Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project proposal will ensure the provision of integrated social and health services for people with disabilities and people at risk, in connection with limiting the spread and overcoming the consequences of COVID-19.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Патронажна грижа: Дейността цели подобряване качеството на живот и възможностите за социално включване на 91 лица с увреждания и възрастни хора на територията на община Лом, чрез предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда и създаване на условия за качественото им предоставяне. Чрез предоставянето на услуга "Патронажна грижа" ще се създадат условия за подкрепа на възрастни хора и лица с увреждания да преодолеят затрудненията си от здравословен характер и да допринесе за подобряване на техния психологически, социален и здравен статус. Услугата включва както медицински грижи /превръзки, следене на физиологичните показатели на пациента, контрол върху правилното и редовно приемане на медикаменти и др./, така и социални и психологически услуги, подпомагащи потребителите за справяне с ежедневни дейности от бита - Домашни помощници, социален работник и психолог - предоставящи консултиране и подкрепа. Услугите ще се предоставят директно в дома на потребителя, след извършване на индивидуална оценка на нуждите на всеки един от тях. Дейността ще се осъществи по следният начин: 1. Назначаване на екип за управление на услугата, в т.ч. двама социални работници, служители на общинска администрация - Лом, които ще извършват оценка на потребностите на потребителите, мониторинг на предоставяните услуги, оказване на подкрепа, обучения и супервизия на персонала. 2. Подбор на потребители на услугата "Патронажна грижа": - Осигуряване равен достъп за кандидатстване за ползване на услугата "Патронажна грижа" на възрастни хора и лица с увреждания , чрез организиране на информационна кампания за реда, условията и сроковете за приемане на заявления от кандидат-потребители; - Изготвяне на индивидуални социални оценки на кандидат-потребителите, съобразени с актуалното здравословно състояние и индивидуални потребности за подкрепа и грижи. - Оценка и класиране на кандидат-потребителите. - Сключване на Договори за ползване на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги. 3. Назначаване на персонал, предоставящ почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда, в т.ч. координатор/социален работник, шофьор, психолог, медицински персонал и домашни помощници. Сключване на срочни трудови договори по КТ. 4. Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда в рамките на 12 месеца. Дейностите в услугата "Патронажна грижа" ще се предоставят , съгласно разработена от Министерство на здравеопазването програма/методика за предоставяне на патронажна грижа, стандарти за предоставянето на услугата, както и програма за обучение на медицинските специалисти и специалистите в областта на социалните услуги в домашна среда. Услугите се предоставят в съответствие с принципите за зачитане на личното пространство и достойнство, подкрепа на самостоятелността и независимостта и гарантиране на поверителност на личните данни. Цялата дейност ще се реализира в рамките на 13 месеца, като самото предоставяне на услугата "Патронажна грижа" е 12 месеца. Почасовите услуги в Звеното ще осигурят на представителите на целевата група достъп до дългосрочна здравна-социална и психологическа грижа, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение на основата на индивидуална оценка на потребностите. Всеки потребител ще има възможността да ползва различни услуги, според потребността и вида помощ в рамките на до 2 часа дневно. Дейността ще бъде обезпечена с необходимите материали и консумативи за предоставяне на качествени здравно-социални и психологически услуги. Ще бъде осигурен транспорт на персонала, предоставящ патронажна грижа от/до домовете на лицата. За предоставяне на почасовите мобилни здравно-социални услуги в рамките на реализиране на проекта, потребителите няма да заплащат потребителска такса. 0.00 137 555.13
Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности: Дейността е насочена към превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности. На територията на община Лом функционират следните 14 социални услуги: - Дом за пълнолетни лица с деменция - с. Добри дол, с капацитет 50 места; - Дом за стари хора- с.Добри дол, с капацитет 25 места; - Дом за пълнолетни лица с физически увреждания-с Орсоя, с капацитет 50 места; - Дом за пълнолетни лица с умствена изостаналост, с капацитет 35 места; - Център за временно настаняване, с капацитет 10 места; - Център за настаняване от семеен тип за пълнолетни лица с психични разстройства, с капаците 10 места; - Защитено жилище за лица с психични разстройства - с.Замфир, с капацитет 10 места; - Център за настаняване от семеен тип за деца без увреждания "Нов дом-нов шанс", с капацитет 9 места; - Център за настаняване от семеен тип за деца без увреждания "За по-щастливо детство", с капацитет 12 места; - Център за настаняване от семеен тип за деца и младежи "Мечта", с капацитет 14 места; - Дневен център за стари хора - град Лом, с капацитет 33 места; - Дневен център за стари хора - с.Ковачица, с капацитет 35 места; - Център за социална рехабилитация и интеграция, с капацитет 60 потребители; - Център за обществена подкрепа, с капацитет 60 потребители. Общият брой на потребителите в социалните услуги, делегирани от държавата дейност е 413, а на персонала - 176 щатни бройки. Дейността предвижда подкрепа за адаптиране на социалните услуги, делегирани от държавата дейност в отговор на безпрецедентните предизвикателства, свързвани с разпространението на COVID-19 и включва следните дейности: - осигуряване на лични предпазни средства; - въвеждане на мерки за дезинфекция на социалните услуги; - тестване на персонала и на потребителите на социалните услуги за COVID-19; - въвеждане на необходимите мерки за разделяне/изолиране на потребителите на услугите, в т.ч. физическо преграждане, осигуряване на компютърна техника и таблети с цел адаптиране средата на социалните услуги и осигуряване на възможност за провеждане на онлайн обучения и консултиране. Дейността ще се реализира 13 месеца, в т.ч. 1 месец подготвителни дейности и 12 месеца реално изпълнение на дейностите. 0.00 331 921.73

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).