Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 194 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project was initiated to meet important problems of marginalized minorities in the municipalities of Maglizh and Nikolaevo, defined in the Strategy of Stara Zagora District for equality, inclusion and participation of Roma for the period 2021 - 2030 in implementation of the National Strategy of the Republic of Bulgaria for equality , inclusion and participation of the Roma / 2021 - 2030 /.The project proposal envisages the creation of 2 hubs to offer complex integrated health and social measures in support of Roma inclusion in the municipalities of Maglizh and Nikolaevo. The scope of the project activities will include children over 7 years of age, young people (12 - 29 years old) and adult representatives of the Roma minority. In addition to medical examinations, the hubs specially equipped for this purpose will also host seminars, talks and other mass or individual forms of work with the target groups on topics such as prevention of early or unwanted pregnancy, hygienic care, mprovement of health culture, prevention of early pregnancy. dropping out of the educational system, etc. We plan to increase the organizational capacity of municipalities by providing certification training for Roma educational and health mediators.For this purpose, the municipality of Maglizh plans to build a new health center, which will have offices for medical examinations and health mediation will be carried out in the field of prevention in all its aspects. In the building of the National Chitalishte "Perobuda - 1869" - Maglizh there will be premises where psychologists, social workers, health and educational mediators will work with the target group. In the municipality of Nikolaevo, two existing municipal buildings will be repaired and adapted for these activities.
All specialists engaged in the project will provide mobile services within the planned activities in other settlements in the municipalities where persons from the target groups of the project have been identified.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление на проекта: Управлението на проекта ще се осъществява от екип от 7 души (на общо 7 позиции) от българска страна Екипът се сформира по следния начин: - Община Мъглиж - Ръководител, Координатор и Финансов мениджър; - Община Николаево - Координатор и Счетоводител; - СНЦ "Свят без граници" - Координатор и Счетоводител; - Партньор от Норвегия - Координатор. Екипът ще разпише Ръководство за управление на този проект, което ще включва: план за изпълнение на дейностите с времеви график и отговорности на екипите. Екипът по проекта ще разработи следните допълнителни планове: план за разпространение на резултатите от проекта, план за качество и мониторинг на дейностите, което ще осигури прозрачност и проследимост на резултатите, финансов план за разходване на средствата. Екипът ще провежда ежемесечни онлайн срещи и присъствени при необходимост, както и на всеки три месеца, за да се проследява изпълнението на дейностите, прогреса им и да се вземат навременни мерки в случай на несъответствия, забавяния или конфликтни ситуации. Норвежкият партньор от своя страна също ще провежда мониторинг на всички дейности по проекта с цел съставяне в края на проекта на мониторингов доклад за изпълнение, в който ще бъдат вписани и насоки за бъдещо сътрудничество и развитие на двустранните взаимоотношения. 82 460.52 47 570.35
Доставка на оборудване и строително-монтажни дейности: Анализът на нуждите, изготвен и приложен към проектната документация, показва, че в направление здравеопазване и образование съществува огромен дефицит на информираност и предоставени услуги сред уязвимите групи в общините Мъглиж и Николаево. Ромите от двете общини не получават адекватно медицинско обслужване. Екипите на бърза помощ срещат огромни проблеми с достъпа до домовете, личните лекари нямат почти никакъв контакт с тях. В здравните центрове ще се извършва предоставяне на услуги във връзка с превантивните дейности в областта на здравеопазването. С изграждането на центровете е предвиден улеснен достъп до услуги за лица със затруднен достъп до услуги, като за целта ще бъдат изградени ефективни рампи, парапети и подходяща настилка. За осъществяването на тази цел е предвидено: - Изграждане и оборудване на здравен център в община Мъглиж за нуждите на представителите на целевата група по осигуряване на улеснен достъп до здравни услуги; - Ремонт и оборудване на подходящи помещения в Народно читалище "Пробуда-1869" - Мъглиж, в които ще се извършват социалните и образователните дейности по проекта; - Ремонт и оборудване на обособена част от общинска сграда в община Николаево за нуждите на социалните и образователните активности по проекта; - Ремонт и оборудване на три помещения със самостоятелен вход в съществуващия здравен център на град Николаево за нуждите на представителите на целевата група по осигуряване на улеснен достъп до здравни услуги. 886 157.83 287 529.12
Дейности за обучение и работа с целевите групи: В дейността е предвидена пряка работа с основните и вторичните целеви групи по проекта. Наемане на лица на длъжностите за медиатори и медицински персонал (вторична целева група) и работа от тяхна страна с представители на уязвими целеви групи (основни целеви групи). По проекта ще бъдат назначени 12 лица на длъжността медиатор. Всеки от тях ще бъде с определена секторна насоченост - ромски бит и култура, образование, социални дейности, здравеопазване и здравословен начин на живот, трудова и правна защита и консултации. Всички медиатори ще бъдат назначени на 8-часов работен ден на трудово правоотношение за период от поне 17 месеца. Специфичната област, в която ще работят с представителите на целевата група, ще бъде конкретно записана в утвърдените длъжностни характеристики, които са неразделна част от трудовите договори. Тъй като в актуалния Списък на длъжностите в Националната класификация на професиите и длъжностите (НКПД) не са регламентирани длъжности като "Ромски медиатор", "Социален медиатор" и т.н., лицата ще бъдат назначени на длъжност "Образователен медиатор" с код по НКПД 5312-3004. Посочената длъжност е съотносима към преките задължения и отговорности на медиаторите, които са свързани с повишаване на знанията и осведомеността сред представителите на уязвимите целеви групи в посочените по-горе сектори. Бенефициентът ще спази изискването в утвърдените Насоки за кандидатстване поне двама от медиаторите да са "Ромски образователни медиатори". Разпределението на работните места е следното: - 5 медиатора в Община Мъглиж; - 5 медиатора в Община Николаево; - 2 медиатора в партньорската ромска организация (единият от тях с месторабота и работни ангажименти в Община Мъглиж, а другият - в Община Николаево). Освен медиатори, за пряка работа с целевата група ще мъде назначен медицински персонал - 4 лица, които според спецификата на притежаваната специалност ще извършват прегледи в здравните центрове и ще подпомагат кампаниите за повишаване нивото на здравна култура и превенция на социално значими за целевата група заболявания. Четирите лица ще бъдат назначени на трудово правоотношение, като всеки от тях ще полага труд в рамките на 64 часа месечно в общините Мъглиж и Николаево. С цел ефективно предоставяне на интегрирани услуги, представителите на основните и вторичните целеви групи ще разполагат с необходимото обзавеждане в създадените здравни центрове и центрове за интегрирани услуги. Изпълнението на дейността е разпределено в следните поддейности: Поддейност 3.1. - Обучение на представителите на вторичната целева група (медиатори) - две изнесени тридневни обучения за 12 медиатори. Поддейност 3.2. - Организиране на профилактични прегледи в здравните центрове за здравно неосигурени лица от целевата група, консултации и информационна кампания, здравни беседи с медиаторите по важни за участниците теми като здравно осигуряване, превенция на ранната бременност, грижи за децата, здравословно хранене и др. Поддейност 3.3. - Организиране на кампании за повишаване нивото на здравна култура и превенция на социално значими за целевата група заболявания, за предотвратяване на ранното отпадане от образователната система, за подпомагане на учениците и техните родители, за подпомагане достъпа до пазара на труда чрез повишаване на функционалната грамотност на младежи и възрастни, за превенция на агресията, проституцията и други противообществени прояви. Поддейност 3.4. - Организиране на обучителна кампания в 4 обучителни цикъла за младежи, отпаднали от образователната система и неработещи (NEETs ) с цел мотивиране и включване в различни форми на образование и/или на пазара на труда. Поддейност 3.5. - Провеждане на две проучвания на обществените нагласи сред обществото - едно проучване при започване на проекта за установяване на изходното ниво на приемане на ромите от общото население (в общините Мъглиж и Николаево) и проучване при завършване на проекта на ефекта от кампаниите за повишаване на взаимното приемане и познаване. 639 735.52 326 846.96
Информация и публичност: Мерките по осигуряване на публичност и информираност по проекта са заложени в регламенти, ръководства и не на последно място - в изготвения по проекта комуникационен план, който при необходимост ще бъде актуализиран спрямо установените предизвикателства и необходимости. Планираните мерки по информираност и публичност обхващат: - Разработване на функционален уеб-сайт за проекта (вкл. домейн, хостинг, разходи за разработване и поддържане на съдържанието). Сайтът ще изиграе ролята на виртуален хъб, който по-късно ще прерасне в регионална мрежа за подобни услуги и ще обедини и други подобни структури. Това ще създаде база за устойчиво надграждане и развитие на проектните дейности. Уеб-сайтът на проекта ще представя българска и английска версия, като на него ще се публикувана актуална информация свързана с изпълнението на финансирания проект. Цялата информация, публикувана в интернет ще включва информация за проекта, неговия напредък, постижения и резултати, сътрудничеството с партньори от държавите донори, подходящ снимков/онагледителен материал, контактна информация и ясна референция към Програмата и ФМ на ЕИП 2014-2021; - Организиране и провеждане на 10 информационни събития за популяризиране на проектните дейности и разпространение на резултатите от изпълнението им сред обществеността, от които 4 пресконференции и 4 събития за информиране на местните общности вкл. целевите групи, 2 събития за по-широк кръг заинтересовани страни вкл. медии, трети страни, бизнес-партньори, обучителни звена и институции на територията на област Стара Загора; - Информационни материали - 7 ролбанера (по 1 за всеки партньор, по един за двата здравните центъра, по 1 за двата хъба за интегрирани социални услуги), 1200 брошури, 1200 листовки; - Разпространение на информация в социални медии (ФБ, Инстаграм, ТикТок и др.); - Поставяне на информационни билбордове и табели на място на изпълнение на проектните дейности; - Участие на норвежките партньори в планираните събития; - Преводачески услуги. 71 400.00 22 390.00
Развитие на двустранните взаимоотношения, сътрудничество, обмяна на опит и добри практики: Развитието на двустранните взаимоотношения, сътрудничество, обмяна на опит и добри практики между партньорите, включително и партньора, представител на страната-донор Норвегия, са от изключително значение за съвместното постигане на заложените проектни цели. Във връзка с това се предвиждат следните мероприятия, изпълнени в партньорство: 1. Провеждане на 1 изнесен тридневен семинар в България за медиатори, общински служители и представители на НПО в района с цел трансфер на добри практики от Норвегия в сферата на социалните услуги за деца и родители. Семинарът ще се води от представители на норвежкия партньор, като именно той е отговорен за осигуряване на компетентни експерти по темите. Предвидените теми са: Система за интеграционни услуги за младежи и възрастни мигранти; Организация на обучението за възрастни; Методики за ограмотяване на младежи и възрастни; Структури за здравно подпомагане на неосигурени лица и пр. Планирано е като лектори за обученията да бъдат поканени преподаватели от NTNU ( Norwegian University of Science and Technology, факултет Социални науки и психология), както и представители на неправителствения сектор, работещи в сферата на социалните услуги за маргинализирани малцинства, и на специализираните публични безплатни центрове за работа с деца и възрастни от имигрантските общности; 2. Организиране на 3 събития в България с интегриран уъркшоп за утвърждаване на двустранните отношения между България и Норвегия. В рамките на събитията ще се проведе и оценителна сесия за представяне на мониторингов доклад от норвежкия партньор и участие в заключителното комуникационно събитие(40 участници и 5 представители на медиите). Разходите за провеждането на трите събития са организационни и включват техническо обезпечаване на зали, помещения, аудио и видео техника (където е приложимо), модераторско и техническо присъствие на специалисти, кетърниг (където е приложимо), специфични материали и др.; 3.Организиране на 7-дневно посещение и обучение в Норвегия за запознаване със социалните услуги за приобщаване на маргинализирани общности в страната и добри практики (пътуват 4 от община Мъглиж, 4 от община Николаево и 2 от ромската организация, придружени от ръководителя и координатора на проекта). Организиране и провеждане на събития за популяризиране на участието на Норвежкия партньор, провеждане на изнесен семинар с цел трансфер на добри практики от Норвегия в сферата на социалните и здравните услуги за представители на маргинализирани групи. Предвидени са разходи за хонорари за четирима лектори за едно 6-дневно обучение относно трансфер на знания, местни добри практики и социални иновации от Норвегия в областта на интеграцията в обществото и на пазара на труда. Обучението съчетава теоретична и практическа част, като по втората ще бъдат посетени 2 специализирани дневни центъра за деца от маргинализирани и мигрантски общности и техните родители, в които се предоставят педагогически услуги, подпомагащи усвояването на езика и интеграцията им, посещения в двата общински Health and Welfare Office на общината, посещение в новаторското Trondheim International School и запознаване с организацията на обучението на ученици с малки или липсващи познания по норвежки език, да бъде посетен NTNU ( Norwegian University of Science and Technology, факултет Социални науки и психология) и др. 130 183.70 43 695.78
Одит на проекта: Съгласно регламентите и утвърдените Насоки за кандидатстване, ще бъде извършен одит по проекта от страна на бенефициента и норвежката партньорска организация. Общата стойност на БФП изисква извършването на финансов одит на проекта с оглед осигуряване на прозрачност и ефективност на разходваните средства от партньорите. Сумата не надвишава праговете по ЗОП и затова от страна на бенефициента процедурата ще бъде с пряко договаряне и предвид осигуряване на независим и качествен одит. 10 000.00 2 000.00
Непреки разходи : Избраният метод за определяне на непреки разходи отговаря на чл.8.5.1 (с) от регламента - 15% от разхода за персонал. Непреките разходи не са пряко свързани с проекта, но могат да бъдат определени и обосновани от счетоводната система по проекта като такива, които са направени в пряка връзка с допустими преки разходи, свързани с проекта. Например: Разходи, свързани с инфраструктури и общо функциониране на организациите като вода/газ/електричество, поддръжка, застраховане, офис консумативи и дребно оборудване, разходи за комуникации и връзки, пощенски разходи и др. и разходи, свързани с хоризонтали услуги като административно и финансово управление, човешки ресурси, обучение, правни услуги и др. 89 633.33 52 880.84

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).