Дейности за подобряване на достъпа и повишаване на обхвата на децата от маргинализирани групи в системата на предучилищното образование: Дейността обхваща същинската работа по разработването и реализация на Комплексната програма за менторство и наставничество (Програмата) в ДГ „Слънце“ (ДГ). Предвижда се пилотното й провеждане да обхване 60 деца (36 от маргинализирани групи), които ще бъдат разпределени по 15 деца в 4 клуба.
ЕТАП 1 ПОДГОТВИТЕЛЕН
Този етап обхваща изграждане на експертен и инфраструктурен капацитет в детската градина посредством обучение на местните преподаватели и закупуване на оборудване и дидактически материали в съответствие с разработената Програма.
Ще се сформира екип от 2 външни специалисти (Експерт "Образователни дейности" и психолог) и 4 преподаватели от ДГ. Външните специалисти ще разработят Програмата в нейната конкретика, като допълнително ще прецизират предварителната структура с цел адаптирането й към спецификите на конкретните представители на целевите групи. За целта ще се проведат дълбочинни интервюта с учителите и деца и фокус групи с родителите. Предвижда се педагогическият инструментариум да е структуриран в 4 клуба по интереси: клуб „Дигитална креативност“ за ИКТ, клуб „Традиции“ за фолклор, клуб „Сръчко“ за приложни изкуства, клуб „Спорт за всеки“ за спорт, с което да се даде възможност на всяко дете да намери най-близката до него среда за непринудена изява. Целта е посредством интерактивни иновативни практики (учене чрез играене) децата да развият естественото си любопитство в траен интерес към образователния процес.
Екипът от ДГ ще подпомага работата на външните експерти. В края на етапа те ще преминат обучение (20 часа) по модулите на Програмата, водено от външните експерти.
На база на разработената Програма ще бъдат възложени за разработване и доставка необходимите дидактически материали:
1) Методическо ръководство и материали за провеждане на обучението за учители, както и за последващи насоки при работата с целевите групи;
2) Материали за провеждане на фокус групи с родители;
3) Материали за текуща работа с целевите групи:
o Интерактивен дидактически инструмент „Калейдоскоп“ за всяко дете (60 бр.), вдъхновен от метода Монтесори, представляващ дървена кутия с вдъхновяващи материали (карти, дипляни, пясъчен часовник, зарчета и др.),
o Сетове за изпълнение на ролеви игри (4 бр.), представляващи декори с аксесоари (напр. маски) и интерактивни елементи, където децата ще отбелязват наученото,
o Арт кутия за творчески занимания (вкл. статив, водни бои, темперни, моливи, флумастери, пластилин и др.), маси и столчета за 15 деца,
o Носии (15 бр.),
o Спортни екипи (15 бр.) и пособия (топки, въжета и обръчи),
o Лаптопи (3 бр.), таблети (3 бр.) и мултимедия (1 бр.),
които ще бъдат ползвани при работата с целевите групи за развитие на креативността и творческите способности, подобряване на невролингвистичното развитие, уменията за работа в екип, управление на времето, личностните качества за учене в мултикултурна среда и пр.
За установяване на конкретните потребности на целевите групи и създаване на семейна среда, подкрепяща образователния процес ще се проведат 8 фокус групи (по две за всяка възрастова група) с коучинг сесии с родителите/настойниците на децата (120 души). Освен дидактически материали, за организиране на мероприятието ще бъдат осигурени кафе, сладки/соленки, минерална вода, посуда, брандиран информационен пакет, обяд – сух пакет, предпазни средства (маски, ръкавици, калцуни, дезинфектант) от външен доставчик.
ЕТАП 2 ИЗПЪЛНЕНИЕ
Този етап обхваща същинската работа с децата по методологията, разработената в Етап 1. Преподавателите от ДГ ще провеждат занимания в клубовете 4 пъти месечно, като в летните месеци и през декември занятията ще бъдат разредени заради намалената посещаемост. Веднъж месечно ще бъдат канени и родителите на децата, където чрез въвличането им в образователно-игровия процес и провеждането на коучинг сесии от външните експерти ще се работи за създаване на социална среда, подкрепяща образованието. |
119 346.00
|
123 336.59
|
Насърчаване общуването и съвместните изяви между деца/ученици от маргинализирани и не маргинализирани групи, обучаващи се в различни образователни институции на територията на населеното място чрез допълнителни образователни услуги: Предвидените в тази дейност мероприятия са насочени към увличане към Програмата на максимално широк кръг целевите групи, включително деца от други детски градини и техните родители. Целта е от една страна да се популяризират иновативните методи, заложени в Програмата, и да се провокира техния траен интерес към образованието. От друга страна, ще се насърчи общуването и съвместните изяви между деца от маргинализирани и немаргинализирани групи, обучаващи се в различни образователни институции на територията на община Радомир.
Ще се проведат 3 мероприятия в рамките на проекта: - В началото на учебната 2021/2022 година – Септември 2021 г. - В края на учебната 2021/2022 година – Юни 2022 г. - В началото на учебната 2022/2023 година – Септември 2022 г.“.
Мероприятия ще бъдат организирани като Седмица на отворените врати на ДГ „Слънце“ и ще включват представяне на клубовете по пилотния проект: Те ще имат нарочно фестивален характер. Това е от съществено значение на успешността на Програмата. От една страна по този начин участниците в проекта ще получат признание за постиженията си ще бъдат мотивирани да продължат да се развиват в системата на образованието. От друга страна те ще се превърнат в посланици на ценностите за съвременното образование сред целевите групи и ще способстват за намаляване процента на децата преждевременно напуснали системата.
Всяко мероприятие ще бъде организирано в 5 дни със следната програма:
ДЕН 1: Официално откриване, на което ще бъдат поканени общински представители и широката общественост с фокус към маргинализираните групи. Ще бъдат представени целите на Програмата и иновативните концепции и методи, на които тя е базирана, като в тон със самата програма ще бъдат ползвани увлекателни похвати, които да впечатлят публиката и ще изградят позитивна нагласа към образователната инициатива.
Ще бъдат осигурени от външен доставчик:
Организация на събитието (сценарий, водене, фотограф),
Кетъринг за 300 души : кафе, сух пакет, вода и безалкохолно;
Озвучаване;
Балони, брандирани, с хелий,
Брандирани информационни материали: плик с програма за цялата седмица, химикалка, тефтер, папка,
предпазни средства (маски, ръкавици, калцуни, дезинфектант).
ДЕН 2 - 5: Във всеки от тези дни клубовете, създадени в рамките на Програмата, последователно ще отворят вратите си в рамките на 4 часа за всеки желаещ да се запознае със заниманията им и прилагания педагогически инструментариум. Ще се раздават брандирани информационни материали и предпазни средства (маски, ръкавици, калцуни, дезинфектант). Ще бъдат подготвени изненади за най-малките участници. |
123 264.00
|
120 060.00
|