Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

With the project proposal aims at creating a new type social enterprise for production of bread and pastries, self-sustaining economic and provides employment for at least 12 persons, representatives of social groups - unemployed young people with disabilities and unemployed up to 29 years after initial consultation working with a psychologist and a social worker to help about a forthcoming employment, organized selection of wishing and support will appoint an employment of 12 persons positions - worker confectionery production and manufacturer manual bread. In the first months of his employment persons will rely on mentoring support of the Foundation appointed three persons mentors along. For successful adaptation of youth and basic skills will organize vocational training for acquiring part of the profession Baker-confectioner in two specialties Production of bread and bakery products and confectionery within 300 study hours and successful socialization will be included in KK6 "Social and civic competences". Applying the lessons learned there will be made of suitably equipped and furnished jobs with kitchen facilities, utensils, tools, materials and supplies for the start of production. Purchased and insured equipment will be delivered in rented premises, supported by commensurate kind overheads. The management will be trained in enterprise and entrepreneurship in WET administrative services and KK7. After starting the bread- and pastry-production it will be organized study of demand and opportunities for marketing the manufactured confectionery and bakery products specialist appointed for the purpose. For the realization of planned activities and targets it will form a team of Organization and Management, observes the progress of the project and considering the outcomes achieved and indicators. It will arrange sufficient publicity with appropriate visualization to accommodate the resulting contribution of the EU and ESF for implementation of the project idea.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Социална и професионална интеграция на представители на уязвимите групи в сектора на социалната икономика: Дейността има за цел адаптирано към проблемите на обхванатата целева група подпомагане чрез систематично организирани и епизодично предлагани консултации с дипломиран психолог, консултант образователна подкрепа и асистирането на двама социални работници. Ще се организира подбор на представителите на уязвимите социални групи от назначените експерти в рамките на дейността след което ще се премине към осъществяване на консултации и мотивационни тренинги. Психологическо подпомагане включва основно техники за справяне със стреса и повишаване самооценката на включените в дейността представители на целевата група. Придобиване на умения за успешно справяне на работното място и/или адаптиране към работните производствени условия. Ще се назначи психолог, който да работи с 12-те представители на целевите групи в две форми: индивидуална и групова работа. Индивидуалното консултиране ще бъде насочено изцяло към потребностите, нуждите и проблемите на клиента, тяхното овладяване и приемане. Предвидено е да се осъществява при всяка една заявка от лицата с увреждания или безработните младежи, участващи в проекта или поне веднъж седмично при липса на такава. Груповата работа предвижда провеждане на тренинги, презентации и беседи на разнообразни житейски и трудови теми. Целта е повишаване на мотивацията за самостоятелност и справяне с работните задължения (поставените задачи). Ще се изготви конкретна програма, която ще включва 6 оснивни модула, целящи повишаване на вътрешната и външна мотивация. Всеки модул е с времетраене между 7 и 9 седмици, като продължителността ще бъде съобразена и ако се налага коригирана спрямо възможностите на потребителите. Модулите ще включват: I-ви Модул: Въвеждане и запознаване с дейността – цел и задачи. Групов тренинг – запознаване на членовете на групата. Какво означава самостоятелност (автономност) и работа в екип? II-ри Модул: Изграждане и развитие на умения за общуване и комуникация с околните. III-ти Модул: Разпознаване, назоваване и умения за контролиране на собствените емоционални преживявания. Разпознаване на емоциите в другите. IV-ти Модул: Повишаване на самооценката. V -ти Модул: Изграждане/развитие/подобряване на социалните умения на лицата. VI-ти Модул: Изграждане на ефективни стратегии за справяне в критични ситуации. През целия период на консултиране и мотивиране ще участват двама назначени социални работници, които ще оказват непрекъсната подкрепа на лицата с увреждания, ще актуализират индивидуалните планове, ще попълват дневник на потребителя, ще следят за опазване здравето на лицата и за оказване на взаимопомощ. Социалните работници ще осъществяват връзка с различни институции, ще работят и със семействата за подкепа и мотивация на младежите и лицата с увреждания. Същевременно, назначен към партньора консултант образователна подкрепа ще съдейства за мотивирането на участниците и изграждането на стимули за реално насочване на лицата към придобиване на умения за активно поведение на пазара на труда, вкл. към придобиване или повишаване на професионална квалификация и/или заетост. Тази част от дейността ще се поднесе под формата на тренинги за участниците, относно справянето на лицата с проблемите на пазара на труда - мотивация за нови знания и умения за ориентиране на пазара на труда и адаптиране към неговите изисквания, за търсене и избор на подходяща заетост и/или адаптиране към условията на вече заето работно място чрез оформяне на автобиография, събиране на референции, участие в доброволчески инициативи и други методи за натрупване на опит. 0.00 26 296.87
Предоставяне на свързани с работните места обучения на лицата, за които се предвижда трудова заетост в социалното предприятие: Дейността има за цел професионалната пригодност на обхванатите по проекта лица от социално уязвима група, така че да се създаде и проправи път към трудова заетост по възможно най-благоприятен и полезен за тях метод, свързан с модела - учене, работа и получаване на доходи, подкрепен от психолог и специалисти. Ще се организира обучение на общо 12 лица за придобиване на част от Втора степен на професионална квалификация по професиите: 1) с код 541030 Хлебар – сладкар, специалност с код 5410301 Производство на хляб и хлебни изделия; 2) 541030 Хлебар – сладкар, специалност 5410302 Производство на сладкарски изделия с продължителност от 300 учебни часа. Ще се оформят 2 групи от по 6 курсиста, в които ще се разпределят обхванатите в проекта представители на целевата група младежи с увреждания за курс от общо 300 уч.ч., чрез които ще придобият увереност, че могат да се справят с производството на сладкарски и хлебни зиделия. Придобили професионална квалификация по професията „Хлебар-сладкар" лицата ще може да изработват ръчно или машинно хляб, хлебни и сладкарски изделия, съгласно технологичната инструкция на всяко изделие. Ще умеят за приемат, окачествяват и съхраняват суровини и полуфабрикати, спазвайки правилниците и инструкциите. Ще усвоят за подбират, подготвят и дозират суровини и материали за всяко изделие, съгласно качествените им показатели и изискванията на технологичния режим на изделието. Ще могат да замесват хлебни и сладкарски теста и изработва полуфабрикати, да разточват и формират хлебни теста и оформят сладкарски полуфабрикати. Ще научат да задават подходящи параметри - температура, влажност, времетраене и др. на съоръженията за ферментация и термична обработка според технологичната инструкция на всяко изделие, да следят процесите и определят готовността на полуфабриката или продукта. Ще съумяват да подготвят и комбинират различни сладкарски полуфабрикати в основата на сладкарското изделие, като спазват изискванията за съчетаването им, свързани с пропорции, съвместимост на вкусове, цветове, форми, последователност на операциите и др. Обучението ще способства за правилно опаковане, етикетиране, съхраняване и експедиране на готовите изделия. Дейността ще бъде изпълнена от партньора по проекта – ЦПО към ЕТ „Мерикал-7 – Лиляна Кънчева“ с Лицензия № 200312120 / 17.12.2003 към НАПОО, който ще осигури преподавателски състав и ще контролира учебния процес до финалното му завършване и издаване на Удостоверения за придобита част от професионална квалификация. Освен професионално, представителите на целевите групи – общо 12 лица - ще бъдат включени в обучение по ключови компетентности КК6 „Обществени и граждански компетентности“, където в рамките на 30 уч.ч. ще получат познания за пълноценно участие в обществения живот на базата на познание за познание на основните социални и икономически структури, толерантност и общочовешки принципи. КК6 ще спомогне на лицата за справяне с конфликти в обществения живот и да бъдат подготвени за условията на очакваната работна среда. КК6 ще допринесе за личностното и обществено благополучие на младежите, за знания за кодексите на поведение в различни обществени групи; за основни понятия, отнасящи се до индивидите, групите, обществото (равенство между половете, липса на дискриминация, общество, култура и културна идентичност). Ще развият умения да общуват конструктивно в рамките на различни обществени групи; да проявяват толерантност; да изразяват и разбират различни гледни точки; да разрешават проблеми, като преговарят; да изпитват и проявяват емпатия, а и да се справят със стреса и негативните емоции, като ги изразяват открито. В края на обучението участниците ще получат Сертификати за преминато обучение по КК6 от обучащата организация – партньор ЦПО към ЕТ „Мерикал-7 – Лиляна Кънчева“. 0.00 9 862.13
Осигуряване на наставници от работодателя за новонаетите лица: Дейността има за цел оказване на професионална подкрепа на новоназначените лица в реална работна среда, особено в първите месеци от назначаването им на постоянен трудов договор към социалното предприятие. Предвижда се по проектната дейност да се назначат 4 лица със съответните компетенции и професионален опит в производството на хлебни и сладкарски изделия, които да съпътстват представителите на социално уязвимата група в организиране на работните процеси, справяне със задължения и отговорности и последователно встъпване в заемата длъжност. Наставниците ще бъдат назначени на трудов договор за период от 6 месеца и всеки от тях ще отговаря за адаптирането на трима до 3-ма младежи. Преди встъпването им в длъжност Наставник, ръководството ще проведе встъпително обучение с цел запознаване на лицата с целите и очакваните резултати, ще запознае лицата и ще разпредели новоназначените лица, прикрепяйки ги към своя наставник. За назначените наставници е от изключителна важност за познават лицата, техните нужди, специфики и мотивация за работа с оглед формиране на индивидуално отношение към всеки един наставляван. Наставникът ще има следните задължения – да участва в разработването и актуализирането на програма по практическо менторирне в реална работна среда; да запознава всеки новоназначе с вътрешните правила на предприятието за работа и провежда инструктажи по правилата за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд съгласно Наредба № РД-07-2 от 2009 г. за условията и реда за провеждането на периодично обучение и инструктаж на работниците и служителите по правилата за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд (ДВ, бр. 102 от 2009 г.); да подпомага адаптацията на всеки обучаван в работната среда; да организира работното място за всеки обучаван с необходимата техническа и технологична документация, инструменти, машини, уреди, съоръжения и материали за безопасното изпълнение на практическото въвеждане. Наставниците ще има за задача да демонстрират отделни елементи от процеса на работа и да поставят производствени или практически задачи за изпълнение. Те ще контролират, също така изпълнението на поставените задачи, ще дават практически съвети по време на работа и още ценяват текущо качеството на изпълнението. Именно чрез наставничеството ще се получава обратната връзка с ръководството на социалното предприятие за изпълнението на възложените задачи и най-вече, за постигнатия напредък от новоназначените лица. 0.00 6 037.43
Оборудване на новосъздадените работни места: Стартиране дейността на социалното предприятие обуславя необходимостта от първоначално наемане на подходящо помещение с достатъчен капацитет за включване в трудова заетост на всички лица, след което ще се стартира процедура по получаване на всички разрешителни за производство и продажба на готови хлебни и сладкарски изделия. С дейността се цели обезпечаване на създадените нови работни места в социалното предприятие с достатъчно разнообразие на материали и консумативи, машини, съоръжения и инструменти за подпомагане стартирането на производство на хлебни и сладкарски изделия и последващото им качествено предлагане. Създаването на нови работни места, необходими за стартиране на производствената дейност на социалното предприятие предполага осигуряването на материално-техническа база за всяка от разкритите длъжности. Ще се закупи климатик и съоръжения за заместване и втасване на теста – тестомесачка, миксер, електронна везна, втасвател, дозатор за парено тесто, както и за печене на суровите изделия – конвектомат. Освен машини, ще се доставят посуда за подготовка и заготовка на изделията от хляб и сладкарство като тави в достатъчен брой за рутинна заготовка, количка за тави, каси, стелаж, професионална маса, мивки, шкафове, столове. За правилното съхранение на суровините ще се закупят хладилници, топла витрина, а за добрата търговска визия и за продажба на готовата продукция от хлебни и сладкарски изделия ще се доставят осветителни тела, касов апарат - за касиране на направените продажби. За работещите е предвидено подходящо работно облекло. Ще се организира първоначална доставка за стартиране на производствения процес от различни типове брашна, сол, захар, олио, масло, подобрители, мая, мляко. Ще се осигурят за трудещите се достатъчен брой бъркалки, шпатули, форми с цел формуването на теста и пандишпани. За поддържането на изискванията за хигиена и безопасност ще се закупят дезинфектанти, хигиенни колички, консуматив от хартия и ръкавици. Оборудването, което ще бъде застраховано, материалите и консумативите ще бъдат доставени в наето и поддържано за целта помещение с достатъчно място за обособяване на отделни работни места. 0.00 40 728.71
Предоставяне на обучения за повишаване на управленските и бизнес умения за заетите в управлението на социалното предприятие: За да се създаде успешен и функционален екип, ръководещ ефективно едно производствено предприятие, следва да се осигури равен старт в знанията за управление на деловодството и административната дейност на социалното предприятие. За целта назначените екип от ръководител, счетоводител, технолог и наставниците към социалното предприятие ще бъдат включени в професионално обучение. Партньор ЦПО към ЕТ “Мерикал-7- Лиляна Кънчева” с Лицензия № 200312120 / 17.12.2003 към НАПОО ще осъществи обучение на екипа на социалното предприятие – на общо 7 лица - по направление с код 346 – „Секретарски и административни офис дейности“, професия 346020 “Офис-секретар” и специалност 3460201 “Административно обслужване” за част от втора квалификационна степен с продължителност 300 уч.ч. Обучението ще включва модули, свързани с познаване на законови и подзаконови нормативи, касаещи производствената дейност, модул водене на делова кореспонденция и делово общуване; организиране на работни съвещания и срещи с партньори, водене на правилна отчетност в социалното предприятие и подготовка на работните места, познаване безопасността на работа в производствените помещения и попълването на книги за инструктаж, инструкциите за пожаробезопасност, водене на инвентарна книга, справки, списъци, присъствени форми и други ежедневни форми, необходими за производствения процес при назначаването на нови лица. Ще се включи и модул за работа с офис- и компютърна техника, необходими за поддържане на отчетна доументация и формуляри, лични досиета. Обучението ще бъде организирано в група от 7 лица, като ще се наблегне на интерактивните форми и средства с превес на часовете по практически занятия. В края на обучението при успешното му приключване, партньорът ще издаде Удостоверения за част от втора професионална квалификация по професия “Офис-секретар”. В допълнение за професионализма и екипното израстване на социалното предприятие, заетите лица в него лица ще преминат през обучение по ключова компетентност 7 „Инициативност и предприемачество“ с продължителност от 30 учебни часа за общо 7 заети лица. Целта на обучението да се постигне предприемаческа нагласа и пазарно мислене, необходими за успешното развитие на производственото социално предприятие. КК7 ще спомогне за усвояване на техники и методи за разрабоване на бизнес-план и правилно калкулиране себестойността на произведената продукция, наред с коректното ценообразуване, разбирайки групите разходи за дейността. Партньорът ще организира назначаването на подходящи и опитни обучители и ще одобри учебна програма, чийто часове ще бъдат регулярно разпределени в графична форма. След успешното приключване на КК7 партньорът ще издаде Сертификати за всеки успешно завършил участник. 0.00 5 364.85
Подкрепа за осигуряване на заетост за период до 12 месеца: Целта на дейността е да се даде възможност на част от представителите от обхванатата по проекта ЦГ да се включат в активния живот, да възстановят своите трудови навици и последователно с преходни наставления да докажат професионализъм и надградени умения и приложени знания на практика в реална работна среда. За да се даде пример на всички компании в района и страната, че недостигът на кадри може да бъде преодолян чрез създаване на гъвкаво работно време, гъвкави форми на заетост и формула за провеждане на социална политика, подпомагайки жизнения стандарт на групи уязвими лица, водещата организация ще назначи общо 12 лица на 8 или 4-часов работен ден на длъжностите: - Работник в сладкарското производство НКПД 75121021 общо 6 лица и - Производител, ръчно на хляб НКПД 75121012 общо 6 лица. Назначените 12 лица ще бъдат представители на 2 ЦГ – лица с увреждания(8) и безработни младежи до 29 г.(4), като половината ще бъдат назначени на 1/2 работен ден, а останалите – на пълен 8-часов работен ден, според идентифицираните характеристики и потребностите на всяко лице, за което се създава заетост. Чрез дейността ще се съдейства за осигуряване на нов обучен персонал, който да полага труда си в създаденото СП за производство на сладкарски и хлебни изделия. Новоназначените сладкари ще подпомагат подготовката на отделни рецепти, ще дозират и замесват сладкарски теста, ще участват в производството на глазури, гарнировки, оформление, спазвайки производствена дисциплина. Новоназначените хлебари ще участват в заготовката на теста за хляб от различен тип брашна, ще сътрудничат с подкрепата на наставниците за месене, втасване и поддържане на технологичния процес, съгласно рецепти и производствени изисквания. Всички новоназначени лица ще бъдат разпределени на работните си места, според техните индивидуални характеристики за справяне с определени процеси, за което ще подпомогнат и назначените психолог, социални работници, технолог и наставници по специализирани направления. Ще се включат в процесите на опаковане, етикитиране, правилното съхранение и експедитиране на готовата продукция. За целевите групи новите работни позиции ще са възможност за изучаване на занаят с традиции, за подобрен социален статус и доходи от трудова заетост, но и вид терапия за осмисляне на житейските навици сред екип и общество. Подборът на лицата ще бъде организиран най-напред на база регистрираните потребители към Фондация „Радост за нашите деца“ и обслужваните лица, получаващи различен тип социални услуги. Ще се проведат необходимите срещи, консултации или съвместни събеседвания за привличане на отделни лица с увреждания или младежи до 29 г. за участие в отделните проектни дейности, повечето от които лица са били в ранната си възраст потребители на социалните услуги, експертите към фондацията са работили с тях и познават техните специфики. В допълнение ще се подадат заявки или ще се публикуват съобщения за привличане на допълнителни представители от обхванатите ЦГ. За осъществяване дейността на създаденото СП ще се назначи функционален екип от ръководител, счетоводител, ОТЗ, технолог, касиер и работник кухня на ТД до 12 месеца. Ръководителят ще организира дейността, ще набира персонал, разпределя отговорности и задължения, ще отговаря за материалната и технологична обезпеченост, ще осигурява клиентската мрежа, ще организира продажбения процес. Счетоводителят ще носи финансова отговорност за отделни процеси по системно завеждане на активи, продажби, клиенти, доставчици, персонален регистър, ще осчетоводява операции, спазвайки закони, наредби и данъчни срокове. Технологът ще въвежда рецепти, технологии в производствения процес, ще определя дозировки, съставки, ще заявява суровини и материали, ще участва в технологичния, ресурсен и продажбен процес. ОТЗ ще съблюдава за качеството на готовата продукция, касиерът ще касира продажбите, работник кухня ще обработва продуктите. Ще се осигури СТМ за обслужване на новите работни места от гледна точка изискванията на ЗБУТ. 0.00 87 537.40
Проучване на търсенето и възможностите за пазарна реализация на произвежданите сладкарски и хлебни изделия: В рамките на дейността следва да бъдат включени мерки за определяне на потребителските потребности и нагласи, вкл. проучване на съществуващия пазар за съответните спродукти, които кандидатът предоставя. Ще бъде организиран обстоен анализ на възможните начини за продажба на произвежданите сладкарски и хлебни изделия от социалното предприятие. Ще се предприеме изследване на ценовите равнища, така че артикулите да са конкурентни на пазара и да се внедри единна ценова политика при позиционирането им на пазара – при директни продажби на място в търговския обет. От друга страна, ще се състави оптимистична, реалистична и песимистична прогноза на търсенето и развитието на пазара за отделните групи стоки и артикули. Дейността ще бъде под отговорността на назначен към партньора на ТД за целта Специалист проучвания и анализи, от когото съгласно разработено задание ще се изискват основни компоненти на пазарното проучване на реализиране на готова продукция. Ще се наблегне на подробен анализ на пазара на регионално ниво като ще се включи информация за целевия пазар, търсене и предлагане, размер на пазара, тенденции, бариери за навлизане. Ще се обърне особено внимание на всеки пазарен сегмент, какви са първоначалните мотиви за купуване на отделни групи изделия и то произведени в социално ангажирано предприятие. Ще се търсят аргументи, защо колко са необходимите потенциални клиенти на предприятието, за да може то да се самоиздържа и продължи своята дейност. Ще се изследват нужди и желания на клиентите, сегментирането на целевия пазар, ще се търсят доказателства за успешни продажби и разгръщане на потенциала на пазара с неговите нива на потребление, пречки и предизвикателства. Основен индикатор за маркетинговите възможности на едно социално предприятие е способността да се демонстрира тази изгода за потребителя, т.е. какво ще спечели той от покупката на даден продукт и кое доказва ползите за клиента. На база получените резултати от проучването ще се вземат решения от управленски състав на социалното предприятие за вида на неговата пазарно-ориентирана политика, заедно с концепцията за социално му управление. За да се изпълнява успешно възприетата от фондацията маркетингова концепция е необходимо непрекъснат приток на информация за реалните потребности на купувачите, вътрешно- фирмената организация и производствена структура да съответстват на изискванията на производството и да позволяват и осигуряват координиране на дейността на всички поделения на фирмата. Основата на всяка маркетингова концепция е пазарно- ориентираният подход на фирмата, съчетан с гъвкаво избирателно прилагане на маркетинговите принципи. Ще се вземе решение от обществения съвет за типа на възприемане на основна маркетингова концепция - производствена, продуктова, търговска, съвременна маркетингова или социална. 0.00 4 742.96

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).