Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The goal of the project is to provide hot lunch for people who receive aid acoording article 9 of the Statute for applying of the Law for Social Assistance and people and families living alone and people in financial trouble residing in Municipality. The project activities will upgrade and expand the range of the active “Social Patronage” and the principle of no double funding and no double activities will be respected. A team formed by the Mayor will define the target groups – beneficiaries of the project based on lists provided by Social Assistance Directorate, Stamboliiski and on a selection mechanism. Purchase of the food and the provision of hot lunch will be assigned to an executor according to Public Procurement Law. The prepared food will be delivered to facilities that are registered according to article 12 of Food Law and distributed to the disable people. Perushtitsa Municipality will observe the whole process of food preparation following the national regulation for food safety and the principle of balanced diet. The project activities are set to start on 07.09.2016 and will include 100 consumers in the municipality and will continue 44 months in the working days of these months. Monthly consultation are set to be provided for opportunities for other social assistances, administrative services by an employee of “Social Patronage” for entire duration of the project.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Определяне на целевите групи: Определянето на целевите групи по проекта ще бъде извършено на база на официални списъци от Дирекция "Социално подпомагане" гр. Стамболийски. Предвижда се крайните бенефициенти да бъдат подбрани от две основни групи - лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане на територията на общината и самотно живеещи лица и семейства получаващи минимални пенсии за осигурителен стаж и възраст, за инвалидност, наследствени пенсии, пенсии, несвързани с трудова дейност и допълнителна група - лица и семейства, подпомагани по Наредба № РД/07-5 от 2008 г. за условията и реда отпускане на целева помощ за отопление за отоплителния сезон 2015/2016 г. В целевите групи за предоставяне на топъл обяд ще бъдат включени всички живущи на територията на община Перущица, отговарящи на критериите за подбор. Със заповед на Кмета на общината ще бъде сформирана комисия, която ще разгледа подадените заявления на желаещите кандидат-потребители и съгласно критериите за подбор ще бъдат разгледани, оценени и класирани. Списъкът на класираните ще се постави на общо достъпно място в сградата на общината и на други места в града. Предвижда се топъл обяд да се предоставя на 100 лица, прогнозно. В случай, че някой от потребителите не е в състояние да продължи участието си в проекта поради временен отказ или прекратяване на услугата ,топлия обяд ще бъде предоставен на следващия класиран кандидат -потребител. В случай, че няма такъв ще се вземат в предвид класирани потребители от допълнителната целева група. С тази дейност се цели определяне на основните бенефициенти, на които да бъде предоставен топъл обяд с цел задоволяване на основни жизнени нужди и преодоляване на бедността на територията на Община Перущица, като допълнение към действащия към момента Социален патронаж. 0.00 0.00
Закупуване на хранителни продукти: Поради изчерпания капацитет на действащото на територията на общината Общинско предприятие "Социален патронаж" , е предвидено закупуването на хранителни продукти и предоставянето на топъл обяд да бъде възложено на външен изпълнител съгласно Закона за обществените поръчки. Основни критерии при избирането му ще бъдат : документи удостоверяващи, че въпросния изпълнител е сертифициран за приготвяне и предоставяне на храна, в съответствие с изискванията на националното законодателство, референции от клиенти и предложения относно осигуряването на здравословно и балансирано меню. За да се осигури закупуването по прозрачен начин на хранителните продукти, се предвижда изпълнителят да придружава ежемесечната си фактура с подробна калкулационна ведомост, веднъж месечно представител на Община Перущица ще извършва проверка на място на продуктите и начините на приготвяне на топлия обяд, хигиената на проверка на местата за съхранение. В началото на всяка седмица изпълнителят ще предоставя подробно меню, съобразено с изискванията на националното законодателство. Предвидено е тази дейност да стартира от 01.08.2016 г. и да приключи на 30.04.2020 г., като през първия месец се предвижда да се направи избор на изпълнител, а от 07 септември 2016 г. да се предоставя топлия обяд. Топъл обяд в община Перущица ще бъде осигуряван само в делнични дни, в продължение на 44 месеца, като общо работните дни за периода до 30.04.2017 г. са както следва /м.септември - 18; м. октомври - 21; м. ноември - 22 и м.декември - 21/ , а за 2017 г. - 82 / м. януари - 22; м. февруари - 20; м. март - 22 и м. април - 18/ - 164 р.дни от 01.05.2017 г .м. май 2017 -20 дни;м юни 2017 г - 22 дни; м. юли 2017 г- 21 дни;м. август 2017 г- 23 дни;м. септеври 2017 г- 19 дни;м. октомври 2017 г - 22 дним- ноември 2017 г - 22 дни; декември -18 работни дни 2018 г- 249 работни дни 2019 - 249 работни дни , 2020 г - 84 работни дни или общо 749 работни дни Общия брой на дните, в които ще се осигурява топъл обяд за цялата продължителност на проекта е 916 дни. За по-добра нагледност ще бъдат изготвяни ежемесечни графици за работните дни, в които ще се предоставя топлия обяд. Прогнозно, въз основа на налична информация е определен капацитет от 100 души от общината, които да се възползват от Операция топъл обяд, определени по дейност "Определяне на целевите групи". С изпълнението на тази дейност ще бъде избран изпълнител за закупуване на хранителни продукти и приготвяне на топъл обяд за класираните бенефициенти, като тези поддейности ще бъдат съгласувани с националното законодателство и въз основа на принципите за здравословно и разнообразно хранене. Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа - проведена процедура по ЗОП с Уникален номер на обществената поръчка в РОП –00448-2017-0002 и № на договор с избран изпълнител № 156 от 24.10.2017г. 224 025.00 182 287.50
Осигуряване на топъл обяд: За изпълнението на тази дейност е предвидено използването на материалната база и наличното оборудване за съхранение на готовия обяд на Общинско предприятие "Социален патронаж" като място за раздаване на топъл обяд . Сградата е двуетажно масивно училище с изба, строено преди 1945 г., с предназначение УПИ || - обслужващи дейности съгласно АОС публична № 17/21.07.1999 г. , както следва : Първи етаж - кухня 2 бр., тоалетна , умивалник, фоайе, офис - застроена площ - 247 кв.м. Точният адрес на Общинско предприятие "Социален патронаж" е : Пловдивска област, община Перущица, гр. Перущица, ул. "Иван Кепов" № 16. Приготвянето на готовия обяд, който ежедневно получават потребителите по проекта е възложено на външен изпълнител – „РОНГО 1“ ЕООД с управител : Теодора Ясенова Василева. Същият е избран в съответствие с процедурите за определяне на изпълнители съгласно Закона за обществените поръчки и свързаната нормативна уредба. С външния изпълнител е сключен договор № 156/24.10.2017 г. Предоставено е пълномощно от изпълнителя. РОНГО 1 ЕООД съгласно Договор за наем ползува обект за обществено хранене - метален павилион с площ 72 кв. м. и пълно кухненско оборудване, намиращ се в УПИ – IV – 42740 по плана на Стопански двор № 1, гр. Перущица. В обекта са оформени помещения както следват: топла кухня с обособен топлинен блок; подготвителен кът за месо, за риба, подготвителен кът за зеленчуци/яйца, подготвителен кът за млечни; склад за продукти - сух и хладилен; умивалник за външен инвентар, умивалник за контейнери за съхранение на храната; битов и санитарен възел за кухненския персонал. РОНГО 1 ЕООД разполага с достатъчно оборудване за подготовка и приготвяне на топлия обяд за потребителите – зеленчукорезачка, картофобелачка, машина за мелене на месо, машина за омесване на кайма, 6 броя професионални котлони, 2 фурни с 3 и 4 тави, фритюрници, пасатори. Разполага с 4 хладилника и 2 фризера. В обекта има работеща аспирационна система. Монтирани са и работят 8 професионални мивки и 2 маси големи за работа. Предвидено е място за пакетиране на готовия обяд разпределен на порции. Ангажираните в тази дейност са готвача, помощник-готвача и работник кухня, чието основно задължение е подготовката, приготвянето и пакетирането на храната. Обектът за обществено хранене притежава и прилага система за управление безопасността на храните, основана на принципите и методите на НАССР. 11 201.25 11 201.88
Предоставяне на съпътстващи мерки: Реализирането на съпътстващи мерки е една от спецификите на подпомагането от Фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица и цели допълването на предоставен топъл обяд по настоящата процедура. За изпълнението на тази дейност е предвидено да бъде нает специалист социални дейности от общинското предприятие, който ще консултира потребителите, на които е осигурен топъл обяд относно ползването на други социални услуги, административни общински услуги и ще оказва съдействие за предоставяне на здравни услуги при необходимост. Идеята е чрез тази дейност, нуждаещите се хора, получаващи топъл обяд да бъдат извадени от изолация, като им се предоставят допълнителни услуги в зависимост от индивидуалните им нужди. Много от тях живеят под прага на бедността, без близки, които да им оказват съдействие и подкрепа в ежедневието. Ролята на специалист социални дейности ще бъде да се запознае с потребностите на целевата група и да организира групови или индивидуални консултации, но също и да бъде връзка между нуждаещите се и държавните и общински институции. Извършеното специалиста ще документира под формата на протоколи и графици за посещения на потребителите, които са трудно подвижни. 11 201.25 11 201.88

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).