Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 089 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

Candidate: "Mira consult - office 2"ltd; Partner: Ruse Industrial Association; Project target group are unemployed, inactive and working young people up to 29 years, with at least secondary education from the North Eastern Planning Region (NEPR) /regions Varna, Shumen, Dobrich, Targovishte/. Beneficiaries: 108 persons from the project target group, minimum 70% of them are unemployed and inactive. General objective: Preparing unemployed, inactive and working young people up to 29 years from the NCPR /regions Varna, Shumen, Dobrich, Targovishte/ for planning and starting up own business and self-employment through providing a complex of training, services, mentoring and support, including for finding appropriate financing sources for business development. Specific objectives: 1. Motivation and entrepreneurial competencies training for starting up and management of own business for 108 beneficiaries; 2. Providing consulting services, support and mentoring for 90 project beneficiaries for starting up own business, including guiding to applying for appropriate for the activity financial sources. Main activities, aimed at achieving the project objectives: all admissible and mandatory activities within the operation BG05M9OP001-1.020 “Support for entrepreneurship”. Indicators: for implementation: 108 young people up to 29 years /70% of them – unemployed and inactive/ from NCPR included in the project – 42 women and 66 men; for result: 40 beneficiaries – included in self-employment /who have registered enterprises or are self-employed/ at the end of the operation.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
1. Подбор, информиране и мотивиране на 108 бенефициенти от целевата група на проекта за развитие на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество: Ще бъдат подбрани 108 подходящи за целите на проекта младежи до 29 г. с минимум средно образование от всички области на СИР,които ще бъдат информирани и мотивирани за стартиране на предприемаческа дейност или самонаемане. 70 % от тях ще бъдат безработни, в т.ч. и неактивни.Изпълнението включва следните етапи и действия: 1.Идентифициране: 1.1.Идентифициране на безработни до 29 г. със средно и висше образование За нуждите на проекта са ползвани данни от ДРСЗ-Варна и ДРСЗ-Русе., към дата 31.07.2017г, според които безработните до 29 г. със завършено средно образование по области са: Варна - 521, Шумен – 418, Добрич – 232; Търговище – 285, с висше образование: Варна – 341, Шумен - 122, Добрич - 71, Търговище - 96.Числеността на групата дава основание за извършване на качествен подбор, гарантиращ успешното изпълнение на проекта. 1.1.Идентифициране на неактивни младежи до 29 г. със средно и висше образование – неактивните ще бъдат идентифицирани по "Методология за идентифициране", разработена за целите на проекта. Идентифицирането ще се извърши по областни центрове в проектните месеци, в които стартират двата етапа на информирането. 2. Информиране на заинтересовани лица от целевата група: Към идентифицираните безработни, неактивни и заети младежи ще бъде насочена информационна кампания, включваща и 4 информационни срещи в областните центрове на СИР с участието на 4 експерти на партньорската организация. На тях ще бъдат представени целите на проекта - формиране на капацитет за предприемачество у бенефициентите и подкрепа за стартиране на самостоятелна стопанска дейност. Ще бъдат дискутирани вида и организацията на обученията, консултирането и подкрепата за стартиране на предприемаческа дейност и самонаемане. Информирането се извършва на 2 етапа, свързани с организацията за изпълнение на дейностите 2 и 3 : - за областите Добрич и Варна I-III пр.месец; - за областите Търговище и Шумен IV-VI пр.месец. Информирането приключва с тестиране на желаещите да се включат в проекта за установяване на предприемаческите им нагласи. 3. Подбор на бенефициенти – извършва се след информационните срещи от експертите и се базира на резултатите от теста, които ще послужат и при по-нататъшната работа с бенефициентите - при създаването на индивидуалните планове ще се отчитат техните нагласи, за да се приложат мерки за развиване на специфичните им качества или за преодоляване на личностни ограничения. Очакваните резултати от подбора са: общо 108 бенефициенти по проекта, от които: - по териториално разпределение: област Шумен - 24; област Добрич - 24; област Търговище - 24; област Варна - 36; - по икономическа активност - безработни, в т.ч. и неактивни – минимум 77 /71% от бенефициентите/; максимум 31 – заети; - по пол – 42 – жени, в т.ч 12 заети, мъже – 66, в.т.ч. 19 заети; Дейностите по идентифициране, информиране и подбор се изпълняват от 4 експерти на партньора Русенска стопанска камара в рамките на 320 часа (по 80 часа на област). 4. Мотивиране на бенефициентите – Бенефициентите се включват в 24 мотивационни срещи с по 6 участници в областните центрове на СИР. Мотивирането също се извършва на 2 етапа: - за областите Добрич и Варна III пр.месец - по 4 срещи за Добрич и 6 срещи за Варна, общо 60 участници; - за областите Шумен и Търговище VI пр.месец - по 4 срещи във всяка област, общо 48 участници. В рамките на 5 ч./група ще бъдат формирани у бенефициентите фундаментални предприемачески нагласи и познания за самостоятелната стопанска дейност, върху които мерките, по дейностите 2 и 3, ще надграждат. В края на мотивационните срещи участниците ще бъдат анкетирани за потребностите им от обучение за предприемачески компетентности, бизнес услуги и подкрепа - необходимост за изготвянето на индивидуалните планове за Дейност 2 и 3. Извършва се от 4 експерти на кандидата в рамките на общо 180 часа (90 часа мотивационни срещи и 90 часа анализ на мотивационните срещи и анкетните карти и групиране на лицата за следващите дейности). 24 883.00 24 431.90
Специализирани обучения по предприемачески компетенции, разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност на 108 бенефициенти по проекта: Подготовка на 108 бенефициенти за стартиране предприемаческа дейност чрез предоставяне на специализирани обучения по предприемачески компетенции, разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на стоп. дейност.На всеки от участниците в дейността се съставя индивидуален план, на база резултатите от теста за установяване на предприемачески нагласи и от анкетирането по време на мотивацията за установяване на индивидуални потребности.Обучението се извършва от бизнес консултанти на Кандидата.Учебната програма е с общ хорариум 90 уч. часа /15 уч. дни/при съотношение 42 уч. ч. практика: 48 уч.ч. теория.Обучението е по 6 ч./ден.Учебната програма отговаря на предявените от процедурата минимални изисквания към продължителността на обучението за представител от целевата група и към съдържанието на модулите.Модули на програмата: 1. Право - 5 уч.часа теория; 2. Управление на фирмата –16 уч.ч /8 уч.ч. теория, 8 уч.ч. практика; 3.Бизнес комуникации - 6 уч.часа /3 уч.ч. теория, 3 уч.ч. практика; 4. Бизнес информационни технологии - 6 уч.часа – 3 уч.ч. теория, 3 уч.ч. практика; 5. Маркетинг и маркетингови проучвания - 6 уч.часа – 3 уч.ч. теория, 3 уч.ч. практика; 6. Предприемачество - 20 уч.часа – 10 уч.ч. теория, 10 уч.ч. практика; 7.Иновации и инвестиции - 6 уч.часа – 3 уч.ч. теория, 3 уч.ч. практика; 8. Изготвяне на бизнес план - 20 уч.часа – 10 уч.ч. теория, 10 уч.ч. практика; 9. Онлайн търговия - 5 уч.часа – 3 уч.ч. теория, 2 уч.часа практика. Съотношението „теория/практика” на учебната програма е балансирано, за да предостави основни познания за предприемаческата дейност и да формира базисни умения за упражняването й в условията на съвременната икономика, базирана на знанието и IT. Съдържанието й е съобразено с възрастовите особености на бенефициентите – с интереси към приложението на IT. В модула „Предприемачество” ще се акцентира върху отговорността на предприемача към опазване на околната среда в условията на климатични промени и "еко предприемачество". По време на уч. процес ще стартира подготовката и обсъждането на работни варианти на бизнес плановете.В индивидуалните планове на бенефициентите се отбелязват потребности от видове консултиране, необходимо за изпълнение на Дейност 3. Организацията на обучението е съобразена с числеността на бенефициентите и териториалното им разпределение по области в СИР. Условия за това са създадени с изпълнението на Дейност 1 - бенефициентите от областите Добрич и Варна са мотивирани и готови за включване в обучение за предприемачески компетенции през III проектен месец, а бенефициентите от Шумен и Търговище – през VI проектен месец. Обучаемите ще бъдат разпределени в групи по 6 лица, съответно - 4 гр. в област Добрич /общо 24 лица/, 4 гр. в област Шумен /общо 24 лица/, 4 гр. в област Търговище/общо 24 лица/, 6 гр. в обл. Варна /общо 36 лица/. Обученията във всеки областен център няма да се извършват едновременно, а последователно, на 2 етапа, съобразно експертния капацитет на водещата организация. Етапи за изпълнение на дейността: I. Подготовка за изпълнение на дейността включва организация на учебния процес, свързана с разпределението на бенефициентите по групи, подготовката на учебните материали и учебната документация, сключване на договори с консултантите-обучители. Изработване на индивидуални планове за всеки участник в Дейност 2. Извършва се в месеца, предшестващ стартирането на обученията. II. Извършване на обученията – обученията се извършват, както следва: - в областите Добрич и Варна – в периода IV – VII проектен месец; - в областите Шумен и Търговище – в периода VIII – Х проектен месец; III. Изпит по теория и практика – провежда се в последния ден на обучението и е част от хорариума на програмата. Успешно преминалите през изпитите получават сертификат за завършено обучение, издаден от "Мира Консулт-офис 2"ЕООД Очакванията са, че минимум 90 бенефициента /83%/ успешно ще преминат през обучението и ще се включат в Дейност 3. 118 834.00 124 269.55
Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност и подкрепа, вкл. насочване към кандидатстване за финансиране на дейността от налични финансови източници, в т.ч. финансови инструменти на ОП РЧР: Цел на дейността: Да бъдат предоставени консултантски услуги на 90 бенефициенти до 29 г. от СИР със средно и висше образование за подготовка за самостоятелна стопанска дейност и подкрепа, вкл. насочване към кандидатстване за финансиране на дейността от налични финансови източници, в т.ч. финансови инструменти на ОП РЧР. Дейността надгражда формирания предприемачески капацитет у бенефициентите при изпълнението на Дейност 2. Характерно за дейността е прилагането на практически методи и форми за оказване на групова и индивидуална консултантска помощ и подкрепа за финализиране на бизнес плановете на бенефициентите и идентифициране на подходящи за тях източници за финансиране, в т.ч. и по ОП РЧР. Дейността се изпълнява от експерти на Русенска стопанска камара с опит в бизнес консултирането и предоставянето на бизнес услуги. Русенска стопанска камара ще предостави своя ресурс на бенефициентите в ключови области като бизнес планиране, пазарна информация и маркетиране; финансови и консултации по осигурително, данъчно и трудово законодателство, корпоративна социална отговорност, околната среда и енергийна ефективност. Партньорът Русенска стопанска камара има релевантен опит от сътрудничеството си с Русенски университет „Анг.Кънчев” въз основа на меморандум за насърчаване на предприемачеството и развитието на бизнес средата в СЦР, като организира стажове за студенти в Бизнес-центъра на РСК и във фирми-членки на Камарата. Организацията за изпълнение на консултирането предвижда 18 часа групови /3 дни по 6 ч./ и 22 часа индивидуални консултации на бенефициентите по региони или всеки от тях ще получи общо по 40 ч. консултации и подкрепа по Дейност 3. Обучаемите ще бъдат разпределени по 10 лица в група, както следва: 3 групи /30 лица/ от област Варна; 2 групи /20 лица/ от област Добрич; 2 гр. /20 лица/от област Шумен, 2 гр./20 лица/ от област Търговище. Груповото и индивидуално консултиране и подкрепа на бенефициентите ще бъде предоставено в 2 етапа: - в области Добрич и Варна – в периода VIII - XI пр. месец - в областите Шумен и Търговище – в периода X – XIV пр. месец. Тематичният обхват на груповото консултиране включва изясняването на принципни въпроси и общи за групата проблеми, свързани с жизнеспособността на обсъжданите бизнес идеи, с изискванията към структурата и съдържанието на бизнес плана. Методите, ползвани при груповото консултиране са интерактивни. Индивидуалните консултации са насочени към потребностите на конкретния бенефициент от консултации и подкрепа, свързани с подготовката за стартиране на бизнес плана му, както и с компенсиране на определени дефицити в подготовката му, отразени в индивидуалния му план по време на изпълнението на Дейност 2. В зависимост от тези потребности, експертите ще предоставят подкрепата си и ресурса на Русенската стопанска камара за намиране на подходящи бизнес партньори, създаване на партньорства, вкл.публично-частни, връзки с административни и търговски служби и др. Акцент ще бъде поставен при груповото и индивидуалното консултиране върху намирането на подходящи източници и инструменти за финансиране на стартиращите фирми – фондове за микрокредитиране, подходящи програми на финансови институции, SMEi - съвместна програма на Европейската комисия и ЕИБ за финансови инструменти за малки и средни предприятия 2014-2020. Бенефициентите ще бъдат информирани и за предстоящото стартиране на Финансовия инструмент за микрокредитиране със споделен риск и бюджет от 50 мил. лева, осигурени от ОПРЧР 2014-2020, както и за възможностите, които дава чл. 47 от ЗНЗ на безработните с право на обезщетение за започване на самостоятелна стопанска дейност за производство на стоки и услуги и започване на самостоятелна стопанска дейност като микро предприятия. Бенефициентите, чиито бизнес планове са подходящи, ще бъдат запознати и с метода за "финансиране от тълпата" (т.нар. "crowdfunding"), в което вземат участие бизнес ангели, бизнес партньори и др. 126 200.00 135 827.85

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).