Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

Meat processors are typical representatives of small and medium-sized businesses, who have been facing all the challenges of the crisis for years - shrinking consumption, rising commodity prices, fuels and energy. Currently, meat industry enterprises have modern technological equipment that allows them to produce high-quality meat products. At the same time, the manufacturing sector is not preferred as a profession by young people who choose to focus on more prosperous activities related to intellectual work. This leads to a shortage of trained staff and forces a large number of employers to look for options to train their employees themselves. 
The project aims to increase the quality and adaptability of the labor force in „BURDENES-93“ LTD through professional improvement of the employees and achievement Competitive performance of the company under the conditions of the dynamically changing market environment. 
It is planned to train 42 employees of the company in the following directions:
•	Specific training for the specific work place "Meat and poultry rearing" - 13 persons;
•	Specific training for the specific job "Commercial training for adapting, upgrading and developing skills for working and selling meat and meat products" - 19 persons;
•	Training in the specialty "Trade", code 3451202 - 29 persons;
•	Training in Key competence 2 "Communication in a foreign languages" - English - 10 persons.
•	Training in Key competence 7 "Sense of initiative and entrepreneurship" - 32 persons
The trainings are tailored both to the learner's defined needs and to the company's development strategy for the entry of new markets. The expected result is to provide higher qualification of the personnel and to provide an opportunity to increase their working capacity, in accordance with the established guidelines of the application for development of human capital in priority sectors of economic activity and in particular - Code 10. Production of food products.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
ДЕЙНОСТ 1. ПРОВЕЖДАНЕ НА СПЕЦИФИЧНИ ОБУЧЕНИЯ ЗА КОНКРЕТНОТО РАБОТНО МЯСТО - „ТРАНЖИРАНЕ НА МЕСА И ПТИЦИ“: Целта на дейността е предоставяне на специфична подготовка на 13 заети лица от целевата група, чрез провеждане на обучение за транжиране на месо, която е пряко приложима към настоящата длъжност и работен процес в „БУРДЕНИС-93“. НАИМЕНОВАНИЕ НА ОБУЧЕНИЕТО: „Транжиране на меса и птици“ ХОРАРИУМ: 300 уч. ч. БРОЙ ОБУЧАЕМИ ЛИЦА: 13 заети лица ДОКУМЕНТ УДОСТОВЕРЯВАЩ ОБУЧЕНИЕТО: Сертификат Обхватът на обучението ще бъде със следните модули: Модул 1. Изисквания и особености при транжиране Модул 2. Технология на транжирането Модул 3. Транжиране на птици Модул 4. Транжиране на месо – телешко, свинско, агнешко Идеята на планираните специфични обучения се основава на нуждата от удовлетворяване на потребностите на пазара на труда в сектора на производство на месо и местни продукти. Фокусът е върху преодоляване на несъответствието между качеството на образование и нуждите на месопреработвателните фирми, в частност „БУРДЕНИС-93“. В качеството си на работодател, фирмата ни желае да осигури специфично обучение на заетите лица, които да бъдат обучени на конкретни знания и умения за транжиране на месо, нужни за работа в компанията и на конкретното работно място. По този начин ще се намери отговор на едно от основните предизвикателства за фирменото развитие, а именно – недостиг на работна сила с подходяща квалификация. Обучението включва подготовка на фирмения персонал, необходима за повишаване квалификацията му в отговор на непрекънато променящите се условия на труд. Обучението осигурява квалификация, която само в ограничена степен може да се използва в други предприятия. Предлаганото обучение попада извън обхвата на системата за проф. образование и обучение и извън обхвата на обученията за придобиване на ключова компетентност съгласно ПМС № 280/2015. Образователната структура в сектора на хранително-вкусовата промишленост показва значително по-ниско качество на заетата работна сила отколкото в икономиката като цяло. В страната има професионални училища, които подготвят специалисти за работа в отрасъла, но повечето от тези млади хора не продължават да работят в тази професионална сфера. Допълнителна пречка за привличането на млади хора е фактът, че тези професии имат нисък социален престиж и предлагат много ниски доходи. В резултат на това младите хора са съсредоточени в големите градове и е много трудно да се намерят специалисти в малките населени места, като гр. Свиленград. Липсата на подготвени кадри се превръща в много сериозен проблем. Една от най-трудните операции при обработката на месото е неговото транжиране. Съществуват редица схеми за разфасоване. У нас от 60-те години се използва класификатор за обрезки по БДС. Вносители и търговци обаче предпочитат да използват системите на държавите, в които е произведено месото, най вече северноамериканската. Същевременно, в световен план се наблюдава промяна в методите на работа и все по-голямо навлизането на нови техники и технологични процеси, които имат за цел да подобрят процеса на работа. Това от своя страна води до необходимостта да се работи за повишаване квалификацията на персонала в отговор на променящите се усл. на труд. Поради тази причина, на работодателя „БУРДЕНИС-93“ се налага да обучава допълнително заетите лица за транжиране на меса и птици, за да получи необходимата квалифицирана работна ръка. Ще се проведе обучение по „Транжиране на меса и птици“ на 13 заети лица, които ще бъдат обособени в една уч. група. Всички успешно завършили ще получат Сертификат. За успешно завършило обучението лице ще се счита всяко лице, което има присъствие минимум 80% от хорариума за обучението, проведен е заключителен изпит и на съответното лице е предоставен документ удостоверяващ завършеното обучение. Етапите на изпълнение на дейността включват: Етап 1 – Избор на изпълнител (1-ви и 2-ри проектен месец) Етап 2 – Провеждане на обучението (3-ти и 4-ти проектен месец) Етап 3 – Мониторинг на дейността на изпълнителя 46 428.57 46 423.00
ДЕЙНОСТ 2. ПРОВЕЖДАНЕ НА СПЕЦИФИЧНИ ОБУЧЕНИЯ ЗА КОНКРЕТНОТО РАБОТНО МЯСТО - „ТЪРГОВСКИ ОБУЧЕНИЯ ЗА АДАПТИРАНЕ, НАДГРАЖДАНЕ И РАЗВИТИЕ НА УМЕНИЯТА ЗА РАБОТА И ПРОДАЖБИ НА МЕСО И МЕСНИ ПРОДУКТИ“: Целта на дейността е предоставяне на специфична подготовка на 19 заети лица от целевата група, чрез провеждане на търговски обучения за продажба на меси и месни продукти, която е пряко приложима към настоящата длъжност и работен процес в „БУРДЕНИС-93“. НАИМЕНОВАНИЕ НА ОБУЧЕНИЕТО: „Търговски обучения за адаптиране, надграждане и развитие на уменията за работа и продажби на месо и месни продукти“ ХОРАРИУМ: 300 учебни часа БРОЙ ОБУЧАЕМИ ЛИЦА: 19 заети лица ДОКУМЕНТ УДОСТОВЕРЯВАЩ ОБУЧЕНИЕТО: Сертификат Обхватът на обучението ще бъде със следните модули: Модул 1. Специфични характеристики на предлаганите продукти – месо и месни продукти Модул 2. Специфични етапи на производството – рязане, опаковане, етикетиране Модул 3. Съвременни подходи и методики в продажбите на месо и месни продукти Модул 4. Успешни продажби на ключови клиенти Идеята на планираните специфични обучения се основава на нуждата от удовлетворяване на потребностите на пазара на труда в сектора на производство на месо и местни продукти. Фокусът е върху преодоляване на несъответствието между качеството на образование и нуждите на месопреработвателните фирми, в частност „БУРДЕНИС-93“. В качеството си на работодател, фирмата ни желае да осигури специфично обучение на заетите лица, които да бъдат обучени на конкретни знания и умения за продажби на месо и месни продукти, нужни за работа в компанията и на конкретното работно място. По този начин ще се намери отговор на едно от основните предизвикателства за фирменото развитие, а именно – недостиг на работна сила с подходяща квалификация. Обучението включва подготовка на фирмения персонал, необходима за повишаване квалификацията му в отговор на непрекънато променящите се условия на труд. Обучението осигурява квалификация, която само в ограничена степен може да се използва в други предприятия. Предлаганото обучение попада извън обхвата на системата за професионално образование и обучение и извън обхвата на обученията за придобиване на ключова компетентност съгласно ПМС № 280/2015. В днешният динамичен пазар и високата конкуренция в сферата на търговията и продажбите на месо и месни продукти се налагат доста по високи изисквания от страна на работодателя и бизнеса към служителите извършващи търговска дейност. Изискванията към персонала са да умеят да работят със съпътстваща документация по изискванията на Българската агенция по безопасност на храните за търговия с месо. Те трябва да са отлично запознати с предлаганите от фирмата месни продукти, да притежават отлични умения за работа с клиенти, умения за предлагане на стоковия асортимент на фирмата, да притежават презентационни умения, умения за работа с техническата и съпътстваща документация, отчитане на продажбите, плащанията и др. При изграждането на структурата на предприятието е важно да има действащ и добре работещ търговски екип, специализиран в продажбата на месо и месни продукти. Същевременно, в световен план се наблюдава промяна в подходите и методиките които се използват в продажбите на месо и месни продукти, които имат за цел да подобрят процеса на работа. Това от своя страна води до необходимостта да се работи за повишаване квалификацията на персонала в отговор на променящите се условия на труд. Ще се проведе обучение по „Търговски обучения за адаптиране, надграждане и развитие на уменията за работа и продажби на месо и месни продукти“ на 19 заети лица, които ще бъдат обособени в учебна/и група/и. Всички успешно завършили ще получат Сертификат. За успешно завършило обучението лице ще се счита всяко лице, което има присъствие минимум 80% от хорариума за обучението, проведен е заключителен изпит и на съответното лице е предоставен документ удостоверяващ завършеното обучение. Етапите на изпълнение на дейността включват: Етап 1 – Избор на изпълнител (1-ви и 2-ри проектен месец) Етап 2 – Провеждане на обучението ( от 8-ми до 15-ти проектен месец) Етап 3 – Мониторинг на дейността на изпълнителя 67 857.14 67 849.00
ДЕЙНОСТ 3. ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ОБУЧЕНИЕ ЗА ПРИДОБИВАНЕ ИЛИ ПОВИШАВАНЕ НА ПРОФЕСИОНАЛНАТА КВАЛИФИКАЦИЯ: Целта на дейността е повишаването на квалификацията на заетите в сектора на производството и търговията с месни продукти и усвояване на нови знания и умения, които са необходими за качественото изпълнение на служебните ангажименти и осигуряване на устойчива заетост. НАИМЕНОВАНИЕ И КОД НА ПРОФЕСИЯТА: „Икономист“, код 345120 НАИМЕНОВАНИЕ И КОД НА СПЕЦИАЛНОСТТА: „Търговия“, код 3451202 – III СПК ОБЩ ХОРАРИУМ: 600 учебни часа (част от професия) ТЕОРИЯ: 300 учебни часа ПРАКТИКА: 300 учебни часа БРОЙ ОБУЧАЕМИ ЛИЦА: 29 човека ДОКУМЕНТ УДОСТОВЕРЯВАЩ ОБУЧЕНИЕТО: Удостоверение за професионално обучение Дейността на „БУРДЕНИС-93“ ООД се реализира в сектора на търговията с месо и месни продукти. В момента фирмата произвежда и предлага над 90 вида месни продукти. Качеството на влаганите суровини и материали, модерното оборудване, стриктното спазване на технологичната дисциплина и строгите правила за хигиена в предприятието са гарант за устойчиво развитие и стабилно позициониране на пазара на производството на месо и месно продукти. Фирмата разполага със собствен търговски обект на дружеството, както и извършва разносна търговия до обектите на други търговци. Заетите лица, които ще бъдат включени в това обучение заемат предимно длъжности „Търговски представител“, „Продавач разносна търговия“, „Продавач хранителни продукти“, „Еспедитор стоки и товари“, „Отчетник счетоводство“, „Оператор въвеждане на данни“. Дружеството осъществява търговска дейност предимно, чрез разносна търговия до търговските обекти на дребно и едро. Това налага персонала да изпълнява различни видове търговски дейности и операции по предлагането, транспортирането на стоките и отчитането на продажбите. Една от основните задачи на управителя на „БУРДЕНИС-93“ ООД е да формира отличен търговски екип и да повиши знанията и уменията на персонала по икономика и управление на търговско предприятие, работа с клиенти и продажби. От това възниква и необходимостта от провеждане на обучение по част от професия „Икономист“, код 345120, специалност „Търговия“, код 3451202. Изискванията към персонала са да умеят да работят с търговски и отчетни документи, комуникационна, информационна техника, апарати за отчитане на продажбите, да организират цялостния документооборот, да притежават отлични умения за работа с клиенти, документи, умения за отчитане на продажбите, работа с парични средства, касови продажби и плащания по банков път. Посредством реализирането на това обучение, ще имаме възможност да предоставим качествени услуги на нашите клиенти, които обхващат цялостният процес по производство, разпространение и търговия на месо и месни продукти. В края на обученията ще очакваме, служителите да овладеят основни умения и знания за: • Бизнес комуникации и умения за работа с клиенти; • Маркетинговите дейности и прилагане на маркетингова стратегия; • Икономика и управление на търговското предприятие; • Организация и техника на търговските плащания; • Управление на продажбите; • Електронна търговия; За ръководството на фирмата е от изключително значение персонала да премине обучение в това професионално направление, защото това ще доведе до повишаване на стокооборота на фирмата, респективно повишаване на финансовия резултат и доходите на заетите лица. С цел да не се допуска дублиране на финансиране на една и съща целева група, лицата които ще бъдат включени в това обучение ще бъдат различни от лицата, включени в обучението по дейност 2. За успешно завършило обучението лице ще се счита всяко лице, което има присъствие минимум 80% от хорариума за обучението, проведен е заключителен изпит по теория и практика и на съответното лице е предоставен документ удостоверяващ завършеното обучение. Етапите на изпълнение на дейността включват: Етап 1 – Избор на изпълнител (1-ви и 2-ри проектен месец) Етап 2 – Провеждане на обучението (5-ти до 9-ти проектен месец) Етап 3 – Мониторинг на дейността на изпълнителя 32 625.00 30 375.00
ДЕЙНОСТ 4. ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ОБУЧЕНИЕ ЗА ПРИДОБИВАНЕ НА КЛЮЧОВА КОМПЕТЕНТНОСТ 2: Целта на дейността е обучение на 10 служители на дружеството и повишаване на техните знания в областта на английският език, в съответствие с фирмената политика за развитие и привличане на нови чуждестранни клиенти. НАИМЕНОВАНИЕ НА ОБУЧЕНИЕТО: КК2 „Общуване на чужди езици – английски език“ ХОРАРИУМ: 300 учебни часа в три нива на обучение БРОЙ ОБУЧАЕМИ ЛИЦА: 10 човека ДОКУМЕНТ УДОСТОВЕРЯВАЩ ОБУЧЕНИЕТО: Сертификат Лицата, включени в обучение по КК2 "Общуване на чужди езици - английски език" ще повишат езиковата си компетентност в отговор на непрекъснато променящите се условия на труд. Необходимостта от знанията по английски език е във връзка със задълженията на лицата от целевата група при извършване на ежедневните, рутинни трудови процеси и операции при осъществяване на търговска дейност и комуникации с клиенти и доставчици. Осъществяването на търговия и разносна търговия изисква от работещите в тази сфера да притежават добро ниво на говорими и писмени знания по Английски език. Заетите лица в „БУРДЕНИС-93“ ООД осъществяват търговия с различни физически и юридически лица. Често при осъществяване на доставките на разнообразен стоков асортимент от местни продукти се осъществява устна и писмена комуникация с чуждестранни доставчици, митнически служители, контрагенти, клиенти и др. Естеството на съвременната търговия изисква по - високи умения за комуникация и това налага необходимостта и нуждата персонала на фирмата да придобие основополагащи, базови знания и умения по КК2 „Общуване на чужди езици – английски език“. По-възрастните заети лица във фирмата притежават минимални познания и компетенции по английски език, а при част от по-младите заети лица знанията са недостатъчни и неефективни. Повишаването на чуждоезиковата компетенция на заетия персонал във фирмата е база за качествено обслужване на клиентите на „БУРДЕНИС-93“ ООД, респективно това ще повиши стокооборота и ще доведе и до по-висока печалба за дружеството, стабилна заетост на персонала и по- високи доходи за работещите лица. Обучението ще се извърши след провеждане на входящ тест от страна на обучаващата институция за определяне нивото на обучаемите. Обучението ще бъде в рамките на 300 учебни часа с три нива на обучение. За успешно завършило обучението лице ще се счита всяко лице, което има присъствие минимум 80% от хорариума за обучението, проведен е заключителен изпит след всяко от трите нива на обучение и на съответното лице е предоставен документ удостоверяващ завършеното обучение. Етапите на изпълнение на дейността включват: Етап 1 – Избор на изпълнител (1-ви и 2-ри проектен месец) Етап 2 – Провеждане на обучението (10-ти и 12-ти проектен месец) Етап 3 – Мониторинг на дейността на изпълнителя 7 000.00 7 700.00
ДЕЙНОСТ 5. ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ОБУЧЕНИЕ ЗА ПРИДОБИВАНЕ НА КЛЮЧОВА КОМПЕТЕНТНОСТ 7: Целта на дейността е обучение на 32 служители на дружеството и повишаване на техните знания в областта на инициативността и предприемачеството, в съответствие с фирмената политика за развитие на персонала и неговите качества. НАИМЕНОВАНИЕ НА ОБУЧЕНИЕТО: КК7 „Инициативност и предпримачество“ ХОРАРИУМ: 30 учебни часа БРОЙ ОБУЧАЕМИ ЛИЦА: 32 човека ДОКУМЕНТ УДОСТОВЕРЯВАЩ ОБУЧЕНИЕТО: Сертификат Обучението по КК 7 „Инициативност и предприемачество“ е фокусирано към развитие на специфични умения и знания, които са в съответствие с индивидуалните характеристики и спецификата на работното място. То ще бъде насочено към нуждите на самите лица от развитие на техните умения – лични, социални, професионални и такива специфични за конкретните работни места. По този начин заетите лица ще придобият онези умения, съответстващи на търсените от страна на работодателя, което ще повиши тяхната ефективност, а също така тяхното по-нататъшно развитие и интегриране или реинтегриране в заетостта. Чувството на инициативност и предприемачество се отнася до способността на индивида да превръща идеите в действия, включва новаторство и поемане на рискове, както и способността да се планират и управляват проекти (в съответствие с индивидуалните характеристики и спецификата на работното място).С изпълнението на дейността ще се осигури достъп до качествено обучение, като чрез него ще се гарантира на всеки служител пълноценно участие в професионалния и обществения живот, както и ефективно развитие на важни личностни качества. Също така чрез обучението ще се съдейства и за повишаване на устойчивостта и активността на социалната защита и за осигуряване на равенство на възможностите. Обучението ще бъде в рамките на 30 учебни часа. За успешно завършило обучението лице ще се счита всяко лице, което има присъствие минимум 80% от хорариума за обучението, проведен е заключителен изпит и на съответното лице е предоставен документ удостоверяващ завършеното обучение. Етапите на изпълнение на дейността включват: Етап 1 – Избор на изпълнител (1-ви и 2-ри проектен месец) Етап 2 – Провеждане на обучението (10-ти и 12-ти проектен месец) Етап 3 – Мониторинг на дейността на изпълнителя 4 480.00 4 480.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).