Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project proposal is aimed at acquiring knowledge in entrepreneurship, management and business skills on the territory of LAG Gotse Delchev - Garmen - Hadjidimovo.
The activities are aimed at inactive people over 29, who do not study, unemployed people over 54, as well as persons from marginalized groups.
Association "Nevrokop" jointly with its partner from the BI-GD, will conduct an information campaign and a series of group meetings to inform and motivate the development of independent business and entrepreneurship. 100 people will go through the information campaign and then will be select a group of 15 people to join a training program to acquire entrepreneurial, management and business skills. The training will be conducted by highly qualified teachers with many years of experience in such programs. The program is a balanced combination of theoretical basis, practical sessions, self-employment. The participants will familiarize themselves with the conceptual apparatus, the leading methodologies for the development of a start-up business, and will develop a strategic and operational plan that, through concrete steps, will lead to the creation of a sustainable business enterprise. Successfully completed the training program will receive a certificate and an individual mentoring program will be prepared for them.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Информационни срещи за запознаване на жителите с проекта: В началото на проекта ще бъдат реализирани 5 информационни срещи в 5 различни населени места в границите на МИГ Гоце Делчев - Гърмен - Хаджидимово. Тяхната цел е да бъдат запознати хората с целите на проекта и за дейности, които ще бъдат реализирани в рамките на изпълнението му. Те ще бъдат осъществявани от функционалния експерт и от екипа по проекта посредством мултимедийни презентации, беседи с присъстващите, напечатани информационни материали и други формални и неформални разговори. Като резултат от дейността, ще бъдат избрани 15 безработни лица, които да се включат в последващите дейности по проекта. Ще бъдат организирани в групи, които ще участват в обучение по придобиване на предприемачески, управленски и бизнес умения. В дейността ще бъдат включени около 100 лица от територията на МИГ Гоце Делчев - Гърмен - Хаджидимово. Ще бъдат подготвени за дейността и рекламни брошури, флаери и дипляни с информация за проектното предложение и различните дейности, които ще бъдат реализирани. Преди реализиране на дейността екипа по проекта ще избере населените места на информационните срещи, след срещи с различни институции (Бюро по труда, Социални грижи, Общинска администрация, Кметства на населени места, Местни предприемачи и др) от трите общини Гоце Делчев, Гърмен и Хаджидимово, с цел да се подберат правилните населени места, т.е. такива в които живеят лица от заложените целеви групи. 0.00 6 333.22
Предоставяне на обучения за придобиване на предприемачески, управленски и бизнес умения: Подбраните в дейност 1 минимум 15 лица ще бъдат включени в обучение за придобиване на предприемачески, управленски и бизнес умения. То ще се реализира на територията на МИГ в 3 групи, с мин. 5, макс. 10 участници, като формирането на групите ще е съобразено с индивидуалните характеристики на обучаемите, предишния им опит и мотивацията за развитие на собствен бизнес. Всяко обучение се води от 2 квалифицирани обучители - експерти на партньора - БИ-ГД, с подходяща квалификация и богат професионален опит и доказана резултатност. Обученията са интензивни и интерактивни, с фокус върху обучаемите, с продължителност 60 лекторски часа. Приключват с финален тест (+ 2 часа). Учебната програма се базира на нуждите на целевите групи, обратната връзка от предходни обучения, опита на партньора БИ-ГД в европейски проекти в подкрепа на предприемачеството и добри практики. Основни модули: 1.Вие като предприемач - Индивидуален одит, самооценка и оценка заедно с обучителя на индивид. нагласи, качества, умения и опит на обучаемите, съвместно набелязване най-важните качества на предприемача, преценка на силни и слаби страни и планиране конкретни стъпки за развитие; специфики при жени предприемачи и нужна подкрепа. 6 часа 2. Бизнес идея – генериране и разработване на идеи, базира се на модела 3В (отговор на 3 основни въпроса: какво продават- продукт/услуга, на кого продават /клиенти, на каква цена). Обхваща анализ на конкуренцията и SWOT, на конкуретните предимства, търсене на пазарна ниша и неоползотворен потенциал, реално осъзнаване кои са клиентите, защо точно те ще купят продукта/услугата и колко са готови да платят,как се позиционират спрямо конкуренцията. Разглеждат се и оценяват няколко бизнес идеи на обучаемите и се селектират най-подходящите, съобразени с качествата им, потенциала за развитие на бизнес и рисковете. 12 часа 3.Бизнес планиране, пазарни проучвания и маркетинг и маркетингов план – осн. раздели на бизнес плана, какво ще се прави, как ще се направи, в какви срокове и с какви ресурси, пазарни проучвания и маркетинг: таргетиране -клиенти и реализация -как да ги намерим, маркетингова стратегия и продажбени техники, ефективна реклама, използване на социални медии, възможностите на е-търговията. 8 часа–БП и 4 часа –МП. 4.Форми на търговска дейност– самонаемане, ЕТ, ООД, ЕООД, АД –предимства и недостатъци, изисквания за регистрация и правни аспекти-3 часа 5. Управление на бизнеса. Персонал, правни отговорности и застраховка –успешно управление и лидерство, екип за осъществяване на бизнес идеята, как да се изгради и развият нужните качества, разпределяне на отговорности, нужда от застраховка -3 часа 6. Капитал и видове източници – с какви средства ще стартират, какви източници ще ползват, възможности за финансиране, кои организации и институции подкрепят и финансират стартиращи бизнеси, финансови инструменти, европейски и национални програми, кредити, crowd funding. 3 часа 7. Финансово планиране. Финансиране на идеята – първоначални разходи, необходими за стартиране на дейност, видове разходи, очаквани приходи, кеш флоу. 3 часа. 8.Стартиране на бизнеса –конкретни стъпки за стартиране на бизнес. Как ще проработи бизнес идеята, реални примери и споделяне на личен опит. Индивидуално планиране от всеки обучаем. 12 часа Допълнителни модули: 1. Иновативна бизнес идея–какво е иновация, видове, примери на иновативни идеи и предприятия в България и ЕС. Иновативни предприемачи - 2 часа. 2.Социално предприемачество – какво е социално предприемачество, характеристики, ползи за предприемача и общността, успешни социални предприемачи 2 часа. 3. Нисковъглеродна и ресурсна икономика, съобразена с опазване на околната среда и климатични промени-как да се печели с природосъобразен бизнес, добри практики от България и ЕС. 2 часа. Успешното приключване на обучението се удостоверява със Сертификат. 0.00 20 234.22
Предоставяне на специализирани консултантски услуги по въпроси, свързани с развитието на бизнеса: Тази трета дейност надгражда получените знания и умения от обучението в дейност 2. Участниците, преминали успешно дейност 2, както и други желаещи да развият собствен бизнес, които имат достатъчно знания и могат да продължат директно във фазата на консултациите, ще бъдат включени в тази дейност. Те ще получат висококачествена експертна помощ в рамките на до 20 часа за всяко лице за разработване на техните бизнес идеи, съобразени с индивидуалните им умения и желания. Това включва преценка жизнеспособността на бизнес идеите и кандидат - предприемачите, правни и финансови консултации, консултации и менторство за подготовка на управлението на бизнес дейността, вкл. за създаване на бизнес контакти; подпомагане достъпа до мрежи, насърчаващи бизнес развитието и др., и подготовка на бизнес планове от лицата; консултации и насочване към кандидатстване за финансиране на дейността от налични финансови източници, в т.ч. финансови инструменти реализирани със средства от ОП РЧР; подготовка на документи за регистрация на стопанска дейност, вкл. юридическа помощ; счетоводни практики; управление на човешките ресурси. Естеството на консултациите и времето ще се определят спрямо нуждите на желаещите да започнат самостоятелна стопанска дейност лица, като ще протичат в групова и/или индивидулана форма в рамките на 3 месеца от стартиране на подкрепата по тази дейност за всяко от лицата. За всяко от лицата, включени в дейността ще се съставя /актуализира индивидуален план за необходимата последваща подкрепа. Консултантите на БИ-ГД са с над 15-годишен опит в бизнес консултирането, бизнес планирането и менторство и прилагат своя методика, която спазва основни принципи като: „Стриктно спазвайте конфиденциалността консултант-консултиран. Слушайте активно бизнес идеята. Не отхвърляйте идея, защото Ви се струва глупава, непълна или неоригинална! Задавайте отворени въпроси, които позволяват на предприемача да разсъждава върху идеята си. Не предлагайте Ваши идеи на предприемачите, а предложения как може по-нататък да тества и да подобри бизнес идеята си. Бизнес идеята е като жив организъм, тя ще се променя и адаптира по време на консултациите докато се стартира реален бизнес, а и след това.“ 0.00 11 525.36

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).