Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project proposal generates ideas and mechanisms in support to start their own business and entrepreneurship development. The project addresses the intentions and initiatives in the context scheduling objectives and priorities of HRD OP 2014-2020, and aims to support the unemployed and / or inactive people and employed people wishing to secure employment through self-employment, by providing them with training entrepreneurship and business management and provide them with expert consulting services related to the development of initiatives and creative entrepreneurial thinking business idea and start independent economic activity- based on their interests in their chosen field conversion and support for the development of realistic business plans.
Persons from the target group will provide advice and guidance to specific funding programs to obtain financial resources to start their own business, including and financial instruments made with funds from OP HRD 2014-2020,
Main activities provided in the project proposal are:
-Informirane and motivation to develop their own business and entrepreneurship;
-Providing specialized training related to entrepreneurship, business management and implementation of business ideas;
-Providing of consultancy services for preparing and starting their own business;
-Vizualizatsiya, information and publicity;
-Organization and Management of the project.
The activities are aimed at reaching out to different groups in the labor market, as well as groups more difficult and rarely start entrepreneurial activity, and providing equal opportunities for women, young people, older people, people with disabilities, long-term unemployed, unemployed, inactive persons and persons in employment.
The main objective of the project is aimed at preparing individuals wishing to develop their own business planning and start their own business and self-employment.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Информиране и мотивиране за развитие на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество.: С дейността се цели, Кандидатът да популяризира и представи възможностите за планиране, създаване, реализация на бизнес идеи и устойчиво развитие на стопанската дейност на бъдещи предприемачи сред уязвимите групи на пазара на труда: безработни и неактивни лица, в т.ч. и на младежи до 29 годишна възраст, а така също и сред заети лица, които желаят да стартират самостоятелна стопанска инициатива и самонаемане с помощта на ОП "Развитие на човешките ресурси". В изпълнение на дейността, заетите, безработните и неактивни лица, в т.ч. младежите, останали по някаква причина отдалечени от трудовия пазар ще се информират, мотивират и подпомогнат от специалисти във вземането на решение за реализация предприемаческите им идеи за създаване на самостоятелен малък бизнес. Дейност 1 се състои от два основни компонента: информиране и мотивиране. Поддейност "информиране" цели запознаване на обществеността с възможностите за търсене на нови възможности за заетост, чрез предприемачество и самоинициатива. От професионалния опит на кандидата и партньора за работа с лица, които желаят да стартират самостоятелен бизнес, успешно са изведени практики и модели за информиране и мотивиране. В процеса на информиране, тези практики ще бъдат споделени и представени като пример на представителите на целевата група. С поддейност "мотивиране" се цели създаване на увереност в собствените възможности за професионална реализация; придобиване на знания и умения за ориентиране на пазара на труда и адаптиране към неговите изисквания, за търсене и избор на подходяща заетост. Дейност 1“ Информиране и мотивиране за развитие на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество“ ще се осъществи от четирима специалисти, съответно двама специалисти от СиБ Консулт ООД и двама специалисти от Палде Корект ЕООД, наети по трудово правоотношение в съответните юридически лица. Мотиваторите се отличават с богат професионален опит и отлични комуникационни, лидерски и мотивационни умения. Кандидатът и партньорът са фирми създадени и работещи на територията на област от Северозападен район. Честите пътувания и професионални контакти, свързани с работата допринесоха за опознаване на проблемите на този район, като най-беден и нуждаещ се от подкрепа в ЕС. Много млади хора от населени места в този район, потърсиха реализация в други райони в страната и в чужбина. С помощта на ОПРЧР и процедурата по "Подкрепа за предприемачество" кандидатът съвместно с партньора ще информират и мотивират обществеността за възможностите за развитие и самостоятелна стопанска дейност в Северопазаден район, за "възраждене" и спиране на "обезлюдяването" му. С Дейност 1 се цели повишаване на увереността на незаетите и заети лица и превръщането им в бъдещи предприемачи, което индиректно ще доведе до намаляване на безработицата, повишаване на качеството им на живот и устойчиво развитие на съответното населено място. 20 832.00 0.00
Предоставяне на обучения, свързани с развитието на предприемачеството, управление на бизнеса, реализиране на бизнес идеи и умения за разработване на бизнес планове за стартиране и управление на самостоятелна стопанска дейност (специализирани обучения): Дейността е насочена към придобиване и повишаване на знанията и уменията, свързани с развитието на предприемачеството, управление на бизнеса, реализиране на самостоятелни бизнес идеи и умения за разработване на бизнес планове за стартиране и управление на самостоятелна стопанска дейност (специализирани обучения). Дейността е насочена към целевата група по проекта: Безработни и/или неактивни участници и участници включени в заетост. Целевата група е с доста различна структура, образование и ценз, професионална квалификация и т.н. Някои от лицата няма да притежават никакви познания по бизнес управление и предприемачество, а за други знанията им няма да са достатъчно ефективни и ефикасни за да успеят да възпламенят своята инициативност, креативно мислене и да успеят да формират своите предприемачески идеи, да ги облекат в рамката на оптимално разработен и обоснован бизнес план и да започнат реална стопанска дейност, с която да си осигурят заетост чрез самонаемане и активно поведение на пазара на труда. Целта на обучението е да бъдат обхванати всички лица представители на целевата група по проекта, да бъдат формирани групи и да се проведе обучение по Ключова компетентност №7 "Инициативност и предприемачество", с цел повишаване на знанията и уменията на лицата в областта на предприемачеството и създаване на база за инициативност, реализиране на собствени идеи, стартиране на самостоятелна стопанска дейност и постигане на заетост чрез предприемачество. Обучението ще е основа за потенциалните предприемачи да се развиват според интересите си, да обогатят знанията и уменията си в избраната от тях област за реализация, да си сътрудничат с организации и други фирми, дава им възможност за професионално интегриране и социално включване, ще вземат самостоятелни управленски решения в практически реални ситуации, ще се разгърне тяхната находчивост и инициативност. Обучителен план/програма по КК №7 "Инициативност и предприемачество" Модули: І Обща теория на пазарното стопанство: 8 ч. ІІ Форми на търговска дейност: 8 ч. ІІІ Капитал и видове източници: 8 ч. ІV Финансово планиране: 8 ч. V Персонал, правни отговорностии застраховка. Организация на трудовия процес: 8 ч. VІ Предприемачество. Вие като предприемач: 8 ч. VІІ Маркетинг. Маркетингов план: 8 ч. VІІІ Стартиране на бизнеса: 8 ч. IX Бизнес план и бизнес идея:16 ч. ОБЩО: 80 ч. Обучителната програма е разработена от учител/методист, модулите са подредени в логическа последователност и взаимовръзка, включени са ключови теми за инициативност; как работи човешкия ум; предприемачество; стъпка по стъпка от идеята за бизнес към реализация; откриване и оценка на бизнес идеята; разработване на бизнес план и др. /Цялата обучителна програма е приложена в секция 12./ Ще бъде организирано и проведено обучение по КК №7 "Инициативност и предприемачество". Предвидени са 80 учебни ч., като 40 учебни часа са за теория и 40 учебни часа са за практика. Учебните часове са по 45 минути, а документът доказващ преминатото обучение: Удостоверение за Ключова компетентност №7 "Инициативност и предприемачество"-обучение на 220 лица, представители на целевата група по проекта. Обучението ще се проведе от организацията партньор, ЦПО "Кариери" към "ПАЛДЕ КОРЕКТ" ЕООД, Лицензия № 2015121283. Обученията ще се извършат от обучители притежаващи релевантно висше образование и опит, назначени на трудов договор в организацията партньор. Дейността ще осигури достъп до качествено обучение по бизнес управление и предприемачество, като ще се засили социализацията, интеграцията, адаптивността и конкурентоспособността на лицата в рискови групи на пазара на труда и лица в заетост. Лицата от целевата група преминали обучението ще бъдат по-уверени в своите знания и способности, ще се справят по лесно с протичащите динамични процеси на развитие на бизнеса и ще предприемат действия за реализиране на собствените си бизнес идеи, осигуряване на заетост чрез самонаемане и отпадане от рисковите групи на пазара на труда. 50 560.00 0.00
Предоставяне на консултански услуги за подготовка и стартиране на самостоятелна стопанска дейност.: В рамките настоящата дейност Кандидатът планира да осъществи следните поддейности: 1.Преценка на жизнеспособността на бизнес идеите на кандидат- предприемачите.Анализ на възможностите по отношение на професионална подготовка и интереси на кандидат-предприемачите, обсъждане реални възможности и пазарна приложимост на идеите за осъществяване на бизнес намеренията стъпка по стъпка. 2.Консултации за разработване на бизнес идеите, конкретно съобразени с индивидуалните желания и умения на лицата, с оглед разкриване специфичните особеностите за реализирането на конкретните бизнес идеи. Анализ и приложимост на уменията на кандидат- предприемачите, образование и натрупан опит и знания за реализацията на бизнес идеите. 3.Оказване на съдействие и насоченост по отношение на пазарната приложимост, търсенето и предлагането на продукта/услугата. Консултиране по отношение на дефиниране на продуктовите пазари, райони и канали за разпространение. 4.Консултации и насочване към кандидатстване за финансиране на дейността от налични финансови източници, включително финансови инструменти по ОПРЧР. С оглед отворените и подходящи мерки по различните програми ще се презентират възможностите за кандидатстване. Ще се представят продуктите на банкови и небанкови финансови институции с опит във финансирането и структурирани подходящи кредити за стартиращ бизнес. 5.Насърчаване към партньорства, създаване на бизнес контакти и участие в браншови организации. Запознаване с възможностите за участие в специализирани и общи форуми и изложения за представяне на продуктите и услугите и презентиране на фирмата. 6.Подготовка на управлението на дейността чрез пряка подкрепа в изготвянето на бизнес план, планиране на производствени и човешки ресурси, структуриране на и прогнози за развитие на предприятието. Планиране на парични потоци, ценова политика. Влияние на външни фактори върху дейността. 7.Консултации и подкрепа при подготовка на документи за регистрация на стопанска дейност, вкл. юридическа помощ. Консултиране по отношение на кандидат-предприемачите по отношение на правноорганизационната форма на фирмата. 8. Подготовка на начален счетоводен пакет и данъчни и осигурителни консултации, разяснение на нормативна уредба. 9. Структура на човешките ресурси във фирмата, условия на труд и почивка. Акцент в процеса на консултирането ще бъде създаване и подготовка на жизнеспособен Бизнес план. Планиране на дейностите за реализация на бизнес идеите, бюджет и парични потоци. На всеки участник ще бъде изготвен индивидуалния план, който ще включва и насока за възможностите за финансиране по конкретни процедури/мерки от конкретни програми за национално и европейски финансиране, включително и по схемите на ОП РЧР. А индивидуални консултации с кандидат-предприемачите ще се осъществяват по отношение на вече конкретизираните им желания и намерения в конкретната област в която биха искали да се развиват. Индивидуалните и груповите планове ще се актуализират при необходимост в хода на участието в дейностите. Консултациите и съдействието ще се осъществяват чрез методите за активна комуникация: - участие в ролеви игри- разделяне на участниците на групи- продавачи и купувачи, с цел анализ на подбудите на купувачите при търсенето на определени продукти/услуги; затвърждаване на уменията за презентиране и предлагане на продукти/услуги и др. - представяне на устна и писмена информация и материали за процеса на стартиране на самостоятелна стопанска дейност, включително показване на образци на документи, необходими за регистрация на стопанските субекти в Агенция по вписвания, НАП, НСИ, Инспекция по труда и др. Комуникацията на представителите на целевите групи с експерт-консултантите ще се осъществява чрез всички средства за комуникация, с цел удобство и гъвкавост при консултирането, като ще бъде съобразена с индивидуалните нужди на всеки "млад" предприемач: индивидуални срещи "очи в очи", писмени становища по казуси и възможни решения, препоръки за бизнеса и др. 143 580.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).