Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The main objective of the project is the creation and development of Social Enterprise "Workshop for health and knowledge" by which to facilitate access to employment and to provide support for social inclusion of vulnerable populations through the creation of appropriate conditions for their professional integration in the social economy.

 To achieve this goal, the project will implement the following activities:
1. Forming a team of social enterprise "Workshop for health and knowledge";
2. Equipment of newly created jobs;
3. Employ 24 individuals from target groups (unemployed with low competitiveness on the labor market, incl. Disabled) for the period - 12 months;
4. Provide mentors for newly recruited members of vulnerable groups;
5. Social Marketing and promotion of the social economy and social entrepreneurship.

There are also activities for the organization and management of the project and the activities of information and publicity. Throughout the implementation period of 15 months will follow the rules for publicity.

The planned project activities will support the social inclusion of 24 persons, representatives of the target groups of the project.

All activities meet the objectives and priorities of this procedure and support their implementation.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Сформиране на Екип на Социално предприятие "Работилница за здраве и знания": За да изпълнява всички предвидени дейности по проекта, в новото СП е необходимо да се сформира компетентен Екип, в който да се наемат на постоянни трудови договори 4 лица на следните длъжности: Управител (НКПД:11207023) - 1 бр. Мениджър, връзки с обществеността (НКПД:12226003) - 1 бр. Счетоводител (НКПД:24116004) - 1 бр. Психолог (НКПД:26346001) - 1 бр. "Управител" - ще ръководи предприятието като: определя бюджета и основните дейности, отговаря за човешките ресурси във връзка с дейността на предприятието, отговаря за изпълнението на социалните цели на предприятието. За заемане на длъжността се изисква Висше образование в конкретната експертна област и опит минимум 3 г. - Да притежава диплома за завършена образователно-квалификационна степен на висшето образование „бакалавър" или „магистър". "Мениджър, връзки с обществеността" - ще отговаря за изготвянето на годишен ПР план или Комуникационна стратегия на СП, ще разработва и предлага рекламни и ПР стратегии на база одобрения ПР план и ще контролира изработването и актуализацията на всички рекламни и комуникационни материали. Ще подготвя информация за работата на организацията и ще предлага ПР кампании, ще поддържа отношения с журналистическата гилдия, регулярно ще изпраща информация за дейността на организацията, ще организира срещи с медиите и потенциални поддръжници на СП. Този експерт ще работи и по изпълнение на Дейност -"Социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество". За заемане на длъжността се изисква Висше образование в конкретната експертна област и опит минимум 1 г. "Счетоводител"- ще отговаря за счетоводната отчетност на предприятието, ще извършва необходимите контакти с държавните и общински институции във връзка с дейността и отчетността на предприятието. При подбора ще се изисква релевантно образование (средно-специално, профес.квалификация или висше). Опит не се изисква. "Психолог" - ще проучва и подпомага психологическото развитие и здраве както на служителите във всички степени на трудовата им дейност (постъпване, дългогодишна работа, прекратяване на трудовата дейност), така и на децата - основните потребители на услугите в центъра. Ще следи и ще подпомага за адаптирането им към социалния живот в организацията и извън нея. Психолога ще осъществява психодиагностика, в това число скрининг и интервенционна работа (корекции и формиране), както и превантивна, консултативна, организационна, обучаваща и научно-изследователска работа. Ще проучва и съдейства за разрешаването на проблемите чрез диагностициране, скриниране на затрудненията, нарушенията, диагностициране на социално-психологичните отношения и взаимодействие. Психолога ще идентифицира проблемите и ще подпомага за предотвратяването им. Ще прави проучване и подпомагане за снемане на напрежението и стреса. Ще предлага антистресови програми. Ще спомага много и за психологическата култура на служителите. В процеса на работа ще използва само утвърдени методи – стандартизирани тестове, инструкции, наблюдения, анализи. За заемане на длъжността ще се изисква Висше образование, специалност "Психология" или "Социално трудова психология" и опит минимум 2 години. Разходите за заплати на представителите на Екипа на Социалното предприятие са заложени в бюджетно перо 2./2.6 от Раздел I, тъй като и 4-те лица попадат в дефиницията за "неактивни и безработни лица". Тези лица са посочени и в ред 2, секция 8 „Индикатори“. 0.00 36 383.93
Оборудване на новосъздадените работни места: Целта на тази дейност е да се оборудват новосъздадените работни места и да се създадат благоприятни условия на труд в Социално предприятие "Работилница за здраве и знания". За осъществяване на всички предвидени дейности, които ще развива новото Социално предприятие "Работилница за здраве и знания", са подсигурени две сгради в град Разград, в които ще се обособят следните помещения: 1. Парти център - ще се използва през седмицата от децата, които посещават занималнята след и преди учебните занятия в училище. Там ще се организират забавни и развлекателни игри за междучасията и през свободното им време. Събота и неделя ще се провеждат рождени дни и тематични партита, свързани с различни празници. За функционирането на центъра е необходимо да се закупи следното оборудване: - басейн с топки - 1 бр. - детски масички - 4 бр. - детско столче - 24 бр - конструктор - меки елементи с 23 елемента - 1 бр. - шкаф за играчки - 1 бр. 2. По проекта е предвидено обособяване и оборудване на Солна стая. Халотерапията е много подходяща за деца, като нелекарствен метод за профилактика и естествено лечение, който използва чиста и необработена каменна сол в аерозолна форма. Солта има антибактериално, противовъзпалително и муколитично дейсвие. По желание на родителите, за децата ще бъде предложено посещение в солната стая по предварително определен график. За тази цел е необходимо следното оборудване: - халогенератор - 1 бр. - столчета - 3 бр. - масичка - 1 бр. - стол за възрастни - 3бр. - система за видионаблюдение в Солната стая - 1 бр. 3. Кулинарна и здравословна работилница - всеки ден за децата ще се приготвя здравословна и витаминозна закуска, плод или фреш за 10 ч., обяд по желание на родителите, следобедна закуска за 16 ч. Всеки ден по няколко деца от групите в занималнята ще участват в приготвянето на храната, с цел придобиване на познания по готварство и кулинарно майсторство. Необходимо оборудване: - хладилник с фризер - 1 бр. - комбинирана печка - 1 бр. - фурна за вграждане - 1 бр. - абсорбатор - бр. - миялна машина - 1 бр. - кухненски робот - 1 бр. - месомелачка - 1 бр. - грил - 1 бр. - уред за готвене на пара - 1 бр. - пасатор - 1 бр. - система за пречистване на вода - 1 бр. 4. Стая по изкуствата - след среща с родителите и децата ще бъде изготвен график за посещение в зависимост от интересите и желанията на учениците. В почивните дни ще работи и за случайни посетители. Тематично ще се изработват картички, пана, мартеници. Благотворително ще се участва в различни базари. Необходимо оборудване: - работни маси - 6 бр. - контейнери на колела с чекмеджета - 6 бр. - столове - 15 бр. - мултимедиен проектор - 1бр. - екран - 1 бр. - лаптоп - 1 бр. - система за видеонаблюдение - 1 бр. 5. Фитнес зала - за всяко дете, включено в обучение ще се изготвя и индивидуална фитнес програма след предварителен преглед. Децата като цяло са обездвижени и с леки гръбначни изкривявания, затова е предвидена и тази услуга, която ще повлияе добре на физическото и здравословното им състояние. Необходимо оборудване: - Регулируема лежанка - 1бр. - Бягаща пътека - 1 бр. - Гладиатор - 1 бр. - Веларгометър - 1 бр. - Вибрираща машина - 1 бр. - Фитнес уреди за градина - комбиниран фитнес уред- тренажор за крака и успоредка - 1 бр. - Двоен тренажор за крака - 1 бр. - Двойна лежанка - 1 бр. - Алуминиева масажна кушетка - 1 бр. 0.00 0.00
Осигуряване на заетост на 24 лица от целевите групи (безработни лица с по-ниска конкурентоспособност на пазара на труда, вкл. хора с увреждания) за период - 12 месеца: Основната цел на тази дейност е да се осигури заетост на 24 лица от определените целеви групи в проекта - безработни лица с по-ниска конкурентоспособност на пазара на труда, вкл. хора с увреждания. С развитието на всички предвидени дейности по проекта ще се назначат хора от следните целеви групи: хора с увреждания, безработни младежи до 29 г. възраст вкл., безработни над 54 год., безработни лица -самотни родители (осиновители) с деца до 5-год. възраст. Етапи на изпълнение: - подбор на лица от целевата група (ЦГ), регистрирани предимно в Дирекция "Бюро по труда"-Разград, които ще се включат в дейностите по проекта.При липса на представители на ЦГ, регистрирани на територията на съответната ДБТ, отговарящи на заложените от фирмата изисквания, е възможно да бъдат включени кандидати от ДБТ в съседните общини, но в рамките на съответната област.Процедурата за подбор на безработните представители на ЦГ за включване в проекта ще започне с подаване на Заявка от страна на СПЕКТЪР ЛОГОС ЕООД до съответните Бюра по труда.С оглед осигуряване на оптимален брой лица от ЦГ за включване в проекта, Заявката ще бъде подадена непосредствено след подписване на договора-прогнозно през първи проектен м. март 2018 г. или в най-кратки срокове преди старта на дейностите, в които ще бъдат ангажирани представителите на ЦГ.Дирекции "Бюро по труда" изнасят на Информационното табло съобщение до потенциалните кандидати за старта на кампанията по подбор на представители на ЦГ за включване в проектите, получили безвъзмездно финансиране по ОП РЧР. Трудовия посредник, в лицето на ДБТ ще уведомява потенциалните представители на ЦГ за дадената възможност за включване в проекта. - подбор на лицата от ЦГ "хора с увреждания" ще се извърши със съдействието на РО на СИБ (Съюз на инвалидите в България) - Разград. Една от основните дейности на регионалната структура на съюза е осигуряване на трудова заетост на хората с увреждания. Ще се направи подбор на лица с трайна физическа, психическа, интелектуална и сетивна недостатъчност, за които функционалният дефицит(увреждането) не е пречка за изпълнение на предвидените служебни задължения и ще се предложи работа на съответния кандидат. Така кандидатите ще получат шанс за пълноценно участие в обществото, равноправно с останалите. След подбора на кандидатите, работодателя ще се запознае в детайли с експертното решение на ТЕЛК. То определя функционалния дефицит на кандидата, изразен в степен на загубена работоспособност спрямо работоспособността на здравия човек. - след подбор на безработните лица от Бюрото по труда и на хората с уврежданията ще се проведат индивидуални интервюта с подбраните представители на ЦГ и ще се извърши окончателното класиране на подходящите. Интервютата ще се провеждат от сформирана комисия, в която ще участва Психолога, Управителя на фирмата и един назначен служител във фирмата. Този етап прогнозно ще се осъществи през втори проектен м. април 2018г. - след провеждане на интервюто ще се изготви Протокол, удостоверяващ решението на комисията. В протокола ще се записват имената на номинираните кандидати, както и на резервите, в случай че такива бъдат определени. Протоколът ще се подписва от всички страни, участващи в подбора. - СПЕКТЪР ЛОГОС ЕООД ще подписва индивидуални трудови договори с избраните представители на ЦГ за включване в конкретния проект, финансиран по процедура BG05M9OP001-2.010 „РАЗВИТИЕ НА СОЦИАЛНОТО ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО“, в които ясно ще бъдат регламентирани правата и задълженията на страните по договора. Реализацията на този етап ще стартира през трети проектен месец- май 2018 г. и ще е с продължителност 12 м. - В случай, че по време на изпълнение на проекта представител на целевата група отпадне от заетост, СПЕКТЪР ЛОГОС ЕООД ще го замени с лице, от същата ЦГ.Трудовите и осигурителни отношения на наетите в рамките на проекта лица от СПЕКТЪР ЛОГОС ЕООД ще се уреждат при условията на българското трудово и осигурително законодателство. Лицата ще бъдат наети по трудово правоотношение. 0.00 171 326.22
Осигуряване на заетост на 24 лица от целевите групи (безработни лица с по-ниска конкурентоспосо бност на пазара на труда, вкл. хора с увреждания) за период - 12 месеца (продължение): Описанието на Дейност "Осигуряване на заетост на 24 лица от целевите групи (безработни лица с по-ниска конкурентоспособност на пазара на труда, вкл. хора с увреждания) за период - 12 месеца", целите и етапите на изпълнение са разписани подробни в Дейност № 3, която продължава като описание и тук, тъй като е направена по-подробна обосновка за разходите, които са заложени в Бюджета за тази дейност в Раздел I, бюджетен ред 1/1.1. 0.00 0.00
Осигуряване на наставници за новонаетите лица от уязвимите групи: Наемането на 2 лица за наставници по проекта е много важна дейност за Социалното предприятие, тъй като чрез наставничеството ще се изградят и запазят професионални знания, умения и способности в лицата от целевата група. Наставниците ще им помогнат да се преодолеят известни квалификационни дефицити, да се приспособят към изискванията на работодателя и нуждите на пазара. Наставничеството е изключително важно, особено за безработните лица до 29 год. възраст и тези над 54 г. от целевата група, тъй като представлява възможност за придобиване на знания и умения в съответствие с растящите изисквания на работодателите. Инвестициите в обучение и наставничество повишават производителността и конкурентноспособността на безработните и насърчават социалното им включване. Измеренията на тази дейност са значими както за самата личност, която независимо от своята възраст и получено формално образование има възможност да реализира пълноценно своя потенциал, така и за работодателя, който е потребител на този ресурс. Наставниците ще обучават новозаетите лица от целевата група на умения за работа с деца, ще им оказват съдействие при рационално разпределяне на времето за уроци и за поднасяне на материала по най-интересен и атрактивен начин. Определен е един наставник за новите учители и един наставник за новоназначения логопед, защото последните проучвания показват, че качеството на учителите е основният училищен фактор за постиженията на учениците и че няколко последователни години на изключително високо ниво на преподаване са в състояние да преодолеят пропуските в обучението на ученици и в неравностойно положение. Съществена роля за подготовката им играе изграждането на система за наставничество като неделима част от адаптацията на младия специалист към професията, неговото цялостно развитие и усъвършенстване. Тя трябва да дава практическа и теоретична подкрепа на работното място и едновременно с това, да помогне на новия учител да свикне с професията и да го мотивира към професионално израстване. Налице е нарастващ интерес по целия свят към привличане, задържане, развитие и мотивира не на добри и опитни учители. Установено е, че постиженията на учениците са пряко свързани с икономическия и социалния напредък и чe учителите играят ключова роля за това. Въпреки това постигането на правилни политики по отношение на учителите продължава да бъде предизвикателство, тъй като данните за ефекта на много от учителските политики са недостатъчни и фрагментирани. Въздействието на редица реформи зависи от техните специфични идейни и структурни характеристики, а учителските политики могат да имат твърде различни ефекти в зависимост от конкретния контекст и наличието на други образователни политики. Наставничеството по проекта на СПЕКТЪР ЛОГОС ЕООД ще спомогне за минимизиране на професионалните грешки при пълноценното навлизане в длъжност и намаляване на високата степен на професионален риск в работата на учителя и логопеда. 0.00 3 678.39
Социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество: Социалният маркетинг се превръща във все по-голям фактор за успех на различни кампании, благодарение на разрастващата се популярност на социалните мрежи в последните няколко години. Социалният маркетинг ще спомогне за създаване на позитивна репутация на новото Социално предприятие и ще спомогне за изграждане обликът му и представянето на предлаганите услуги. Ще се използват основно социалните мрежи и различни подходи в социалния маркетинг, чрез които успешно ще се достигне до голям брой хора и подходяща публика за предлаганите услуги от "Работилница за здраве и знания". Социалния маркетинг ще включва следните дейности: “Популяризиране на дейността” - социалното предприятие ще вложи част от приходите си, за да увеличи популярността на дейността, свързана с целевите групи, като ще се отделя процент от приходите за съответната дейност. За популяризирането на дейността на социално предприятие "Работилница за здраве и знания" и социалното предприемачество са предвидени следните стъпки: - Ще се наблегне основно на дигитален социален маркетинг, който е подходящ за малък бизнес и стартиращи компании. - Ще се направят най-малко 2 публикации (новини, статии) в социалните мрежи – Facebook, Google+, Linkedin, Twitter, YouTube и др. за популяризиране на социалното предприемачество и социалната икономика. - Ще се наблегне на социалния ефект от дейността на кандидата. За тази цел ще се направят снимки и описания на услугите и дейностите, които ще се публикуват в Социалните мрежи и Интернет. - Ще се работи по създаването на уеб сайт и в последствие по неговата оптимизация. - Ще се създаде Facebook страница и група на Социалното предприятие. За изпълнението на тази дейност ще се използват почти всички достъпни дигитални канали за правене на социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).