Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 194 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project New opportunities to improve health and safety in Rubella Beauty AD is aimed at improving working conditions in production facilities of the applicant, located in the city. Roudozem and risk prevention in the performance of work activities in the company. Rubella Beauty AD is a leading Bulgarian cosmetics producer with more than 30 years of experience and tradition in the production and marketing of hygienic and cosmetic products. It employs 222 persons employees of different positions, 41 of which are older than '54 and 5 disabled workers. In the project proposal foresees the development of a strategy for human resources management, focused on people aged over '54 ; purchase of personal protective equipment and special clothing; building fire extinguishing system and ventilation with heat pumps, under pt. 15 and so on. 1 of the Notes to the activity 3.1. the conditions for application of this procedure well and safety working conditions inexhaustible list of measures for reconstruction / upgrading of facilities and equipment suitable for purchasing means of collective defense, according to the identified risks; publicity and management. These risks are identified and listed in the approved program by the Applicant to minimize the risk, which is an integral part of this project proposal. The target group that is focused project covers all employees and is described in Item. 11 of this form. The expected results of the implementation of activities under the project proposal related to: ensure safe working conditions and preventing the risk of accidents; increased security at work; better organization of work; increased quality of jobs and collective consequence - increased satisfaction and level of sustainable employment for staff; increased productivity and competitiveness in the company. The project duration is twelve months and is worth the 390 700
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване на Стратегия за управление на човешките ресурси в Рубелла Бюти АД (Дейност 1 от Условията за кандидатстване): Дейността е насочена към оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси. Към настоящия момент в предприятието работят 222 човека, от които 41 са над 54 год. възраст и 5 лица са с намалена работоспособност, с издадено ТЕЛК-ово решение.Това обуславя и необходимостта от промени в наличните системи за развитие на човешките ресурси, които са обвързани с изготвянето на стратегия за развитие на предприятието.Политиката на предприятието за човешките ресурси произтича от корпоративната мисия и дефинира ръководните начала, директиви, принципи, норми и ценности, на които се подчинява дейността на ръководителите на всички нива в предприятието в областта на неговите човешки ресурси. Целите и стратегията на предприятието за човешките ресурси са съставна част от корпоративната стратегия и дефинират главните направления за развитието и използването на човешкия фактор, подходът, начините на действие на мениджмънта и средствата за тяхното успешно реализиране. Проектите, плановете и програмите за развитие, мотивация и продуктивно използване на човешките ресурси на предприятието материализират и гарантират изпълнението на политиката, целите и стратегията на предприятието за човешките ресурси.Организационната структура определя функциите, задълженията и отговорностите на ръководителите и на специализираните звена по УЧР, взаимоотношенията и взаимодействията между тях. Вътрешната нормативна уредба на дейностите по оперативното управление на човешките ресурси в предприятието е съвкупност от нормативни актове на предприятието, правила, изисквания, процедури, стандарти, критерии и показатели, посредством които се доразвиват и конкретизират законовите норми и изисквания, както и постигнатите договорености в трудовите договори. Чрез тях се определя редът, начинът и организацията на работата по управление на персонала в предприятието. Ключово значение и роля в системата на управление на човешките ресурси имат направленията, свързани с подбора, обучението и кариерното развитие, атестирането и трудовото възнаграждение. Всички компоненти на Стратегията за развитие на човешките ресурси в една или друга степен трябва да бъдат подчинени и да допринасят за мотивацията на персонала. Фирмената система за управление на човешките ресурси трябва да отговаря на следните изисквания: адекватност: съответствие на спецификата, конкретните условия и стратегическите цели на предприятието; комплексност: обхващане и отчитане на всички компоненти на системата, на всички връзки и взаимодействия между тях; ефективност: оптимално съотношение между икономическите и социалните аспекти; иновативност: прилагане на съвременен инструментариум (методи, техники, процедури, подходи, модели и др.) на ИКТ добри практики и върхови постижения; демократичност; пряко участие на работниците и служителите при създаването, функционирането и усъвършенстването на системата; вариантност: предлагане на различни решения за съответни ситуации в икономическата и социалната среда в предприятието. По същество разходите за човешките ресурси са дългосрочни инвестиции и поради това на тяхното определяне и планиране трябва да се отделя не по-малко внимание отколкото на производствените мощности и дълготрайните активи. Хората, които работят за фирмата са социален феномен, обособена част от обществото.Те стават все по-взискателни към фирмения мениджмънт по отношение на работните условия и заплащането на труда, възможността за обучение, кариерно развитие и участие в управлението, осигуряването на благоприятна социална среда и удовлетвореност от труда.Политиката на социална отговорност към служителите има за резултат повишена мотивация, мобилност, конкурентоспособност, производителност и качество на труда на работниците и служителите. В резултат на направените изводи ръководството на Рубелла Бюти АД ще има възможност да приведе работния процес в съответствие с европейските изисквания на пазара на труда за осигуряване на здравословни и безопасни работни места и да повиши своята конкурентоспособност. 20 000.00 20 000.00
Изграждане на автоматична пожарогасителна инсталация, с цел подобряване на работната среда в производствена база в гр. Рудозем и вентилация чрез 2 термопомпи вода-вода (Дейност 3, поддейност 3.1. мерки за реконструкция/модернизация на обекти, съгласно Условията за кандидатстване): Дейността има за цел обезопасяване на съществуващите производствени зони в предприятието и подобряване на условията на труд в тях, поради факта, че това са най-рисковите помещения за работа на работниците от гледна точка на пожароопасност и микроклимат. Това са помещения, където се работи предимно с опаковъчни материали, гранулати, фолиа, пластмасови опаковки и кашони, материали и хартия, които са леснозапалими, избухливи и производството им в значителна степен повишава значително температурата в помещенията. Това напълно кореспондира с Условията за кандитастване по настоящата процедура ДБУТ, т.13 и 15 от списъка по Дейност 3.1, а именно Защита от пожар и взрив и т.1 вентилационна система, но от нов тип. В своята постоянна работа, кандитът използва, освен натурални продукти за производство на козметичните средства, така също и химични вещества, които по своята същност са лесно възпламеними и избухливи. Реакцията им води до значителни увреждания на здравето на работниците и служителите, а също така в много случай и до летален край. Службата по трудова медицина към дружеството е идентифицирала рисковете от евентуални възможности за възникване на пожар и взрив, а така също тези предписания са съгласувани и с Комитети и групите по условия на труд, които са създадени, съгласно изискванията на ЗЗБУТ в предприятието и по смисъла на Закона за защита от вредното въздействие на химичните вещества и препарати, опасни химични вещества и препарати са химичните вещества и препарати, които се класифицират като експлозивни, оксидиращи, изключително запалими, лесно запалими, силно токсични, токсични, вредни, дразнещи, опасни за околната среда и хората и др. В съвременната действителност все по-често се създават условия за професионални контакти на хората с химични вещества и препарати в почти всички сфери на човешката дейност. И докато повечето от химичните вещества имат полезен ефект върху качеството на човешкия живот и могат да бъдат произвеждани и използвани сравнително безопасно, то не малка част от тях имат неблагоприятно и опасно въздействие върху здравето. За предотвратяване на риска от възможност за евентуална запалимост и вдишване на химични вещества, е необходимо подмяна на съществуващата пожарогасителна инсталация чрез изграждане на нова и вентилационна инсталация на принципа на термопомпите вода-вода. Те ще отговорят на всички изисквания, свързани с безопасността и здравето на работниците и служителите, на всички норми за противопожарно известяване, а и в значителна степен ще повиши доверието на служителите към работодателя и работната среда като цяло. За подобряване на условията на труд ще бъдат закупени като оборудване и обзавеждане, съгласно Указанията за тълкуване на термините оборудване, обзавеждане, ДНА и стопански инвентар на МТСП: спринклери - висящи ESFR, с К-фактор 240, t=68 градуса С, RTIlt;50 (бързодействащ); присъединителен размер 3/4" - резервни с ключ - 626 бр. и спринклери - висящи, с К-фактор 115, t=68 градуса С, RTIlt;50 (бърз); присъединителен размер 3/4" - 340 бр. За подобряване на микроклимата и доизграждане на вентилационната система е необходимо и закупуването на Помпена група - състояща се от работна електрическа, резервна дизелова и пилотна помпа с определени характеристики и параметри - От важно значение за обезопсяването на производствените помещения е и изграждането на климатична система на принципа на термопомпите вода-вода. Това е нова технология, която в значителна степен повишава нивото на обезопасяване на работните процеси и среда. При режим на отопление изпомпаната вода влиза в термопомпата, отдава част от своята топлина енергия на хладилния агент и вече охладена се връща обратно. В режим на охлаждане водата поема топлина от хладилния агент и я извежда към първоизточника. Единственото, което се променя при използването на водата е нейната температура. Дейността ще доведе до постигане на мерките, заложени по отношение на безопасността и здравето на работниците и служителите. 315 700.00 312 670.01
Осуряване на лични предпазни средства и работно облекло на служителите в Рубелла Бюти АД (Дейност 3.2 от Условията за кандидатстване): Настоящата дейност е насочена към подобряване на условията на труд в предприятието и е в съответствие с подписаната Европейска социална харта. Член 3 от нея е озаглавен "Право на безопасни и здравословни условия на труд" и в него са изброени 4 задължения, които страните членки трябва да реализират в консултации с организациите на работодателите и на работниците и служителите, а именно: да определят, приложат и периодично преразглеждат общата национална политика относно безопасността и хигиената на труда; да издават правила за здравословни и безопасни условия на труд; да установят провеждането на тези правила, чрез мерки за контрол и да насърчават прогресивното резвитие на службите по трудова медицина за всички работници. Задължение на съответния работодател е да осигури и предостави на своите работници ЛПС и специално работно облекло за защита в зависимост от сферата на производство. Кандидатът е осигурил на своите работници и служители минималните изисквания, които трябва да се изпълняват при осигуряване на безопасността и здравето на своите работници и служители, като осигуряването на медицинско наблюдение на работниците и служителити, закупуване на лични предпазни средства и работно облекло. Независимо от изпълнението на основните направления и законовите рамки в политиката за безопасност и здраве при работа, съществуват и редица проблеми и предизвикателства пред самите работодатели, което налага бързо и качествено адаптиране към новите промени, с цел осигуряване на по-добри условия на труд, по-висока защита и предпазване от възникнали рискове, намаляване на трудовите злополуки и повишаване на производителността на предприятията. Така икономическите и социални промени пораждат нови предизвикателства за защита на работниците. В тази връзка работодателят е утвърдил Списък на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС за безопасност и здраве при работа, съгласно разпоредбите на чл. 17 от Наредба № 3 от 19 април 2001 г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използването на ЛПС на работното място. В този списък неразделна част от проектното предложение са предвидени за закупуване лични предпазни средства и работно облекло, които надграждат вече съществуващите и раздадени от работодателя, съгласно Наредбата за безплатно работно и униформено облекло, приета с ПМС № 10 от 20.01.2011 г., обн. ДВ. бр. 9 от 28.01.2011 г. Предвид естеството на работа и производство, кандидатът сам инвестира средства в надграждането на съществуващите лични предпазни средства и работно облекло. Изискванията към производството са свързани с ежедневна смяна на престилки, ръкавици и защитни предпазни средства. Затова с настоящото проектно предложение, кандидатът е предвидил закупуването на 222 броя ергономични и предпазващи от удар и порязване обувки, необходими за производството, с цел намаляване на натоварванията в долните крайници, предвид факта, че в по-голямата си част дейностите, извършвани в производството са в работна поза - прав. Работната поза е важен елемент на трудовата дейност, поради влиянието му за възникване на голяма част от мускулноскелетните увреждания и др., свързани с труда заболявания, причина за временна, а в някои случаи и трайна неработоспособност и професионални заболявания. Разпространението на тази група заболявания има все понарастващо значение сред водещи отрасли в икономиката. У нас мускулноскелетните и перифернонервните заболявания имат водещо място в структурата на професионалната заболяемост, което налага и тяхното по-често подменяне и модернизиране. Тази поза води до претоварване на организма и до предизвикване на заболявания, свързани с костната система. Закупените средства за защита на долни крайници ще отговарят на всички европейски стандарти за защита на тялото при работа с вещества. С предоставянето им ще се намали в значителна степен трудовия травматизъм, професионалните заболявания и трудовите злополуки на работното място. 16 000.00 15 802.00
Информиране и публичност за популяризиране на проекта, на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014 – 2020 г. и на подкрепата от ЕСФ.: Дейност „Информиране и публичност за популяризиране на проекта и на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020 г. цели популяризирането на осигурения чрез ОП РЧР финансов принос от Европейския социален фонд. Основната задача, която следва да се изпълни в процеса на осъществяване на дейността е повишаване на информираността на обществото за значимостта и важността на помощта и солидарността на Европейския социален фонд като основен инструмент за подпомагане на областта на трудовата заетост и борбата с бедността и социалното изключване. Освен това изпълнението на дейността за информиране на обществото и постигане на публичност на ОП РЧР и на проектното предложение има и следните специфични цели: • популяризиране на дейностите по проекта и резултатите от неговото осъществяване; • популяризиране на схемата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ „Добри и безопасни условия на труд”; • развиване в работодателите на съзнанието за необходимостта от увеличено инвестиране в човешкия капитал и утвърждаването му като практика в бъдеще; • популяризиране на мерките за гарантиране на всеки пълноценно участие в обществото и право на достоен труд. В процеса на изпълнение на дейността ще се извърши информационна кампания за запознаване на широката общественост с целите на проекта, реализацията на дейностите, включени в неговия обхват и постигнатите резултати. Предвижда се постигането на целените от дейността резултати да се осъществи, преминавайки през следните етапи: • Избор и сключване на договор с външен изпълнител на услуга: „Осъществяване на дейност информиране и публичност за популяризиране на проекта и Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014 – 2020 г.” при спазване на процедурите за определяне на изпълнител съгласно условията и реда, предвидени по реда на глава четвърта от ЗУСЕСИФ и ПМС № 118/20.05.2014 г. • Изработка и доставка на информационни материали. • Разпространение на информационни материали сред широк кръг бенефициенти, потенциални бенефициенти и сред широката общественост. • Изработване, публикуване и периодично актуализиране на информация за проекта на интернет страницата на кандидата. Като неразделна част от договора с изпълнителя на външна услуга се включва Приложение XII от Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета и Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Предвижда се във всички документи, изготвени от Бенефициента и външните изпълнители по проекта да се поставя емблемата на Европейският съюз, упоменава се ЕСФ, общото лого за програмен период 2014-2020 и ОП РЧР, в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност, заложени в Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. За осигуряване на качеството се предвижда изготвяне на коректни по отношение съдържанието и атрактивно оформени рекламни материали – информационни табели, публикации на интернетстраницата на кандидата, плакати, при спазване на правилата, стандартите и техническите характеристики за изпълнение на дейностите за информиране и публичност при визуализацията на подкрепата от ЕСФ и ОП РЧР, съгласно правилата на Регламент (ЕС) №1303/2013 на Европейския парламент и на съвета от 17 декември 2013 г. и Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Всички действия за информиране и публичност са предназначени за бенефициентите, потенциалните бенефициенти и широката общественост. Дейността ще се изпълнява през целия срок на изпълнение на проекта като във всеки документ, свързан с изпълнението на дейностите по проекта, който се използва за информиране на обществеността или на участниците, включително всеки присъствен списък, договор или друг доказателствен материал, се посочва, че финансиращата го Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020 г. се осъществява с подкрепа на ЕСФ. 1 000.00 980.00
Организация и управление на проектното предложение: Целта на дейността е да се осигурят необходимите условия за навременно, качествено и ефикасно обезпечаване на дейностите предвидени за реализация в настоящото проектно предложение. Дейността ще се осъществява през целия работен цикъл на проекта, стриктно придържайки се към изискванията на действащата нормативна уредба, Договора за предоставяне на БФП, Насоките за кандидатстване по настоящата схема, Ръководство за бенефициента за управление и изпълнение на проекти. Създаването на успешен екип за организация и управление с доказани професионалисти в тази област е условие за осигуряване на успешно реализиране на проектното предложение и неговото финансово и документално управление и отчитане. Гарантирането на ефективна организация и координация на дейностите по проекта ще спомогне за реализацията на проектните дейности в заложените от бенефициента срокове. Екипът за организация и управление на проекта, накратко ЕОУП, извършва дейности по организация и координация на проекта, както и финансово планиране и счетоводна отчетност На ръководителя иэчленовете на ЕОУП ще бъдат вменени следните задължения: Ръководител: • Управлява цялостното изпълнение на дейностите; • Ръководи и координира работата на екипа; • Отговаря за постигането на целите и спазването на изискванията на Договарящия орган; • Контролира спазването на графика и качеството на изпълнение на дейностите, съобразно бюджета; • Подпомага ЕОУП при организиране на мероприятия, представящи проекта и реализираните резултати от него; • Ръководи създаването и съхраняването на проектната документация, включително финансовите отчети; • Отговорен е за своевременната и коректна отчетност към ДО/УО; • Отговаря за осъществяването на вътрешния мониторинг и контрол на проекта. Екип за управление: • Координира прякото изпълнение на проектните дейности под ръководството на Ръководителя; • Осигурява цялостна административна подкрепа на Ръководителя на ЕОУП – организиране на информационни събития, обучения, екипни срещи, работа по отчитането на проектните дейности и др.; • Координира работата на екипа при подготовката и провеждането на процедури за доставки и услуги; • Следи за спазването на графика на изпълнение на дейностите; • Подпомага Ръководителя при изготвянето на финансовите и техническите отчети за Договарящия орган; • Координира изцяло дейностите за популяризиране на проекта – мерките за публичност и визуализация; • Участва в екипни срещи. • Отговаря за цялостната финансово-счетоводна дейност по проекта, под прякото ръководство на Ръководителя на ЕОУП; • Води финансовата и счетоводна документация и изготвя финансовите отчети; • Следи за целесъобразността на разходите по проекта и точното им отчитане пред Управляващия орган, съобразно националното законодателство и специфичните изисквания на ОП РЧР; • Следи съхранението на финансовите документи по проекта; • Носи отговорност за счетоводните операции по проекта. Екипът на проекта отговаря и следи за постигане на заложените индикатори, спазване на договорените срокове, законосъобразното разходване на средствата и осъществява мониторинг на всички дейности в хода на изпълнение на проекта. Екипът участва в администрирането и провеждането на процедури за избор на изпълнители по реда на ПМС №118 /20.05.2014 г., необходими за изпълнение на дейностите по проекта. ЕОУП поддържа и съхранява необходимата документация по проекта, съобразно изискванията на Управляващия орган, и е отговорен за отчитането му в различните етапи от изпълнението. Стриктното изпълнение на тази дейност е основния фактор, от който ще зависи качеството на работата по проекта във всяка една фаза от управлението му и е основна предпоставка за постигане на общата и специфични цели на проектното предложение. 38 000.00 37 960.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).