Основен ремонт, основно обновяване, прилагане на мерки за енергийна ефективност, изграждане на достъпна среда и обособяване на STEM пространства в ОУ "Отец Паисий" - гр.Русе.: Дейността ще бъде изпълнена в няколко етапа, като първият включва разработване на работен проект за обект ОУ "Отец Паисий", както следва:
Етап 1: Изработване на работен проект и съгласуване на Виза за проектиране, съгл.чл 140, 140а от ЗУТ, от НИНКН.
Работният проект ще бъде изготвен в пълно съответствие със ЗУТ и Наредба №4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, Закона за предучилищното и училищното образование и всички подзаконови актове към него. По своето съдържание проектът ще бъде съгласуван с всички експлоатационни дружества и други съгласувателни органи съгласно действащата нормативна уредба и одобрен от Главния архитект на Община Русе, съгласно чл.142 от ЗУТ.
Работният проект за обекта на интервенция ОУ 'Отец Паисий" -гр.Русе, КС на проектантите и съответно подробната КСС ще включва самостоятелна част Енергийна ефективност, както следва:
-Топлинно изолиране на външни стени (с топлинна изолация от вътрешната страна); Подмяна на съществуваща стара, неподменена дограма; Топлинно изолиране на покрив ; ЕСМ по отопление; ЕСМ по осветление. Предвид обстоятелството, че част от сградата (тяло А) на ОУ "Отец Паисий" е обявено, като архитектурно-строителна недвижима културна ценност в ДВ бр. 6/1995 г., предписаните енергоспестяващи мерки са изцяло съобразни с изискванията на Министерството на културата. По фасадните стени, ограждащи отопляемия обем на сградата се предвижда топлинно изолиране от вътрешната страна. Предписаната нова дограма трябва да повтаря формата и растера на сега съществуващата дограма. Енергоспестяващите мерки по покривите на сградата също следва да бъдат изпълнени от вътрешната страна на сградата. В енергийния одит като съпътстващи СМР по фасадни стени се обръща внимание и на Реставрация на фасадни стени и около външни прозорци и врати (циментова шпакловка с армировъчна мрежа, грундиране, фасадна боя и др.), които СМР трябва да съхраняват всички малки архитектурни детайли и пластики по фасадата:корнизи, ключови камъни, первази, конзоли и др. Цветовото оформление на фасадите ще се базира на оригиналния цвят.При топлинното изолиране на фасадни стени са предписани задължителни съпътстващи СМР, които нямат отношение към икономията на енергия.
Eтап 2:Оценка на съответствие на инвестиционните проекти - 2 400 лв;
Етап 3: Издаване на разрешение за строеж от Главния архитект, съгласно чл.142 от ЗУТ
Етап 4: Извършване на основен ремонт - строително-ремонтни дейности, в т.ч съпътстващи такива надлежно разписани в следните документи: КСС, Обследване по реда на чл.176в от ЗУТ и Технически паспорт в съответствие с изискванията, определени в глава трета на Наредба №5 от 2006 за техническите паспорти на строежите. Предвидено е подобряване на достъпа на лицата с увреждания съгласно Наредба № РД-02-20-2 от 26.01.2021 г. до и вътре в съответната сграда, чрез доставка и монтаж на Устройство за изкачване на стълби за инвалидни колички с адаптер за детски, акумулаторни и мултифункционални колички.
- Изпълнение на строителен и авторски надзор по чл.166 и чл.168 от ЗУТ;
- Въвеждане в експлоатация на обекта по реда на ЗУТ и съгласно условията на договора за инженеринг
В остойностяване на дейността са включени разходи- за проектиране (разработване на работен проект) -73 501, 20 лв , разходи за СМР, в т.ч. всички описани интервенции за прилагане на съответния пакет енергоспестяващи мерки, изграждане на достъпна архитектурна среда, обособяване на STEM пространства)-2 692 903,74 лв.,предварително извършени разходи за набавяне на необходимите документи за кандидатстване:
Договор №6/15.08.2022 г. с Виатех-ко ООД - Обсладване за ЕЕ - 13057,20 лв.
Договор №12/1531.10.2022 г. със Сенциа ЕООД -Проект STEM - 2880 лв.
Договор №8/29.08.2022 г. със Стройметалинженеринг ООД -КСС-14 368, 80 лв.
Договор №7/15.08.2022 г. с Финес-Г ЕООД - Обсл. и технически паспорт - 22 632, 50 лв.
- разход за авторски надзор- 7350,12 лв.
- разход за строителен надзор -48 472,27 лв.
Общо всичко разходи по дейността: 2 877 565,83 лв. |
2 877 565.83
|
0.00
|