Организация и управление на проекта: За организацията и управлението на проекта ще бъде сформиран екип, който ще се състои от: ръководител на проекта, координатор по проекта, счетоводител. Тяхна задача ще бъде да планират и приложат мерки по адекватно управление за успешната реализация на проектната идея. В основата на управлението на проекта залягат следните задачи: последователност на изпълнение на проектните дейности; проследяване на изпълнението на дейностите; обмен на данни и информация, относно изпълнението на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ между всички страни, които имат участие в реализирането му; управление на потенциалните рискове пред изпълнението на всяка конкретна дейност от предмета и начините за тяхното предотвратяване или преодоляването; вътрешен мониторинг по проектното изпълнение.
Конкретните задачи пред екипа по проекта са:
- Подбор и структуриране на екип за управление на интегрираната социална услуга, която ще подкрепи действащото звено за услуги в домашна среда за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда;
- Подготовка на работни задания и длъжностни характеристики в зависимост от спецификата на трудово-правните отношения. Подписване на договори;
- Изготвяне на детайлизиран времеви график за изпълнението на проекта.
- Подготовка на тръжна документация ( за дейността по визуализация и доставка на специализирано превозно средство);
- Провеждане на екипни срещи;
- Подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител на дейността по визуализация;
- Подготовка на необходимия набор от документи за изпълнението на проекта.
- Изготвяне на правилата за функциониране на звеното.
Изпълнението на Дейността се основава на принцът: „добро управление на програми и проекти“. Целта е Сформиране на качествен екип за реализация на проекта и утвърждаване на ефективни процедури за управление на дейностите. |
35 170.00
|
26 065.60
|
Информиране и публичност: Чрез изпълнение на настоящата дейност ще се постигне популяризиране на целите на проекта и Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” и визуализация на финансовия принос на Европейския социален фонд, както и популяризиране и мултиплициране на постигнатите по проекта резултати и създаване на положителна обществена нагласа.
Предвидените по проекта дейности за публичност и информиране включват:
• Провеждане на пресконференция за стартиране на проекта
• Провеждане на пресконференция за приключване на проекта
• Подготовка на 100 преспакета за двете публични събития, съдържащи папка, бележник и химикалка с логото на проекта;
• Подготовка и разпространение на информационна брошура в тираж 500 копия и плакат в тираж 50 копия, предназначени за бъдещите бенефициенти и за популяризиране целите на проекта и Оперативната програма и финансовия принос на ЕС;
• Изготвяне на информационна табела за звеното за услуги в домашна среда и визуализиращи приноса на ЕСФ 1 бр.;
• Изготвяне на информационен стикер за закупеното оборудване и обзавеждане – 7 бр.
• Публикации в местната преса – 3 броя
• Периодично публикуване на страницата на Община Борово на информация за напредъка на проекта и постигнатите резултати |
3 072.00
|
3 072.00
|
Подготовка дейността на център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда в Община Борово: Изпълнението на тази дейност касае същината на настоящия проект, защото касае създаването на центъра за социални услуги.Последният, съгласно решение на Общински съвет ще се помещава в административна сграда, комплекс в гр. Борово на първи етаж в офис, включващ офис от 17.85 кв. .м. и зала 32.66кв.м.
В рамките на тази същинска за изпълнението на проекта дейност ще се изпълнят няколко стъпки:
1. Разработване на правила за функционирането на центъра и предоставянето на услугите;
2. Закупуване на специализирано превозно средство към центъра, ведно с прилежащото му оборудване;
Предвижда се извършването на доставка на един брой нов неупотребяван автомобил, при следните технически спецификации:
Брой места: 8+1, двойна дясна седалка, плъзгаща врата отдясно, Шини за закрепване на седалки, регистрация като пътнически автомобил М1, индивидуални фиксирани седалки (2 бр.), две помощни ръкохватки на седалка, сгъваем подлакътник, усилване подова конструкция за монтаж на седалки и фиксиране на инвалидни колички/ носилка,Полуавтоматична електро – хидравлична алуминиева платформа, вътрешно разположена при задните врати, специализирано сертифицирано оборудване за 2 бр. инвалидни колички:
- специализирани лайсни на пода за подреждане на 2 бр. инвалидни колички
- колани за закрепване на инвалидна количка към пода – комплект за 2 бр.
- инерционен триточков колан – комплект за 2 бр. инвалидни колички
Закупуването на това специализираното превозно средство е от изключителна значимост за постигане целите на проекта, понеже е единственият начин за осигуряване мобилност на услугата. Един от основните проблеми на потенциалните потребители е именно липсата на физическа достъпност до социалните услуги, които се предоставят в общината. От друга страна липсата на междуселищен транспорт на територията на община, в комбинация с обстоятелството, че потребителите са от седемте населени места, липсата да осигурен транспорт би направил от части предоставянето на услугата почти невъзможно. |
79 200.00
|
920.00
|
Изготвяне на оценка на потребностите – включително индивидуална социална оценка: В рамките на тази дейност ще бъде извършена оценка на нуждите от социални услуги на потребителите, отчитайки социалния статус и потребности на бенефициентите, включително и възможностите за социално включване. Благодарение на оценката на потребностите ще се осигури на представителите на целевата група достъп до адекватна здравно-социална грижа, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение на основата на индивидуална оценка на потребностите. С оглед приключването на програмата "Нови алтернативи", ще бъде извършена повторна оценка на потребностите през март 2016г. с цел присъединяване на лицата, които към настоящия момент ползват услуги по схема "Нови алтернативи". |
0.00
|
0.00
|
Предоставяне на интегрирани социални почасови услуги за социално включване в общността или в домашна среда: В рамките на тази дейност ще се изготви подбор на кадри изпълняващи интегрираните услуги, който да гарантира качествена грижа в семействата на потребителите, зачитайки правото на достойнство и лично пространство на крайните бенефициенти и ще се обучат назначените лица. По предварителна статистическа информация от населените места в рамките на Община Борово ще се наложи ангажирането на около 45 души, които да предоставят услугите на потребителите и да бъдат персонал на центъра. Тези лица ще обслужват около 90 потребители, от които 60 % самотно живеещи възрастни със затруднения в самообслужването и 40 % лица с трайно намалена работоспособност. От тези 45 души, с които са сключени договори, според оценката на потребностите, ще бъдат разпределени като домашни помощници, лични асистенти, социални асистенти.
Ще се проведе процедура по подбор на кандидати за персонал, предоставящ услуги в домашна среда и в общността. Първичният подбор ще се осъществи по документ. Следваща стъпка е провеждането на интервю с цел определяне мотивацията на кандидатите за работа, нагласите към предоставянето на грижи в домашни условия за различните целеви групи и потребностите от обучение и квалификация.
В началото на проекта ще се изготвят и подпишат трудови договори с 45 одобрени кандидати за предоставяне на услуги. Договорите ще бъдат трудови с ясно разписани права и задължения на двете страни. Като част от договора ще бъде подписана длъжностна характеристика, която описва задълженията и отговорностите на предоставящите услугите. След 02.2016г., съгласно изискванията на програмата, а и с оглед постигане устойчивост на общинската социална политика - към потребителите по настоящия проект ще се присъединят и тези, които към момента ползват услугите по програма "Нови алтернативи". Там личните асистенти са 14 лица и обслужват 16 потребители.
Кадрите ще бъдат обучени с въвеждащо обучение и през дванадесетия месец - с надграждащо. Всички назначени лица ще преминат обучението. Целта на обучението ще бъде създаване и надграждане на знания и умения от страна на персонала за предоставяне на качествени грижи в домашна среда. Обученията ще бъдат еднодневни и ще включват общи познания за грижите в домашна среда, умения и задължения на предоставящите услугите, спецификата на работа с различните целеви групи; здравословни и безопасни условия на труд; етични стандарти при предоставяне на социални услуги в домашна среда и др. Допълнителна цел на това обучение е създаване на нагласа за общностна подкрепа сред предоставящите услугата.
За да се обезпечи интегрираността на предоставяните почасови услуги, към звеното ще бъде наето на граждански договори медицинско лице (медицинска сестра), което ще предоставя почасова услуга по адреси на потребителите или в центъра. |
375 296.00
|
504 704.83
|
Мотивационна и психологическа подкрепа на персонала, предоставящ социални услуги. Осигуряване на психологическа подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност: 1. В социалната работа има общоприети форми на добра практика, изразяващи се в следването на определени правила и процедури при предоставянето на подкрепа. Работата с уязвими групи често води до професионално натоварване, за избягването на което помагащото лице има нужда от професионална подкрепа. От друга страна психологическата подкрепа е начин за помагане на лицата, предоставящи социална подкрепа и уязвимите групи.
2. Предвид целевите групи по проекта и предоставянето на интегрираните услуги, предвиждаме предоставянето на психологическа подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност.
За целта на описаното в т.1 и т.2 ще бъде ангажиран психолог, който е част от екипа на Център за обществена подкрепа и има опит в сферата на социалните дейности. Лицата, които посочат тази услуга, както и екипа на звеното ще бъдат насочвани към него за оказване на психологическа подкрепа. |
4 464.00
|
0.00
|