Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The route “Vidin-Dimovo-Bela-Ruzhintsi-Montana”, subject of the project, is part of the TEN-T “Orient/ East Mediterranean” corridor inrelation to the Regulation /EC/ 1315/2013. Beginning of the route is the end of the “Danube River Bridge 2” infrastructure and end – the beginning of “Montana bypass” (from side Vidin). The project includes modernization of the existing road, construction of settlement bypasses, crossings of two levels, switching on and separation through road junctions. Currently E-79 road has an inconstant gauge, sections in different operating condition and route - passing through settlements. Listed facts lead to inconstant low speed, traffic jams, traffic accidents, negative environmental impacts, which does not satisfy the requirements for a road from the main Trans-European Transport Network according to Regulation (EU) № 1315/2013 of the European Parliament and of the Council since 11 December 2013 on Union guidelines for the development of trans-European transport network and repealing Decision № 661/2010 / EU (1). The subject of this project proposal is the preparation for construction of four sections: Vidin-Dimovo, Dimovo-Bela-Ruzhintsi and Ruzhintsi-Montana with a total length of 95 km. Technical parameters of the road: design speed of 120 km / h; road gauge G-28 and the capacity of the pavement 11.5 tons / axle. The project implementation includes: preliminary and technical designs, preparation of an EIA report and a report on the degree of the impact, archaeological surveys, preparation of a comprehensive report on conformity assessment and technical control for part "Construction", plans for environmental management and own environmental monitoring and road safety auditing at a preliminary and technical design stage, preparation of a management plan for construction waste, implementation of measures for information and publicity and project management. The implementation period of the project is from 01.01.2014 to 31.12.2021.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Изработване на проекти за модернизация на Път I-1(Е-79) "Видин - Монтана - Враца": Дейността включва изработване на идеен и технически проект за модернизация на път I-1, включващ следните участъци: Участък № 1: Път І-1 „Видин – Димово“ от км 3+757 до км 39+480 с приблизителна дължина 35.723 км и Участък № 2: Път І-1 „Димово – Бела - Ружинци“ от км 39+480 до км 61+750 с приблизителна дължина 22.270 км. Участък № 3: Път I-1 „Ружинци – Монтана” от км 61+750 до км 102+060 с приблизителна дължина 40.310 км и • Участък № 1: Път І-1 „Видин – Димово“от км 3+757 до км 39+480 Началото на участъка започва от края на изградената прилежаща инфраструктура на Дунав мост 2 при км 3+757 и завършва при км 39+480 до гр. Димово с приблизителна дължина 35,723 км. Идейният проект е съобразен и обвързан ситуационно и нивелетно с изградената инфраструктура на Дунав мост 2. За участъка от км 3+757 до км 12+718 има разработен технически проекти за пътните възли при Път II-12 и Път II-14. Финансирането за разработване на техническия проект за горецитирания участък, касае само неизградените участъци от трасето, като се изключват вече построените пътни възли. През периода 2004-2008 г. участъкът от км 12+718 до км 39+480 е рехабилитиран по проект „Транзитни пътища ІІІ“, ЛОТ 9, изпълнен по програма ИСПА на ЕС с габарит Г10,50. • Участък № 2: Път І-1 „Димово – Бела – Ружинци“от км 39+480 до км 61+750 От гр. Димово до края на с. Ружинци пътят е в лошо експлоатационно състояние, с технически елементи неотговарящи на класа на пътя. Трасето преминава през населените места, което има негативни екологични въздействия, отразяващи се и на населението. Изграждането на обходен път по ново трасе с дължина около 22 км с четирилентов габарит ще понижи вредното влияние на преминаването на трафика през урбанизираните територии и ще повиши пропускателната способност на пътя. • Участък № 3: Път I-1 „Ружинци – Монтана” от км 61+750 до км 102+060 От края на с. Ружинци до началото на Обходния път на гр. Монтана съществуващият път е с едно платно за движение с габарит Г10,5. Дължината на пътния участък е приблизително 40 км. За хомогенизиране на габарита и установяване на постоянна скорост на движение се планира участъкът да бъде разширен с магистрален габарит. Съгласно изискванията на Техническата спецификация (Задание за проектиране) се предвижда проектирането да бъде разделено на следните етапи: 1. Изработване на идеен проект (първи етап); 1.1 Първи междинен етап ; 1.2. Втори междинен етап (окончателно приемане на идейния проект) 2. Изработване на технически проект (втори етап); 3. Отстраняване на забележките от Протокола на ЕТИС и окончателно предаване (трети етап). 1 378 139.89 1 805 046.39
Изработване на Доклад за ОВОС и Доклад за оценка на степента на въздействие /ДОСВ/ : Решенията по ОВОС и по оценка на съвместимостта с предмета и целите на опазване на защитените зони са съществени при обосновката на избрания вариант на инвестиционното предложение за разработка в следващата фаза. В тази връзка от съществено значение е своевременното осигуряване на документации за административните процедури по приемане на решения и издаване на разрешителни по силата на действащата нормативна уредба, свързани с опазване на околната среда, а именно: 1. Доклад за ОВОС 2. Информация за оценка на съвместимостта на инвестиционното предложение с предмета и целите на опазване на защитените зони 3. Документация за издаване на разрешителни за ползване на водни обекти Съгласно законовите изиксвания за оценяването на инвестиционно намерение следва да бъдат изпълнени следните стъпки: 1. Възложителят на инвестиционното предложение информира в най-ранния етап на своето инвестиционно намерение компетентните органи и засегнатото население, като го обявява писмено. 2. Възложителят осигурява изработване на задание за обхват и съдържание на ОВОС, като предоставя нужната документация на Изпълнителя; 3. Възложителят провежда консултации с компетентните органи за вземане на решение по ОВОС или оправомощени от тях длъжностни лица с други специализирани ведомства и засегнатата общественост; 4. Възложителят на предложението представя на компетентния орган за оценяване на допълнено задание за обхват и съдържание на ОВОС 5. Въз основа на одобреното от компетентния орган задание за обхват и съдържание на ОВОС, Изпълнителят изготвя доклад за ОВОС с приложение доклад за оценка на степента на въздействие /оценка на съвместимост /ДОСВ/ за проекта; 6. Възложителят на предложението представя на компетентния орган за оценяване на качеството доклад за ОВОС с приложение доклад за оценка на степента на въздействие /оценка на съвместимост /ДОСВ/ за проекта; 7. След получаване на положителна оценка за качеството на ДОВОС и ДОСВ, възложителят организира съвместно с определените от компетентния орган или оправомощено от него длъжностно лице засегнати общини, кметства и райони, обществено обсъждане на доклада за ОВОС. 8. За вземане на решение възложителят представя на компетентния орган в срок до 7 дни след обсъждането резултатите от него, включително становищата и протокола от неговото провеждане 9. Компетентният орган взема решение по ОВОС 10. Заинтересуваните лица могат да обжалват решението по ОВОС по реда на Административнопроцесуалния кодекс в 14-дневен срок от съобщаването на решението по ОВОС. 37 732.50 60 372.00
Археологически проучвания за издирване на археологически обекти: Съгласно разпоредбите на чл. 161, ал. 1 от Закона за културното наследство (ЗКН) осъществяването на инвестиционни проекти на физически и юридически лица в територии, за които има данни за наличие на археологически обекти, задължително се предхожда от предварителни археологически проучвания, с които се установява дали теняма да бъдат засегнати или нарушени. На археологическите обекти, разкрити при тези проучвания, се провеждат спасителни разкопки преди началото на строителните работи. Във връзка с реализацията на Проект: „Подготовка на проект „(Е79) Видин - Монтана-Враца“, е необходимо, в началния етап на подготовката му, да бъдат извършени теренни археологически проучвания – издирване на археологически обекти, с цел опазването на недвижими културни паметници и спазване разпоредбите на ЗКН. Инфраструктурният проект е разделен на три участъка, а именно: "Видин – Димово“, „Димово - Бела - Ружинци" и участък "Ружинци – Монтана". Началото на дейностите по издирване на археологически обекти се определя с подписването на Протокол, след влязло в сила Решение за оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС). С оглед на този факт изпълнението на дейност „Археологически проучвания – издирване на археологически обекти“ ще бъде разделено в съответсвие с влизането в сила на Решение за оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС). На 15.01.2016 г. министърът на околната среда и водите е издал Решение по ОВОС №1-1/2016 г. за одобряване на инвестиционно предложение за „Модернизация на Път І-1` (Е-79) „Видин – Враца“ – Участък №1 Видин – Димово, Участък №2 Димово – Бела – Ружинци, Участък №3 Ружинци – Монтана, за участък №1 и участък №2 – по вариант 1 (син) от км 3+757 до км 58+043,58 и за участък №3 – по вариант 1 (син) от км 58+000 ≡ км 58+043,58 до км 94+800, с жълт подвариант от км 94+800 до км 98+896,73 и коригирано трасе при пресичане на р. Лом. Сключен е Договор № Д-47/22.06.2018 г. за обособ. поз. №1 „Издирване на археологически обекти по трасето на участъци „Видин-Димово“, „Димово–Бела–Ружинци“ и „Ружинци – Монтана“ с Изпълнител Национален археологически институт с музей /НАИМ/ – БАН на стойност 59 422,00 лв без ДДС. Физическото изпълнение на договора е 100%. На Изпълнителя, съгласно представените финансови документи, общо е изплатена сума на стойност 48 839.16 лв. без ДДС. 48 839.16 48 839.16
Извършване на Одит по пътна безопасност на фаза идеен и технически проект: Одитът по пътна безопасност (ОПБ) е независима, подробна и систематична проверка за техническа безопасност, свързана с проектните характеристики на пътен инфраструктурен проект, която обхваща всички етапи: от планиране до начална експлоатация. ОПБ се прилага задължително за всички републикански пътища , които са част от трансевропейската пътна мрежа на територията на страната. С оглед спазването на Директива 2008/96/ЕО на ЕС от 19 ноември 2008 г., в бр. 39 от 2011 г. на Държавен вестник е обнародван закон за изменение и допълнение на Закона за пътищата, чието изменение касае въвеждането на основните изисквания за управлението на безопасността на пътната инфраструктура. В изпълнение на гореспоменатата директива на Агенция "Пътна инфраструктура" се възлага планирането и възлагането на оценки на въздействието върху пътната безопасност и на одити за пътна безопасност на съответния етап от планирането, инвестиционното проектиране при предварителното въвеждане в експлоатация на пътя и при неговата начална експлоатация. В настоящия проект се предвижда да се финансират следните етапи (фази) по извършване на одит по пътна безопасност: • На етап: Идеен проект; • На етап: Технически проект. 18 525.00 21 710.00
Изготвяне план за управление на околната среда и план за собствен екологичен мониторинг на околната среда: Инфраструктурният проект е разделен на три участъка: "Видин – Димово“, „Димово - Бела - Ружинци" и участък "Ружинци – Монтана", с обща дължина на проектирания участък от гр. Видин до гр. Монтана – 95 436,00 м и габарит Г28. Аналогично на изпълнението на дейност „Изработване на проекти за модернизация на Път I-1(Е-79) "Видин -Монтана - Враца“, изпълнението на дейност „Изготвяне план за управление на околната среда и план за собствен екологичен мониторинг на околната среда“ се разделя на две под-дейности, а именно: планове за участъци "Видин – Димово“ и „Димово - Бела - Ружинци" и планове за участък "Ружинци – Монтана". 15 260.00 15 260.00
Изработване на План за управление на строителните отпадъци: Във връзка с реализиране на целите за одобрение на инвестиционния проект и получаване на разрешение за строеж, както и с оглед условията на Решение по ОВОС № 1-1/2016, е необходимо да се изработи План за управление на строителните отпадъци (ПУСО), който да отговаря на изискванията на следните нормативни документи: - Закона за управление на отпадъците; - Наредбата за управление на строителните отпадъци и за влагане на рециклирани строителни материали; - Закона за опазване на околната среда; - Закона за здравето; - Закона за устройство на територията (Чл. 156б., ал. 1); План за управление на строителните отпадъци“ се изготвя за 1. Участък „Видин – Ружинци“ от км 3+757 до км 61+750 (километраж по съществуващ път I-1) = 58+128.47 (километраж по технически проект) 1.1. участък от км 3+757 до км 33+400; 1.2. участък от км 33+400 до км 47+000; 1.3. участък от км 47+000 до км 58+128,47 2. Участък „Ружинци – Монтана“ от км 67+750 до км 102+060 (от км 58+128.47 до км 99+193 по технически проект). 15 200.00 18 240.00
Изработване на комплексен доклад за оценка за съответствието със съществените изисквания към строежите, включително технически контрол по част „Конструктивна“ на инвестиционния проект: Във връзка с реализиране на целите за получаване на разрешение за строеж за инвестиционния проект и за възлагане на строителството по Закона за обществените поръчки (ЗОП), съгласно изискванията на чл. 142, ал. 4 и 7 на Закона за устройство на територията (ЗУТ), изработеният технически проект се оценява за съответствието му със съществените изисквания към строежите. Оценката се извършва съгласно условията на чл. 142, ал. 5 на ЗУТ. Целта на тази дейност е да се оцени съответствието на отделните части на проекта (геодезия, геология и хидрология, пътна, конструктивна, електрическа и осветление, В и К, хидромелиоративни съоръжения, ландшафт и рекултивация, безопасност и здраве и др.) с изискванията на нормативните актове и техническите спецификации и наредби. Оценката за съответствието на част „Конструктивна“ на инвестиционните проекти във фаза технически проект се извършва в съответствие с изискванията на чл. 142, ал. 10 на ЗУТ. Инфраструктурният проект е разделен на три участъка: "Видин – Димово“ и „Димово - Бела - Ружинци" и участък "Ружинци – Монтана”, с обща дължина на проектирания участък от гр. Видин до гр. Монтана – 95 436.00 м и габарит Г28. Оценката за съответствие се извършва като комплексен доклад и обхваща проверка за съответствие с предвижданията на подробния устройствен план и правилата и нормативите за устройство на територията, затова нейното изготвяне се планира след изработване на ПУП-парцеларен план и приключване на отчуждителната процедура. 19 040.00 13 380.00
Мерки за информиране и публичност по проекта: Бенефициентът е длъжен да предвиди и изпълни релевантни спрямо проекта мерки за информиране и публичност на проекта, финансиран по приоритетна ос „Техническа помощ” на ОПТТИ. Съгласно приложение XII на Регламент 1303/ 2013 на ЕК, бенефициентите трябва да изпълняват следните минимални изисквания по отношение всички мерки за информация и комуникация на проектите съфинансирани от Структурните инструменти, като се популяризира подкрепата от фондовете за операцията чрез поставяне на: а) емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от Европейската комисия с упоменаване на Европейския съюз; б) упоменаване на фонда или фондовете, които оказват подкрепа на проекта. в) общото лого за програмен период 2014-2020г., в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. По отношение на дейностите, съфинансирани от фондовете на ЕС, бенефициентът прилага необходимите комуникационни мерки, за да бъдат участниците в даден проект информирани за това финансиране. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проект, който се използва за обществеността или за участниците, включително всеки присъствен списък или друг доказателствен материал, се посочва, че финансиращата го оперативна програма се осъществява с подкрепата на фонда или фондовете. 3 640.00 600.00
Управление на проекта: По тази дейност ще се осигури допълнително възнаграждение за постигнати резултати на служители в Екипа за управление на проекта /ЕУП/, чиито функции не са пряко свързани с управлението на проекти по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020г. Преди изготвеният технически проект да се предаде за изработване на комплексен доклад за оценка на съответствието със съществените изисквания към строежите, трябва да се одобри ПУП- Парцеларен план и извърши отчуждителна процедура /ОП/ за засегнатите имоти - операции, които се изпълняват от ЕУП в случая в периода от месец 1 до месец 96. В съответствие с ПМС №189 от 28 юли 2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмен период 2014-2020 г. и по-конкретно чл. 7, ал. 2, т. 4 – до 10% от общите допустими разходи по проекта са допустими разходи за организация и управление на проекта. Експертите, които изпълняват съответните ръководни или експертни функции в екипа за управление на проекта могат да бъдат служители както на дирекция „Изпълнение на проекти по ОП „Транспорт“ и Кохезионен фонд“ (ИПОПТКФ)/настоящата „Изпълнение на проекти по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“, която е пряко свързана с управление на проекти финансирани със средства от Европейския съюз, така и на други структури на Бенефициента – Агенция „Пътна инфраструктура“. За дейността не се прилага ДДС. 214 841.27 141 377.69

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).