Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project proposal by Varna Municipality under Grant Procedure BG05M9OP001-2.008 "Support for people with disabilities" will be realized within Priority Axis 2 "Reducing Poverty and Promoting Social Inclusion" under OP "Human Resource Development 2014-2020". Measures have been undertaken to provide support both in domestic environment and within the community of people with disabilities in need of assistance. Project target groups are disabled people who are at risk and use residential services, including those with multiple severe disabilities, as well as their families. The aim is to provide quality care for the disabled people by establishing a functioning Centre for supporting people with disabilities, including those with multiple severe disabilities. Incorporating comprehensive integrated measures of innovative nature aims at improving quality of life of people with disabilities, overcoming social isolation, preventing institutionalization of people with disabilities, encouraging and promoting participation in the labour market of parents and relatives caring for a dependent family member. Activities will be carried out in accordance with the eligible activities of the procedure and will include: repairing, furnishing, and equipping buildings as well as purchasing specialized transport vehicle for offering services as per the target group needs; personnel recruitment, conducting training and supervision; providing daily and hourly services at the Center for supporting people with disabilities, including those with multiple severe disabilities, providing mobile work, consultations, information and support, including to caregivers of people from the target group in a home environment; providing therapeutic and specialized help, rehabilitation, offering support for access to other services, orientation as per their individual needs; providing support to families caring for people with disabilities through a short-term accommodation service at the Centre.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Основен ремонт и промяна на предназначение на помещения за предоставяне на услугата Център за подкрепа на лица с увреждания, включително с множествени увреждания: Предвижда се разкриване на Център за подкрепа на лица с увреждания, включително с тежки множествени увреждания в две помещения в кв. „Аспарухово“ на гр.Варна. Основното помещение е на адрес: гр. Варна, Район „Аспарухово“, ж.к. „Дружба“, бл.11, вх.А, ет.1, обект 1,2 с площ от 272.81 кв.м. Помещението представлява самостоятелен обект в многофамилна жилищна сграда. Сградата е построена и въведена в експлоатация през 1954 г. Към помещението има три мази по 15 кв.м., една от които предвиждаме за целите на проекта да бъде ремонтирана и използвана като складово помещение. В близост се намира другата сграда на адрес: гр. Варна, Район „Аспарухово“, ж.к. „Дружба“, бл.17, вх.Б, ет.1, ап. 11, помещение с площ от 102.36 кв.м. Двете помещения са в лошо техническо състояние и изискват извършване на основен ремонт и промяна на предназначение. Ще се извърши и облагородяване на пространството пред входовете на сградите, адаптиране на входа в съответствие с изискванията за хора с увреждания. Ще се извърши основен ремонт на стаи, санитарни помещения, коридори и фоайе, изразяващ се в цялостна подмяна на подовата настилка, укрепване на подовата конструкция, а на места и преизграждането й, направа на стени и тавани, цялостна подмяна на водопроводни и канализационни инсталации, монтиране на бойлери в санитарните помещения и кухненския бокс, ремонт, а при необходимост и частична или цялостна подмяна на електроинсталацията, мивка с топла вода за медицинския кабинет и кухненски бокс; изграждане на вентилационна система за кухненски бокс; навсякъде по коридори и където е необходимо поставяне на ръкохватки и парапети; подмяна на дограма; комарници на прозорците; сигнална инсталация в спалните помещения и санитарните възли; домофон; телефон и интернет кабели и изводи; Система за отопление и охлаждане на всички стаи и коридори; система за видеонаблюдение; външно осветление на входа; пожароизвестителна инсталация и евакуационно осветление. Ще бъде поставена беседка и пейки в близост до входа на основната сграда и една пейка до входа на бл.17. След изготвяне на инвестиционен проект ще бъдат изготвени и подробни количествено-стойностни сметки с всички необходими ремонтни дейности. С оглед привеждане на помещенията в съответствие с нормативните изисквания и изискванията на програмата в рамките на дейността се предвижда: изготвяне на инвестиционен проект, изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствието на инвестиционните проекти, промяна на предназначение, издаване на разрешително за строеж, упражняване на авторски и строителен надзор, изпълнение на СМР и въвеждане в експлоатация на обектите. При ремонта на материалната база на услугата се цели спазване на основните принципи за достъпност, безопасност и функционалност, като са обособени пространства за разнообразни дейности, помещения за индивидуална и групова работа и помещения за почивка. В помещението на адрес: гр. Варна, ж.к. „Дружба“, бл.11, вх.А, ет.1, обект 1,2 ще бъдат обособени следните стаи и кабинети: Зала за лечебна физкултура /рехабилитация/ психомоторика; Медицински кабинет; Кухненски бокс и трапезария (с връзка между тях); Дневната стая/зала за активни занимания; Зала за арт и трудотерапия; Кабинет на психолог, Зала за индивидуална работа; Помещения за почивка на потребителите (почасов отдих през деня) - 2 бр. (за мъже и жени). С ремонта ще се обособят две бани с тоалет и подвижен душ, ще се свържат помещенията, предвидени за кухненски бокс с трапезарията. Допълнително ще има още две санитарни помещения за потребителите и за персонала. Ще се осигури топла вода в медицинския кабинет и кухненския бокс. В помещение на адрес гр. Варна, Район „Аспарухово“, ж.к. „Дружба“, бл.17, вх.Б, ет.1, ап. 11 ще се обособят две спални помещения за заместваща грижа (за мъже и жени), дневна стая, кухня с кът за хранене, баня с тоалет. 314 069.81 314 069.81
Доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване на Център за подкрепа на лица с увреждания, включително с тежки множествени увреждания: Ще се закупи цялостно обзавеждане и оборудване, което е съобразено с функционалните изисквания на процедурата, с размера и разпределението на помещенията и нуждите на целевата група. Предвидено е обзавеждане и оборудване, което максимално да отговаря на здравословното състояние на потребителите, осигурява комфорт, улеснява предвижването и престоя на лицата с увреждания в помещенията и същевременно води до постигане на заложените цели на проекта. Ще бъдат обзаведени и оборудвани следните стаи и кабинети в основната сграда: Зала за лечебна физкултура /рехабилитация/ психомоторика; Медицински кабинет; Кухненски бокс и трапезария (с връзка между тях); Дневната стая/зала за активни занимания; Зала за арт и трудотерапия; Кабинет на психолог; Зала за индивидуална работа и две помещения за почивка на потребителите (за мъже и жени). В помещението в бл.17 ще бъдат обособени: две спални помещения за заместваща грижа (за мъже и жени), дневна стая и кухня с кът за хранене. Подборът на специализирано оборудване за Залата за лечебна физкултура /рехабилитация/ психомоторика е съобразен за рехабилитация на лица с различен вид увреждания, включително множествени увреждания. По-голямото оборудване вкл.: широка кушетка с регулираща се височина, за прилагане на специализирани кинезитерапевтични методи; тренажор за горни и долни крайници с електронно управление; специализирана пътека, предназначена за ходене и рехабилитация; вертикализатор за възрастни; два броя шведски стени; Медицинският кабинет е предвиден да бъде обзаведен и оборудван с всичко необходимо за предоставяне на здравна услуга от лекаря и медицинските сестри, включително и по домовете на потребителите: двусекционна кушетка, шкаф за медикаменти и консумативи, манипулационна маса; бюро с работен стол; шкаф за документи; гардероб; кислороден концентратор с канюла. Кухненският бокс и трапезарията са съобразени с нормативните изисквания за доставка на готова храна и същевременно трапезарията е предвидена с обзавеждане за хранене на лица на инвалидни колички, включват: шкафове с двугнездна мивка и смесител (долен и горен ред); плотове; хладилник; фурна с котлони и абсорбер: съдомиялна; маси и трапезни столове. Предвидено е закупуване и на две масички за хранене за лежащи потребители. За двете стаи - дневната стая/зала за активни занимания и Зала за арт и трудотерапия са предвидени дивани; по една елипсовидна маса за групова работа; столове; шкафове за документи; етажерки; шкаф за дидактични материали; телевизор. Обзавеждането и оборудването на Кабинета на психолог и Залата за индивидуална работа е съобразено с необходимостта да се изготвя голяма част от документацията, съпътстваща предоставянето на услугите и включва работни бюра; офис стол; шкафове за документи; компютърни конфигурации; лазерни многофункционални устройства. За двете помещения за почивка са предвидени легла и гардероби и един пациентен лифтер (хидравличен),с четири колела и стандартна универсална торба. Предвидено е обзавеждане и за фоайето и складовото помещение. Обзавеждането на помещението в бл.17: Спални: болнични легла (механични), антидекубитални дюшеци; гардероби и шкафове за съхранение на личните вещи на потребителите, пациентен лифтер (хидравличен), с четири колела и стандартна универсална торба. За Дневната стая: дивани, етажерка, гардероб, маса, столове и телевизор. За Кухнята и къта за хранене: шкафове с двугнездна мивка и смесител (долен и горен ред); вграден шкаф; плотове; хладилник; фурна с котлони и абсорбер: съдомиялна; маса и трапезни столове. В коридора се предвижда закупуване на портманто. Допълнително сме предвидили за помещенията: 2 броя преносими компютри с лицензирана операционна система и офис пакет за персонала и 2 броя за потребителите; масички за лаптоп за потребителите; проходилка; два комбинирани стола за баня и тоалет; две инвалидни колички; антидекубитални дюшеци и възглавници за количка, за гръб, за сядане - общо - 8 бр.; вертикални щори за всички прозорци и др. 70 070.02 70 070.02
Закупуване на специализирано моторно превозно средство с платформа за хора с увреждания и място за две колички.: Предвижда се създаване на Център за подкрепа на лица с увреждания, включително с тежки множествени увреждания в район „Аспарухово“ на гр.Варна. Община Варна е разположена върху площ от 237.5 кв. км, има обособени 5 градски района „Одесос“, „Приморски“, „Младост“, „Вл. Варненчик“ и „Аспарухово“ и 5 кметства: Тополи, Каменар, Казашко, Звездица и Константиново. Дейностите по проекта са насочени към грижа за лицата с тежки увреждания чрез създаване на Център за комплексна подкрепа на лица с увреждания, включително с тежки множествени увреждания и техните семейства. Предвид големите разстояния, целевата група по проекта, а именно лица с физически и тежки множествени увреждания закупуването на превозно средство по проекта е наложително. Част от лицата с увреждания, както и половината от младежите с тежки множествени увреждания от Центровете за настаняване от семеен тип, неползващи услуги в дневни центрове и центрове за социална рехабилитаци и интеграция са на инвалидни колички и транспортирането им до услугите може да се извършва само със специализиран транспорт с платформа за инвалидни колички. Освен за извозване на потребителите за ползване на дневни и почасови услуги до Центъра и обратно до домовете им, микробуса ще се използва от екипа и при извършване на мобилна работа, консултиране, информиране и подкрепа, включително и на лицата, полагащи грижи за лицата от целевата група в дома. В домашна среда дейностите по рехабиритация на лицата с множество увреждания са също толкова ефективни, тъй като те се намират в сигурна и защитена среда, оказват съдействие и участват активно в терапевтичните дейности. В мобилната работа ще участват специалисти от Центъра (рехабилитатор, психолог, трудотерапевт, социални работници, медицински сестри), които подпомагайки семейството ще създадат по-добри условия за водене на пълноценен живот на зависимите от грижа лица. Закупуването на превозно средство ще гарантира участието на повече потребители на Центъра. Специализираните транспортни средства за хора с увреждания, с които разполага Община Варна са недостатъчни за ежедневното извозване на деца с увреждания, посещаващи детски градини и училища и дневни центрове и центрове за почасови услуги и покриване на заявки от граждани с физически увреждания до здравни, социални, културни, спортни и др. институции и услуги. 69 199.99 69 199.99
Подбор на персонала, провеждане на обучение и супервизии и подбор на потребители: Екипът от специалисти и помощен персонал, който ще предоставя услугите в Центъра ще се състои от 23 щатни длъжности, в т.ч.: Ръководител, Социални работници – 3 бр., Психолог; Рехабилитатор – 2 бр.; Арттерапевт 0.5 бр.; Трудотерапевт – 1 бр.; Лекар -0.5%; Медицински сестри – 5 бр.; Шофьор -1 бр.; Санитари – 7 бр.; Хигиенист. Общият брой на служителите на Центъра и длъжностите са подбрани, с оглед предоставяне на комплексни социални и здравни услуги, дневни и почасови услуги, включително мобилна работа и предоставяне на 24 –часова услуга заместваща грижа. С назначаването на персонала ще се проведе въвеждащо обучение, чиято основна цел е не само да запознае служителите със спецификата на работата с хора с тежки множествени увреждания, но и да ги научи да работят в екип за постигане максимален ефект в работата с потребителите. В задълженията на фирмата Изпълнител, с която ще се сключи договор за провеждане на обучението е да разработи детайлна програма, включваща: нормативни изисквания и задължителна документация в предоставянето на услуги за лица с увреждания, работа в екип; добри практики в пряката работа с хора с увреждания и особено с множествени увреждания увреждания и др. Изисканията към изпълнителя ще бъдат изписани в техническата спецификация на поръчката. Предвижда се провеждане на индивидуална и групова супервизия, с честота: до 2 индивидуални супервизии на служител в рамките на предоставяне на услугата по проекта с продължителност 1 астрономически час и по 2 групови супервизии на целия персонал (общо 4 броя с не повече от 12 човека група) с продължителност 1.5 астрономически часа всяка от тях. Целта на проведеното обучение и супервизии е поддържане и повишаване качеството на предоставяната услуга, чрез адекватно обучени и подкрепяни в процеса на полагане на грижи за лица с увреждания служители. В рамките на тази дейност ще бъде извършен и подбор на потребителите на услугите в Центъра - 90 лица с увреждания, включително с тежки множествени увреждания и техните семейства от община Варна. Разработването на правилата и процедурите от задължителната документация за предоставяне на услугите и утвърждаването им ще бъде извършено от членовете на екипа за управление на проекта също преди стартиране на услугите. 29 612.87 29 217.09
Функциониращ Център за подкрепа на лица с увреждания, включително с тежки множествени увреждания и техните семейства, в който ще се предоставя дневна и почасова грижа за лицата с увреждания, консултиране, информиране и подкрепа на място, осигуряване на терапевтична помощ и рехабилитация, включително и на лицата, полагащи грижи за лицата от целевата група, мобилна работа, заместваща грижа.: В Център за подкрепа на лица с увреждания, включително с тежки множествени увреждания ще се предоставя дневна и почасова грижа за лицата с увреждания, консултиране, информиране и подкрепа на място, осигуряване на терапевтична помощ и рехабилитация, подкрепа за достъп до други услуги, според индивидуалните потребности, мобилна работа. Ще бъде осигурена и подкрепа за семействата, полагащи грижи за зависими лица с увреждания, като бъде поета грижата за тях чрез краткосрочно настаняване в Центъра (заместваща грижа). Предвидени са интегрирани подходи за мотивиране и насърчаване на близките, които полагат грижи за членове на семейството с тежки увреждания да започнат работа. Поддейностите са: 1.Предоставяне на дневна грижа за 30 лица с увреждания, консултиране, информиране и подкрепа на място, осигуряване на терапевтична помощ и рехабилитация, подкрепа за достъп до други услуги, според индивидуалните потребности. В рамките на дневната грижа ще се извършва обучение на потребителите, чрез различни методи и креативни техники, подходящи за лица с увреждания, като водещ принцип е личностно-ориентираният подход, в т.ч. обучение в практически социални, комуникативни умения и в жизнени умения, включително овладяване на обичайни домакински умения; ще се провежда обучение в трудови умения и арт-занимания; Рехабилитацията ще включва: лечебна физкултура; раздвижващи и дихателни упражнения; спортни занимания; мануално въздействие върху отделни мускулни групи/лечебен масаж; Психологическа подкрепа, която вкл. индивидуална и групова работа. Дейности за подпомагане социализирането на потребителите и развитие на социални умения и опитности, на социалните им контакти. Дневната грижа ще се предоставя в рамките на делничните дни. 2. Предоставяне на почасови услуги, консултиране, информиране и подкрепа на 60 лица с увреждания, включително с тежки множествени увреждания, осигуряване на терапевтична помощ и рехабилитация, подкрепа за достъп до други услуги, според индивидуалните потребности на място в Центъра или в дома. 3. На родителите и близките на лицата с увреждания ще се предоставят услуги по информиране, консултиране и посредничество, според индивидуалните потребности. Предвидени са и интегрирани подходи за мотивиране и насърчаване да започнат работа. Ще се съдейства на лицата, полагащи грижа за лицата с увреждания за регистрация в Дирекция "Бюро по труда" и включване в подходящи курсове за обучение и квалификация, активно ще се следи за свободни работни места, към които да бъдат насочвани. Ще се осъществява психологическа подкрепа, чрез организиране на групи за взаимопомощ в Центъра. 4. Мобилна работа ще се извършва от всички специалисти на Центъра в няколко направления: консултиране, информиране и подкрепа на лица с увреждания в домашна среда, включително осигуряване на терапевтична помощ и рехабилитация, подкрепа за достъп до други услуги, според индивидуалните потребности; Ще се извършва посредничество при изготвяне на документи пред Дирекция „Социално подпомагане“, явяване пред ТЕЛК, настаняване в болнично заведение и др.; подпомагане на родителите и близките и обучение в умения за грижи и развиване на потенциала на лицата с увреждания в дома. 5. Заместваща грижа, изразяваща се в краткосрочно настаняване на потребителите на услугите на Центъра, до 14 дни в годината по предварително съгласуван график или при спешно възникнала необходимост. Услугата ще бъде предоставяна 24 часа, 7 дни в седмицата. 6.Хранене с доставка на готова храна, вкл. по диети за целодневната грижа – 1 обедно и 1 неосновно хранене ( предиобедна или следобедна закуска). За лицата с диабет и предиобедна и следобедна закуска. При полудневна грижа ще бъде осигурено хранене, в зависимост от времетраенето на услугата. За заместващата грижа - 3 основни и 1 неосновно хранене, а за лицата с диабет петкратно хранене. 7. Организиран транспорт на потребителите, ползващи услугите на Центъра. С приоритет ще бъдат извозвани лицата, ползващи дневна и заместваща грижа. 451 587.31 507 101.04

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).