Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

With this project proposal Ustoi JSC will help persons wishing to develop own business to achieve higher and quality employment, reduce poverty and promote social inclusion and achieve modernization of the public sector. Aiming this, the company will focus on training for entrepreneurship to acquire business skills essential for entrepreneurial skills and entrepreneurial mindset. It will help create the right environment for entrepreneurship by providing information for available financial resources for starting and developing a business in the first moments of existence of the company. And last but not least will reach specific groups more difficult and rarely start entrepreneurial activity, such as women, young people, older people, people with disabilities, long-term unemployed. Also employees who have accumulated enough knowledge and experience and wish to make a new step in their careers, starting their own business will be supported. The envisaged measures for training of entrepreneurs will focus on stting up businesse aimed at efficient use of resources and compliance with enviromental policy on climate change. 
The realization of this project will support the implementation of financial instruments for starting their own business, laid under the HRD OP, on the one hand by developing entrepreneurial skills among employed and unemployed, and on the other by developing quality business plans for funding by financial institutions in order to implement their business ideas.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество.: Дейността е основополагаща за успешното изпълнение на проекта и ефективния подбор на представители на целевата група. За да се достигне до целевата аудитория е необходимо не само да й бъде предоставена достъпна и подробна информация за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество. Основните послания, отправени към целевата група трябва да бъдат разработени така, че да отговарят на техните интереси и респективно да удовлетворят техни потребности. Организацията и провеждането на информационната кампания включва дейности, които да съдействат за привличане интереса на представителите на целевата група за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество и тяхната ефективна идентификация, чрез различни комуникационни канали - интернет, електронна поща, социални мрежи, печатни и интернет медии, радио и телевизионни канали. Предвидената дейност цели: 1. Събуждане на интерес сред лицата от целевата група, по отношение на възможостите, които се предлагат за тях, чрез настоящото проектно предложение. Именно това е целта на избраните информационни канали, които са селектирани така, че да отговарят на профила на целевата група: публикуване на информация за кампанията в интернет; социални мрежи; информационни сайтове и други електронни медии; 2. Поддържане на интереса, чрез добре планирана и разработена информационна кампания, която да се отличава с обща концепция и проектна идентичност и която да осигури относително постоянно покритие и присъствие в рамките на планираните 6 месеца за дейността: - Изработване и разпространение на брошури; - Изработване и разпространение на плакати; - Изготвяне и изпращане на обяви/спонсорирани статии в различни медии (включително печатни издания и електронни медии) , чрез предвидените комуникационни канали. Вторият етап в процеса на идентифициране на икономически неактивните лица (вкл. лица до 29 години) и заети лица е провеждане на информационни дни. Съгласно опита ни до момента, както и след направено предварително проучване, информационните дни са изключително ефективно средство за комуникация, което позволява директни срещи с максимално широк кръг от представители на целевата група. Информационните дни ще се организират, за да се оповести по различен, комуникативен и директен начин възможностите, които настоящото проектно предложение предоставя, да се отговори на въпросите на заинтересованите лица, да се предизвика интереса на обществеността и по този начин да се достигне до целевата група. Това е ефикасно средство както за привличане на интереса на заинтересованите страни, така и за насърчаване на включването в проектните дейности. На интернет страницата на "УСТОИ" АД ще бъде поместена и актуална информация за провежданите информационни дни по градове в областите Плевен и Ловеч, както и ще бъде разпространена информация за възможностите за включване в проекта на заинтересованите страни. Основната цел на провеждането на информационните дни е да се достигне до крайните представители на целевата група, които да бъдат целенасочено включени в проекта, чрез индивидуална/групова работа в последващите дейности 2 и 3 от проекта. Всички мероприятия в рамките на процеса на идентифицирне на икономически неактивните лица и заети лица, ще бъдат разработени като част от общата проектна идентичност, т.е. щесе ползват унифицирана визулизация, вид и начин на създаване, обработка и разпространение на информацията. Поради специфичността на присъствените информационни дни, са предвидени и разработването и разпространението на въпросници/ анкети, които участниците да попълват, което ще улесни процеса на обработка на информацията и ще създаде база данни от представители на целевата група и последващото им ефективно интегриране в проектните дейности. В края на информационната кампания ще бъде налице актуална информация за проявилите интерес, респективно желаещи лица, които ще се включат в последващите дейности като представители на целевата група. 33 430.00 0.00
Предоставяне на обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност (специализирани обучения).: В рамките на дейността ще се проведат поредица от специализирани обучения в следните градове: за област Плевен - градовете Гулянци, Долна Митрополия, Долни Дъбник, Искър, Кнежа, Плевен, Червен бряг; и за област Ловеч - градовете Ловеч, Луковит. Екип от професионални експерти - лектори ще предоставят на целевата група специализирани обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност. В зависимост от броя на идентифицираните лица от целевата група, броят на групите ще бъде актуализиран след приключване на дейност 1. Цялостният обем на специализираните обучения ще обхване 11 групи, като включените лица (76 безработни и 32 заети) ще бъдат разделени на 10 групи от по 10 лица и една група от 8 лица. Всеки обучителен модул ще се води паралелно от двама експерт-лектори. Всяка група ще премине 10-модулно специализирано обучение в рамките на 64 лекторски часа - 8 дни по 8 часа на ден. Програмата за обучението, осигурена от "УСТОИ" АД включва следните задължителни модули: - Вие като предприемач - 6 часа; - Бизнес план, бизнес идея, маркетингов план - 6 часа; - Форми на търговска дейност - 6 часа; - Персонал, правни отговорности и застраховка - 6 часа; - Финансово планиране - 6 часа; - Капитал и видове източници - 6 часа; - Стартиране на бизнеса - 6 часа. Програмата включва и следните допълнителни модули: - Стратегическо планиране - 7 часа; - Водене на преговори - 7 часа; - Екологична ефективност - 8 часа. В програмата за обучение е включен модул "Екологична ефективност", с който ще се акцентира върху създаване на предприятия, насочени към ефективното използване на ресурсите и съобразяване с политиката по околна среда и политиката по изменение на климата и ресурсната ефективност. След завършване на специалнизираното обучение участиниците ще придобият знания за: • характеристиките на пазарното стопанство; • нормативната уредба и прилагането й в трудовата дейност; • организацията, структурата и функциите на предприятието; • теоретичните основи на пазарното стопанство; • съвременните информационни източници в областта на икономиката; • характеристиките на основните обекти и на имуществото на предприятието; • нормативните документи, регламентиращи дейността на предприятието; • организационните форми на бизнеса; • организационно-управленската структура на предприятието; • управлението на персонала; • характеристиките на видовете търговско представителство; • същността и техниките на маркетинговото проучване на пазара; • характеристиките на маркетинговия инструментариум на предприятието; • същността на финансите и за прилагането на лостовете на финансовата политика; • характеристиките на банковата система и взаимоотношенията с предприятието с търговските банки; • прилагането на основните управленски функции в процеса на вземане на управленско решение и неговото информационно осигуряване; • анализирането и оценяването на влиянието на факторите върху основните показатели на стопанската дейност. След завършване на специалнизираното обучение участиниците ще придобият умения за: • откриване и разработване на бизнес идеи; • осъзнаване на обществената роля и екологичните отговорности (включ. опазване на ок.среда; изменение на климата и ресурсна ефективност), свързани с предприемаческата дейност; • преценяване на шансовете и рисковете пред предприемачите; • прилагане на принципите и законовите изисквания в сферата на предприемаческата дейност; • прилагане на инструментите на проектния, персоналния и финансовия мениджмънт; • прилагане в ежедневната си дейност на различни техники на генериране на идеи, вземане на решения, управление на време и др.; • работа в екип; • съставяне, представяне и защита на бизнес план; • стратегическо анализиране и планиране на дейности; • водене на преговори. 149 150.00 0.00
Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност и дейности за подкрепа.: В рамките на тази дейност "УСТОИ" АД ще предостави консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност и дейности за подкрепа, в т.ч.: - консултации за разработване на бизнес идеи, съобразени с индивидуалните желания и умения на лицата от целевата група; - преценка на жизнеспособност на бизнес идеите и кандидат-предприемачите; - консултации и менторство за подготовка на управлението на бизнес дейността, вкл. за създаване на бизнес контакти; - подпомагане достъпа до мрежи, насърчаващи бизнес развитието и др. и подготовка на бизнес планове от лицата; - консултации и насочване към кандидатстване за финансиране на дейността от налични финансови източници, в т.ч. финансови инструменти на ОП РЧР; - подготовка на документи за регистрация на стопанска дейност, вкл. юридическа помощ. Предвижда се гореизброените дейности да бъдат индивидуални спрямо желаещото да започне самостоятелна стопанска дейност лице, както и групови - на база териториален признак и/или сфера на интерес/бизнес идея. В обхвата на целевата група ще бъдат както лицата участвали в дейност 2, така и други заинтересовани такива. В логистичен план, консултантските услуги ще бъдат провеждани както на място в офисите на дружеството в гр. Плевен и гр.Ловеч, така и дистанционно - чрез електронна поща, skype call, телефон и други електронни приложения за отдалечена комуникация. Всяка консултация ще бъде в рамките на 40 часа за всяко едно лице и ще се извършва от експерти на кандидата и ще се предоставя за период от не повече от 6 месеца за всяко лице. На участниците, които ще бъдат включни в дейностите 3 ще се състави индивидуален план с необходимата за конкретното лице подкрепа, който се актуализира в хода на участието в дейностите, ако настъпват промени, които налагат такава актуализация. Планът задължително ще включва и насочване към конкретна финансираща програма, към която лицето може да кандидатства за получаване на финансов ресурс за своята дейност или предприятие (в т.ч. и финансовите инструменти, реализирани със средства от ОП РЧР, които ще се посочат задължително, ако са подходящи за типа дейност). Планът задължително ще следва представителя на целевата група, участвал в специализираните обучения от дейност 2 от проекта. Целевата група, която ще бъде положително повлияна от изпълнението на тази дейност се определя както следва: - 108 лица, участвали в специализираните обучения по дейност 2, съответно 76 безработни и 32 заети лица; - 32 лица, допълнително включени само в дейност 3, съответно 24 безработни и 8 заети лица. 123 200.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).