Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project includes four activities, which include: defining the target groups, preparing a hot lunch every weekday of the week, delivering the service to the home of the users and providing accompanying measures (consultations, referral to other institutions, according to the needs of the people and other support services). This project will support the daily life of the residents of the Slatina and Krasno selo regions who are disadvantaged, experiencing financial difficulties and have health problems, as well as situations caused by the COVID - 19 pandemic.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Определяне на целевите групи: Предвиждаме дейността да стартира преди подписването на договора, т.е. през месец декември 2019 г. и ще се изпълнява през целия период до 30.09.2022 г. В съответствие с целите на операцията, целевите групи са лица:  без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията;  поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа;  обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. В условията на извънредна ситуация, за да се гарантира, че помощта ще достигне до най-засегнатите от кризата, ПО – район Слатина ще идентифицират най-нуждаещите се лица на територия й. Ще се използват следните източници на информация – информационна кампания за популяризиране на проекта "Топъл обяд за нуждаещите се хора в район "Слатина", сигнали на граждани, отворена телефонна линия, информация от Регионалната здравна инспекция за лица, поставени под задължителна карантина, информация от доставчици на социални услуги. Идентифицираните от ПО нуждаещи се лица подлежат на потвърждаване от съответната ДСП „Слатина“ за принадлежност към допустимата целева група. Във връзка със задължителното използване на защитен канал и начин за обмен на данни между общинска администрация и ДСП за утвърждаване на кандидат-потребителите за принадлежност към допустимите целеви групи, обменът на информация ще се извършва чрез системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ) на Държавна агенция „Електронно управление“ (ДАЕУ) или чрез средата за електронен обмен на съобщения (СЕОС) на ДАЕУ. Декларациите за разкриване на данъчна и осигурителна информация, приложени към заявленията на кандидат-потребителите, ще се представят на ДСП „Слатина“от ПО в оригинал. Ще бъдат предприети мерки, свързани с с недопускането на всякаква дискриминация на основата на пол, расов или етнически произход, религия или вероизповедание, увреждане, възраст или сексуална ориентация, политически или други мнения, като се имат предвид потребностите на различните целеви групи, изправени пред риск от подобна дискриминация. В рамките на изпълнението на дейностите ще се гарантира зачитането на достойнството на най-нуждаещите се лица. Актуализират се списъците при промяна на обстоятелствата: • при отказ от страна на потребителя да получава обяд по обективни причини (хоспитализиран и временно непребиваващ на територията на район „Слатина”); • във връзка със справка от ДСП, от която е видно, че има промяна на обстоятелствата на лица – потребители на услугата; • при настъпила смърт на потребител. Изпълнението на дейностите по Договора започва на 04.01.2021 г. Партньорската организация предоставя топъл обяд на 200 брой потребители, считано от 04.01.2021 г., на 350 брой потребители, считано от 25.03.2021 г. и на 320 брой потребители, считано от 01.09.2021 г., за период от общо 21 брой месеци в рамките на общо 435 работни дни. Срокът за изпълнение на Договора е до 30.09.2022 г. 0.00 77 114.84
Приготвяне на топъл обяд : Услугата по предоставяне на топъл обяд на територията на район „Слатина“ и район Красно село ще се извършва чрез възлагане на изпълнител. На база сключен договор с фирма, която се ангажира да приготвя ежедневно 5 пъти седмично (всеки работен ден) топъл обяд за потребителите утвърдени да ползват услугата от ДСП „Слатина”, както и доставката ѝ до домовете им. Ще бъде приготвен и доставен до дома на на 200 брой потребители, считано от 04.01.2021 г., на 350 брой потребители, считано от 25.03.2021 г. и на 320 брой потребители, считано от 01.09.2021 г. Продължителността на услугата ще обхване 435 работни дни за периода от 04.01.2021 до 30.09.2022 година. 1. За периода от 04–15.01.2021 г. помещението, в което ще бъде приготвян топъл обяд в сградата на 23 СУ «Фредерик Жолио-Кюри” – бул. „Ситняково” № 21. Регистрационния номер на обекта, в който ще се приготвя храната, регистриран по Закона за храните е № 222500778/26.09.2012г. – „Джое кетъринг” ЕООД, на основание Анекс № РСЛ20–ДГ55–7–[4]/29.12.2020год. Всяко работно място е обособено от: Помещение за персонала, където се обличат в рабтно облекло и привеждат във вид, отговарящ на условията на COVID – 19. Оборудване: Конвектомат „Racional”за 20бр тави – 2бр, Конвектомат „Tomeko”за 10бр – 2бр, Съдомиялна – професионална – 2бр, Професионален хладилник „Gastromat” с 2 крила – 4бр, Фризери – 4бр, Зеленчукорезачка, пасатор – т.е. професионално кухненско оборудване /Filmar/. 2. За периода от 18.01–31.12.2021 г. помещението, в което ще бъде приготвян топъл обяд е с адрес гр. София, п.к. 1298, ж.к. Требич, ул. «Погледец» № 6, е регистрирано по реда на Закона за храните. Регистрационния номер на обекта, в който ще се приготвя храната, регистриран по Закона за храните е № 22070104/18.10.2016 г. – „БУБА ФУУДС” ЕООД, на основание сключен договор №РСЛ21 – ДГ55 – 1/18/01/2021год. Оборудване: Фурни – 9 бр.; Котлони – 8 бр.; Зеленчуко-резачка – 2 бр.; Подготвителни кътове – 3 бр.; Плюсови хладилни съоръжения- 6 бр. и фризер – 3 бр.; Термофорнни съдове за пренасяне на готовата храна – 10 бр. Разполагат с отделни подготвителни кътове, оборудвани с необходимото технологично оборудване: Подготвителни кътове -4 бр.; Разливно помещение 1 бр.; Складове – 2 бр.; Миялни помещения – 2бр.; Специализирани транспортни средства - 3 бр. 3. „За периода от 04.01.2022–30.09.2022 г. помещението, в което ще бъде приготвян топъл обяд е в сградата на 23 СУ „Фредерик Жолио-Кюри” – бул. „Ситняково” № 21. Регистрационния номер на обекта, в който ще се приготвя храната, регистриран по Закона за храните е № 222500778/26.09.2012г. – „Джое кетъринг” ЕООД, на основание Договор № РСЛ21-ДГ56-108 от 20.12.2021 г. Всяко работно място е обособено от: Помещение за персонала, където се обличат в рабтно облекло и привеждат във вид, отговарящ на условията на COVID – 19. Оборудване: Конвектомат „Racional”за 20бр тави – 2бр, Конвектомат „Tomeko”за 10бр – 2бр, Съдомиялна – професионална – 2бр, Професионален хладилник „Gastromat” с 2 крила – 4бр, Фризери – 4бр, Зеленчукорезачка, пасатор – т.е. професионално кухненско оборудване /Filmar/. В предвид създалата се ситуация дезинфекцията в помещенията се извършва на 4 часа с приложения във файла препарат, който е със съпътстващ сертификат. Персонала е оборудван със всички предпазни и дезинфекциращи средства за COVID-19. Пакетираната храна и хляба се поставят в бяло пликче, след което всичко това се поставя във външно пликче, необходимо при безконтактното предаване. Същественото в създалата се обстановка е безконтактното предаване на храната. Фирмата разполага с 9 буса, за които прилагаме разрешителни по чл.12 от Агенция за безопасност на храните. Шофьорите са снабдени с всички средства за безопасност и дезинфекция, съответстващи за COVID – 19. При посещение на клиента на адрес, след установяване на телефонна връзка, храната се предава, като се инструктира получателя да изхвърли външното пликче.” 332 667.50 261 746.20
Предоставяне на топъл обяд: В проекта е заложено храната да се доставя до дома на потребителите, по няколко причини: усложнената обстановка около COVID - 19, ограничените възможности на лицата, поставени в карантина, ограничените възможности на лицата, които са с увреждания, както и на лицата над 65 години. Транспортът е осигурен от фирмата доставчик, която доставя храната до домовете по предварително изготвен график. Изпълнението на дейностите по Договора започва на 04.01.2021 г. Партньорската организация предоставя топъл обяд на 200 брой потребители, считано от 04.01.2021 г., на 350 брой потребители, считано от 25.03.2021 г. и на 320 брой потребители, считано от 01.09.2021 г., за период от общо 21 брой месеци в рамките на общо 435 работни дни. Срокът за изпълнение на Договора е до 30.09.2022 г. 16 633.37 14 112.00
Реализиране на съпътстващи мерки : Съпътстващите мерки се изразяват в индивидуално консултиране и съдействие на потребителите на услугата. Консултирането ще се извършва от екипа по проекта и ще бъде насочено към възможности за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива финансирани от ЕСФ; ползване на административни общински услуги, подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, консултиране относно управление на семейния бюджет и здравословно хранене с акцент при многодетните семейства с малки деца; индивидуално или групово консултиране в отговор на конкретна потребност. Мерките ще се прилагат при: зачитане на човешкото достойнство на потребителя: зачитане правото на избор и независимост на потребителя; конфиденциалност и защита на личната информация. Съпътстващите мерки ще се предоставят, като ще се провеждат консултации с лицата от целевите групи, ще се оказва съответната подкрепа, както и съдействие за разрешаването на техните проблеми. Крайните потребители ще бъдат насочвани към дирекция „Социално подпомагане” за отпускане на финансови средства за издаване на документ за самоличност, съгласно Българското законодателство, отпускане на парични помощи и/или оказване на съдействие за настаняване на същите в Заведения за социални услуги - Социални услуги в Общността или специализирани институции. Лицата в трудоспособна възраст ще бъдат насочвани към дирекция „Бюро по труда” за регистрация, включване в курсове по преквалификация и предлагане на работни места или НОИ при необходимост. Също така консултации и съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомни лица, за достъп до здравни и образователни услуги, здравословно хранене и противоепидемичните мерки и др. Консултациите ще се провеждат в районната администрация, за които ще бъдат изготвяни протоколи, снимков материал, формуляр за обратна връзка и/ или дневник на потребителя в частта съпътстващи мерки /съобразно епидемичната обстановка/ и справка за предоставените съпътстващи мерки. Съпътстващите мерки, целят намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин. Планираните и предоставени съпътстващи мерки ще се основават на анализ и установени специфични потребности за подкрепа на всеки отделен потребител, който да получи реална, адекватна информация, подкрепа и съдействие за справяне и преодоляване на собствените им затруднения в борбата със социалното изключване, породени от изолацията в условията на пандемия. Те ще са съобразени с противоепидемичните мерки с цел ограничаване на разпространението на COVID-19 и със специфичните нужди на хората в тези условия. Ще се предоставят през целия период на изпълнение на договора. Реализирането на съпътстващи мерки ще спомогне за намаляване на социалните различия и приобщаване на лицата от уязвимите групи чрез повишаването на информираността им, провеждането на консултации и създаването на възможност за насочване на лица от тези групи към други социални услуги, предоставяни от район "Слатина", като проводник на политиките в различни области на местно ниво, както и на алтернативни програми и възможности, достъпни чрез проекти и инициативи, финансирани с европейски средства и/или инициирани от национално, но приложими на местно ниво. Разходите, определени за изпълнение на дейността, са в съответствие с изискванията на програмата и са на стойност, ненадвишаваща 5% от допустимите по проекта преки разходи, предназначени за закупуване на хранителни продукти. Продължителността на услугата ще обхване 435 работни дни за периода от 04.01 до 30.09.2022 година. Партньорската организация предоставя топъл обяд на 200 брой потребители, считано от 04.01.2021 г., на 350 брой потребители, считано от 25.03.2021 г. и на 320 брой потребители, считано от 01.09.2021 г., за период от общо 21 брой месеци в рамките на общо 435 работни дни. 16 633.38 12 961.26

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).