Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

This project proposal is aimed at improving working conditions and risk prevention in the course of daily business activities E.S.S-COMPANY. The company employs 20 staff in various capacities by 11 persons over 54 years and 1 person is reassigned. The main objective of management is related to the provision of good and safe working conditions when performing daily professional duties of our employees and the introduction of flexible forms of work organization and HRM. This project aims to create a quality work environment for all employees included in the target group. The project proposal will also contribute to promoting geographical mobility of workers whose place of employment is outside the settlement in which they live. To achieve the above objective and implementation of the measures prescribed by the STM will implement the following activities: 1. Forming a team organization and management of the project; 2. Developing and adapting the strategy to develop human resources through the purchase of software for HR, innovative training of employees and extends the working life of older employees in the company; 3. Providing a good and safe working conditions by purchasing personal protective equipment and clothing; 4. Improving working conditions in point annual technical inspection in Srednogortsi and in point annual technical inspection in the city. Zlatograd 5. Providing transportation to and from the workplace for employees in "ESS-COMPANY" LTD 6. Providing benefits by equipping the dining and recreation room 7. Providing information and publicity. Provided in the project proposal activities fully correspond to the needs of the target group and long-term priorities and objectives OPHRD. The successful implementation of activities will significantly improve working conditions for employees "E.S.S.-COMPANY" Ltd, which in turn will help increase resource efficiency and effectiveness at work.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Сформиране на екип за организация и управление на проекта: Дейността цели осигуряване на доброто управление и изпълнение на проекта и гарантиране на законосъобразността, ефективността и ефикасността при осъществяването му. Тя ще се изпълнява през целия период на изпълнение на проекта и по конкретно включва: цялостно управление на дейностите по проекта; наблюдение на индикаторите и вътрешна оценка на изпълнението на проекта; финансова и техническа отчетност; координация между членовете на екипа. В рамките на дейността ще бъде формиран екип за управление, които ще се състои от Ръководител на екипа, Координатор на проекта и Счетоводител на проекта. Екипът ще носи отговорност за цялостното провеждане на дейностите по проекта, ще следи за начина на изпълнение, ще прави оценка на резултатите и ще изготвя необходимите технически и финансови отчети, както и ще изготви финалният отчет по проекта. За осъществяване на координация при изпълнението на проекта ще бъдат провеждани регулярни срещи, на които ще се следи за изпълнението на последователността на утвърдения предварително график. Ще се конкретизират отделни задачи, ще се утвърждават и ще се назначават отговорници за тяхното изпълнение. Ръководителят на екипа има дългогодишен опит с управлението на проекти в сферата на човешките ресурси и ще допринесе със своя професионализъм за правилното и навременно реализиране на настоящия проект. Освен опит в управлението на човешките ресурси, притежава и солиден ръководен опит, изразяващ се в разработване на стратегии и планове за развитието на община Мадан. Като ръководител на проект е вземала участие и в изпълнението на проекти по други схеми и процедури, финансирани с европейски средства. Г-жа Янкова е била част от екипа за организация и управление на проекти, реализирани по ОП РЧР, ОП ОС и ОПРР. Богатият опит на ръководителя на проекта, както и на другите експерти, свидетелства за успешното изпълнение и реализиране на целите по настоящия проект. В бюджета на дейността е предвидено заплащането на екипа за управление след сключване на договори/допълнителни споразумения и планиран предварително работен график. Договорите/споразуменията ще бъдат изготвени спрямо Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020. Дейността е основополагаща за изпълнение на останалите проектни дейности и постигане на заложените цели на проекта. 8 600.00 8 563.21
Разработване и адаптиране на стратегия за развитие на човешките ресурси чрез закупуване на софтуер за УЧР, иновативно обучение на заетите лица и удължавaне на трудовия живот на по-­възрастните работници и служители в дружеството: В ЕСС-КЪМПАНИ работят 20 служители на пълен работен ден,разпределени на различни длъжности.11 от тях са на възраст над 54 години.Дейността е насочена към оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси. Включването на настоящата дейност в проектното предложение има за цел да подобри цялостно работната среда, като предвидените мерки доведат до по-качествена организация на работните процеси и надградят до момента осъществяваната фирмена политика и стратегия от страна на ЕСС-КЪМПАНИ за управление на човешките ресурси.Изхождайки от стратегическите цели на дружеството, свързани с непрекъснато провеждане на обучения на своите служители, повишаване на тяхната квалификация, а оттам и на тяхната мотивация, дружеството предвижда да надгради провежданите практики по отношение на човешките ресурси чрез реализацията на конкретни мерки.Предвидените мерки включват осигуряване на ефективна и иновативна форма на обучение и организация на труд . Предвидената за разработване стратегия ще обхване целия персонал на дружеството, но същевременно ще бъде фокусирана върху служителите, които са над над 54 години, които са 11 във фирмата.Идеята на мениджмънта е разработване на система за периодично обучение на всички лица, работещи в ЕСС-КЪМПАНИ, като обучители бъдат лицата над 54 години.Именно тази група от служителите на дружеството има най-голям натрупан опит,който може да се предаде под формата на обучение на останалите служители. Тъй като ЕСС-КЪМПАНИ непрекъснато се стреми да увеличава заетите лица в дружеството, предвиденото обучение ще за засегна и лицата, които е планирано да бъдат наети по одобрен проект, финансиран с европейски средства.В допълнение, дружеството предвижда и обезпечаването на предприятието със софтуер за управление на човешките ресурси в предприятието HRMS (Human Resource Management System), включваща в своя състав различни модули за планиране, наемане, организация и развитие на човешките ресурси. Част от модулите, които е предвидено да съдържа този софтуер включват проследяване на човешките ресурси и по-конкретно - каква квалификация е необходимо за всеки отделен служител, дали са му необходими образователни курсове, технология за набиране на нови кадри и други.По този начин ще се постигне непрекъснато усъвършенстване и повишаване на квалификацията на всички служители, качествено управление на човешките ресурси, представляващи ценност за ръководството на фирмата и повишаване на производителността на труда.Вземайки под внимание обстоятелството, че всички служители на дружеството работят на различни места, намиращи се в Средногорци, Златоград и Баните, обезпечаването на фирмата със софтуер за управление на човешките ресурси ще доведе до по-доброто управление и организация на човешкия капитал, а оттам и до повишаване на производителността на труда. При разработването на стратегията ще бъдат идентифицирани нуждите на дружеството по отношение на знания, умения, организация на труд на служители в ЕСС-КЪМПАНИ. Ще бъде направен професионален анализ на действащата ситуация, ще бъдат набелязани конкретни цели, които дружеството ще постигне.Ще бъдат дефинирани подробно основните аспекти на стратегическото и оперативното управление на човешките ресурси, като се документира план и стратегия, като стратегията ще разглежда обстойно нуждите на групата на служителите над 54 години,както и на всички останали служители. Целта е да се постигне удължаване на професионалния живот на по-възрастните служители, както и на тези над 54-годишна възраст.С оглед на възрастта им за тях става по-трудно да съчетават професионалния и личния си живот, но пък от друга страна са ценен капитал, вземайки предвид натрупания през годините опит.Инструкторите и ръководителите учебна дейност, вземайки под внимание длъжностните им характеристики, е предвидено да работят в пунктовете, когато има възможност за това, като се намали натоварващото всекидневно пътуване, предизвикано от длъжността, която заемат. Разходи за софтуер 6000 лв., стратегия 4000 лв. 10 000.00 11 173.00
Осигуряване на транспорт до и от работното място за заетите в "Е.С.С. - КЪМПАНИ" ЕООД: "Е.С.С. - КЪМПАНИ" ЕООД предвижда осигуряване на социални придобивки за целевата група, под формата на съобразен с работното им време и местоживеене организиран транспорт. Същевременно със спестяване на разхода за лични превозни средства, ще се увеличи свободният разполагаем доход на лицата и домакинствата, от които са част самите те. Фирмата планира осигуряване на организиран транспорт за 11 служители на "Е.С.С. - КЪМПАНИ" ЕООД, които са част от целевата група по проекта и чието местоживеене се намира извън населеното място, където тези служители работят. По този начин ще се стимулира запазване на трудови доходи от заеманата длъжност, въпреки отдалечеността на работното място от местоживеенето на служителите. Ръководството на фирмата цели да повиши мотивацията на работещите във фирмата за запазване в дългосрочен план на съществуващото трудово правоотношение. Дейността на "Е.С.С.-КЪМПАНИ" ЕООД предполага предполага ежедневно пътуване на служителите, които живеят извън работното място, намиращо се в пункта за годишни технически прегледи в село Средногорци, както и ежедневно пътуване за служителите, които живеят извън работното място, намиращо се в пункта в град Златоград, както и за тези служители, които живеят извън село Баните, където се намира третият пункт за годишни технически прегледи на фирма "Е.С.С.-КЪМПАНИ" ЕООД. Транспортът до и от работното място ще се извършва с общо 3 транспортни средства, като и трите автомобила са собственост на юридическото лице, т.е. на "Е.С.С.-КЪМПАНИ" ЕООД. 15 621.00 14 414.39
Осигуряване на добри и безопасни условия на труд чрез закупуване на лични предпазни средства и работно облекло: За да бъдат осигурени добри и безопасни условия на труд, както и за да се постигне най-високо качество на работната среда, е необходимо да бъде закупено висококачествено специално работно облекло и лични предпазни средства за служителите на "Е.С.С.-КЪМПАНИ" ЕООД. В фирмата работят 20 служители, назначени на различни длъжности. Във връзка с ежедневните им дейности е необходимо закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло за всички заети, съобразно възможните рискове, предвид функционалните характеристики на заеманите от тях длъжности . Закупуването на лични предпазни средства и специално работно облекло е от съществено значение за предотвратяване на риска от трудови злополуки, травми, професионални заболявания и опазване на здравето при работниците. Специално работно облекло ще бъде закупено за всички заети лица, съобразно индивидуалните условията на труд и утвърдения Списък на специално работно облекло и ЛПС, изготвен съгласно чл.17 от Наредба №3/19.04.2001 г. на МТСП и МЗ. Към момента ръководството на дружеството осигурява за своя сметка изискуемото работно облекло и ЛПС, които служат за защита на работещите. Кандидатстването по настоящата схема ще позволи закупуване на по­-висококачествено, функционално и модерно специално работно облекло, отговарящо на международно признати стандарти за качество и задоволяващо напълно нуждите на работниците. Артикулите са определени в изпълнение на предписания от Службата по трудова медицина, съобразно спецификата на работа и длъжността на служителите. Цели се свеждане до минимум на риска от трудови злополуки, травми и професионални заболявания. Основните рискови фактори и потенциални опасности за работниците в дружеството, класифицирани по време на работния процес от службата по трудова медицина са: За диагностиците на МПС са установени неблагоприятни микроклиматични условия, включващи температурно влияние, скорост на въздуха и влажност на въздуха, породени от голямата площ на помещението, в което те извършват ежедневните си професионални дейности; съществува и потенциална опасност от механични наранявания, падащи предмети, кожни заболявания поради работата с агресивни масла; За длъжността техник-механик двигатели действат идентични потенциални опасности - убождания, порязвания, агресивно влияние на кожата от работата с агресивни масла - масла, грес, бензин, антифриз, нафта; алергии, падащи предмети, механични наранявания; За инструкторите и реководители учебна дейност са идентифицирани сходни опасности като на диагностиците и техниците за времето, е което извършват основните си професионални дейности на територията на пунктовете и по-конкретно този в село Средногорци. Обичайната им дейност е свързана с непрекъснато пътуване, по времето на което осъществяват учебна дейност, свързана с управлението МПС. Освен обичайната си дейност обаче инструкторите, както и единият от общо двамата ръководители учебна дейност извършват трудова дейност и в пунктовете за МПС, като в длъжностните им характеристики е разписани и тези допълнителни дейности, които извършват в пункта в село Средногорци. За административните длъжности, включващи 3-ма човека технически сътрудници, 1 оператор въвеждане на данни, 1 юрист-консулт, 1 ръководител учебна дейност към ЦПО, е идентифициран риск за очите, предизвикан от работата с видеодисплей. Към момента лицата разполагат с очила, предоставени им от работодателя, но срока им вече е изтекъл, закупени са през 2012 год. Четири от лицата попадащи в тази група са на възраст над 54 год. и ежегодно преминават преглед при специалист очни болести, а три от лицата през 3 год. и всички са с доказана нужда от очила към момента. За да бъдат осигурени най-оптимални условия на труд е предвидено да бъде закупено специално работно облекло и лични предпазни средства, отговарящо на Наредба №3/19.04.2001 г., с цел предпазване от идентифицираните опасности, които действат на работното място. 14 456.00 14 398.00
Подобряване условията на труд в пункт за годишни технически прегледи в с. Средногорци и в пункт за годишни технически прегледи в гр. Златоград: За подобряване на условията на труд в "Е.С.С.-КЪМПАНИ" ЕООД е необходимо да се бъдат подобрени физичните параметри на работната среда, тъй като са констатирани отклонения от оптимално допустимите норми по отношение на микроклимат в пункт за годишни технически прегледи в село Средногорци и в пункта в град Златоград. Към момента на кандидатстване по процедура "Добри и безопасни условия на труд" в двата пункта, помещението за хранене и стаята за отдих не са осигурени необходимите граници и регулиране на физичните параметри. Отклонението от оптималните физични параметри на работната среда – микроклимат, температура, влажност, е провокирано от недостатъчната изолация на помещението и необходимата херметичност за осъществяването на ежедневните професионални дейности и по-конкретно служителите, които работят на длъжност диагностик МПС, техник-механик двигатели, а също и инструктор и ръководител учебна дейност, когато е предвидено да извършват служебните си задължения в пункта в Средногорци. В същия пункт работят 4 диагностици МПС и когато това се налага, 3-ма инструктори и 1 ръководител учебна дейност. В пункта в гр. Златоград неблагоприятният микроклимат оказва влияние на 3-ма диагностици МПС. Ниските микроклиматични показатели в стаята за отдих и помещението за хранене не водят до повишаване мотивацията а работа и желанието за отдих на работниците служителите в дружеството.Подобряването на тези фактори ще доведе до запазване на работоспособността за по-дълго време. Наличието на неблагоприятен микроклимат ще се удостовери със сертификат за контрол, изготвен от Службата по трудова медицина. С оглед цялостното подобряване на физичните фактори на работната среда е необходимо да бъде закупено и необходимото оборудване, включващо 5 броя инверторни климатици, като 2 са за в пункта в Златоград, 1 ще бъде осигурен за пункта в Средногорци, 1 в стаята за отдих на работниците и служителите, и 1 в помещението за хранене. 29 200.00 29 130.00
Осигуряване на социални придобивки чрез оборудване на място за хранене и стая за отдих: Във "Е.С.С.-КЪМПАНИ"ЕООД в село Средногорци, където се намират офис помещенията на фирмата и пункта за ГТП, са обособени социални придобивки за работещите и по-конкретно стая за отдих и помещение за хранене, които са отремонтирани, но за да бъдат използваеми, е необходимо да бъде закупено необходимото оборудване. За осъществяване на дейността ще се закупи необходимото оборудване и обзавеждане на помещението за отдих, както и в помещението, където се хранят служителите от село Средногорци (пункт и офис). Осигуряването на социални придобивки за работещите е водещо за здравословните и безопасни условия на труд като основен елемент на качеството на труда. Добрата работна среда е силен стимулатор за ползотворна и креативна работа. Работната среда е един от най­-важните фактори за качеството на свършената работа. Осигуряването на социални придобивки представляват мотивационен инструмент, целящ да повиши желанието и комфорта на служителите в "Е.С.С.-КЪМПАНИ", а оттам да се повиши и производителността на труда. Осигуряването на оборудване в стая за отдих и помещение за хранене ще доведе до използването на тези помещения по предназначение. Крайният резултат ще бъде измерен в повишено качество на труд и мотивация. 6 700.00 6 600.00
Осигуряване на информация и публичност: Дейностите за информация и публичност са задължителни според Условията за кандидатстване с оглед осигуряване на широка информираност за изпълнението на проекта и финансиращите органи. Дейностите за информация и публичност ще се извършват при спазване на техническите характеристики съгласно Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Дейностите по информация и публичност ще допринесат за преодоляване на липсата на ангажираност от страна на всички заинтересовани страни и обществото за своевременно информиране и активизиране на гражданското участие и диалог, както и ще спомогнат за постигане на висока степен на информираност на обществеността относно проектните дейности и помощта, получена от Европейския Социален Фонд. 1 700.00 1 695.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).