Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 194 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

In accordance with the objectives and strategy of the OP "Human Resources Development" and scheme "Good and safe working conditions", the project of Mebel Group Corporation - "Safety and comfort at Mebel Group Corporation Ltd." provides a set of measures to improve labor conditions and to improve policies on human resource managementthat which in turn will lead to increased competitiveness of the eponymous company. The project proposal is worth 194 940 Levs and includes activities for optimization of management and development of staff and, in particular - Practices for easy reconciliation of private and professional life of young employees; mechanisms to extend the working life of the project included persons over 54 years of age; flexible forms of employment, planning and recruitment; measures to protect the environment by optimizing production processes and others.
In relation to the specific needs of Mebel Group Corporation Ltd. the project plans measures for securing of working environment and through acquisition and secure means of collective and personal protection, to enhance the credibility of the employer and respectively - the performance of the Applicant.
Pledged to achieve in the project proposal, the general and specific objectives lead to results fully consistent with the objectives and priorities of the HRD OP and scheme "Good and safe working conditions", namely access to safe and sustainable employment in favor of the fight against poverty and social exclusion.
Included activities are consistent and fully correspondent to the priorities and the EU strategy "Europe" 2020 for the modernization of public policies and combating poverty and social exclusion through investment in human capital. In purpose to achieve the objectives and outcomes, set out in the proposal, the applicant will also appoint a team for organization and management and measures for promotion and visualization of results of realization of the project activities.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработка и въвеждане на нови организационни модели и елементи в управлението на човешките ресурси в Мебел Груп Корпорейшън ЕООД (Д1 от Условията за кандидатстване): Дейност 1 има за цел да подобри условията на труд в Мебел Груп Корпорейшън ЕООД по отношение на гъвкавостта и ефективността на работната организация. В рамките на изпълнението й е предвидено разработване и въвеждане на нови организационни модели, практики и системи за управление на човешките ресурси с цел повишаване качеството на работната среда и подобряване производителността на труда в предприятието. Включването на тази дейност в проектното предложение е обвързано със стратегията на дружеството за непрекъснати инвестиции в комплексни мерки за подобряване професионалния и социалния статуси на служителите. Този вид инвестиционен инструментариум се е утвърдил като ефикасен и работещ за повишаване на производителността на Кандидата, което прави инвестицията рентабилна и ефективна. Имплементирането на различни мерки за стимулиране на работниците води до минимално текучество на кадри, запазване на ценни професионалисти за продължителен период от време на работа в предприятието, повишаване на инициативността и ефективността на служителите, като това от своя страна води до подобряване на конкурентоспособността на фирмата. В тази връзка и в съответствие с целите на процедурата Мебел Груп Корпорейшън ЕООД възнамерява да възложи на специалист разработването на цялостна програма за модернизиране на политиките на предприятието по отношение на човешките ресурси. Целта е след внимателно и подробно обследване на текущите уредби и практики в дружеството да бъде изготвен и интегриран в управлението на ЧР набор от мерки, които да доведат до иновативни подобрения в следните направления: - Оптимизация на работните процеси - въвеждане на гъвкави форми на заетост, гъвкаво работно време, ротация на работното място и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот на по-младите и възрастните служители на фирмата, каквито са повечето от заетите във фирмата. - Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на работниците над 54 години с цел максимално дълго оставане в заетост. - Въвеждане на иновативни модели на организация на труда в предприятието, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда. - Въвеждане на нови практики за обезпечаване на човешки ресурси – планиране, подбор и наемане. - Зелени политики - въвеждане на мерки за насърчаване развитието на предприятието в областта на политиката на опазване на околната среда и прилагане изискванията на националното законодателство Изпълнението на текущата дейност ще подпомогне националните и европейските стратегии за развитие на човешките ресурси и подобряване достъпа и качеството на заетост. Постигането на целите по дейността ще даде възможност на младите хора със семейства и малки деца по-лесно да съвместят професионалния и личния си живот по примера на много европейски социални практики. Това от своя страна ще доведе до задържане в заетост на младите родители, съответно ще повиши доходите на семействата и ще се избегне трайното отпадане от работната сила на същите. По отношение на възрастните хора - ще бъде нормативно и фактически установен ангажиментът на работодателя да задържи максимално дълго по-опитните си кадри на работа, включително след пенсионирането им. В зависимост от спецификата на стопанството на Кандидата ще бъдат предложени мерки за наемане на работа и наемане на трудоустроени хора. Дейността е важна за Мебел Груп Корпорейшън ЕООД, тъй като работният цикъл на дружеството изисква гъвкавост и адаптивност по отношение на персонала, свързани с ритмичността на работата според ангажираността и поръчките. Към момента системите на организация не са функционални, в резултат на което при намален обем работа Кандидатът изпитва трудност да задържи персонала си, а при увеличен такъв - не може да привлече достатъчен брой кадри. Целта е чрез тази дейност да бъдат балансирани нуждите на предприятието и персонала, като се избегне текучеството за сметка на удовлетвореността на заетите. 27 000.00 27 000.00
Подобряване качеството и безопасността на работната среда чрез осигуряване на средства за колективна защита при работа (Д3.1 от Условията за кандидатстване) : Благодарение на възможностите, предоставени от ОП РЧР и текущата процедура, Кандидатът планира да се възползва от възможността да подобри условията на труд в предприятието по отношение на безопасност и здраве при работа и колективна защита при изпълнение на задълженията. Бързото разширяване на дейността на дружеството и увеличаването на броя на работните помещения до 1200 кв.м., както и все по-сериозните изисквания за качеството на сигурността на работната среда, наложени от Българското законодателство и Европейските директиви, налагат стандарти и изисквания, които трябва да бъдат покрити. Кандидатът изпитва сериозни затруднения за пълно обезпечаване на нуждите на предприятието по отношение на безопасност на труда. Поради тази причина и в съответствие с неизчерпателния списък на допустимите по Дейност 3.1 от Условията за кандидатстване възможности за обезопасяване на работната среда, Мебел Груп Корпорейшън ЕООД предлага за финансиране дейности за осигуряване на колективна защита на персонала по следните направления: Защита от прах, токсични и други вредни вещества: 1. мобилен локален аспиратор за шлайф машини, който да улавя и засмуква праховите частици при експлоатация на машините. Той съчетава мощно засмукване с филтриране на запрашения въздух и бързо почистване, което от своя страна води до елиминиране риска от вдишване и поглъщане на опасни емисии и агенти 2. мобилни прахосмукатели на дървесен, канцерогенен и други вредни прахове при дървообработващите машини - осигурява гъвкавост и чистота в работилницата и на производствената площадка. 3. вентилационни "стени" за бояджии - засмуква пръските от боя и вредните газове при обработка на материали в бояджийските помещения Предвиденото за доставка оборудване е в пряка връзка и е от ключова необходимост за производствената дейност на Мебел Груп Корпорейшън ЕООД. Към момента в стопанството се ползват стари и амортизирани аспириращи машини, а в някои цехове въобще липсват такива. Субсидирането закупуване на оборудването ще подобри критично качеството на въздуха и ще защити персонала от излагане на вредни емисии и токсичен прах. Защита от неблагоприятен климат: 1. хиперинверторни климатици за отопление и охлаждане на административните помещения, където е зает техническия персонал на дружеството: дизайнери, архитекти, счетоводство и др. 2. генератор за горещ въздух - котел на биогориво за производствените цехове на предприятието. Съоръжението ще бъде присъединено към съществуващия тръбен развод от въздуховоди и ще подмени използвания към момента котел на въглища. Необходимостта от посочения актив е аргументирана от критичната неефективност на текущото отопление, което е съпътствано от постоянен ангажимент към захранването на котела с въглища в мръсна работна среда и непостоянност на температурата в работните помещения. Защита от пожар и взрив: 1. пожарогасители в съответствие с препоръките и изискванията на Наредба № Iз-1971 от 2009 г. Защита от физическата среда по елемент "Осветление": 1. подмяна на наличните 55 осветителни тела и поставяне на още 24 нови в промишлените помещения на Кандидата - в оценката на риска е посочено, че осветеността на производствените цехове на Мебел Груп Корпорейшън ЕООД е с лоши показатели и е опасна за зрението на работниците. В ПМР е изрично препоръчано светлинния климат да бъде критично подобрен. Субсидираното закупуване на горепосочените оборудване и съоръжения ще бъде в огромен принос за подобряването условията на труд в предприятието-кандидат и ще доведе до осезаемо повишаване качеството на работната среда на заетите в мебелното производство на Мебел Груп Корпорейшън ЕООД. Благодарение на подкрепата ОП РЧР чрез финансовите инструменти на ЕСФ на ЕС Кандидатът ще постигне целта си да подобри работната среда и качеството на работните места и да осигури безопасни и добри условия на труд в пълен унисон с целите на Програмата и текущата процедура за подбор на проекти (ДБУТ). В тази дейност ще бъдат включени 14 лица от целевата група. 120 425.00 111 459.90
Закупуване и предоставяне на средства за персонална защита - лични предпазни средства и специализирано работно облекло (Дейност 3.2 от Условията за кандидатстване): В допълнение на дейности 1 и 2 Кандидатът планира да доразвие повишаването на качеството на работната среда чрез закупуване и предоставяне на лични предпазни средства и специално работно облекло. Предприятието кандидатства за финансиране на това бюджетно перо с концепция да осигури на работниците си висококачествени материали за предпазване в работна обстановка в съответствие с Оценката на риска на работните места и Утвърдения списък на работните места и полагащите им се ЛПС и СРО. Мебел Груп Корпорейшън ЕООД редовно инвестира средства в тази насока, но необходимостта от финансови икономии е ограничила наличието на предпазни материали до неприемливо ниво по отношение на качество и количество. В рамките на допустимите по процедурата дейности и разходи и във връзка с постигане на заложените в проектното предложение цели и резултати, Кандидатът предлага за финансиране набор от материали за персонална защита от трудов травматизъм и неблагоприятни работни условия, изцяло базиран на Утвърдения списък на работните места и полагащите им се ЛПС и СРО: 1.СПЕЦИАЛНО РАБОТНО ОБЛЕКЛО: - Специален работен костюм от яке и гащеризон/панталон - зимен - 14 комплекта - Специален работен костюм от яке и гащеризон/панталон - летен - 14 комплекта Нуждата от специално работно облекло в производството на мебели е обоснована от ежедневната работа с промишлени машини, чиято експлоатация излага на най-различни опасности заетите. Дрехите следва да бъдат със специфични свойства, които да предпазват персонала от замърсяване с бои и други агенти, нараняване с хвърчащи при обработка стружки и други частици, статично електричество и вдишване чрез кожата на отровни вещества. Облеклата следва да отговарят на стандарти и показатели, описани и аргументирани в чл.17 на НАРЕДБА № 3 от 19.04.2001 г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите. 2.ЛИЧНИ ПРЕДПАЗНИ СРЕДСТВА: - Водоустойчива шуба/дъждобран - 14бр - Ергономични обувки, устойчиви на пробождане и подхлъзване - зимни - 14 чифта - Защитна каска - 14бр - Защитни ръкавици - 70 чифта - Противопрахови защитни маски - 70бр - Антифони - 14бр. - Защитни очила - 14бр. Личните предпазни средства предпазват заетите от рискове, които не могат да бъдат избегнати по друг начин. Въпреки набавянето и наличието на колективни средства за защита от механични, химични и физични наранявания, някои от рисковете биха могли да бъдат неутрализирани само посредством ползването на персонални средства за защита на живота и здравето. Гореописаните материали допълват специалното работно облекло в т.1 на текущата дейност и надграждат осигуряването на безопасна и здравословна работна среда в предприятието, съгласно НАРЕДБА № 3 от 19.04.2001 г. Кандидатът се е съобразил с допустимостта на дейностите и разходите и е заложил закупуване на лични предпазни средства за периода на изпълнение на проектните дейности - 10 месеца. Видовете и броя лични предпазни средства е обоснован на база Утвърдения списък на длъжностите и видовете работа, при които на работещите се осигуряват лични предпазни средства и работно облекло във фирма Мебел Груп Корпорейшън ЕООД, който е предписан от Службата по трудова медицина, с която Кандидатът има сключен договор, и е утвърден и подписан от Управителя на дружеството. Същият е приложен към настоящото проектно предложение като неразделна част от аргументацията на текущата дейност. Гореописаните предпазни средства и материали ще бъдат раздадени според необходимостта и длъжностите на персонала на Мебел Груп Корпорейшън ЕООД и ще бъдат използвани в рамките на изпълнение на проекта. В дейността не са предвидени за закупуване резервни бройки, като същата ще обхваща всички представители на целевата група. Поставените цели по дейността са в тясна връзка с очаквания да бъде постигнат резултат по проекта, а именно: повишаване качеството на заетостта в Мебел Груп Корпорейшън ЕООД и подобряване условията на труд на служителите. 13 500.00 13 484.52
Внедряване и сертифициране на Мебел Груп Корпорейшън ЕООД по стандарт за безопасност и здраве при работа BS OHSAS 18001:2007 (Д3.3 от Условията за кандидатстване) : Дейност 4 е елемент от цялостната концепция на Кандидата за установяване на устойчив модел за управление на човешките ресурси в безопасна и качествена работна среда. Съгласно допустимостта на дейностите и разходите по процедура "Добри и безопасни условия на труд" и с оглед на спецификата на стопанската дейност на Мебел Груп Корпорейшън ЕООД, дружеството кандидатства за субсидирано внедряване и сертифициране на европейски стандарт за безопасност и здраве при работа BS OHSAS 18001:2007 - дейност, която ще допринесе за постигането на предвидените в проектното предложение цели и резултати. Сертифицирането на фирмата по европейски стандарт BS OHSAS 18001:2007 ще е в полза на изпълнението на индикаторите по проекта, а именно - увеличаване на броя предприятия, получили подкрепа за въвеждане на нови процеси за безопасни и здравословни условия на труд и нови системи, практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и организация на труда, като изпълнението и резултатите ще обхващат цялата целева група от 14 лица. Необходимостта и ползите от наличието на сертифицирана система за управление на здравето и безопасността на персонала по време на работа по този стандарт са: • Намален риск от професионални травматизъм и заболявания, благодарение на подобрената организация на труда и възможността за проследяване на спазването на политиките за безопасност • Намален риск от санкции от държавните контролни органи в следствие на подобрения контрол от страна на Ръководството на дружеството върху отговорните за ЗБУТ органи • Подобрена ефективност на труда като резултат от повишения здравен статус на заетите и спестеното време от отсъствие по болест или професионални наранявания • Разгръщане на нови перспективи за професионална ангажираност на Кандидата и персонала му - наличието на европейска стандартизация на предприятието е често включено в минималните изисквания към оферентите при избор на изпълнители при държавни и частни поръчки за изпълнение на дейности, тъй като структурата и съдържанието на BS OHSAS 18001:2007 са съвместими с международните стандарти от сериите ISO 9000 и ISO 14001. Със сертифицирането на система съгласно BS OHSAS 18001:2007 предприятието ще печели доверието на контролните органи по безопасност на труда, ще удовлетвори своите работници и служители от гледна точка на тяхната безопасност и здраве, ще намали загубите от общи и професионални заболявания и трудови злополуки, ще създаде спокойна и творческа обстановка в трудовия колектив. В резултат на това ще бъдат намалени производствените загуби и увеличена производителността на труда. Прилагането на стандарта може да подпомогне подобряване на морала на трудовия колектив и предлага потенциално намаляване на оплаквания и по-ниски застрахователни премии по застраховки, свързани с рисковете „трудова злополука” и „професионална заболеваемост”. Поддържането и непрекъснатото усъвършенстване на подобна система свежда до минимум рисковете за здравето и безопасността на работниците и служителите. Предотвратяват се грешките, които водят до злополуки с работници и служители по време на изпълнение на трудовите им задължения. BS OHSAS 18001:2007 съответства, а не противоречи на собствената политика на управление за създаване на безопасни и здравословните условия на труд. Освен това е от значение за предприятието в отношенията му с външни структури и субекти – клиенти, контрагенти, доставчици, партньори, застрахователи. Внедрената и сертифицирана система BS OHSAS 18001:2007 гарантира пред обществото загриженост и отговорност от страна на предприятието и неговото ръководство към трудовия колектив, като така се увеличава кредита на доверие. 13 000.00 13 000.00
Визуализация и осигуряване на публичност на проектните дейности: Дейностите по информиране и публичност целят популяризирането на осигурения чрез Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020 финансов принос от Европейския социален фонд. Основната задача, която следва да се изпълни в процеса на осъществяване на дейността е повишаване на информираността на обществото за значимостта и важността на помощта и солидарността на Европейския социален фонд като основен инструмент за подпомагане на областта на трудовата заетост и борбата с бедността и социалното изключване. Освен това изпълнението на дейността за информиране на обществото и постигане на публичност на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020 и на проектното предложение има и следните специфични цели: - популяризиране на дейностите по проекта и резултатите от неговото осъществяване; - популяризиране на схемата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ „Добри и безопасни условия на труд”; - развиване в работодателите на съзнанието за необходимостта от увеличено инвестиране в човешкия капитал и утвърждаването му като практика в бъдеще; - популяризиране на мерките за гарантиране на всеки пълноценно участие в обществото и право на достоен труд. В процеса на изпълнение на дейността ще се извърши информационна кампания за запознаване на широката общественост с целите на проекта, реализацията на дейностите, включени в неговия обхват и постигнатите резултати. Предвижда се постигането на целените от дейността резултати да се осъществи, преминавайки през следните етапи: - Избор и сключване на договор с външен изпълнител на услуга: „Визуализация и осигуряване на публичност на проектните дейности”; - Изработка и доставка на информационни материали - информационни табели и стикери; - Поставяне на видно място и разпространение на информационни материали сред широк кръг бенефициенти, потенциални бенефициенти и сред широката общественост; - Изработване, публикуване и периодично актуализиране на информация за проекта на интернет-страницата на кандидата. Като неразделна част от договора с изпълнителя на външна услуга се включва Приложение XII от Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета и Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Предвижда се във всички документи, изготвени от Бенефициента и външните изпълнители по проекта да се поставя емблемата на ЕС, упоменава се ЕСФ, общото лого за програмен период 2014-2020 и ОП РЧР, в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност, заложени в Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. За осигуряване на качеството се предвижда изготвяне на коректни по отношение съдържанието и атрактивно оформени рекламни материали – съобщения, стикери и табла, при спазване на правилата, стандартите и техническите характеристики за изпълнение на дейностите за информиране и публичност при визуализацията на подкрепата от ЕСФ и ОП РЧР, съгласно правилата на Регламент (ЕС) №1303/2013 на Европейския парламент и на съвета от 17 декември 2013 г. и Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Всички действия за информиране и публичност са предназначени за бенефициентите, потенциалните бенефициенти и широката общественост. Дейността ще се изпълнява през целия срок на изпълнение на проекта като във всеки документ, свързан с изпълнението на дейностите по проекта, който се използва за информиране на обществеността или на участниците, включително всеки присъствен списък, договор или друг доказателствен материал, се посочва, че финансиращата го Оперативна програма Развитие на човешките ресурси 2014-2020, се осъществява с подкрепа на ЕСФ. 2 000.00 2 000.00
Управление и организация: За постигане целите на проекта са необходими стройни организация и методична последователност за изпълнение на дейностите, включващи следване на плана за извършване на дейностите, протоколиране и отчитане на етапите на изпълнение, провеждане на процедури за избор на изпълнители, както и изготвяне на технически и финансови отчети при приключването на отделни дейности или етапи от тях. За целта ще бъде сформиран и назначен Екип за управление на проекта, на когото ще бъдат делегирани гореописаните задължения. Предвижда се екипът да включва трима специалисти с доказан опит в управлението на сроден тип проекти, както и със солидни знания, свързани с изпълнението на включените в проекта дейности. Тримата експерти следва да познават стратегията и целите на ОП РЧР, както и да са наясно с механизмите и подходите за успешно реализиране и финансиране на проекти по същата. Основните функции на Екипа са свързани с организация на работата, осъществяване на контрол и мониторинг, навременно изпълнение на графика на дейностите, отговорност за изготвянето и предаването на междинните и окончателния технически отчет по проекта. Съобразно нуждите и спецификата на текущото проекто-предложение Кандидатът планира Екипът за управление да се състои от следните три типа специалисти: Ръководител, Координатор и Счетоводител. Техните задължения ще бъдат стриктно формулирани в договорите им за изпълнение, като същите ще включват следните основни компетентности и дейности: 1. Ръководител проект - цялостна организация по реализиране на проекта - мониторинг върху постигането на общите и конкретните цели на проекта - разпределение на задачите по осъществяване контрол по изпълнението на проекта - предоставяне на текуща информация за хода на проекта на Бенефициента и УО и неговите представители - организира процедурите за избор на изпълнител - участва в комисиите за избор на изпълнители - участва дейно в изготвяне на технически и финансови отчети - ръководи създаването и съхраняването на проектната документация, включително финансовите отчети; 2. Координатор проект - Отчита се пред ръкoводителя на проекта - Докладва на ръководителя на проекта за изпълнението на дейностите по проекта - Подпомага съществено дейностите по изготвяне на всички видове технически и финансови отчети - Координира дейностите по избиране на изпълнители на услуги и доставки, съгласно ПМС 118 и ЗУСЕСИФ - Следи за спазване на Графика за изпълнение на дейностите - Участва срещите на Екипа за управление и в подготовката и реализацията на дейностите по проекта - Осъществява комуникацията с представителите на УО - Съдейства напълно при мониторингови посещения, осигурявайки достъп до материали и инфомация на УО 3. Счетоводител проект - Носи отговорност за обезпечаване на финансовите операции и дейности - разплащания към служители, доставчици и държавни организации - Води пълна и коректна счетоводна отчетност по проекта, съобразно изискванията на програмата и Наръчника на бенефициента - Води и съхранява финансовата и счетоводна документация на електронен и хартиен носители - Съдейства при изготвянето на финансовите отчети - Изготвя счетоводни справки за отчитане на дейностите по проекта - Участва в срещите на екипа за управление - Осигурява достъп до счетоводна и финансова информация на УО при мониторингови посещения Предвидените за обезпечаване разходите на тази дейност средства са в рамките на 10% от общо допустимите разходи по проекта. Те включват разходи за възнаграждения на членовете на екипа, както и разходи за осигуровки за сметка на работодателя. Заплащането труда на членовете на екипа ще се извършва ежемесечно въз основа на броя отработени за месеца часове и предадени отчети за извършена работа, а размерът на възнагражденията ще бъде определен съгласно Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП Развитие на човешките ресурси. 19 015.00 19 011.66

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).