Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project “To succeed all together” is aimed at integration and improvement of language skills and educational results of the children at Cv. Radoslavov High School and Philip Sakelarievich Primary School, - Svishtov. At both of schools, 531 children from 5 ethnicities all together are being educated, with 20% of them being from the Roma ethnicity. Due to the closure of the schools in the populated areas near Svishtov Munisipality, both schools took in 30 children from the closed schools. The School is near to two suburbs, where many families live on social welfare. According to school council, 30% of the population there receive social funding. Between 25 is the number of students, who every month have more than 5 unexcused absences, with 10 students who do not attend class regularly. It is observed lack of parents’ skills to motivate their children for education, difficulties in bringing them up and lack of motivation in children themselves. A large number of students, who do not attend school, live in families either parent missing or are brought up by grandparents. About 20 children live in total poverty and live at a great distance from the school.
The school has an already a crafted strategy for the educational integration of the students, which encompasses measures to overcome the problem with illiteracy of ethnic minorities’ students, popularizing methods for increasing the academic results of the students, integrating the parents in the process.
The project plans to work with 531 students and roughly the same number of parents. 
The planned project activities are aimed for assistance of students from ethnic minorities, and alongside with their peers, to become fulfilled citizens and achieve successful professional, social and personal realization. This objective will be accomplished by a variety of school club activities, school trips, cooperation with parents and addition of academic and social integration strategies on school and municipality level.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Засилване на мотивацията на 531 ученици на възраст от 7 до 19 години и техните родители за участие в образователния процес. Целта на дейността е да укрепи връзката между семейството и училището и да мотивира учениците за образователни постижения. В изпълнението на целта ще бъдат ангажирани психолози, социални работници и медиатори, които ще работят с децата и семействата. : Целта на дейността е да се засили мотивацията на ученици и родители за участие в образователния процес. В дейността ще бъдат обхванати 531 деца на възраст 7- 19 години и техните родители. За целите на дейността ще бъде сформиран мултидисциплинарен екип, който ще се състои от медиатор - 2 бр. , социален работник- 2 бр, психолог - 2 бр., експерт образователни дейности - 2 бр. Екипът ще се помещава в СОУ "Цветан Радославов" и в ОУ "Филип Сакелариевич", за да има непрекъснат контакт с учениците, родителите и преподавателите. Медиаторите , социалните работници, психолозите и експерт образователни дейности ще бъде назначен на граждански договори. Вече е установено, че участието на семейството в образованието на децата е от решаващо значение за успеха в образованието им. От особено значение е да се работи с ромските семейства по отношение на образованието на момичетата от ромски произход, които са най-засегнати от високия процент преждевременно напускане на училище. Слабите връзки между училището, учителите и семействата на децата от етническите малцинства имат съществен принос за изоставането в процеса на обучение и отпадането от училище още в началото на прогимназиалния етап на голяма част от учениците. Активната работа с родителите от смесен етнически произход допринася за активизиране на гражданската позиция и родителска ангажираност в процеса на обучение и възпитание на децата им. Реалната мултикултурна среда и нейното практическо опознаване ще подобри процеса на приемане и интеграция. Работа с родители: - провеждане на обучителни срещи по различни теми и дискутирането им в спокойна обстановка, извън училищната сграда, които да доведат до изграждане на отношения на доверие, възможност за обсъждане на проблеми, предлагане на решения; - провеждане на стимулиращи за родителите индивидуални родителски срещи в домовете, с участието на психолог, медиатор и социален работник. Ще се обсъждат проблемите в семейството, причините за натрупаните неизвинени отсъствия на детето, възможностите за преодоляване им и редовното посещение на учебните занятия ; - повишаване на родителския капацитет, като се потърси подкрепата на техни съседи или роднини, които да помагат в изграждането на умения за самостоятелност, общуване и изграждане на атмосфера на уют, топлота и прямота в отношенията; - провеждане на родителски срещи, на които ще бъдат изнесени беседи за мултикултурната среда в училище и значението на образованието за успешна професионална, социална и творческа реализация на децата . Работа с деца: - улесняване процеса на комуникация между учители и деца от целевата група; - идентифициране на необхванати деца от тази възраст в районите, където се намират учебните заведения с цел привличането им в тях ; - подпомагане формирането на положителна нагласа към образователните дейности в учебните заведения ; - съдейства за взаимно опознаване на децата с различен етнически произход и вероизповедание, за създаване на атмосфера на разбирателство и за спазване правата на детето; - подпомагане развитието на адекватна учебна мотивация, преодоляване на проблемите в ученето, формиране на ефективни учебни умения и увереност в собствените възможности; позитивна лична, социална и етнокултурна идентичност; - консултиране на учениците – индивидуално и в група, използвайки интерактивни форми на тренинги (за социални умения, справяне с гнева, развитие на емпатийни способности и др.), лични интервюта и други психологически методи за подпомагане на личностното, социалното и емоционално развитие; - организиране и провеждане на тренинги относно ефективни стратегии на възпитание, решаване на проблеми/конфликти, управление на поведението, превенция и третиране на употребата на дрога/психоактивни вещества; - консултиране на педагогическия съвет . 36 516.00 28 654.25
Допълнителни занимания с 49 ученици от двете училища, в две възрастови групи от 7 до 11 години и от 12 до 14 години, за които българския език не е майчин или срещат затруднения в четенето и с правописа. Целта на дейността е да се подобрят познанията им по български език и да им се даде възможност да преодолеят дефицитите си, чрез допълнителни часове в света на приказките и приказните герои. : Целта на дейността е да се подобри езиковата подготовка по български език на ученици от етническите малцинства за попълване на констатираните дефицити в познанията за българския език, за да могат пълноценно да участват в учебния занятия, да се повиши мотивацията им за активно включване в образователния процес. За постигане на поставената цел ще бъдат сформирани три клуба: - клуб " Приказен свят" за деца на възраст 7-11 години от СОУ " Цветан Радославов". В клуба ще бъдат включени 17 ученика, за 5 от които българския език не е майчин. Децата ще бъдат разделени на две групи, като всяка група ще бъде от не повече от 10 деца. . - клуб " Приказки без край" за деца на възраст 7-11 години от СОУ " Цветан Радославов". В клуба ще бъдат включени 17 ученика, за 5 от които българския език не е майчин. Децата ще бъдат разделени на две групи, като всяка група ще бъде от не повече от 10 деца. Делението на двата клуба на две групи ще се осъществи в зависимост от констатираните дефицити на учениците при владеенето на български език и ще даде възможност за по-активна индивидуална работа с всяко дете. - клуб "Приказен свят - чета и разбирам" за 15 деца от ОУ "Филип Сакеларевич", за 12 от които българския език не е майчин. Поради големия брой деца от етническите малцинства и трудното усвояване на българския език в света на приказките ще бъде допълнен дефицити в познанията им. Посредством чудния свят на приказните герои децата ще обогатят своя речников запас и ще усъвършенстват способността си да разказват, описват, разсъждават на български . Ще се развие умение за четене с разбиране и ще се създаде интерес от малкия читател към книгата. Занятията ще се провеждат 2 часа седмично за всяка група. Предвидения обем от часове за всяка група за целия период е 136 часа,а общия обем часове за 5 групи e 680 часа. Предвижда се да бъде оборудвана стая на приказките, в която да се провеждат допълнителните занятия, което ще даде възможност да бъдат по-интерактивни. Петнадесет минути от всеки астрономичен час са отделени за допълнителни консултации, обратна връзка с родителите и подготовка и организация на групите. Примерните теми са : 1. Занимания в класната стая по следния тематичен план: Що е приказка; Приказките – извор на мъдрост; Моята любима приказка; Четене, разказване, драматизации, , презентации на български народни приказки; Добротата ще спаси света –приказките на Х.К.Андерсен; Вълшебен свят ; Най- хубавите приказки от Ангел Каралийчев; Най- хубавите приказки от Ран Босилек; Литературни игри – „Заедно съчиняваме приказка“; „Приказките в моя живот“ 2. Посещение на две детски театрални представления в град Свищов 3. Организиране на Карнавал на приказните герои 5. Учебни посещения : -еднодневни - до научен център " Музейко "- гр. София; -двудневно - до гр.Велико Търново; - тридневно - до Панагюрище . по време на учебните посещения децата ще бъдат придружавани от учители , медицинско лице и двама представители на Сдружението. При допълнителните занимания ще се спазват следните принципи: - достъпност - речта ще бъде ясна и преди всичко разбираема за обучаваните – поради факта , че децата от целевата група знаят малко или съвсем не знаят български език. - нагледност – задължително учебното съдържание ще се онагледява. Това спомага за по–лесното му разбиране и осмисляне от учениците. - действеност – обучаваните да бъдат поставяни непрекъснато в ситуация на действие. Те да не бъдат като пасивни слушатели при усвояване на учебното съдържание. По–този начин знанията им ще бъдат по–трайни. Отговорността за провеждането на допълнителните занятия е поета от СОУ "Цветан Радославов" и ОУ "Филип Сакелариевич" , а отговорността за организиране и провеждане на учебните посещения с участниците в клубовете от Сдружение " Нова възможност " и община Свищов. Дейността ще стартира от четвъртия проектен месец, като първите 3 месеца са подготвителни за избор на доставчик по ЗОП. 45 248.84 45 292.77
Допълнителни занимания по География и икономика. В клуб "Пътешественик" ще бъдат включени 12 деца, които имат интерес към географията и биха искали да попълнят свои дефицити в тази област. : Целта на дейността е да се подобри подготовката и да се попълнят констатираните дефицити по География и икономика на ученици от етническите малцинства, за които българския език не е майчин, за да могат пълноценно да участват в учебния занятия, както и да се повиши мотивацията им за активно включване в образователния процес. За изпълнение на дейността ще бъдат създадени три клуба - клуб „Пътешественик” с 12 ученика за 4 от които българския език не е майчин - СОУ "Цветан Радославов". В дейността ще бъдат обхванати ученици на възраст 12 -16 години. Клубът ще осъществява дейността си в една група и ще функционира две години, с общ брой часове 136 часа. Занятията ще се провеждат 2 часа седмично. Ще бъде ангажиран един преподавател. Той ще изготви учебни планове и учебни програми за всяка година, съобразно държавните образователни изисквания. Участието в клуба ще развие езиковите познания на учениците и по български език и ще им помогне да обогатят активния си речник, ще допълнят понятията свързани с географията и икономиката и развият траен интерес към географското познание. Петнадесет минути от всеки астрономичен час са отделени за допълнителни консултации, обратна връзка с родителите и подготовка и организация на групите. Темите по които ще работят клубовете са: - Ориентиране в Природата - Виртуални пътувания до най- красивите места в света - На обиколка из Европа - Чудесата на България - Запознаване със същността на географията За изпълнението на дейността са предвидени две еднодневни и две тридневни учебни посещения. По време на пътуването учениците ще бъдат придружавани от учители , медицинско лице и двама представители на Сдружението. Отговорността за провеждането на допълнителните занятия е поета от СОУ "Цветан Радославов" , а отговорността за организиране и провеждане на учебните посещения с участниците в клубовете - от Сдружение " Нова възможност " и община Свищов. Дейността ще стартира от четвърти проектен месец, като първите 3 месеца са подготвителни за избор на доставчик на оборудване, обзавеждане,материали и организиран транспорт. 27 196.12 25 230.09
Дейности насочени към съхраняване здравето и развитие на умения за здравословен начин на живот у децата. В клубовете "Здраве" и "Здравословен живот" да допълнят дефицити по биология и здравно образование, както и да се развият умения за превенция на рисковото поведение у 22 ученика на възраст от 10 до 19 години. : Целта на дейността е да се подобри подготовката и попълнят констатираните дефицити по Биология и здравно образование на ученици от етническите малцинства, за които българския език не е майчин, за да могат пълноценно да участват в учебните занятия, както и да се повиши мотивацията им за активно включване в образователния процес. За изпълнение на дейността ще бъдат създаде два клуба - клуб "Здраве” ще бъдат включени 12 ученика на възраст 14 -19 години, за 4 от които българския език не е майчин за учениците от СОУ " Цветан Радославов". - клуб "Здравословен живот" ще бъдат включени 10 ученика на възраст 10 -14 години, за 7 от които българския език не е майчин за ученици от ОУ " Филип Сакелариевич". Клубовете ще функционират две години, с общ брой часове 272 часа. Занятията ще се провеждат 2 часа седмично.Ще бъде ангажирани двама преподаватели. Те ще изготвят учебни планове и учебни програми за всяка година, съобразно държавните образователни изисквания. Участието в клуба ще развие езиковите познания на учениците и по български език и ще им помогне да обогатят активния си речник, ще допълнят понятията свързани с биологията и ще развият траен интерес към нейните познание. Петнадесет минути от всеки астрономичен час са отделени за допълнителни консултации, обратна връзка с родителите и подготовка и организация на групите. Темите, по които ще работи клуба са: 1. Хранене и здраве: Хигиена на храненето, Храната и нейната достъпност, Да се яде разнообразна храна, Да се поддържа нормално тегло, Да се сервира на гости 2. Тютюнопушене :Анатомия и физиология на тютюнопушенето, Краткотрайни и дълготрайни последици от тютюнопушенето, Опасности за здравето и странични ефекти, Решението да пушим или не, Начини за отказване на цигарите, Кампания против тютюнопушенето 3. Алкохол и наркотици: Алкохолът и организмът, Алкохолът и обществото, Алкохолът и семейството, Въвеждащи наркотици, Рискове за здравето, Стресът и упражненията, Наркотиците и законът 4. Въведение в сексуалността:Роля на пола, Анатомия на пола, Любов и секс, Полова хигиена, Сексуална злоупотреба, Хомосексуалност, Контрацептиви и аборт, Болести, предавани по полов път 5. Здраве , болести, диети 6. Здраве, спорт и физически труд 7. Здраве и хигиена на тялото Предвидени да две еднодневни учебни посещения - до Плевен, В.Търново и две тридневни - до Шумен и Рупите . По време на пътуванията , учениците ще бъдат придружавани от учители, медицинско лице и двама представители на Сдружението. Отговорността за провеждане на допълнителните занятия е поета от СОУ "Цветан Радославов" и ОУ " Филип Сакелариевич", а отговорността за организиране и провеждане на учебните посещения от Сдружение " Нова възможност ". Дейността ще стартира от четвърти проектен месец, като първите 3 месеца са подготвителни за избор на доставчик за доставка на оборудване,обзавеждане,материали и организиран транспорт. 19 665.34 18 184.37
Допълнителни занимания по Екология. Целта на дейността е чрез участието в Клуб "Млад природолюбител" , Клуб "Екология и устойчиво развитие","Млад еколог и географ" , "Питанки", "Екология и химия в едно да допълнят дефицити с 67 ученици на възраст от 10 до 17 години: Дейността цели подобряване подготовката и попълване на констатираните дефицити по Екология на ученици от етническите малцинства,, за да могат пълноценно да участват в учебните занятия, повишаване мотивацията им за активно включване в образователния процес. В дейността ще бъдат обхванати 67 ученика на възраст 11 -17 години. - Клуб ,,Млад природолюбител” , с 10 ученика на възраст 9-12 години от СОУ " Цветан Радославов" , за 4 от които българския език не е майчин - Клуб " Екология и устойчиво развитие" , с 12 ученика на възраст 13-17 години от СОУ " Цветан Радославов", за 4 от които българския език не е майчин. - клуб "Млад еколог и географ" с 17 ученика за 13 от които българския език не е майчин от ОУ " Филип Сакелариевич". В дейността ще бъдат обхванати ученици от 10- 14 години. - клуб "Питанки" с 16 ученика за 13 от които българския език не е майчин от ОУ " Филип Сакелариевич". В дейността ще бъдат обхванати ученици от 7 - 11 години. клуб "Екология и химия в едно" с 12 ученика за 7 от които българския език не е майчин от ОУ " Филип Сакелариевич". В дейността ще бъдат обхванати ученици от 10 - 14 години. Всеки от клубовете ще функционира в рамките на две години. Занятията ще се провеждат 2 часа седмично за всяка група. Общия обем часове за петте клуба е 680 часа. Предвижда се да бъде оборудвана стая, в която да се провеждат допълнителните занятия, с цел да са интерактивни.Петнадесет минути от всеки астрономичен час са отделени за допълнителни консултации, обратна връзка с родителите и подготовка и организация на групите. Темите, по които ще работят петте клуба са: Моят свят - ,,Искам да знам всичко” ; Аз и природната среда; Природата в моя роден край; Защитени животни; Защитени растения; Природни забележителности; Да опознаем България; Екотуризъм – здраве и удоволствие; Чиста вода за всички; Оцеляване сред природата; Компоненти на околната среда; Биологично разнообразие; Защитени територии; Човешки дейности и околна среда;; Околна среда и здраве; Екология на водата; Беседи за екологични проблеми;Земята майка на живота; Пъстрият свят на растенията и животните;Космосът - родина на всичко и всички; Атомна и молекулна маса; Химичните елементи в природата. За изпълнение на дейността ще бъдат извършени следните мероприятия:: - Интерактивни занятия . Проучване. Презентации и проекти по различните теми. - Практически работи в училище – озеленяване и разделно събиране на хартия. Създаване на информационна зелена стена. - Провеждане на лабораторни изследвания на води, въздух и почви в района. - Провеждане на теренни наблюдения на растения, животни и екосистеми. - Срещи с експерти от институции и неправителствени организации. - Посещение на защитени територии – ПП „Персина” и др. - Организиране на кампании – за деня на Земята (22 април), за деня на Дунав (29 юни), . По време на изпълнението на дейността учениците ще имат възможност да създадат Еко-отряди, които извършват поддръжка и почистване на чистотата в училищата. Съвместно с други училища ще провеждат съвместни дейности за запазване екологията на парковете и детските площадки. В рамките на дейността са предвидени учебни посещения: - три еднодневни учебни посещения - научен център " Музейко " - София , Емен и Плевен - двудневно учебно посещение - Арбанаси - тридневно учебно посещение - Панагюрище - посещения на музейни експозиции По време на учебните посещения ще бъдат придружавани от учители, медицинско лице и двама представители на Сдружение " Нова възможност ".. Дейността ще стартира от четвърти проектен месец, като първите 3 месеца са подготвителни за избор на доставчик за доставка на оборудване,обзавеждане, материали и организиран транспорт. Отговорността за провеждане на допълнителните занятия е поета от СОУ "Цветан Радославов" и ОУ " Филип Сакелариевич, а отговорността за организиране и провеждане на учебните посещения от Сдружение " Нова възможност " и Общината. 76 102.82 69 897.32
Допълващи занимания по " Информационни технологии" с 12 ученици, на възраст 8-16 години. Целта на дейността е да се засили мотивацията на децата за учене чрез изучаване и прилагане на различни компютърни програми и продукти. : Целта на дейността е да се подобри подготовката и попълване на констатираните дефицити по Информационни технологии на ученици от етническите малцинства, за които българския език не е майчин, за да могат пълноценно да участват в учебния занятия, както и да се повиши мотивацията им за активно включване в образователния процес. В дейността ще бъде създаден : - Клуб " Информационни технологии" в който ще бъдат обхванати 12 ученика на възраст 8-16 години, като за 4 от тях българския език не е майчин. Клубът ще функционира в рамките на две години, като занятията ще се провеждат 2 часа седмично. Общият обем часове е 136 часа. Петнадесет минути от всеки астрономичен час са отделени за допълнителни консултации, обратна връзка с родителите и подготовка и организация на групите. Темите, по които ще се работи са: - Обработка на изображения. - Работа с Picasa. - Компютърна графика. - Форматиране и изработване на календар. - Създаване и обработка с Momento Express. - Изработване на рекламни материали. При изпълнението на дейността са предвидени и две еднодневни учебни посещения и две тридневни учебни посещения. По време на учебните посещения, учениците ще бъдат придружавани от учител, медицинско лице и двама представители на Сдружението. Отговорността за провеждане на допълнителните занятия е поета от СОУ "Цветан Радославов", а отговорността за организиране и провеждане на учебните посещения от Сдружение " Нова възможност " и Общинота. Дейността ще стартира от четвърти проектен месец, като първите 3 месеца са подготвителни за избор на доставчик за доставка на оборудване,обзавеждане,материали и организиран транспорт. 23 492.70 24 154.82
Спортни занимания по хокей на трева за 28 ученици на възраст от 12 до 14 г. и възпитаването им в дух на толерантност посредством спортни игри. : Основната цел на дейността е да се създаде подкрепяща среда, в която децата и младежите, за които българския език не е майчин, да осъзнаят своите възможности и потенциал чрез силата на спорта, да бъдат обучени да отстояват правата си и да умеят да се защитават сами от съществуващите рискове. Целта е трениращите деца да бъдат възпитани да живеят здравословно и да се изградят като активни граждани. Участието в спортния клуб ще им даде достатъчно самочувствие и амбиция за равнопоставено участие в обществения живот,ще възпита децата и младежите в общочовешки ценности, подпомагащи личностното, професионалното и житейското им развитие. Посредством спорта, в по- непосредствена среда ще се създаде възможност учениците свободно да общуват помежду си. Груповите игри ще им дадат възможност да изградят качества като взаимно уважение и работа в екип. Заниманията ще се провеждат два пъти седмично с продължителност 2 учебни часа / 2 х 45 мин./. Децата ще бъдат разпределени според възрастта им на два клуба по 14 ученика.Ще бъдат ангажирани двама преподаватели.Петнадесет минути от всеки астрономичен час са отделени за допълнителни консултации, обратна връзка с родителите и подготовка и организация на групите. В дейността ще бъдат обхванати 28 ученика на възраст 12-14 години организирани в следните два клуба: 1. Клуб по "Хокей на трева - 12 годишни " с 14 ученика на възраст 12 години, като за 4 от тях българския език не е майчин. Клубът ще функционира две години, с обща натовареност 136 часа. 2. Клуб по "Хокей на трева - 14 годишни" с 14 ученика на възраст 14 години, като за 5 от тях българския език не е майчин. Клубът ще функционира две години, с обща натовареност 136 часа. Примерните теми на клубовете са: предпазване от контузии и наранявания,работа за двигателни качества– гъвкавост и пъргавина, подаване и спиране на топчето с различна скорост, придвижване в игрището в зависимост от дадена ситуация, хватове на хокейният стик и видове спиране и подаване на топчето,правила на играта в зала,къс наказателен корнер, тактически приоми на играта в нападение и защита,, къс наказателен корнер, варианти на защита, атака по време на игра и контраатака в края на състезателна среща,дълго подаване, двойно подаване и повдигане на топчето,лъжливи движения, развитие чувство за координация и пространство,тактически похвати при атака и контраатака, тактически похвати при правилата в зала и на открито. Заниманията ще се провеждат на територията на СОУ "Цветан Радославов",като са предвидени занимания на открито и на закрито. 3. Участие в спортни мероприятия с ученици от страната в рамките на 2 години - Турнир за „Купата на Ректора на НСА”, провеждащи се в гр. София. В него ще участват 28 ученика от двата клуба от тях 9 от етническите малцинства, за които българския език не е майчин. - Турнир за „Купата на Кмета на Долна Митрополия” ,провеждащи се в гр. Долна Митрополия, обл. Плевен. В него ще участват 28 ученика от двата клуба, като за 9 от тях българския език не е майчин. - Републиканско първенство по хокей на открито, провеждащи се в КК ”Албена”.В него ще участват 28 от двата клуба ученика, като за 9 от тях българския език не е майчин. - Републиканско първенство по хокей в зала в гр. Пловдив м. Март.В него ще участват 28 ученика от двата клуба, като за 9 от тях българския език не е майчин. - Турнир „Дулчо Нунев”, провеждащи се в гр. Бяла обл. Русе. В него ще участват 28 ученика от двата клуба, като за 9 от тях българския език не е майчин. Отговорността за провеждане на допълнителните занятия е поета от СОУ "Цветан Радославов", а отговорността за организиране на участие в турнирите- от Сдружение " Нова възможност" и общината . Дейността ще стартира от четвърти проектен месец, като първите 3 месеца са подготвителни за избор на доставчик за доставка на оборудване,обзавеждане,материали и организиран транспорт. 36 512.42 38 561.15
Спортни занимания по волейбол с 16 ученика ученици на възраст от 12 до 18 години. Основната цел е да се създаде подкрепяща среда, в която младежите да осъзнаят своите възможности и потенциал и да бъдат обучени да отстояват правата си . : Основната цел на дейността е да се създаде подкрепяща среда, в която децата и младежите да осъзнаят своите възможности и потенциал чрез силата на спорта, да бъдат обучени да отстояват правата си и да умеят да се защитават сами от съществуващите рискове. Посредством практиката на активни тренировки в клуба децата и младежите се обучават на знания и умения, които да им помагат да търсят равноправна изява в своето ежедневие. Целта е трениращите деца да бъдат възпитани да живеят здравословно и да се изградят като активни граждани. Участието им в спортния клуб ще им даде достатъчно самочувствие и амбиция за равнопоставено участие в обществения живот,ще възпита децата и младежите в общочовешки ценности, подпомагащи личностното, професионалното и житейското им развитие. Посредством спорта, в по- непосредствена среда ще се създаде възможност учениците свободно да общуват помежду си. Груповите игри ще им дадат възможност да да се изградят качества като взаимно уважение и работа в екип. За постигане на поставената цел ще бъде организиран волейболен клуб „НЕПОБЕДИМИТЕ” . В клуба ще бъдат включени 16 ученици на възраст 12-18 години, от които 3 от етническите малцинства, за които българския език не е майчин. Клубът ще функционира две години, с обща натовареност 136 часа. Занятията ще се провеждат 2 часа седмично.Петнадесет минути от всеки астрономичен час са отделени за допълнителни консултации, обратна връзка с родителите и подготовка и организация на групите Учениците от клуба ще вземат участие в контролна среща по волейбол с ПМГ „Васил Друмев - гр. Велико Търново. В него ще участват 16 ученика от тях 3 от етническите малцинства, за които българския език не е майчин. По време на участието си учениците ще бъдат придружени от преподавател, медицинско лице и представител на Сдружението. Отговорността за провеждане на допълнителните занятия е поета от СОУ "Цветан Радославов", а отговорността за организиране на контролната среща от Сдружение " Нова възможност ". Дейността ще стартира от четвърти проектен месец, като първите 3 месеца са подготвителни за избор на доставчик за доставка на оборудване,обзавеждане,материали и организиран транспорт. 6 426.12 6 075.35
Дейности, насочени към съхраняване и развиване на културната идентичност на 73 ученици от етническите малцинства, за които българския език не е майчин, като заниманията ще се провеждат във възрастова група от 8 до 16 години. Целта на дейността е да се създаде подходяща подкрепяща среда, съхраняване и развиване на културната идентичност на учениците от етническите малцинства. : Целта на дейността е да се създаде подходяща подкрепяща среда, съхраняване и развиване на културната идентичност на учениците от етническите малцинства,за които българския език не е майчин, като същевременно се създадат условия за успешна социализация чрез опознаване на историята на град Свищов, обичаите и традициите на етносите, които го населяват.. В дейността ще бъдат включени 73 ученика, които ще бъдат разделени в три клуба, в зависимост от възрастта по следния начин: - Клуб " Свищов - моя град" , в който ще бъдат включени 16 ученика на възраст 8-12 години, от които 5 от тях българския език не е майчин от СОУ "Цветан Радославов" - Клуб „Краезнание”, в който ще бъдат включени 16 ученика на възраст 6-12 години , от тях 5 от тях българския език не е майчин от СОУ "Цветан Радославов" - Клуб " „Ценности”, в който ще бъдат включени 15 ученика на възраст 16-18 години , от тях 4 от тях българския език не е майчин от СОУ "Цветан Радославов" - Клуб " Аз познавам българската история" , в който ще бъдат включени 10 ученика на възраст 8-14 години, от които 7 от тях българския език не е майчин от ОУ " Филип Сакелариевич" - Клуб „Опознавам родния край”, в който ще бъдат включени 16 ученика на възраст 8-12 години , от тях 5 от тях българския език не е майчин от СОУ "Цветан Радославов" Клубовете ще функционират две години, с общ брой часове 680 часа. Занятията ще се провеждат 2 часа седмично. Ще бъдат ангажирани петима преподаватели. Те ще изготвят учебни планове и учебни програми за всяка година, съобразно държавните образователни изисквания.Петнадесет минути от всеки астрономичен час са отделени за допълнителни консултации, обратна връзка с родителите и подготовка и организация на групите. Темите, по които ще работят клубовете са : - В машината на времето и назад към античното селище Нове, - Свищов в колекция от снимки от миналото и сега, - ,,Мила родино” и родолюбецът Цветан Радославов, - Традиционни ежегодни празници в града - ,, Свищовски лозници” - Моят град – какво искам да променя - История на нашето селище в картини - Извори на знания за нашето минало - Колю Фичето и църквата Света Троица - Свищовски будители -Движими и недвижими ценности - Ценностите -знание ,език,свобода,любов,брак ,живот - Български революционери и будители - Априлско възстание - Политическия живот и България - Аз обичам Свищов – викторина, състезание. - Подреждане на изложба от снимки и картички “Свищов на Дунава”; В рамките на дейността са предвидени следните мероприятия: - Организиране на 2 изложби - от снимки и картички “Свищов на Дунава” и от рисунки на ученици на тема "Рисувам Свищов" - организиране на две викторини на тема “Моят роден край” - 2 посещения на театрална постановка в Първо българско читалище „Еленка и Кирил Д. Аврамови” - организиране и провеждане на викторина на тема “Моят роден край” - организиране и провеждане на Коледно тържество Предвидени са следните учебни посещения: - еднодневно учебно посещение до местността Паметниците и старинен гр. Нове с посещение на музея - еднодневно учебно посещение до научен център " Музейко" - гр. София - двудневно учебно посещение до В. Търново - две тридневни учебни посещения - до Панагюрище и Мелник По време на учебни посещения, децата от всеки клуб ще бъдат придружавани от учители, медицинско лице и двама представители на Сдружението . Дейността ще стартира от четвърти проектен месец, като първите 3 месеца са подготвителни за избор на доставчик за доставка на оборудване,обзавеждане,материали и организиран транспорт. Отговорността за провеждане на допълнителните занятия е поета от СОУ "Цветан Радославов" и ОУ " Филип Сакелариевич" , а отговорността за организиране и провеждане на учебните посещения от Сдружение " Нова възможност". 59 171.25 53 666.43
Допълнителни занимания по изкуства за 129 ученика от различни етноси чрез стимулиране на творческите им способности в театралното, живописното и танцовото изкуство. Учениците са на възраст от 7 до 16 години. : Целта на дейността е да се създаде подходяща среда за съхраняване и развиване на културната идентичност на учениците от етническите малцинства, като същевременно се създадат условия за стимулиране на творческите им способности.Учениците ще се запознаят с фолклорните традиции ,вярвания и обичаи, ще се повиши тяхната обща култура, ще се развие и съхрани чувството им за принадлежност към общностите в града, ще се създадат предпоставки за личностно развитие на всяко дете, ще се осъществи превенция на рисковото поведение, ще се повиши тяхното самочувствие. На учениците се дава възможност да усъвършенстват знания, умения, навици и компетентности, да развият своите заложби и дарби, да организират свободното си време, да работят в екип, което е предпоставка за успешна социална реализация. В дейността ще бъдат обхванати 129 деца на възраст 7 - 16 години, като бъдат разпределени в девет клуба: - Клуб " Млад художник" от СОУ "Цветан Радославов", в които ще бъдат обхванати 10 деца на възраст 11 - 16 години от които 3 от етническите малцинства, за които българския език не е майчин . Заниманията на клуба ще се организират в една група. - Клуб " Под дъгата" от ОУ "Филип Сакелариевич"., в които ще бъдат обхванати 15 деца на възраст 8 - 11 години от които 6 от етническите малцинства, за които българския език не е майчин . Заниманията на клуба ще се организират в една група. - Клуб " Слово и жест", от СОУ "Цветан Радославов" в които ще бъдат обхванати 12 деца на възраст 8 - 16 години, от които 5 от етническите малцинства, за които българския език не е майчин . - Клубове по Танци ; клуб" Да изразя себе си чрез танц", клуб" Танцувай с България в сърцето" -всеки клуб с две групи, в които ще бъдат обхванати 37 деца на възраст 7-16 години, от които 26 от етническите малцинства, за които българския език не е майчин. Децата ще бъдат от СОУ "Цветан Радославов" и ОУ "Филип Сакелариевич". - Клубовете "Танци " , " Фолклорен извор", „Бащино огнище", "Празничен калейдоскоп" , ще бъдат от СОУ "Цветан Радославов" и ОУ "Филип Сакелариевич", където ще бъдат обхванати 55 ученика на възраст от 7-16 години, от тях 22 от етническите малцинства ,за които българския език не е майчин . Ще бъдат ангажирани десет учители. Предвижда се да бъде оборудвана репетиционна зала в СОУ " Цветан Радославов " и осигурени костюми на децата за репетиции. Посещение на Етнографски музей в Свищов и извън града. Подреждане на етнографска изложба- предмети от народния бит , характерни за родния край. Предвидено е участие на танцовите клубове във фолклорни фестивали . По време на пътуването им ще бъдат придружени от шест учители, медицинско лице и представители на Сдружението. За децата от клубовете " Млад художник " , " Бащино огнище ", " Фолклорен извор ", " Слово и жест" и "Празничен калейдоскоп" са предвидени посещения на театрални постановки, музейни експозиции, участия в представителни училищни и общоградски изяви , изложби и конкурси , по 2 тридневни и 2 еднодневни учебни посещения. Занятията ще се провеждат 2 часа седмично за всеки клуб. Дейността е с продължителност две години, като общия обем часове за десетте клуба - като клуб Танцувай с България в сърцето" е от две групи е 1360 часа. Петнадесет минути от всеки астрономичен час са отделени за допълнителни консултации, обратна връзка с родителите и подготовка и организация на групите. По време на учебните посещения учениците ще бъдат придружавани от учител, медицинско лице и представители на Сдружението и Общината. Отговорността за провеждане на допълнителните занятия е поета от СОУ "Цветан Радославов" и ОУ "Филип Сакелариевич", а отговорността за организиране и провеждане на учебните посещения от Сдружение " Нова възможност". Дейността ще стартира от четвърти проектен месец, като първите 3 месеца са подготвителни за избор на доставчик за доставка на оборудване,обзавеждане,материали и организиран транспорт. 151 982.11 156 022.35
Училище за толерантност, изнесено сред природата с 531 деца, от които 179 от етнически малцинства. Целта на дейността е преодоляване на негативни обществени нагласи, основани на етническия произход и постигане на устойчивост на резултатите, постигнати от предоставените допълнителни занимания в клубовете: Целта на дейността е преодоляване на негативни обществени нагласи, основани на етническия произход и постигане на устойчивост на резултатите, постигнати от предоставените допълнителни занимания в клубовете Училище за толерантност, изнесено сред природата с 531 деца, от които 179 от етнически малцинства. Целта на дейността е преодоляване на негативни обществени нагласи, основани на етническия произход и постигане на устойчивост на резултатите, постигнати от предоставените допълнителни занимания в клубовете Участие в " Училище за толерантност, изнесено сред природата" ще вземат ученици участвали в клубните дейности, представители на СДРУЖЕНИЕ "НОВА ВЪЗМОЖНОСТ" , община Свищов. Общият брой на учениците е 531, от които 179 от етническите малцинства, за които българския език не е майчин. " Училище за толерантност, изнесено сред природата" ще бъде организирано през ваканциите на учениците и в учебно време в рамките на периода на изпълнение на проекта. Училището ще бъде организирано в рамките на 5 дни с четири нощувки. Там ще се проведат допълнителни занимания с учениците, както и съвместни дейности на клубовете. Ще бъдат организирани състезания, рисунки по асфалта, представления от света на приказките. Ще се организира поход и посещение на исторически места и забележителности в района. Децата ще бъдат извозени с автобуси и върнати обратно през светлата част на деня. Ще бъдат настанени в двойни стаи. По време на училището по толерантност за учениците от двете училища за техните занимания и за тяхното здраве ще отговарят, експерт образователни дейности, медицинското лице и представители на Сдружението, Община Свищов. В дейността ще бъдат включени всички преподаватели- ръководители на клубове, експерти образователна дейност.Ще бъдат ангажирани допълнително четирима външни експерти и четирима аниматори, като лицата ще бъдат наети на граждански договор. Ще бъдат ангажирани и сътрудници - помощници ,които ще бдят за тяхната сигурност. В края на дейността всички клубове ще презентират своята дейност и постигнатите резултати. На всички участници ще бъдат връчвани грамоти и награди във вид на учебна и специализирана литература и помагала. 169 650.80 168 513.51
Обновяване на общинския план за действие, в съответствие с общинската програма за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства и с Общинския план за развитие на Община Свищов. В следствие на проведените дейности екипът по проекта ще предложи нови мерки , които да залегнат в общинските стратегически документи. : Тази дейност е част от общата програма за развитие на образованието за периода 2007-2015г, като с решение на Общински съвет на гр. Свищов бе приета програма, която е действаща и засяга развитието на образованието на територията на цялата община. В програмата са обхванати всички проблеми, свързани с отпадане на деца от училище, проблеми в образованието и възможности за разрешаването им, причини, които са породили тези проблеми- социално икономически, културни и др. В зависимост от съществуващата програма за развитие в образованието на община Свищов ще бъде изграден и план за действие, който включва основните заложени въпроси и проблеми, поставени и в настоящата програма за образователна интеграция. В следствие на проведените дейности, екипът по проекта ще предложи нови мерки , които да залегнат в новите общински стратегически документи. От работата с родителите и експертите по проекта ще бъдат обобщени предложения за интегрирани мерки, които ще бъдат предложени на общинските съветници и комисията по образование в Общинския съвет. По този начин те ще залегнат в стратегиите на общината спрямо приобщаването на децата и семействата от различните етноси и посрещане на техните потребности и желания. Специален фокус на мерките ще бъде интегрирането децата и семейставата от ромския етнос. 0.00 0.00
Осигуряване на психологическа подкрепа за децата от етническите малцинства: Училището е място на агресия и от родители, именно по тази причина се налага да се създаде програма с постоянен психолог, който да разглежда различни теми и да бъде на разположение при възникване на конфликтни ситуации .В настоящият проект е предвидена такава дейност и смятаме , че е от особено важно значение. Психологическата подкрепа ще се осъществява от психолог, с високи нравствени и професионални качества, по предварително изградена програма, която включва групови и индивидуални консултации на деца, родители и учители. Консултациите ще се осъществяват един път седмично, като за целта ще бъде обявен предварителен ежемесечен график на прием. При възникване на конфликтна инцидентна ситуация, графикът подлежи на промяна. Психологът ще оказва помощ при необходимост при възникване на ситуации и ежеседмично въпреки , че няма възникнали ситуации чрез групови терапии. Учителите , заети в клубовете по интереси с деца, медиаторите и сътрудниците имат задачата да оказват постоянна подкрепа на психолога чрез препоръки за осъществяване на психологическа подкрепа на дете, родител или учител, също така да информират участниците в техните групи, че има такава услуга, която се предлага по проекта, ползите от тази услуга и нуждата за по-лесното разрешаване на конкретния проблем. Поради честите конфликтни ситуации следва психологическата подкрепа да бъде една трайна и силно необходима дейност, която ще подпомогне всички останали дейности за по-лесното осъществяване, ще допринесе за по-лесното разрешаване на конфликти в училище и средата, където общуват участниците в проекта. Също така подкрепата ще допринесе за подобряване на средата в училище, намаляване на напрежението, индикиране на проблемите и разрешаването им, особено проблемите свързани с насилие . Цели на работата: 1. Психологическо укрепване и развитие на личността на детето /или група от деца/. 2. Изграждане и уважение към моралните и правни норми, толерантност, осигуряване на положителна емоционална подкрепа. 3. Подобряване на взаимоотношенията със съучениците си и учителите. 4. Подобряване на взаимоотношенията между детето и семейството, детето и приятелският кръг, детето и социалната среда. 5. Оказване на психологична помощ на лицата, които заместват родителите в процеса на отглеждане и възпитание, ресоциализация и реинтеграция на маловръстния. 6. Посредством активен психологически контакт и различни видове дейности – възпитателна, корекционна, превантивна, психологическа помощ да се постигне позитивна промяна в поведението и нагласите на детето /групата от деца/. 7. Превенция срещу риска от извършване на асоциална проява от детето /група от деца/. 8. Провокиране и активизиране на ресурсите за развитие на личността на детето /група от деца/. 9. Осъществяване на професионална психологическа подкрепа на детето /група от деца/ и неговото/техните/ семейство, както и на класния ръководител и учителите, за справяне с възникнал проблем. 10. Формиране на умения в детето /група от деца/ за планиране на дейности и разпределението им във времето, в спазване на правила, уважение към институции, закони, зачитане на личните права и правата на другите. Задачи на работа: 1. Анализиране на случая. 2. Организиране на периодични срещи по конкретни теми и срокове. 3. Мотивиране на детето /група от деца, родителя, учителя/ за редовно посещение на срещите и активно включване в психологичния процес и дейност. 4. Активно взаимодействие с останалите компоненти на социалната среда на детето /група от деца/- /училище, РУ при МВР, ОЗД и др./, които имат пряко отношение към решаването на проблема. 9 988.00 4 689.29
Работа с родители от двете партньорски училища без разлика от етническия им произход за разясняване ползите от образователната интеграция . Преодоляване на негативни обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност чрез провеждане на информационни кампании, насочени към недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност: Тази дейност се налага поради постоянните конфликтни ситуации и насаждаща се омраза между родителите на децата от етническите групи и дискриминацията, която въпреки интеграционните процеси е спряла своето развитие. Тук отново ще се включат представители на неправителствения сектор, чрез медиатор и младежки работници, които чрез формите на неформалното обучение ще организират работни групи между родители, насочени към насърчаване процесите по приемане на различния, за разясняване на ползите от образователната интеграция, работа в екип с родители на деца от етническите групи. Обученията ще се провеждат веднъж месечно в продължение на 24 месеца. Дейността ще стартира с информационна кампания „Приеми ме, разбери ме и бъди толерантен към мен”. Информационната кампания ще цели да се запознаят не само родителите и обществеността с проблемите на интеграцията, с ползите от образователна интеграция и борбата с дискриминацията. За целите на тази дейност ще се проведе и един семинар / открита дискусия по въпросите на дискриминацията и нуждата от интеграция и приемане на различния/. Също като краен продукт на тази кампания ще се изработи наръчник по толерантност и антидискриминация, който всеки един участник, независимо дали е пряк или косвен ще получи. Наръчника ще съдържа основните принципи на антидискриминация, толерантност и приобщаване на различния. Също така добри практики в различните държави от работата в междуетническа среда. Тъй като интернет е незменна част от живота на всички ще се направи страница, където ще се качват всички под дейности и материали, относими към настоящата дейност. За целите на дейността ще бъдат включени следните лица :2 броя медиатори , 2 броя експерт образователна дейност, 2 броя педагози , 2 броя гост лектори, 2 броя психолози,2 броя сътрудници - помощници, 1 брой експерт по информационни технологии за поддръжка на страницата. Лицата наети в тази дейност ще бъдат заети в трудова дейност според установените принципи на Насоките за кандидатстване по на настоящата процедура, като заплащането ще се осъществява съгласно Приложение XVII „Стандартна таблица за допустимия размер на почасовото възнаграждение на лицата, наети във връзка с изпълнението на проектите по процедура „Образователна интеграция на учениците от етническите малцинства и/или търсещи или получили международна закрила“. 19 384.00 15 483.35
Насърчаване участието на родителите в образователния процес и работа с родителите от етническите малцинства, които възпрепятстват децата си от редовно посещаване на учебни занятия, с цел подобряване на образователната среда в училища извън ромските махали в градовете, в които се обучават интегрирано ученици от етническите малцинства: Средата в училище днес е среда на редица конфликтни ситуации, ниско образование, намалено качество на образование.Поради този факт следва да се започнат действия , които да обхванат всички страни в училищния процес. За да се подобрят условията, да се увеличи качеството на образование и да се предотврати отпадането на деца от етническите групи, поради различни причини: дефицити в образованието, лични причини- недопускане от родителите на тези деца до училище, намаляване агресията между тези участници. Процеса е тристранен и следва да започне с мотивация на всички страни и считаме , че продължителната работа каквото предвижда настоящата програма ще даде възможност да се постигнат удивителни резултати, които да допринесат за постигане на индикаторите, заложени от настоящата програма. Съвместяването на дейностите по програмата, а именно насърчаването и работата на родителите в образователния процес на деца от етническите групи е един от начините за подобряване на средата в училище. Продължителната работа по мотивация с тези родители, деца и учители ще е началото на един успешен модел за преодоляване на проблемите, заложени за разрешаване от настоящата програма. Считаме , че съчетаването на тези две дейности са взаимосвързани и ги залагаме като една и ще се работи по следният модел: подобряването на образователната среда в училищата извън ромските махали, която включва поредица от "работилници" организирани между родителите на децата с етнически произход и тези с български произход, деца от двете групи, учители, ментори и експерти. В тази дейност се предвиждат също редица мотивационни и изграждащи обучения между целевите групи, които ще се провеждат веднъж месечно. Самите обучения ще продължат 24 месеца. Програмата за подобряване на средата ще започне с мотивационни и изграждащи обучения с цел сплотяване и подобряване комуникацията между родители на деца от етническите групи -родители на деца, които не са с етническа принадлежност-учители- деца. Обучението ще е с неформален характер и ще се използват ролеви игри, за да се поставят ситуации между родители - учители; учители - деца от ежедневната училищна среда. Смяна на роли, използване на методите на емпатия. Втората част на обученията между същата целева група ще е организиране на нещо заедно - обществено събитие, в което ще вземат участие родителите на двете групи, децата от двете групи, учители. Процесът на интегриране ще започне като се поставят всички в една мултикултурна и между етническа среда , с цел приобщаване и намаляване напрежението в училище, подобряване на образователната среда чрез по-лесна комуникация между родители-родители, учители-родители, деца-учители .От тази дейност ще започне и подготовка за следващата дейност по насърчаване на родителите в училищния процес. Това насърчаване следва да започне в по-късен етап между 3-6 месец на съвместната работа. Освен мотивационни обучения ,тази дейност предвижда: включване на родителите в открити уроци, посещение на институции с цел опознаване на професиите , дни на професиите-семинари водени от външни лектори, включване в училищното настоятелство, участие и съвместна организация в дейности организиране от училището, организиране на празненства за официални празници, състезания, игри, включване в извънкласни дейности- в клубовете по интереси. Организиране на всякакви инициативи, които включват деца-родители-учители-община-представители на неправителствения сектор, с цел активиране и мотивация за подобряване на средата в училище, активно участие на тези родители в училищния процес и преодоляване проблемите по недопускане на децата до училище. Предполага се засилване на интереса на родителите на деца от етническите малцинства, за които училището не е приоритет и което пречи на децата им да се развиват , да се промени. 8 608.00 2 932.24
Публичност и визуализация. Целта на дейността е постоянно да се информира обществеността за дейностите по проекта, , съдържанието, общия бюджет, стойността на помощта от ЕС. Дейността ще стартира от първи проектен месец и ще продължи през целия период на изпълнение на проекта. : Целта на дейността е да информира обществеността за съдържанието на проекта, общия бюджет, стойността на помощта от ЕС. Дейността ще стартира от първи проектен месец и ще продължи през целия период на изпълнение на проекта. При изпълнение на дейностите по информиране и публичност стриктно ще се спазват изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020 г. Дейността ще се реализира посредством програма за публичност и визуализация на проекта, която включва: 1. Поставяне на 4 информационни табели пред общината, пред СОУ "Цветан Радославов", пред ОУ " Филип Сакелариевич " и пред офиса на Сдружението. Табелите ще бъдат идентични и на тях ще бъде указано наименованието и основното предназначение на проекта. Табелата ще бъде изпълнена съгласно техническите характеристики, приети от Европейския съюз и съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 година. 2. Ще бъдат организирани две пресконференции – при стартирането на проекта и при неговото приключване. Пресконференциите ще бъдат предварително анонсирани чрез разпространение на прес съобщение в местния печат. Информация за тях ще бъде публикувана предварително и в интернет страницата на общината. Предварителна информация ще бъде изпратена и на Управляващия Орган и на най-близкия Информационен център. За пресконференциите ще бъдат изготвени и разпространени прес съобщения, в които в резюме се представя информацията за проекта. Текстът ще бъде публикуван в местните медии и интернет –страницата на общината 3. Ще бъдат публикувани в местните медии още 4 платени материала, разпределени регулярно във времето. Всички публикации, независимо дали са платени или не ще съдържат следната информация: емблема на Европейския съюз, изписване фразата Европейския съюз, наименование на съфинансиращия фонд, общото лого на програмния период 2014-2020 година със съответното наименование на програмата, наименованието на бенефициента. Текстът и на тези материали ще бъдат бъде публикуван и интернет –страницата на общината. При публични изяви и интервюта на представители на община Свищов, свързани с проекта ще бъдат подчертани ролята на Общността за осъществяване на проекта, като ще бъде упомената и стойността на безвъзмездната финансова помощ. Всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, включително всеки присъствен списък или друг доказателствен материал ще се посочва, че финансиращата го програма е ОП НОИР. 4. Поставяне на банери - ще бъдат поставени банери в залата за провеждане на пресконференции, в залите за работа с представителите на целевата група, в помещенията в които работят членовете на екипа . 5. Поставяне на стикери - На закупеното оборудване ще бъдат залепени стикери на подходящо място на повърхността. На стикерите ще бъдат визуализирани емблемата на Европейския съюз, упоменаването на Европейския съюз, наименованието на съфинансиращия фонд, общото лого на програмния период 2014-2020 година и номера на договора. 6. Изработване на информационна брошура - разработване на дизайн на брошурата, предпечатна подготовка, пълноцветен печат и разпространение. На информационната брошура ще бъде отразена както информация за дейностите по проекта, така и емблема на Европейския съюз, изписване фразата на Европейския съюз, наименование на съфинансиращия фонд, общото лого на програмния период 2014-2020 година със съответното наименование на програмата, наименованието на бенефициента. 4 550.00 6 943.28
Управление на проекта е дейност , която цели по-доброто изпълнение на дейностите заложени в проектното предложение, както и на ефективното и ефикасно разходване не предвидените средства. Планирани са регулярни срещи на екипа по проекта, както и ясни процедури за вземане на решения, управление на времето и средствата. : Дейността ще се извършва от екип за управление на проекта по време на целия период на реализацията му и ще включва: - Подготовка и провеждане на процедури за избор на външен изпълнител за доставка на необходимите материали, консумативи, услуги, оборудване и обзавеждане - Наблюдение на изпълнението за установяване и предвиждане на отклонения от плана на проекта; - Наблюдение и контрол на дейностите по проекта по отношение на време, използвани ресурси и постигнато качество на отделните етапи; - Изготвяне на технически и финансови отчети за изпълнението на проекта; - Провеждането на срещи на екипа на проекта за установяване на постигнатия напредък; - Управление на обхвата, времето, разходите, рисковете, комуникациите, промените и измерителите на проекта от страна на неговия управленски екип; - Предприемане на корективни мерки, за да се осигури изпълнението на проекта навреме, в рамките на бюджета и с необходимото качество; Дейността ще стартира от първи проектен месец със сключване на договори с членовете на екипа за управление. Трудовите и осигурителните отношения на наетите в рамките на проекта лица ще се уреждат съгласно българското трудово и осигурително законодателство. Екипът на проекта ще се състои от ръководител - 1 бр., координатор по изпълнение - 1 бр., технически сътрудник - 3 бр.,и счетоводител -1бр., юрист - 1 бр.. Екипът ще осъществява всички функции по управлението му - планиране, организиране, ръководене, координиране и контрол. За целта ще се провеждат месечни срещи, на които ще се обсъжда изпълнението на дейностите и бюджета; ще се планират дейностите за следващия месец; ще се обсъждат резултатите от мониторинга. При констатиране на проблеми, рискове или трудности при изпълнението на проекта ще се планират мерки за преодоляването им, а при необходимост ще се планират промени за да се гарантира изпълнението на дейностите, план-графика на дейностите, планираните резултати и индикатори, постигането на целите на проекта. Екипът ще изготвя месечни отчети за своята дейност и периодично ще запознава ръководството на общината с изпълнението на проекта. Ще се изготвят и периодични съобщения за хода на изпълнение на проекта, които ще се разпространяват сред местната общност предимно чрез местните медии. 69 240.00 51 506.49

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).