Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The energy efficiency of the municipalities is and will remain a priority for the Republic of Bulgaria in the long term in the context of efforts to reduce energy consumption and dependence on imports of energy resources. Street lighting is one of the major energy consumers in the municipalities, which has influenced the growth of energy consumption in recent years. The modernization and rehabilitation of street lighting systems are key to reducing energy consumption in the municipality.
The current project proposal aims at improving energy efficiency through technological upgrading and modernization of the external artificial lighting systems owned by the Municipality of Brezovo.
The beneficiary is ready to carry out the project activities according  to  energy audit and developed investment project.
The main purpose of this project proposal and the activities set out in it are fully in line with the main purpose of the Procedure and the indicators laid down.
The total cost of eligible costs is BGN 668 900.09  The project will be completed within a maximum of 18 months. The indicators for the implementation of the project activities are specified in item 4 of the Application Form.
With the implementation of the project activities, the following needs will be met:
-Construction of new street lighting that meets the requirements of European street lighting standards;
-Increasing the share of electricity from RES;
-Reduction of electricity costs of Brezovo Municipality related to street lighting
-Environment protection by reducing greenhouse gas emissions;
-Improvement of the municipal infrastructure and improvement of the living environment for the residents of the municipality;
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Доставка и монтаж на оборудване за външно изкуствено осветление, вкл. и демонтаж на съществуващо: Дейността предвижда доставката и монтаж на общо 1112 бр. LED осветителни тела, който се разпределят по мощност и населени места, както следва: Доставка и монтаж на фотосоларно LED улично осветително тяло IP-66 40 W - общо 12 бр., в т.ч.: гр.Брезово – 2 бр.; с.Зелениково – 2 бр.; с. Бабек – 2 бр.; с. Свежен - 2 бр.; с. Тюркмен - 2 бр.; с. Чоба - 2 бр. Доставка и монтаж на LED улично осветително тяло IP-66 30 W - общо 614 бр., в т.ч.: гр.Брезово – 526 бр.; с.Зелениково – 42 бр.; с. Бабек – 0 бр.; с. Свежен - 16 бр.; с. Тюркмен - 30 бр.; с. Чоба - 0 бр. Доставка и монтаж на LED улично осветително тяло IP-66 50 W – общо 486 бр., в т.ч.: гр.Брезово – 146 бр.; с.Зелениково – 68 бр.; с. Бабек – 33 бр.; с. Свежен - 95 бр.; с. Тюркмен - 30 бр.; с. Чоба - 114 бр. Техническите параметри на новите LED осветителни тела, с които ще се постигнат целите на настоящето проектно предложение, са посочени в одобреното от АУЕР Енергийно обследване и разработеният Технически инвестиционен проект. Демонтажът ще се осъществи, по начин, който да не лишава населението от улично осветление – комплектация и последващ демонтаж и монтаж едновременно. А/Съгласно техническият инвестиционен проект, ще бъдат демонтирани общо 611 бр. стари осветителни тела, както следва: Брезово - 358 бр.; Зелениково- 69 ; с.Бабек- 23; с.Свежен- 62; с.Тюркмен-39; с.Чоба-60 бр. Б/Комплектацията на новите осветителни тела включва доставката на: -Единична рогатка за стоманобетонен стълб - 1112 бр -Захранващ кабел СВТ–3х1,5 мм2 - 3210 м. -Присъединителна клема–1648 бр. В/Монтажните работи включват: -Монтаж на единична рогатка за стоманобетонен стълб-1112 бр. -Изтегляне на кабел СВТ–3х1,5 мм2 в рогатка - 3210 м. -Монтажа на 1112 бр. нови LED осветителни тела. -Изпитване на кабел СВТ–3х1,5 мм2 - 9 ч/ч -Направа на суха разделка на кабел СВТ–3х1,5 мм2 - 2204 бр. -Свързване на проводник със съоръжение-2204 бр. Демонтажните и монтажни работи ще бъдат бъдат извършени от изпълнител, притежаващ необходимата квалификация,специализация и необходимата техника и оборудване за извършване на височинни демонтажни и монтажни работи. Изпълнението на тази дейност преминава през следните конкретни стъпки, в рамките на 18 месеца. - график за провеждане на процедурите за определяне на изпълнители на дейностите по проекта; - обявяване на график за провеждане на избор на външен доставчик – 1 месец; - подготовка на тръжна документация за избор на външен доставчик - 1 - 2 месец; - избор на изпълнител - 3 - 4 месец; - подписване на договор за доставка с определения доставчик - 4 - 5 месец; - доставка на договореното оборудване - 6 - 17 месец; - подписване на финален приемо - предавателен протокол - 17 месец; - балансови плащания по договора с доставчика - 17 месец; - финално техническо и финансово отчитане на дейността - 18 месец. 543 178.00 0.00
Доставка и монтаж на система за автоматизирано управление и мониторинг: Тази дейност се определя като съпровождаща експлоатацията на уличното осветление мярка, която пряко влияе върху икономията на електрическа енергия, чрез реализация-та на ефективен експлоатационен режим на уличното осветление. Система дава възможност за получаване информация в реално време за голяма част от параметрите на системите, включително измерване и контрол на консумацията на електрическа енергия и взимане на правилни управленски решения за контролиране на енергопотреблението. За осъществяване на мярката е изготвен Технически инвестиционен проект за рехабилитацията на уличното осветление на територията на 6 населени места на Община Брезово. Съгласно техническият инвестиционен проект, ще бъдат доставени и монтирани общо 6 бр. системи за управление. Разпределението им по населени места, предмет на доставката и монтажа е както следва: гр.Брезово -1 бр. х ; с.Зелениково-1бр.; с.Бабек-1 бр.; с.Свежен-1 бр. ; с.Тюркмен-1бр. ; с.Чоба-1 бр. Общ брой СУ - 6 бр. на стойност 25 344 лв. Изпълнението на тази дейност ще се реализира след изпълнение на Дейност 1 Доставката и монтажа ще бъдат бъде извършен от изпълнител, притежаващ необходимата квалификация,специализация и необходимата техника и оборудване за извършване на височинни дейности. 72 000.00 0.00
Авторски надзор : Дейността по упражняване на авторски надзор е в изпълнение изисванията на чл.162 от ЗУТ, и е изцяло фокусиран върху успешното и качествено изпълнение на Дейности 1,2 и , както и подписване на актове и протоколи от проектанта, в съответствие с изискванията на Наредба №3/2003; Наредба № 2/2003 за въвеждане в експлоатация на строежите в РБългария и минималните гаранционни срокове за изпълнение на СМР и съгласуване на екзекутивите, изготвени от изпълнителят на дейността. За всички строежи от първа до пета категория включително е задължително да се упражнява надзор от проектантите на всички части от проекта. Авторския надзор може да е физичекко или юридическо лице. За това Възложителят сключва договор с проектанта/автора на техническият проект да упражнява авторски надзор по време на СМР на основание чл. 162, ал.2 и ал.3 от ЗУТ. Предписанията на проектанта/авторския надзор, свързани с авторското му право за точното спазване на изработеният от него инвести-ционен проект се вписват в заповедната книга и са задължителни за останалите участници по Съгласно чл.175 от ЗУТ, след фактическото завършване на СМР се изготвя екзекутивна документация, отразяваща несъществените отклонения от съгласуваният технически проект.Екзекутивната документация е неразделна част от издадените строителни книжа. При приключване на проекта се изготвя доклад, необходим при издаване на разрешение за ползване или въвеждане в експлоатация. 17 025.00 0.00
Строителен надзор : Дейността по осъществяване на независим строителен надзор има за цел да осигури и гарантира качественото изпълнение на всички строително-монтажни дейности, залег-нали в техническият проект. Независият строителен надзор ще се осъществява през цялото време на изпълнение на Дейност № 1,2 от лице, регистрирано в Дирекцията за национален строителен контрол /ДНСК/, която е юридическо лице към Министерство на регионалното развитие и благоустройство и упражнява контрол по спазването на Закона за устройство на територията (ЗУТ) и на нормативните актове по прилагането му при проектирането и строителството, в т.ч. влагането на качествени строителни материали и изделия с оглед осигуряването на сигурността, безопасността, достъпността и другите нормативни изисквания към всички строежи на територията на Република България. Избора на независим строителен контрол ще се извърши в съответствие с изискванията на ЗОП, а дейността на избраното лице, което ще осъществява независимия строителен контрол ще бъде осъществена при спазване изискванията на Правилника за оправомощаването, функциите и задълженията на лицата, упражняващи независим строителен надзор в проектирането и строителството. 7 883.00 0.00
Изготвяне на доклад за оценка на резултатите от изпълнени мерки за енергийна ефективност за доказване на постигнатите резултати: След приключване на дейностите за СМР, в рамките на окончателното отчитане на изпълнявания договор за финансиране на одобрената инвестиция, Община Брезово следва да представи доклад от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност) за оценка на резултатите от изпълнени мерки за енергийна ефективност, чрез който да се докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването, заложени в подаденото на етапа на кандидатстване предложение по настоящата процедура.Докладът се изготвя по образец – Приложение 9 към настоящата документация. 18 000.00 0.00
Дейности свързани с информация и публичност: С тази дейност, Бенефициента се задължава да изпълни мерки, заложени в Указанията за информираност и публичност по НПВУ , приложен към настоящето проектно предложение: 1.Изработка и монтаж на информационна табела – 6 бр. - до 2 месеца от датата на подписване на ДБФП, с размери 80х50 см. за всяко едно от населените места обект на подкрепа 2.Изработка и монтаж на информационна табела - 1 бр., 120х80 см . Същата ще бъде поставена до 6 месеца от приключване на проектните дейности. Табелите ще отговарят на изискванията на Указанията за информираност и публичност по НПВУ и сайта на ЕК NextGenerationEU 3.Провеждане на инфо дни – 2 бр., в т.ч: - встъпителна пресконференция – 1 бр. Тя ще се проведе до 2 месеца от стартиране на проекта. - заключителна прес-конференция – 1 бр. Тя ще се проведе с изпълнението на проектните дейности, преди крайният срок за изпълнение на ДБФП. 4.Изпращане на прессъобщения до местни печатни и електронни медии - 2 бр. 1 бр. при стартиране на проекта; 1 бр. при приключване на проекта. 5.Публикуване на инфо материали (на страница на Бенефициента www.brezovo.bg. Целта е осигуряване на достъпна, разбираема и изчерпателна информация и прозрачност за проекта и подкрепата по линия на ЕС - NextGenerationEU“. Информацията публикувана в интернет ще включва информация за проекта, неговия напредък, резултати, подходящ снимков материал, контактна информация и ясна референция към НПВУ и подкрепата по линия на ЕС - NextGenerationEU“, както и подходящ снимков материал. Изпълнението на тази дейност преминава през следните конкретни етапи, в рамките на 18 месеца. -обявяване на график за провеждане на избор на външен доставчик – 1 месец; - подготовка на документация за избор на външен изпълнител - 1 месец; - избор на изпълнител - 2 месец; - подписване на договор за услуга - 2 месец - подписване на приемо предавателен протокол за изпълнената дейност - 18 месец - финално техническо и финансово отчитане на дейността - 18 месец. 1 469.85 0.00
Управление на проекта : Организацията и управлението на проекта ще се осъществява от сформиран екип по проекта, включващ ръководител проект, технически и финансов експерт. Целта е управление на проекта, координиране на работата на екипа за управление на проекта, както и информационното и публично отчитане реализацията на дейностите. Предвидените длъжности са в съответствие с изискванията на Насоките за кандидатстване, характера и мащабите на дейностите. Предвидените длъжности не се дублират по никакъв начин, като за всеки член на екипа са планирани различни и специфични задължения и отговорности. Работата на всеки представител на екипа ще допринесе за постигане на общите и специфични цели по проекта, както и за постигане на предвидените индикатори. Бенефициентът ще сключи договори с лицата, като за всяка отделна позиция е предвидено да има заложени отговорности за изпълнение на длъжността. Заплащането на членовете на екипа ще се осъществява , както следва Ръководител на проекта - 4500 лв Финансов експерт: - 3500 лв Технически експерт: 3930,72 лв. Общо 13 340 лв. представаляващи Непреки разходи до 2 % от разходите по проекта. 11 690.87 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).