Обучение на 97 лица по Професионална квалификация, специалност "Производство и обслужване в заведение за хранене и развлечения": С настоящата дейност фирмата-кандидат цели да обучи служителите си за професионална квалификация по направление 811 "Хотелиерство и ресторантьорство" по професия "Ресторантьор", специалност "Производство и обслужване в заведение за хранене и развлечение" за част от професия в трето квалификационно ниво.
Необходимостта от тази дейност произтича от изразената нужда на Ръководството и на служителите да повишат своята квалификация и е в пряка връзка с идентифицираните при анализ на дейността на компанията трудности. Ръководството на "Гоуст" ЕООД инициализира нуждата от придобиване на допълнително ниво на квалификация на служителите си, поради бързо развиващият се сектор на ресторантьорски услуги и предизвикателствата в този бранш. Лицата, наети на трудови договори са преминали вътрешно фирмени обучения, инструктажи и други, но поради факта, че заетостта и задълженията им са в интензивно променящ се сектор, те имат нужда от надграждащо ниво на знания и умения.
Сектора на ресторантьорството се характеризира с трудоемката си дейност, ръчното извършване на голяма част от операциите, с тенденция към засилване на човешкото присъствие в технологията на обслужване – повече персонал в трудова заетост, непрекъснато повишаване на цената на работната сила и други, което променя и необходимостта, търсенето и предлагането на тези услуги, а от там и добре квалифицирана работна ръка, което налага и допълнителната професионална квалификация на служителите на кандидата.
Обучението, което фирмата планира да проведе, включва всички 97 служителя. Учебната програма по специалността е утвърдена от НАПОО и съответства изцяло на нуждите на фирмата и нейните служители от допълнителна квалификация.
След завършване на обучението по професията обучаваният трябва да:
* организира и контролира спазването на правилата за здравословен и безопасен труд (ЗБУТ);
* създава условия и организира изпълнението на правилата за добри производствени практики/добри хигиенни практики (ДПП/ДХП) и прилагане на системата HАССР в ресторантьорството;
* комуникира както с гостите, така и с колегите от заведението за хранене и развлечения;
* работи в екип с представители на останалите отдели в заведението за хранене и развлечения;
* разбира ролята на ресторантьора в обслужването и да съзнава необходимостта от повишаване на квалификацията си;
* познава стопанското устройство на страната, да разбира съществуващите икономически отношения, процеси и явления в сферата на туризма;
* умее да води разговор на чужд език с гостите на заведението за хранене и развлечения;
* използва компютър при планиране, организиране и отчитане на работата в заведението за хранене и развлечения;
* демонстрира предприемачески умения;
* следи развитието на туристическата индустрия, да прави предложения и организира въвеждането на новости в заведението.
* познава структурата и йерархията в заведението за хранене и развлечения;
* осъществява връзка със звената в заведението за хранене и развлечения;
* спазва инструкциите при пожар, наводнения, терористичен акт или друго необичайно събитие в заведението за хранене и развлечения.
* познава различните видове храни и напитки, продуктите и начина за тяхното приготвяне;
* организира доставката и съхранението на хранителните продукти, използвани за приготвяне на кулинарни изделия;
* организира и контролира технологичния процес за производство на ястия и напитки и тяхното сервиране в ресторанта;
* създава условия и организира безопасна работа с технологичното оборудване в ресторантьорството и ефективното му използване;
* участва в посрещането, обслужването и изпращането на гостите;
* планира асортимента от ястия и напитки;
* създава и въвежда нови рецепти;
* разпределя работата между членовете на персонала;
* познава стандарта на обслужване в зависимост от типа обект;
* познава и използва правилно терминологията в туристическото обслужване при комуникация с колеги и клиенти. |
109 125.00
|
109 125.00
|
Обучение на 97 лица по Ключова компетентност "Английски език": Необходимостта от извършване на дейността се обуславя от необходимостта на служителите да боравят с чужд език и по-специално "Английски език". Нуждата от подобно обучение е продиктувано и на база на спецификата на работата на служителите в областта на ресторантьорството и факта, че обектите са ситуирани в зона за туризъм (Лозенец), което предполага кореспонденция и комуникация на чужд език. Лицата, наети на трудов договор във фирмата-кандидат сами са заявили желание да бъдат допълнително обучени на Английски език, поради факта, че имат се налага ежедневна комуникация с чуждестранни клиенти.
Анализът на проблемите на целевата група показва, че към момента както работният, така и административният персонал в дружеството-кандидат се нуждае от целенасочено обучение, което да подготви заетите лица за работа при изпълнението, както на ежедневните си дейности, така и на определени събития и кампании, свързани с естеството на работа на фирмата и сектора, в който извършва услугите си. Успешното изпълнение на дейността ще спомогне за адаптирането на представителите на целевата група, включени в изпълнението, към предизвикателствата на бизнес и лична кореспонденция и комуникация на Английски език, свързани с услугите, които дружеството предлага, ще удължат активната трудова дейност на по-голямата част от заетите, ще увеличат производителността на труда в дружеството и реално ще допринесат за изпълнението на дългосрочните цели за развитие, както на регионално и национално ниво, така и на международно равнище.
В съвременният глобализиращ се свят, работа в сферата на туризма, без познания по чужд език е немислима. Английският език е най-често разпространен, поради глобалността на използването му, като един от интернационалните езици.
Дейността е планирана да бъде възложена на изпълнител, който разполага с необходимият опит и капацитет за провеждане на обучение на заетите лица за придобиване на ключови умения по "Английски език". Конкретната обучителна програма ще бъде предложена от изпълнителя, като вземе предвид специфичните потребности на целевата група – заети лица в сектора на туристическите услуги и на спецификата на работа с деца.
Продължителността на обучението ще бъде минимум 300 учебни часа, за три нива на обучение (по 100уч.ч. за едно ниво на чужд език). Лицата ще бъдат разпределени в различни групи, спрямо настоящото им ниво на знания и умения при разговор, писане и четене, което ще се установи след входящ тест, проведен от избраният кандидат. Целта е да се определят индивидуалните потребности на всеки един служител и тяхното ниво на подготовка. Съотношението между теория, консултации с квалифицирани преподаватели и решаването на практически задачи и казуси, ще бъде изцяло съобразено със заетостта на лицата, които ще се обучават на "Английски език".
При завършени три нива на Английски език, обучаемите лица ще получат следните умения:
- четене;
- писане;
- говорене;
- разбиране;
- делова кореспонденция;
- граматика;
- и други
Успешно завършилите курса на обучение ще получат сертификат, удостоверяващ придобитите умения по Ключова компетентност "Английски език", съгласно предвиденото в Насоките за кандидатстване.
С оглед спазването на вече утвърдени добри практики, при провеждането на обучението, изпълнителят и представителите на целевата група, включени в обучение, ще спазват принципите и организацията на обучителния процес, залегнали в Процедурата за организация на дейността и отчетността на доставчиците на обучение, които провеждат обучение за придобиване на ключови компетентности. |
67 900.00
|
67 900.00
|