Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

Ka Bild BG Ltd. is a specialized construction company which took part in the implementation of some of the biggest infrastructure projects in Bulgaria in recent years. Through the implementation of the project the company aims to ensure working environment and working conditions in compliance with the highest European standards. Ka Bild BG Ltd. has its own standing goal to improve the quality of the workplaces and the organization and management of the human resources which would be achieved also through this project. At current the employer already provides its staff with occupational safety and health well above the minimal requirements stipulated in the applicable legislation.
Through the implementation of the project a substantial improvement of the working environment and the protection of workers will be achieved by the acquisition of collective and personal protective equipment and special clothing. The activities are aligned with the requirements of the working places, potential threats and occupational risks. A social benefit will be provided for the personnel in the form of special premises for  dining and rest. The opportunity for introduction of innovative practices and systems for human resources development in the company will be fully utilized with the aim for better reconciliation of private and professional life and amendments in the working time organization. For the achievement of these objectives will be acquired special human resources management software developed and adopted according to the specific needs of the company and its staff. The BS OHSAS 18001:2007 occupational and safety standard will be introduced and certified in the company. A special training for maintaining and supplementing the knowledge in occupational safety and health of twenty one workers will be conducted.
The envisaged activities will also have a positive effect on the quality and productivity of labour in Ka Bild BG Ltd.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разразботване и въвеждане на нови системи за развитие на човешките ресурси и модели за организация на труда: Дейността има за цел да подобри организацията на труда и управлението на човешките ресурси в Ка Билд БГ ООД. Понастоящем в дружеството работят 25 души, включително 7 лица на възраст над 54 години и 5 лица с уврежданя, и това е стратегическа цел на фирмата, пряко свързана с успешното и бъдещо развитие и повишаването на производителността на труда. Постигането на тази цел ще има положителни последици за целия персонал на Ка Билд БГ ООД, тъй като ще даде нови възможности за по-добро съвместяване на професионалния и личния живот, по-голяма гъвкавост по отношение на организацията на работното време, по-добри системи за определяне на системи за заплащане на труда. Поставените цели ще бъдат постигнати посредством комплекс от мерки в рамките на тази дейност, включително: 1. Разработване и въвеждане на система за управление на човешките ресурси, ориентирана към потребностите на предприятието и заетите в него лица. Системата ще включва елементи свързани с подбора и наемането на персонала, кариерното развитие и повишаването на квалификацията, организацията на работното време, отпуските и почивките, въвеждане на възможности за гъвкавост на гъвкавост по отношение на трудовите задължения, работното време и заплащането, ,организация на труда и разпределението на задачите между отделните звена и служителите в тях. В системата ще бъдат отчетени специфичните потребности на заетите лица, като ще бъдат предвидени конкретни мерки за по-добро съвместяване на професионалния и личния живот, включително реорганизация на работното време и почивките, съобразени с индивидуалните им потребности, преразпределение на задълженията им в съответствие с квалификацията и професионалния им опит. Такива възможности ще бъдат предоставени с предимство на работещите над 54-годишна възраст и заетите лица с увреждания, както и на други категории работници и служители, включително родители на малки деца, на млади работници, които участват в образование и учене през целия живот, както и за целия останал персонал в случай на необходимост и желание. Ръководството на фирмата оценя високо ползата от своите служители на възраст над 54 години, които на база своя опит и екипна работа пряко допринасят за оптимизиране на работните процеси и съответно повишаване на производителността на труда в предприятието. В този контекст системата за развитие на човешките ресурси ще взема предвид добавената стойност на всеки един от работещите и ще предвижда мерки за тяхното ангажиране в квалификационното развитие на персонала, участието им в планирането и въвеждането в практика на промени при организацията на труда. Към момента Ка Билд БГ ООД няма цялостна система за управление на човешките ресурси и изпълнението на тази дейност ще даде съществен принос за по-доброто развитие на фирмата. 2. Закупуване и въвеждане в практика на специализиран софтуер за управление на човешките ресурси, с какъвто дружеството не разполага. Софтуеърът ще позволи да се прилагат по-ефективно всички елементи на новата система за управление на човешките ресурси, а от друга страна ще доведе до съществена оптимизация на редица административни и организационни процеси в предприятието. Софтуеърът трябва да включва редица елементи, които да позволяват по-голяма гъвкавост в организацията на труда по отношение на работното време, локализацията на работното място, трудовите задължения и системите за заплащане, както и автоматизация на редица административни процеси, свързани с трудовите правоотношения. 16 000.00 16 000.00
Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло: Целта на дейността е повишаване на безопасността и здравето при работа за 24 работници и служители на дружеството. Ще бъдат закупени необходимите лични предпазни средства и специализирано работно облекло в съответствие за намаляване на вредните въздействия и ограничаване на рисковете с съответствие с индивидуалните оценки за професионалния риск на работните места. Оценката за личните предпазни средства, които се използват при работа и изготвена в съответствие с чл. 17, ал. 3, т.1-4 от Наредба № 3 от 19 април 2001 г. на МТСП и МЗ. Ще бъдат закупени такива лични предпазни средства и специализирано работно облекло, които да заменят съществуващи с изтекъл период на износване и/или осигуряващи по-високи нива на защита спрямо сега ползваните. За всеки от 21 работещи на длъжности "Шофьор, тежкотоварен автомобил - 12 и повече тона" - 3 души, "Работник, строителство" - 2 души, "Пазач, портиер" - 4 души, "Работник-копач, канали и изкопи" - 2 души, "Машинист, еднокофов багер", "Техник, транспортно строителство", "Технически ръководител, строителство", "Общ работник", "Спасител при бедствия, аварии и катастрофи", "Координатор, дейности", "Инженер, енергетик", "Домакин-чистач, сграда" и "Технически сътрудник" ще бъдат закупени по един брой: зимен полущаеризон, хидрофобиран; летен полугащеризон; лятно работно яке; зимно студозащитно работно яке с подплата от полар, дишащо, устойчивост на проникване на вода 5000 mm, EN 343, EN 471; летни работни ударозащитни обувки от водонепропусклива кожа с композитно бомбе и противопробождаща композитна вложка, EN ISO 20345; зимни работни ударозащитни боти от водонепропусклива кожа с композитно бомбе и противопробождаща композитна вложка, EN ISO 20345. За същата група работещи, с изключение на лицето на длъжност ""Домакин-чистач, сграда" ще бъдат закупени и общо 20 бр. предпазна каска с корпус от полипропилен и регулиране на околожката с винт, ЕN 397. За всяко от 7 лица на длъжности "Работник, строителство" - 2 души, "Работник-копач, канали и изкопи" - 2 души, "Технически ръководител, строителство", "Общ работник" и "Спасител при бедствия, аварии и катастрофи" ще бъдат закупени и по един брой опорен колан без окачване с 2 странични халки за осигуряване, EN 358; поглъщател на енергия с предпазен ремък с дължина 1,8 м., EN 355; предпазно въже с дължина 2 м. със спирачно устройство и две карабини, EN 358. За шест лица на длъжности "Главен счетоводител", "Мениджър, логистика", "Архитект", "Технически сътрудник", "Технически секретар" и "Инженер, енергетик", чиито служебни задължения включват работа с видеодисплеи ще бъдат закупени по 1 чифт очила за работа с видеодисплеи с UV защита и защита от синя светлина. За едно лице на длъжност "Спасител при бедствия, аварии и катастрофи" ще бъдат закупени и специализирани предпазни средства, необходими за аварийно-спасителни дейности в дълбоки изкопи и/или при височинна работа, включително: - каска за височинна работа и спасителни акции, EN 397, EN 12492, EN 50365; - комбиниран предпазен колан срещу падане от височина, пет-точков, регулируем, гръдно и задно окачване за закачване на спирачна система, странични халки за позициониране, предна ниско разположена точка, EN 361, EN 358, EN 813; - Y-образен осигурителен ремък с вграден поглъщател на енергия и 2 съединителя с голям отвор, EN 355, EN 362; - позициониращо въже с устройство за бързо и лесно регулиране на дължината EN 358; - ергономичен карабинер с автоматична муфа, EN 362; - карабинер с елипсовидна форма, ръчно завиваща се муфа с червен предпазен индикатор върху ключалка, показващ дали муфата е завита, EN 362 B, EN 12275 B; - карабинер с асиметрична класическа форма, ръчно завиваща се муфа с червен предпазен индикатор за муфата, EN 362 B, EN 12275 B; - автоматично блокиращ десандьор-осигурител за единично въже с функция против паника, EN 341 A, EN 12841. Лични предпазни средства и специално работно облекло са предвидени и за всички 7 лица на възраст нд 54 години, както и за 5 лица с увреждане. 23 142.33 23 142.34
Осигуряване на условия за отдих и хранене на работещите в Ка Билд БГ ООД: Дейността има за цел да подобри качеството на работната среда и трудовия климат в предприятието посредством осигуряване на социална придобивка за работещите. Социалната придобивка ще се изразява в предоставяне на възможност за хранене и краткотраен отдих по време на работата. Предвид специализацията на дружеството в инфраструктурното строителство, работата се извършва на строителни площадки, които много често са и извън границите на населените места. Това създава проблем за мениджмънта на фирмата и за самите работници, тъй като в полеви условия не могат да се осигурят необходимите условия за пълноценна почивка и хранене. Подходящо решение е закупуването на преместваеми контейнери с необходимото оборудване и санитарни помещения, които да могат да бъдат разполагани непосредствено на или в близост на обектите, които Ка Билд БГ ООД изпълнява. В тази връзка в рамките на дейността се предвижда да бъдат закупени общо 4 такива контейнери, всеки от които с размери 240/600/250 см. Контейнерите следва да бъдат с конструкция от стоманени профили с стенни и покривни сандвични панели с изолация от пенополиуретан. Предвижда се настилките да са от ламинирани подови панели, а в санитарните помещения - от гранитогрес. Всеки контейнер трябва да разполага с външни и интериорни врати от алуминиев студен профил и прозорци с 24 мм. стъклопакет и четирикамерна PVC дограма. Във всеки от контейнерите е необходимо да има отделна електрическа инсталация 2000 W, 220 V, 50Hz с индивидуално разпределително табло, както и монтирани, контакти, ел. ключове и осветителни тела. Два от контейнерите ще бъдат обзаведени като помещения за краткотраен отдих, с по един умивалник с мивка и смесител. Всеки от тях ще бъде разделен на две отделни помещения , като ще бъдат обзаведени с общо 4 двуетажни легла и 2 телевизора. На всеки от двата контейнера ще бъде монтиран и по 1 бр. климатик за осигуряване на отопление и съответно охлаждане в зависимост от атмосферните условия. Единият контейнер ще бъде оборудван за санитарни нужди с 2 бр. тоалетни и баня с два душа. Всяка от тоалетните ще е снабдена с мивка със смесител и моноблок. Отделно ще бъде монтиран и бойлер за осигуряване на топла вода. Четвъртият контейнер ще бъде оборудван като място за хранене. В него ще бъдат обособени две помещения с отделни входове. Ще се обособи трапезария с кухненски блок. Кухненският блок ще бъде обзаведен с горен и долен ред кухненски шкафове с мивка и смесител за мивка, а трапезарията с маса за хранене с шест стола. Ще бъде закупено и следното оборудване за кухненския блок: хладилник, кафе машина, грил, микровълнова фурна, диспенсър за вода и бойлер за осигуряване на топла вода. В допълнение на контейнера ще бъде монтиран и 1 бр. климатик за осигуряване на отопление и съответно охлаждане в зависимост от атмосферните условия. Описаната социална придобивка ще бъде от огромно значение за работещите в Ка Билд БГ ООД, тъй като те полагат тежък физически труд много често при неблагоприятни условия. Осигуряването на възможност за почивка и за хранене непосредствено до работното място ще има позитивно отражение както за тяхното общо физическо състояние, така и за производителността на труда. От социалната придобивка ще могат да се възползват всички работници и служители, които изцяло или частично работят на терен - 18 души на длъжности Шофьор, тежкотоварен автомобил - 12 и повече тона" - 3 души, "Работник, строителство" - 2 души, "Пазач, портиер" - 4 души, "Работник-копач, канали и изкопи" - 2 души, "Машинист, еднокофов багер", "Техник, транспортно строителство", "Технически ръководител, строителство", "Общ работник", "Спасител при бедствия, аварии и катастрофи", "Координатор, дейности" и "Технически сътрудник". В тази група са и 6 лица на възраст над 54 години и 5 лица с различни увреждания. 36 807.75 36 807.75
Внедряване и сертифициране на стандарт за безопасност и здраве при работа BS OHSAS 18001:2007: Изпълнението на дейността е в пълен унисон с предвидените цели на проекта, съответно с целите на процедурата за предоставяне на БФП, тъй като посредством внедряването и сертифициране на Стандарт за безопасност и здраве при работа: BS OHSAS 18001:2007 ще се подобри работната среда в дружеството кандидат и ще се осигурят по-добри и безопасни условия на труд, което пряко влияе върху подобряване качеството на работните места и рефлектира положително върху производителността на труда. Стандартизирането на работните процеси в съответствие с изискванията на BS OHSAS 18001:2007 ще направи възможно осъществяването на непрекъснат контрол по отношение на безопасните и здравословни условия на труд в дружеството, както и тяхното непрекъснато подобряване. Това от своя страна ще гарантира надежден механизъм за управление и мониторинг на равнището на здравословни и безопасни условия на труд във фирмата. Чрез въвеждането на стандарта за здраве и безопасност при работа ще се постигне по-нататъшно усъвършенстване на организацията на трудовата дейност, по-безопасна работна среда и защита на персонала от трудови злополуки. Ръководството ще има възможност да управлява и минимизира рисковете за трудовото здраве на своите служители. Внедряването и сертифициране на стандарт, кореспондира пряко с поставените цели пред дружеството за непрекъснато развитие и усъвършенстване на условията на труд на служителите в пълно съответствие с приложимите правни и регулаторни изисквания. Предвидените по дейността внедряване и сертифициране на стандарт за безопасност и здраве при работа BS OHSAS 18001:2007 ще допринесат и за постигане на заложените в проекта индикатори, а именно в предприятия, ще се въведат нови процеси за безопасни и здравословни условия на труд. Едновременно с това ще се спомогне за минимизиране на рисковете за персонала на дружеството по отношение на рискове за здравето и безопасността, ще утвърди прилагането на добри практики и ще осигури по-качествена работна среда. Въвеждането на международния стандарт ще гарантира изграждането на устойчива система за контрол на безопасните условия на труд в предприятието, ще изгради у всички служителите завишени критерии към организацията на труда, към опазването на околната среда, към поддържането на оптимални характеристики на работната среда 10 800.00 10 800.00
Закупуване на колективни предпазни средства: Строителството и в частност инфраструктурното строителство е рисков отрасъл, което налага предприемането на значителни допълнителни мерки за гарантирането на безопасността и здравето на работещите. Един от най-съществените рискове при дейността на Ка Билд БГ ООД е този от навлизане в опасна зона - падане в изкопи, работа в близост до проводници на високо напрежение, пропадане на почви и др. Поради тази причина е необходимо да бъдат закупени колективни предпазни средства, които да осигуряват защита от тези рискове. Предвижда се в рамките на тази дейност да бъдат осигурени 9 бр. мобилни панелни ограждения с размери 2х3,5 м. в комплект с 10 бр. бетонови основи и 8 бр. конектори за загражденията. В допълнение ще бъде закупена и сигнално-маркировачна осигурителна мрежа с оранжев цвят с дължина 50 м. и височина 1,8 м. Изборът на предпазни ограждения с посочените характеристики е породен от необходимостта те да бъдат стабилни и да могат да издържат на натиск при подхлъзване на преминаващите лица, както и да бъдат добре видими при всякакви атмосферни условия. Мобилните заграждения могат да се използват в цялостната дейност на фирмата, тъй като са преместваеми от един обект на друг и ще могат да бъдат използвани за защита на персонала във всяка една точка, в която фирмата извършва строително-монтажни работи. С изпълнението на тази дейност ще бъде осигурено допълнително ниво на безопасност при работа на всички работници и служители, които изцяло или частично работят на терен - 18 души на длъжности Шофьор, тежкотоварен автомобил - 12 и повече тона" - 3 души, "Работник, строителство" - 2 души, "Пазач, портиер" - 4 души, "Работник-копач, канали и изкопи" - 2 души, "Машинист, еднокофов багер", "Техник, транспортно строителство", "Технически ръководител, строителство", "Общ работник", "Спасител при бедствия, аварии и катастрофи", "Координатор, дейности" и "Технически сътрудник". В тази група са и 6 лица на възраст над 54 години и 5 лица с различни увреждания. 1 199.03 1 136.83
Обучение на работниците и служители относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място и методите и средствата за тяхното ограничаване и предотвратяване: Дейността има за цел поддържане и допълване на знанията на работещите по безопасност и здраве при работа на индивидуалното работно място. Нуждата от обучението възниква от факта, че фирмата развива дейност в сектор с висока степен на риск и в различни сегменти, включително ремонт на пътни, железопътни и хидротехнически съоръжения. Това налага познаването на различните условия, в които се работи, специфичните рискове, свързани с тях, а не на последно място и консумативите и материалите, които се използват в тези процеси, част от които са корозивни и/или токсични и изискват допълнителни мерки за безопасност при работа. В обучението няма да има елементи, които да се покриват със задължителния въвеждащ инструктаж за безопасност на труда, съгласно чл. 26, ал. 2, т. 1 „а” и „б” от Закона за здравословните и безопасните условия на труд, а то ще надгражда и обучението, което се осигурява на персонала за безопасност при работа. Основните теми, които ще бъдат обхванати в обучението са свързани с мерките за безопасност при работа на или в близост до шосета и релсови пътища, електробезопасност, особено при работа в близост електропреносна мрежа под високо напрежение, безопасност и здраве при работа с опасни вещества, които се използват в строителството. Като част от темите ще бъдат обхванати и въпросите за мерките, които трябва да се предприемат с оглед опазването на околната среда, особено по отношение на използването и съхранението на консумативи и вещества, които са токсични и са опасни замърсители в природата. Темите ще бъдат допълнително прецизирани в съответствие с характера на изпълняваната работа, конкретните условия на индивидуалното работно място и съществуващият професионален риск. В обучението ще бъдат обхванати общо 21 лица - "Шофьор, тежкотоварен автомобил - 12 и повече тона" - 3 души, "Работник, строителство" - 2 души, "Пазач, портиер" - 4 души, "Работник-копач, канали и изкопи" - 2 души, "Машинист, еднокофов багер", "Техник, транспортно строителство", "Технически ръководител, строителство", "Общ работник", "Спасител при бедствия, аварии и катастрофи", "Координатор, дейности", "Инженер, енергетик", "Домакин-чистач, сграда", "Технически секретар" и "Инженер, енергетик". В тази група са и 7 лица на възраст над 54 години и 5 лица с различни увреждания. 7 350.00 7 350.00
Информиране и публичност по проекта: Дейността има за цел да бъде осигурена публичност на подкрепата от Европейския социален фонд и ОП РЧР и визуализация на проекта в съответствие с нормативните изисквания и правилата на ОП РЧР. Ще бъдат изготвени рекламни и информационни материали, които да популяризират програмата и да представят целите по проекта. Те ще имат заслугата достъпа до информацията по проекта да бъде прозрачен и да достига до заинтересованите страни. Предвижда се да бъдат закупени и поставени/рзпространени: - 4 бр. информационна табели за четирите контейнера за отдих и хранене; - 1 бр. информационно табло, което ще бъде поставено на сградата на фирмата в гр. София; - 30 бр. информационни стикери, които ще бъдат поставени на закупеното по проекта оборудване и обзавеждане; - 300 бр. брошури формат А4 с целите и дейностите на проекта. Всички закупени по проекта бройки лични предпазни средства и специализирано работно облекло ще бъдат брандирани по подходящ начин (щампи/бродерия или стикери) указващи, че са закупени с финансовата подкрепа на ЕСФ и ОП РЧР. В допълнение бенефициентът предвижда да бъдат организирани и 2 бр. публични събития – 1 в началото на изпълнението на проекта за неогвото представяне и 1 в края на изпълнението на дейностите за представяне на постигнатите резултати. Дейностите ще бъдат в пълно съответствие с „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г.“ 2 160.00 2 160.00
Организация и управление на проекта: Дейността има за цел да се осигури ефективното и ефикасно управление на проекта в съответствие с приложимата нормативна уредба и правилата на ОП РЧР. За целите на дейността ще се сформира четири членен екип от специалисти с опит в управление на проекти, които ще отговарят за цялостното изпълнение на дейностите по проекта. Те ще са на позиции, както следва: - ръководител на проекта; - координатор по проекта; - счетоводител по проекта. Предвижда се ръководителят на проекта да бъде ангажиран в рамките на 462 часа, координаторът - 390 часа, а счетоводителят за 385 часа, които ще бъдат разпределени за 8 проектни месеца в зависимост от ангажиментите на членовете на екипа по изпълнението на дейностите. Координаторът ще бъде по-тясно ангажиран с дейностите, свързани с подобряването на безопасността и здравето при работа, както и с комуникацията със заинтересованите страни и избраните външни изпълнители по отделните дейности. На счетоводителя ще бъде вменена финансова отговорност при разходването на средствата по проекта. В рамките на техните задължения се включва общото ръководство и наблюдение от страна на бенефициента по изпълнението на проекта в съответствие с договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, както и осъществяването на координация и комуникация с Договарящия орган. Екипът по проекта ще носи отговорност за водене на цялостната доументация по проекта, включително изготвянето на съответните справки, технически и финансови отчети, искания за междинно и окончателно плащане и друга документация в съответствие с изискванията на Договарящия орган. Екипът по проекта ще бъде ангажиран и ще носи отговорност и за избор на външни изпълнители за реализацията на дейностите по проекта в съотвествие с разпоредбите на Закона за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове. 10 820.00 11 487.91

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).