Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 127 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The following needs will be addressed: Organized social services corresponding to the growing local demand, integrated medical care aimed at elderly people and people with disabilities in General Toshevo municipality; multiplying good practices and fostering a culture of consumption of social services as well as a culture of behavior towards socially vulnerable groups in need by building a model of patronage care. 
51 persons from the target groups will be included: 
-elderly people over 65 with limited or inability to self-service 
-disabled people and their families 
Overall objective: Improving the quality of life and the opportunities for social inclusion of disabled and elderly people in General Toshevo municipality by providing a network of services in the home environment and building adequate capacity to provide them. Specific objectives: 
Development of a model of patronage care for the elderly and disabled. 
Providing integrated medical care and social services in the home, aimed at preventing loneliness and isolation adapted to the basic needs of consumers to be independent and to stay as long as possible in their usual environment. 
Results: 
Technical provision of services 
Trained and supervised service staff 
Needs assessments carried out, transparent selection of users ensuring equal access of persons from the target groups to the services 
Various mobile integrated health and social services provided in a home environment of at least 51 users and meeting their specific needs 
Improved quality of life of older people and people with disabilities; 
Activities: 
Repair, furnishings, equipment of premises and purchase of transport equipment 
Staff training and supervision 
Provision of hourly mobile integrated health and social services
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Ремонт, обзавеждане , оборудване на помещения и закупуване на транспортно средство. : Цел: Създаване на подходяща среда за пълноценно функциониране на Центъра за предоставяне на мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда. По проект „Подкрепа за независим живот чрез „Център за почасово предоставяне на услуги в домашна среда - Генерал Тошево” по процедура "Независим живот" за Центъра беше предоставено част от помещение, частна общинска собственост. Предоставените две стаи в момента се използват във връзка с изпълнение на ПМС 344/2018 г. на Министерски съвет и осигуряване на социалните услуги в домашна среда "личен асистент", "социален асистент" и "домашен помощник". С Решение № 1-14 от 30.01.2019 г. Общински съвет Генерал Тошево предоставя цялото помещение с площ 152,50 кв.м. за "Център за почасово предоставяне на услуги в домашна среда" където е необходимо да бъде извършен текущ ремонт на предоставената стая: доставка и монтаж на ламиниран паркет АС-4; доставка и монтаж на 2 броя PVC врати 90/200 на санитарните възли и 1 брой PVC врата 90/200 на стаята, обръщане на врати с гипсокартон и метални ръбоограничители, гипсова шпакловка - изкърпване, грундиране с готов грунд и боядисване с латекс, доставка и монтаж на LED12W осветително тяло - 5 бр., както и закупуване на обзавеждане: бюро с контейнер - 2 броя, шкаф за документи - 1 брой и поставяне на вертикална щора за максимална ефективност на работата на персонала на Центъра и взаимодействие с екипа за управление. По проекти изпълнявани от общината е закупено оборудване - стационарен компютър, принтер, мултимедиен проектор и екран за мултимедия. С оглед на големия обем документация по организиране и отчитане на услугите в центъра е необходимо да се закупи преносим компютър за работата на специалистите поради мобилния характер - на терен, в домовете на потребителите. Във връзка с обработване на постъпилата и изготвена документация, както и отчитането по проекта ще бъде необходимо едно мулти функционално устройство - бърз документен принтер/скенер. За дейностите по провеждане на обучения, дейностите по информиране и публичност-пресконференции, заключителна среща, супервизия на персонала ще се използва горепосочената техника. Предвид факта, че поради териториалната разпръснатост на 42-те населени места в община Генерал Тошево, ограничения, а на места и липсващ автобусен междуселищен транспорт специалистите трудно биха могли да достигнат без транспортно средство до потребителите, за да предоставят здравно-социалните услуги в домашна среда. За осигуряване на мобилност и гъвкавост при предоставяне на интегрираните здравно-социални услуги в големия брой малки населени места е необходимо да се закупи транспортно средство. Предвиждаме да бъде закупен миниван с фабрично монтирана газова уредба с цел намаляване разходите за гориво. 0.00 22 916.03
Обучение и супервизия на персонала: Цел: Формиране на знания и умения у персонала на Центъра за предоставяне на висококачествени мобилни интегрирани здравно-социални услуги на хората с увреждания и възрастните хора в домашна среда. Дейността включва организиране и провеждане на 1 обучение на персонала на Центъра. Обучението ще се проведе съгласно изискванията и утвърдените от Министерството на здравеопазването по Компонент 1 "Методика за предоставяне на патронажна грижа" и "Програма за обучение на специалистите, предоставящи услугата". По време на обучението ще се използват средства за презентация и визуализация според изискванията. Ще се използват образците към разработената Методика: лекционен материал, анкети и тестове за оценка на придобитите умения. С цел повишаване на професионалната компетентност на персонала към Центъра, снемане на напрежението в трудни работни ситуации, създаване на пространство за изява и преработка на чувства, ежемесечно се предвиждат grupowi супервизии, за които се изготвят доклади. При необходимост ще се провежда индивидуална супервизия, при която се дава възможност на всеки член от персонала да прегледа своята работа, да провери усещанията и чувствата си, да изясни ролите и очакванията си във връзката с потребителите, като за това се съставя протокол. Посочените дейности се провеждат както следва: 1. Обучение на персонала - в залата на „Център за почасово предоставяне на услуги в домашна среда - Генерал Тошево”. 2. Супервизия на персонала - в залата на „Център за почасово предоставяне на услуги в домашна среда - Генерал Тошево”. 0.00 0.00
Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора: Цел: Ясни, регламентирани права и задължения на заетите в Центъра. Равен достъп на лица от целевите групи до предоставяните мобилни интегрирани услуги, осигуряване на пълна прозрачност при техния подбор. Подобряване качеството на живот и възможностите за социално включване на хората с увреждания и възрастните хора с хронични болести, живеещи на територията на община Генерал Тошево, чрез предоставяне на здравни и социални услуги в домашна среда. Осигуряване на качествена грижа за потребителите съобразно техните потребности. Екипът за управление ще разработи "Методика за подбор на персонал" за позициите: ръководител звено, шофьор, социален работник, домашен санитар, медицинска сестра, супервизор. Кандидатите представят заявление и придружаващи документи, като се води регистър. Подбраните лица подписват трудови и/или граждански договори. Подборът на персонал ще бъде първоначално през месеците 1 и 2 на проекта и текущо. През първите месеци на проекта с информационната кампания ще бъдат информирани лицата от целевите групи относно условията за включване в услугите, организацията на работа на Центъра– персонал, начин на предоставяне на услугите, проектодоговор, необходими документи за кандидатстване, и ще бъдат подпомагани при тяхното окомплектоване. Ще бъде изготвена „Методика за подбор на потребители на Центъра” съобразена с предоставената по Компонент 1 "Методика за предоставяне на патронажна грижа". Лицата от целевите групи подават заявления по образец и придружаващи документи въз основа на които социалния работник, ръководител звено и медицинската сестра извършват оценка на потребностите, съобразена със Закона за хората с увреждания и Правилника за прилагането му. Комисия извършва първоначален подбор на 51 лица, съобразно изготвената методика, а при отпадане на потребител подбор ще бъде извършван и текущо. С подбраните лица се сключват договори с посочени здравно-социални услуги, обхват и времетраене, съобразно оценката на потребностите и предпочитанията на потребителите; изготвя се регистър на потребителите. Изготвя се оценка на риска. На база оценка на индивидуалните потребности и оценка на риска се изготвят индивидуални планове за потребителите, съдържащи подробно описание на услугите. В зависимост от индивидуалния план и след подаване на заявка до Центъра в периода 7-18 месец на всеки потребител ще бъдат предоставяни някои от следните почасови услуги: 1. Социални услуги- оказване на помощ при общуване и поддържането на социални контакти, развлечения и занимания в дома и извън него; съдействие за снабдяване с технически помощни средства; помощ при писане на писма, заявления; помощ при административни услуги, плащания на данъци, такси, битови сметки; индивидуални, социални и административни консултации; организиране на свободното време. Поради спецификата на различните представители на уязвимите социални групи са налице затруднения в извършването на физически и психически дейности, което води до ниска самооценка, неудовлетвореност и други негативни чувства у тях, а промяната в социалния статус ограничава социалните контакти. Контактите със социалния работник са изключително подходящи за хора, които имат проблеми в общуването в резултат на дълга изолираност и са първа крачка към възвръщане на социалните умения, ресоциализация, реадаптиране след период на изключеност. 2. Помощ в домакинството - поддържане хигиената в жилищните помещения, обитавани от потребителите, съдействие за дребни битови ремонти, приготвяне на храна с продукти на потребителя; закупуване на хранителни продукти и вещи от първа необходимост. 3. Здравни услуги - медицински прегледи на потребителите с цел установяване на техните здравни потребности, първа и доболнична медицинска помощ, хигиенни грижи, здравни консултации, следене на регулярното вземане на лекарства, мерене на кръвно, организиране и подпомагане посещения на личния лекар, манипулации, помощ при рехабилитационни или други интегрирани услуги, придружаване до болнични заведения. 0.00 118 135.56

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).