Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 194 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

MIK-BG Ltd is a Bulgarian company founded in 2003 with main activity production of women's clothes: shirts, blouses, skirts, dresses as well as uniforms. The estimated monthly capacity of the company is about 3000 pieces depending on the complexity and model of the product. By using subcontractors the month production reaches 5,000 pieces.  The company works with local and international agencies and partners for world famous names in the fashion industry such as: CAROLL, Kenzo, Guess, Chanel, Diplodocus, SANDRO, Cacharel, Vanessa Bruni, Madame a Paris, Tara Jarmon, Maison Kitsune and many others. Clients of the firm are also various restaurants and pizzerias, fast food chains, travel agencies, airports, hospitals and other.

With the current project the company will implement two measures to improve energy efficiency. These include the replacement of old equipment with new one and purchase of new production equipment. Modern textile machines offer a higher degree of automation of operations and higher efficiency. They will contribute to the automation of sewing process of the product, intermediate and final ironing and finishing operations. On one hand, automation will allow for one and same time to manipulate a larger number of products, which is vital for this type of production with short deadlines for export. Automation of operations like sewing buttonholes, intermediate and final ironing, sewing details will reduce faulty and waste units. 

Under the project MIK-BG Ltd intends to achieve annual energy savings of 127 512,99 kWh / yr. Planned energy savings will reach 24.76% and a factor of energy savings (ESR) 40,10%. Moreover, with the new equipment the company plans to increase production number more than five times from 36 000 to 191 000 clothes per year and eliminate the need for using other companies as subcontractors.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейности по извършване на енергиен одит по образец (дейността е извършена чрез изготвяне на енергиен одит съгласно Приложение Б, бюджетен ред 19.1): В рамките на тази дейност фирма МИК-БГ ЕООД чрез външен изпълнител извърши обследване за енергийна ефективност на производствените си база и процеси. Енергийният одит е извършен по образец от регистриран одитор и се основава на енергийното потребление на предприятието за предходните три години, като за базова година е взета 2015г. В одита са препоръчани 2 мерки за повишаване на енергийната ефективност и производствения капацитет: Мярка 1. Замяна на част от старото оборудване с ново. Мярка 2. Закупуване на ново производствено оборудване. Внедряването на нови машини трябва да доведе до подобряване на основни производствени процеси, като гладене и шиене, и разширяване производствения капацитет на предприятието. След изпълнение на препоръчаните мерки планираните енергийни спестявания следва да бъдат 24.76 %, спестените емисии CO2 104.43 t/год, а годишните спестявания на енергия 127 512.99 kWh/год. Стъпки за реализацията на дейността: 1. Подготовка на процедурата за избор на доставчик на услуги за извършване на енергиен одит по образец и определяне на Комисия за разглеждане на офертите. 2. Събиране, разглеждане и оценка на получените оферти за избор на изпълнител за извършване на енергийния одит. 3. Изготвяне на протокол за взетото решение и избран доставчик. 4. Сключване на договор с избрания изпълнител 5. Извършване на енергийно обследване на МИК-БГ ЕООД по образец (Приложение Б към Условията за кандидатстване) с изготвен енергиен одит на 04.08.2016 г. и изготвяне на приемно-предавателен протокол за изпълнение на услугата. 6. Представяне на енергийния одит за разглеждане от АУЕР на 09.08.2016г. 7. Получаване на Становище за съответствие на енергийния одит с вписано одобрение № BG16RFOP-648 / 26.09.2016 г. 5 000.00 5 000.00
Придобиване на ново производствено оборудване за процесите шиене и довършителни дейности съгласно препоръчани мерки в енергиен одит (дейността ще бъде извършена чрез закупуване на производствено оборудване, бюджетни редове 2.1- 2.7): В рамките на тази дейност ще бъде закупено производствено оборудване, което ще замени съществуващо старо, с оглед постигане целите на проекта, а именно: повишаване енергийната ефективност и разширяване капацитета на предприятието. Част от оборудването на фирма "МИК-БГ" е старо и амортизирано, закупено при започване на дейност през 2003 г. Моторите на машините са от стария тип, които работят непрекъснато, незвисимо дали се шие в момента или не. Част от процесите са ръчни, което води до по-ниска производителност и по-лошо качество на крайните продукти. Старите машини са морално и технически остарели, като някои от тях са много енергоемки и с високи експлоатационни разходи, от порядъка на 2 230 лв. годишно. Старите машини пускат масло, което води до зацапване на продукта и налага неговото бракуване. Общо бракуваната продукция за 2015 г. е 1993 броя, което е около 6% от общото производство. Предвиденото за закупуване производствено оборудване в рамките на тази дейност е, както следва: 1.Високоскоростна, електронна двуконечна копчешиеща машина - 1 брой (бюджетен ред 2.1) 2.Пакетираща машина - 1 брой (2.2) 3.Пет конечен оверлог с отрязване на конците и система за спестяване на въздух - 2 броя (2.3) 4. Едноконечна пикир машина за изключително фини материи - 1 брой (2.4) 5.Автоматично устройство за рязане краищата на настил - 1 брой (2.5) 6.Автоматична зиг-заг машина - 1 брой (2.6) 7.Плотер - 1 брой (2.7) Закупувайки нови и подменяйки стари машини бенефициентът ще може да изпълнява по - разнообразни поръчки , ще повиши качеството и производителността до световните стандарти и ще намали енергопотреблението и брака. Масата за почистване на петна ще спести пране на изцапани дрехи и замяната на замърсени детайли с нови при възможност да бъдат почистени. Полуавтоматичната машината за опаковане на дрехи ще повиши капацитета няколкократно и ще намали необходимия персонал за тази непривлекателна операция. Плотерът, който имаме, е бавен и със скъп консуматив. С новия ще повишим неколкократно скоростта на печат и ще намалим експлоатационните разходи. Всички предвидени за закупуване машини ще могат да работят с рециклирани текстилни платове и материали. По този начин фирмата ще разшири капацитета си чрез използване на рециклирани суровини в своето производство и ще има възможност да усъвършенства произвежданите продуктови единици чрез влагане в изработката им на рециклирани материали, като рециклиран полиестер, рециклиран найлон и други. Стъпки за реализацията на дейността: 1. Предварителни дейности, съставяне на екип по проекта и разпределяне на задълженията /1 м./ 2. Провеждане на тръжна процедура, избор на изпълнител /2-5 м./ 2.1. Разработване на тръжната документация /2 м./ 2.2. Провеждане на тръжна процедура /4 м./ 2.3. Сключване на договори с избрания доставчик и закупуване на шевно и допълнително производствено оборудване /5 м./ 3. Доставка и пускане в експлоатация на шевно и допълнително производствено оборудване /6-17 м./ 3.1. Доставка и подписване на приемно-предавателен протокол /6-17м./ 3.2. Тестване, пускане в употреба и обучение на персонала /18 м./ 109 000.00 109 000.00
Придобиване на ново производствено оборудване за процесите шиене и гладене съгласно препоръчани мерки в енергиен одит (дейността ще бъде извършена чрез закупуване на производствено оборудване, бюджетни редове 2.8- 2.37): В момента фирмата не може да поеме нарастващите поръчки, поради липса на машини и капацитет. За да задоволи нуждите на клиентите, се налага използването на външни услуги за поръчаните бройки в повече, за които не й достига капацитет. Фирмата предоставя около 40% от сегашното си производство или 2000 броя облекла за изработка от подизпълнители. Сумата, която фирмата е платила за външни услуги за този брой продукти е 131 791,00 лв./год., които в случая се явяват неенергийни спестявания. От друга страна разходите за експлоатация и поддръжка са оценени на 2200 лв./год. В случая тази сума не е спестяване, а допълнителен разход, тъй като преди мярката фирмата не е имала други разходи или иначе казано общите неенергийни спестявания са намалени с 2 200 лв. С оглед необходимостта от повишаване на капацитета, фирмата предвижда закупуване на: -Едноиглов триконечен оверлог "пико"-1 бр -Автоматична цилиндрична покривна машина с ляв нож-1 бр -Маса за почистване на петна-1 бр -Автомат за зачистване на задни и предни (без хастар) части на панталон-1 бр -Права машина с долен транспорт-20 бр -Ръкавна шевна машина за индустрията за шиене на артикули във форма на цилиндрични детайли-1 бр -Полуавтомат за затваряне на дълги и къси шевове-1 бр -Шевен автомат за пенсове и басти-1 бр -Гладачна маса с три рога за разглаждане нa страничния и централния шев , на гърба + раменен шев-1 бр -Гладачна маса с две форми лява и дясна за разглаждане на борда на сакото-1 бр -Специализирана гладачна маса за крайно гладене на хастар-1 бр -Три иглова плоска покривна машина за прикачване на бие с автоматично отрязване на бието и конците-1 бр -Автоматична ръкавна покривна шевна машина-1 бр -Интегрирано работно място за предварително ушиване и степенчато обрязване на кантовете на сака-1 бр -Автоматичен парен манекен за окончателно гладене на дамски сака, палта , работни престилки и трикотажни изделия-1 бр -Бродираща машина-1 бр -Универсална режеща машина за ленти, велкро, гума, етикети и др.-1 бр -Автоматична машина за изрязване предния край на ризи-1 бр -Преса за шлица на маншета и мостри на яки-1 бр -Двуиглова права машина с иглен транспорт и изключване на иглата-1 бр -Интегрирано работно място за шиене на малки детайли-1 бр -Високо скоростна интелигентна права машина за пришиване на малки детайли-1 бр -Комбинирана гладачна маса за гладене на междуопертивно горно и долно рамо с регулиране на височината, вакуум и подгряване с пара-1 бр -Пневматична преса за разглаждане на ръкавен отвор- 1 бр -Пневматична преса за разглаждане на ръкавна извивка- 1 бр -Вертикална преса за ляво и дясно рамо- 1 бр -Универсална гладачна за крайно гладене на сака и блузи рокли и ризи- 1 бр -Четириконечен оверлог с автоматично отрязване на конците-3 бр -Преса за балиране на отпадъци - 1 бр -Машина за програмирано прикачане на ръкави - 1 бр Придобиването на новото оборудване ще допринесе за по-разнообразни поръчки, ще повиши качеството и производителността и ще намали енергопотреблението и брака. Масата за почистване на петна ще спести пране на изцапани дрехи и замяната на замърсени детайли с нови при възможност да бъдат почистени. Полуавтоматичната машината за опаковане на дрехи ще повиши капацитета няколкократно, а плотерът ще повиши неколкократно скоростта на печат и ще намали експлоатационните разходи. Пресата е предназначена за балиране на отпадъци: хартиени, картон, пластмаса, текстил. Намалява обема им многократно, като ги превръща в бали от вторични суровини, годни за предаване в съответните пунктове. Съкращават се разходите за сметоизвозване и се генерират допълнителни приходи. Стъпки за реализацията на дейността: 1. Предварителни дейности съставяне на екип по проекта и разпределяне на задълженията /1 м./ 2. Провеждане на тръжна процедура, избор на изпълнител /2-5 м./ 3. Доставка и пускане в експлоатация на Шевно и допълнително производствено оборудване /6-17м./ 4. Тестване, пускане в употреба и обучение на персонала /18 м./ 793 000.00 793 000.00
Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (дейността ще бъде реализирана чрез предоставяне на услуги по разработване и внедряване на ISO 50001 и услуги по сертифициране бюджетни редове 20.1 и 20.2): Въвеждането на система за управление на енергията (СУЕ) съгласно ISO 50001:2011 се обуславя от следното: - нужда от ясно дефиниран подход за рационално управление на енергията. Стандартът предоставя стратегическа рамка за мониторинг, управление и контрол на енергопотреблението. Прилагайки ISO 50001, МИК-БГ ЕООД ще идентифицира най-енергоемките процеси и ще предприеме мерки по ограничаване потреблението на енергия и енергийни ресурси. - нужда от подобряване на енергийната ефективност във всички аспекти на дейността. Въвеждането на СУЕ ще осигури предпоставки за: по-добро енергийно управление на производствените процеси и електроразпределението; подобряване на енергийната ефективност на сградата на МИК-БГ ЕООД; оптимизация на транспортните дейности и редуциране потреблението на горива; оптимизация на снабдяването. В рамките на дейността ще бъдат реализирани следните поддейности: I.Разработване и внедряване на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на ISO 50001. За тази цел ще бъде избран консултант за извършване на: 1. Енергийно планиране, определяне обхвата и физическите граници на СУЕ,анализ на процесите в организацията и определяне на енергоемките процеси, подлежащи на мониторинг и контрол,разпределение на отговорности и роли във връзка с поддръжката на СУЕ, разработване на енергийна политика залагане общи и конкретни енергийни цели и разработване на програми за постигането им. 2. Документиране на Системата изготвяне на писмени процедури, инструкции, формуляри и наръчник за управление на енергията идентифициране и оценка на съответствието с приложимите законови и др. изисквания във връзка с управлението на енергията определяне на енергийна базова линия; на енергийните характеристики и показателите им извършване на енергиен преглед създаване на записи към СУЕ. 3. Интегриране на документацията в МИК-БГ ЕООД информиране на служителите за целите на СУЕ разпространение на формуляри, инструкции, наръчник сред работните места, на които са необходими. 4. Оценка на съответствието с ISO 50001:2011 и ефикасността на СУЕ Провеждане на вътрешен одит от квалифициран одитор и изготвяне на доклад от него Провеждане на Преглед от ръководството и изготвяне на доклад от него. 5. Подобрение на СУЕ чрез предписване и изпълнение на коригиращи и превантивни действия, повдигнати във връзка с констатации от одити и преглед на ръководството. II.Сертификация на СУЕ в съответствие с изискванията на ISO 50001 Тази поддейност ще бъде изпълнена от сертифициращ орган, акредитиран съгласно ISO/IEC 17021:2011. Сертифициращата организация ще проведе сертификационен одит на 2 етапа, както следва: 1.Одит на етап 1: На този етап сертифициращата организация ще оцени: адекватността на разработената документация във връзка със СУЕ: съответствието с ISO 50001 и степента на готовност на МИК-БГ ЕООД за провеждане на одит на Етап 2. Ще бъде разработен одитен доклад, в който ще бъдат документирани наблюденията и констатациите на одиторите, изискващи отстраняване преди етап 2. 2. Одит на етап 2 (сертификационен одит): На този етап ще се оцени внедряването и ефикасността на СУЕ на база събраната информация и доказателства за съответствие с всички клаузи на ISO 50001 и свързаните с приложната област на системата законови и други изисквания. След успешно преминаване на одита ще бъде издаден сертификат, удостоверяващ съответствието на МИК-БГ ЕООД с изискванията на ISO 50001. Етапи на изпълнение 1. Разпределение на задачи по проекта между членовете на екипа /1 м./ 2. Подготовка на провеждане на процедури за избор на изпълнители чрез публикуване на съобщения за събиране на ценови предложения /3-4 м./ 3. Оценяване на събраните ценови предложения и сключване на договори с доставчиците на услугите /5 м./ 4. Разработване и внедряване на СУЕ в съответствие с БДС EN ISO 50001/6-15м./ 5. Провеждане на одит на етап 1 /17 м./ 6. Провеждане на одит на етап 2 /18 м./ 7. Издаване на сертификат за съответствие с БДС EN ISO 50001/18 м./. 5 500.00 5 300.00
Публичност и визуализация на проекта (дейността ще бъде изпълнена посредством изработка на плакати, стикери и постоянна обяснителна табела, бюджетни редове от 23.1 до 23.3): Всички предвидени мерки за визуализация по настоящия проект ще бъдат изпълнени в съответствие с „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г.“, както и с изискванията на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013г. Предвиждат се мерки за информация и публичност както на проектните цели и резултати, така и на приноса на ЕС. Планираните дейности включват: 1) Отпечатване и поставяне на плакат (с мин. размер А3, пълноцветен печат) на обществено достъпно и видно място в сградата, където се изпълняват дейностите по проекта. Ще бъдат отпечатани 2 плаката, съдържащи: емблема на ЕС и упоменаване на ЕС; общо лого за програмен период 2014-2020г. с наименованието на финансиращата програма, проекта и главната му цел; обща стойност на проекта и размер на европейското и националното съфинансиране в лева, начална и крайна дата на изпълнение на проекта. 2) Отпечатване и поставяне на стикери – 37 броя върху производственото оборудване за процесите гладене и шиене. Стикерите ще бъдат изработени на самозалепваща хартия, пълноцветен печат, с размери, съобразени с големината на оборудването, върху което ще бъдат поставени. 3) Изработване и поставяне на постоянна обяснителна табела на входа на сградата, където ще се изпълняват дейностите по проекта. Табелата ще бъде поставена месец преди приключване на проекта, заменяйки плакатите. Размерите на табелата ще бъдат значителни, така че да бъде лесно забележима за широката общественост. В допълнение на това, финансирането по ОПИК ще бъде оповестявано във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, в т.ч. информационни бюлетини, информация до пресата, документация за избор на изпълнител и други. При публични изказвания или интервюта за медиите представителите на бенефициента ще подчертават ролята на Общността за осъществяването на проекта чрез ОПИК, като ще се упоменава и размера на БФП. При отчитане на дейностите по визуализация на проекта на УО ще бъде предоставен доказателствен материал за осъществените мерки, като ще бъдат предоставени копия, снимки, линкове и екземпляри от произведените материали. Стъпки за реализацията на дейността: 1. Разпределение на задачи по проекта между членовете на екипа /1 м./ 2. Публикуване на съобщение за набиране на ценови предложения за избор на изпълнител за визуализация на проекта /2 м./ 3. Оценяване на събраните ценови предложения и сключване на договори с доставчиците на услугите /3 м./ 4. Изработване и поставяне на 2 броя плакати /3-4м./ 5. Изработване и поставяне на 37 броя стикери върху новото производствено оборудване /11-18м./. 6. Изработване и поставяне на 1 постоянна табела в сградата на дружеството /11-18м./ 500.00 490.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).