Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 194 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

This project will be implemented by HELFI PLASTICS OOD, a company specializing in the production of plastic packaging.

The project foresees the implementation of measures aimed to improve the energy efficiency and to increase the capacity of the company:

1. Measure 1 -  Purchase of a new line for the production of PET bottles;

2. Measure 2 – Purchase of a new truck.

The specific measures are based on the recommendations included in the Energy Efficiency Audit, approved by the Sustainable Energy Development Agency (SEDA) by Opinion No BG16RFOP-735/ 20.09.2016.

The realization of the project and the foreseen measures will result in:

* Planned energy savings (PES) amounting to  43.14 %; 
* Total energy savings ration: 59.04 %.
The period of investment repayment is 5 years, at an internal rate of return of 18.21 %.
The following activities will be implemented during project realization:

Element A “Investment”:
* Investments aimed to implement the planned energy efficiency measures - supplier selection, supply of the equipment.

Element B “Services”:  
* Energy efficiency audit; 
* Integration and certification of an Energy Management System in accordance with the requirements of the standard BDS EN 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001; 
* Publicity and visualization.

Total project budget is 1 370 390 BGN, VAT excl.
Planned project duration is 18 months.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейности по извършване на енергиен одит: В съответствие с Условията за кандидатстване по настоящата процедура, дейността е извършена в подготвителната фаза на проекта. Изпълнителят „ЕнЕфект - Консулт“ ЕООД е вписан в в публичния регистри по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност, с номер на Удостоверението за вписване 00025. Извършването на одита включва обследване на предприятието и производствената му дейност, идентифициране на „проблеми“ места и набелязване на мерки за подобряване на енергийната ефективност: 1. Мярка 1 - Закупуване на нова линия за производство на PET бутилки; 2. Мярка 2 - Закупуване на нов камион. Идентифицираните мерки са подробно анализирани, в резултат на което одитът доказва значителни спестявания, които ще се постигнат при реализацията на проекта: * Планирани енергийни спестявания (ПЕС) в размер на 43.14%; * Фактор на енергийни спестявания (ESR) общо: 59.04%. Освен енергийните спестявания, одитът доказва и икономическата обоснованост от реализацията на проекта: * Вътрешна норма на възвращаемост: 18.21% * Срок на откупуване на инвестицията: 5 години; Извършеното Обследване за енергийна ефективност е одобрено от Агенцията за устойчиво енергийно развитие (АУЕР), чрез Становище № BG16RFOP-735/20.09.2016г. 5 100.00 5 100.00
Придобиване на нови машини (дейността ще бъде изпълнена чрез закупуването на: Линия за производство на PET бутилки - 1 бр.; Камион с каросерия 45 куб. м. - 1 бр.): Реализирането на предвидените в Обследването за енергийна ефективност мерки изисква закупуване на следното оборудване: 1. Линия за производство на PET бутилки - 1 бр. (Мярка 1 от Обследването за енергийна ефективност); 2. Камион с каросерия 45 куб. м. - 1 бр. (Мярка 2 от Обследването за енергийна ефективност). Линията за производство на PET бутилки ще се състои от: - Инжекционна раздувна машина - 1 бр.; - Обезвлажнител за матрици - 1 бр.; - Мултифункционален температурен контролер (МТС) - 1 бр.; - Охладител - 1 бр.; - Изсушител - 1 бр.; - Компресорна станция - 1 бр. Издувната формовъчна машина за производство на PET бутилки ще е с номинална производителност от 778 двеста милилитрови бутилки за 1 час. Общата инсталирана мощност ще е 47.2 kW, а модерните електромотори постигат номинална работна мощност от порядъка на 35.4 kW. Машината се характеризира с консумация на 460 л./мин. компресиран въздух с налягане 0.8 МРа, 400 л./мин., компресиран въздух с налягане 3.5 МРа и 60 л./мин. охлаждаща вода с температура 15 градуса Целзий. Компресорната станция ще е с: - компресор ниско налягане (дебит 2240 л/мин. при налягане 10 бара), чиято инсталирана мощност ще е 7.5 киловат часа, ресиверът му ще е с капацитет 1.5 куб. м. за въздух с налягане 10 бара; - компресор високо налягане (дебит 1575 л/мин. при налягане от 10 на 40 бара), чиято инсталирана мощност ще е 15 киловат часа, ресиверът му ще е с капацитет 0.5 куб. м. за въздух с налягане 40 бара; - хладилен изсушител за въздух високо налягане с инсталирана мощност 0.6 киловат часа. Новият камион ще е с товароподемност минимум 4.9 тона, с полезен обем на каросерията от минимум 45 куб. м., като средната консумация на дизелово гориво ще е не повече от 12 л на 100 км пробег. 1 335 000.00 1 335 000.00
Дейности по въвеждане Система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001: Дейностите по въвеждане на Система за енергиен мениджмънт (СЕМ), съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 в „ХЕЛФИ ПЛАСТИКС “ ООД ще включва следните подетапи и съответните дейности в тях: 1. Диагностика: - Формиране съвместен екип по проекта; - Провеждане на обучение за запознаване със структурата и изискванията на стандарта ISO 50001; - Провеждане на първоначални интервюта; - Извършване на анализ на настоящото състояние на енергийните характеристики; - Анализ на документите и записите, свързани с енергийните характеристики, определяне на необходимата документация, средства (включително и за мониторинг), персонал и обучения, произтичащи от изискванията на стандарта. 2. Проектиране и разработка на СЕМ: - Извършване на енергиен преглед, в който: * ще се определят настоящите енергийни източници; * ще се оцени миналото и настоящето потребление на енергия; * ще се определят областите на значимо използване на енергия; * ще се идентифицират и определят приоритети на благоприятните възможности, водещи до подобряване на енергийните характеристики. - Изготвяне на детайлен план за разработване и внедряване на СЕМ; - Разработка на документите, свързани със СЕМ. 3. Внедряване на СЕМ: - Провеждане на обучение за запознаване на персонала с изискванията на стандарта ISO 50001; - Изменения и корекции на СЕМ; - Провеждане на вътрешни одити на СЕМ. Между внедряването на СЕМ и стартирането на сертификационния одит, СЕМ ще функционира минимум 6 месеца, като по този начин ще се осигури изискването на сертифициращите органи за наличие на минимална продължителност на работеща Система преди процедура по сертификация от 6 месеца. 15 000.00 14 980.00
Дейности за услуги по сертифициране на Система за енергиен мениджмънт (СЕМ) в съответствие с изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001: Дейностите по сертифициране на Система за енергиен мениджмънт (СЕМ) в съответствие с изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 в „ХЕЛФИ ПЛАСТИКС “ ООД ще включва следните подетапи и съответните дейности в тях: 1. Одит на първи етап – преглед и оценка на внедряването на СЕМ на място при „ХЕЛФИ ПЛАСТИКС “ ООД за адекватност с изискванията на стандарта – уточняване на обхвата, местоположения, процеси на СЕМ, оценка на готовността за провеждане на втори етап от одита. Изготвяне на доклад от първи етап на одита, получаване и преглед от „ХЕЛФИ ПЛАСТИКС “ ООД, планиране на втори етап на сертификационния одит. 2. Одит на втори етап – оценка на внедрената СЕМ: - събиране на доказателства и оценка на внедряването и ефикасността на СЕМ; - анализиране на информацията от събраните доказателства от одита и оповестяване на констатациите и заключението от одита; - документиране на несъответствията (ако бъдат установени); - определяне на срок за отстраняване на несъответствията (ако бъдат установени); - изготвяне на доклад от втори етап на одита, получаване и преглед от „ХЕЛФИ ПЛАСТИКС “ ООД. Времето между етап 1 и етап 2 зависи от това, дали са открити проблеми в прилагането на СЕМ, които трябва да бъдат отстранени до одита на етап 2. След преглед на документите от одита, при положителен резултат, се взема решение за сертификация и се издават сертификати, които се предават на „ХЕЛФИ ПЛАСТИКС “ ООД. 15 000.00 14 270.00
Дейности за визуализация: Дейността ще бъде извършена съгласно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Целта е да се постигне широка публичност относно резултатите от проекта и информиране на общността относно ролята на Европейския фонд за регионално развитие (EФРР) чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ (ОПИК) 2014-2020 в неговата успешна реализация. Осигуряването на предвидените в рамките на дейността средства за визуализация на проекта - 2 бр. информационни табели (временна и постоянна) и 3 бр. стикери бъде осъществено чрез външно възлагане. На мястото на изпълнението на проекта - на входа на производствената база на фирмата, ще бъдат поставени, в съответствие с графичните стандарти, 2 бр. информационни табели (временна и постоянна), със следната текстова и визуална информация: емблемата на ЕС, упоменаването на „Европейския съюз", ЕФРР, общото лого за програмен период 2014-2020 и наименованието на финансиращата програма - ОПИК, наименованието на проекта и главната му цел, общата стойност на проекта, както и размера на европейското и национално съфинансиране, представени в български лева. На временната табела ще бъдат изписани също и началната и крайната дата на изпълнение на проекта. Временната табела ще бъде монтирана при стартиране на дейностите по проекта, а постоянната табела ще замени временната веднага след приключване на предвидените по проекта дейности. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който се използва за широката общественост, ще се посочва че се финансира от ОП „Иновации и конкурентоспособност“ чрез Европейския фонд за регионално развитие. Дейността ще бъде осъществявана по време на цялото изпълнение на проекта и ще продължи общо 18 месеца. Основните стъпки за реализацията й са следните: 1. Утвърждаване на образци на документи, съдържащи средствата за визуализация. 2. Прилагане на правилата за информираност и публичност във всички официални документи, свързани с изпълнението на проекта. 3. Сключване на договор за изработка на 2 информационни табели - временна и постоянна и 3 бр. стикери. 4. Доставка на средствата за визуализация. 5. Монтиране на временна информационна табела на входа на офиса. 6. Монтиране на постоянна информационна табела след края на проектните дейности. 290.00 255.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).