment is maintained with many difficulties, only with funds of the Municipality of Dolna Mitropolia.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление на проекта: Методология за управление и координация на проекта при: • Спазване на законодателните изисквания, ефикасност и обоснованост на разходите, прозрачност и обективност при подбора на доставчиците, надеждност – предприемане на действия, водещи до съществени положителни резултати, устойчивост на резултата – постигнатите ефекти да бъдат трайни и с дългосрочно икономическо и социално въздействие, публичност като ще се осигури максимална разгласа за получената помощ от ЕС и периодична вътрешна оценка и непрекъснат контрол на изпълнението • Предложената методология е изцяло съобразена с добрата практика за изпълнение и управление на проекти. Спазването на изброените принципи ще гарантира успешно и коректно изпълнение и постигане на поставените цели. Предвижда се наемането на външен екип за управление на проекта, които ще работи в тясно сътрудничество с вътрешния екип. Ще бъде проведена поръчка, съгласно Закона за обществени поръчки, като бъдат избрани лица притежаващи опит и квалификация необходима за изпълнение на плануваните дейности по проекта. Предвижда се назначаване на Вътрешен екип за управление на проекта, на следните длъжности: 1. Ръководител на проекта: 2. Финансов експерт: 3. Технически експерт: Вътрешния и външният екип ще работят съвместно за осъществяване на ефективното и качествено управление на проекта по предложената методология. 10 000.00 0.00
Изработка на работен проект с авторски надзор: Ще бъде изработен проект в съответствие с НАРЕДБА № 4 от 21 май 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Работният проект ще съдържа избор на класове за осветление, ще определи технически изисквания, ще включва изчисляване на светлотехнически показатели и показатели за енергийна ефективност в съответствие със стандартизационен документ за улично осветление СД CEN/TR 13201-1 и български стандарти за улично осветление: БДС EN 13201-2, БДС EN 13201–3 и БДС EN 13201–5. Работният проект трябва ще съдържа данни за избрания вид осветител с данни за светлоразпределение, номинална мощност и светлинен поток, като стойността на светлинния добив да е не по-малко от 120 lm/W, а за светлоразпределение да са с 0.0 % излъчване на светлинен поток нагоре съгласно Критериите на Европейския съюз за зелени обществени поръчки за улично осветление и пътна сигнализация. 57 000.00 0.00
Строително-монтажни работи: Строително монтажните работи включват цялостна подмяна на уличните осветители в гр. Долна Митрополия, гр. Тръстеник, с. Горна Митрополия и с. Ставерци и добавяне на липсващите, с нови със светодиодна (LED) технология. Предвижда се изграждане на система за управление и мониторинг. Необходима е подмяна с нови енергийно ефективни LED базирани диодни улични осветители с високо КПД (Коефициент на полезно действие) и дълговечност. Наложителна е подмяна на старите светлоизточници с нови, с висок индекс на цветопредаване. Замяната на осветителите с LED базирани диодни улични осветители е продиктувана от изискванията на действащите стандарти и нормативи за улично осветление. Поради малкия отдаван светлинен поток от осветителите с НЛВН и КЛЛ, проектът предвижда тяхната замяна с LED светодиодни улични осветители, които да изпълнят нормативните изисквания. Изпълнението на СМР-тата са свързани със дейности свързани с дейностите по реконструкция и модернизация на системата/ите за външно изкуствено осветление: 3.1 Демонтаж на стари и доставка и монтаж на LED светодиодни осветители за улично осветление на 4 населени места в общината 3.2 Система за управление на УО 3.3 Демонтаж и доставка на кабели, клеми, елементи за закрепване и др. 3.4 Закупуване и монтаж на фотоволтаични паркови осв. LED тела – общо 58 бр. 966 007.52 0.00
Изготвяне на Доклад за оценката на съответствието и Строителен надзор : Оценката на съответствието на проекта е предпоставка за издаване на Разрешение за строеж. Стр. надзор ще има специалисти по всички специалности, включително пожарна безопасност и хигиена, опазване на здравето на хората, които ще: преглеждат представения проект и с подписите си гарантират че отговаря на нормативните изисквания;се събират, преглеждат проекта и при изготвянето на Комплексен доклад за оценка на съответствието на инвестиционните проекти дават своите становища по необходимите специалности;проверяват количеството и качеството на представената проектна документация и с подписа си ще гарантират че проектът отговаря на техн. и нормативни изисквания. Фирмата изготвя Комплексен доклад за оценка на съответствието, който се входира заедно с проектите по всички специалности и Гл. архитект издава Разрешение за строеж. Стр. надзор ще носи отговорност за дейностите и задълженията му като участник в инвестиционния процес, регламентирани в чл.166 и чл.168 от ЗУТ, както и за тези от чл.178 от ЗУТ. Стр. надзор се изпълнява в задължителния обхват съобразно изискванията на ЗУТ, изискванията на Наредба №3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, с отчитане на изискванията на Наредбата за съществените изисквания към строежите и оценяване съответствието на строителните продукти и всички законови и подзаконови нормативни актове в областта на строителството в България. Стр. консултант ще следи за правилното изпълнение на работите, спазването на норматив. разпоредби за изпълняваните работи, изпълнените количества, изпълнението на договорните условия, спазването на приетия график за изпълнение, за дефекти, появили се по време на гаранционния срок и др. При установяване на нередности и некачествени работи се констатират в заповедната книга на строежа и следва да се отстранят. С Договора могат да се определят и допълнителни дейности, като: изпълняване на функциите на координатор по безопасност и здраве, изпълняване на функциите на инвеститорски контрол и др. 40 000.00 0.00
Информация и публичност: В изпълнение на член 34, ал. 2 „Информация, комуникация и публичност“ от Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 година за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост, получателите на финансиране от ЕС следва да посочат неговия произход и да осигурят видимост на това финансиране. Всички дейности по информация и публичност, които се предвижда да бъдат изпълнени ще са в съответствие с приложимите изисквания за видимост, прозрачност и комуникация като изрично се указва произходът на финансиране чрез поставяне на Емблемата на ЕС в съответствие с посочените технически характеристики с упоменаването „финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU“. По време на реализирането на проекта община Долна Митрополия ще информира обществеността за получената подкрепа, като: - Публикува на интернет страницата информация с кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, като се открои финансовата подкрепа от ЕС; - Постави на на видни за обществеността места плакати с информация за проекта (минимален размер А3), в които ще се откроява финансовата подкрепа от ЕС; - Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, ще се посочва финансовата подкрепа от ЕС; - Постави временен билборд с големи размери за времето на изпълнение на проекта; - Постави постоянна обяснителна табела след приключване на проекта и отстраняване на билборда. Табелата ще съдържа същите основни елементи като билборда. - Организира две публични събития - в началото и в края на изпълнение на проекта. 11 380.15 0.00
Изготвяне на доклад за оценка на резултатите от изпълнените мерки за енергийна ефективност: За целите на отчитането на постигнатите резултати от изпълнението на мерките е необходимо след приключване на дейностите за СМР, в рамките на окончателното отчитане на изпълнявания договор за финансиране на одобрената инвестиция, да бъде представен доклад от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност) за оценка на резултатите от изпълнени мерки за енергийна ефективност, чрез който да се докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването, заложени в подаденото на етапа на кандидатстване предложение. 6 000.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).