Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

In the last three years, there have been significant legal changes in the field of social policy. In connection with the entry into force of the new normative documents, the obligations of the municipalities in their capacity as providers of social services increase significantly.According to the Personal Assistance Act, which is implemented by the municipalities, the Municipality of Hitrino currently works with 101 personal assistants and 101 users of the personal assistance mechanism. Practice shows that the number of people in need of personal assistance is constantly growing. According to the SSA, from January 2021 a new social service is provided - Assistant support for 44 persons and children, served by 31 assistants.Until 30.06.2022, all social services, a state-delegated activity in the territory of the Municipality of Hitrino, must be translated in accordance with the standards of the Ordinance on the Quality of Social Services.After the adoption of the National Map of Social Services, the municipalities should assume their obligations to direct users to use social services, a state-delegated activity, according to Art. 75 of the SSA.In connection with the entry into force of the aforementioned normative documents, the obligations of the municipalities in their capacity as providers of social services increase significantly.According to the project, offices will be created to serve the users of social services, staff will be hired and trained, who have responsibilities under PAA, SSA, PDA, who will provide support in preparing analyzes and studies in the field of social services, including h. analysis of the needs of social services and for the development of programs for the development of their quality.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подготовка за обезпечаване правомощията на общините по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП и създаване на работни места /фронт-офиси/: Основната цел на дейността е подкрепа на реформирането на системата на социалните услуги и улесняването на прехода към новите механизми на местно ниво, чрез създаване на фронт-офис за обслужване на всички потребителите на социални услуги на територията на община Хитрино, качествено, адекватно и експедитивно. Във фронт-офиса ще са ангажирани 6 лица, от които 1 новоназначено лице по проекта на длъжност Специалист "Социални дейности" и 5 служители от ОбА-Хитрино, които са ангажирани и участват в изпълнението на правомощия по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП- Заместник кмет по социални дейности, Директор Дирекция "РРХДП", мл.експерт "ПЕ", ст.експерт "ОП и АПО" и ст.спец. "ЧР". Във фронт-офиса ще се предоставят следните дейности: - информиране на лицата относно съществуващите социални услуги, които имат право да ползват, условията и сроковете за тяхното ползване; - идентифициране на потребители, отговарящи на условията на целевите групи на социалната услуга "Асистентска подкрепа" и Механизма за лична помощ; - съдействие и консултиране на лицата за избор на подходящи за тях социални услуги; - провеждане на разяснително-информационна дейност по предоставянето на социалните услуги; - посредничество за уреждане на спорове между ползвателя на услуга и неговият асистент; За нуждите на служителите ще бъде закупено оборудване- 1бр. компютър и 1 бр. принтер. За повишаване на общинския капацитет ще бъдат организирани и проведени обучения и супервизии на работещите във фронт-офиса. Планираните обучения на служителите ще бъдат свързани с въвеждане в новостите в социалната нормативна база, с цел поддържане и обогатяване на знанията и уменията на служителите, които са ангажирани и участват в изпълнението на правомощия по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП; предвиждаме и провеждане на индивидуални и/или групови консултации и супервизии на работещите в социалните услуги, с цел недопускане на професионално „прегряване” 7 419.14 3 142.11
Наемане, обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги: Основната цел на дейността е подкрепа на реформирането на системата на социалните услуги и улесняването на прехода към новите механизми на местно ниво, чрез развитие и укрепване на общинския капацитет. Подкрепата се състои в наемане на нови служители. Задълженията и отговорностите на община Хитрино по социалната услуга "Асистентска подкрепа" и Механизма за лична помощ, съгласно Закона за личната помощ са възложени на служители, които са натоварени и изпитват затруднения при реализиране на услугите. Това налага назначаването на допълнителен персонал по проекта, който да спомогне за по-плавно и по-безпроблемно въвеждане на реформите в областта на социалните услуги и личната помощ. Към структурата на ОбА-Хитрино, за 12 месеца, ще бъде на назначено едно лице на длъжност Специалист "Социални дейности". През първия месец ще се изработят критерии за подбор и ще се извърши подбор на новият специалист. 18 547.86 7 855.27

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).