Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

Main project objective is to improve management capacity and growth potential of “Technorubber” OOD. The objective will be achieved by the implementation of the following main activities – acquisition and implementation of an ERP system, supply of equipment and specialized software for the purposes of the ERP, implementation and certification of an environmental management system in compliance with ISO 14001:2015 and visualization activities. 
As a result of the implementation of the project the business processes of the company will be managed and controlled by an ERP system, supported by the needed equipment and specialized software in order to achieve maximum effectiveness and the company is going to have an implemented and certified environmental management system. These activities are going to have an immediate and significant effect on productivity, sales revenue, export share and the competitiveness of the company on the national and external market.
All activities within the project will be implemented so that they contribute to the achievement of the horizontal principles of sustainable development, equality and lack of discrimination. 
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет чрез въвеждане и сертифициране на ISO 14001:2015: Като част от дейността се предвижда да бъдат извършени следни поддейности: -Въвеждане на система за управление на околната среда (СУОС) в съответствие с ISO 14001:2015; -Сертифициране на СУОС в съответствие с ISO 14001:2015; Описание на приноса на инвестицията за изпълнението на дейностите по проекта: Въвеждането и сертифицирането на СУОС по международния стандарт ISO 14001:2015 ще има пряко въздействие върху и принос за подобряване на основните изследвани показатели – увеличаване на производителността, приходите от продажби и приходите от износ. Дейността ще допринесе и за подобряването на основните управленски процеси – на планиране и вземане на решения, на организация на ресурсите, предоставяне на услуги/производство, реализация на продукта/услугата, интернационализация на продукта/услугата. Ефектът от внедряването е подробно описан в раздел 11, т. 4 от Формуляра за кандидатстване. Ефективното управление на прякото и непрякото въздействие върху околната среда, въпреки че е по-скоро страничен аспект на общото фирмено управление, е важна част от него и има съвсем преки измерими ползи, напр.: -Поддържане на непрекъснато съответствие с нормативните изисквания и избягване на санкции и глоби; -Повишена лоялност и мотивираност на служителите; -Подобряване на репутацията на дружеството и увеличаване на доверието и подкрепата от заинтересованите страни (служители, местна общност, държавни и местни власти, клиенти, доставчици, партньори и др.); -Получаване на конкурентни и финансови предимства чрез подобрена ефикасност и намаляване на разходите (напр. рециклиране на отпадъци, намаляване на количеството на генерираните отпадъци, въвеждане на мерки за енергийна ефективност, ресурсна ефективност и др.); Сертификацията на системата от акредитиран независим сертификационен орган ще осигури: -Независима обективна оценка на спазването на изискванията на стандарта; -Оценка, която идентифицира допълнителни възможности за подобрения; -Разпознаваем и международно признат документ за съответствие (сертификат); -Достъп до нови клиенти, които изискват от своите доставчици да притежават сертификат за съответствие с ISO 14001:2015; Всички тези ползи имат директен принос за подобряването на показателите за производителността, приходите от продажби и приходите от износ. Необходими стъпки за изпълнението на дейността Дейността ще бъде изпълнена чрез следните стъпки: 1. Формулиране на детайлни технически задания за търсените услуги за: - Въвеждане на система за управление на околната среда в съответствие с ISO 14001:2015 и за - Сертифициране на система за управление на околната среда в съответствие с ISO 14001:2015. Всички дейности, които следва да бъдат извършени от външните изпълнители, ще бъдат описани, сроковете за изпълнение, очакваните резултати, начините за докладване и приемане на резултатите. 2. Провеждане на процедура за избор на изпълнители в съответствие с разпоредбите на ЗУСЕСИФ и ПМС 160. Ще бъдат подготвена документация за избор на изпълнители в съответствие с нормативните изисквания. Към кандидатите и техните предложения ще бъдат поставени изисквания, които да гарантират качественото изпълнение на услугата. Важно условие е при избора на изпълнители да се управлява конфликта на интереси т.е. дружества или лица участвали в процеса на въвеждане, да не участват в процеса на сертифициране. Сертификацията следва да се предостави от акредитиран орган за сертификация в съответствие с изискванията към органите за сертификация, заложени в „Условията за кандидатстване“ по настоящата процедура. 3. Сформиране на вътрешен екип, който да съдейства на избраните изпълнители. Дружеството ще определи екип от служители, които да оказват пълно съдействие на изпълнителите. 4. Изпълнение на договора за въвеждане на СУОС. 5. Изпълнение на договора за сертифициране на СУОС. 20 000.00 19 500.00
Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез придобиване и въвеждане на ERP система: Като част от дейността ще бъде придобита и въведена ERP система, която обхваща цялата дейност на „Техноръбър“ ООД и двете производствени площадки, на които дружеството извършва дейността си. Описание на приноса на инвестицията за изпълнението на дейностите по проекта: Придобиването и въвеждането на ERP система ще има пряко въздействие върху и принос за подобряване на основните изследвани показатели – увеличаване на производителността, приходите от продажби и приходите от износ. Дейността ще допринесе и за подобряването на основните управленски процеси – на планиране и вземане на решения, на организация на ресурсите, предоставяне на услуги/производство, реализация на продукта/услугата, интернационализация на продукта/услугата. Ефектът от внедряването е подробно описан в раздел 11, т. 4 от Формуляра за кандидатстване. Допълнително, чрез дейността ще се реализират и организационни иновации в две направления – използване за първи път системи за разпределяне на отговорностите на наетите и използване на нови методи на организация на взаимоотношенията с доставчици и клиенти. В приложение към настоящото проектно предложение се съдържа подробна техническа спецификация. Необходими стъпки за изпълнението на дейността Дейността ще бъде изпълнена чрез следните стъпки: 1. Формулиране на детайлно техническо задание за придобиване и въвеждане на ERP системата; 2. Провеждане на процедура за избор на изпълнител в съответствие с разпоредбите на ЗУСЕСИФ и ПМС 160. Ще бъде подготвена документация за избор на изпълнител в съответствие с нормативните изисквания. Към кандидатите и техните предложения ще бъдат поставени изисквания, които да гарантират качественото изпълнение на доставката, както и те ще бъдат информирани за целите, които иска да постигне предприятието с внедряването на системата, за да съобразят предложенията си с тях. Доставчикът следва да извърши анализ на бизнес процесите, да адаптира системата към нуждите и спецификата на предприятието, да внедри разработеното решение и да проведе обучение на потребителите. 3. Сформиране на вътрешен екип, който да съдейства на избрания изпълнител. Дружеството ще определи екип от служители, които да оказват пълно съдействие на изпълнителя. Въпреки че по проекта е предвидена доставка, тя се предхожда от етап на анализ на бизнес процесите, който трябва да бъде изпълнен от доставчика, за да може софтуерното решение да се адаптира напълно към дейността на предприятието и да се постигнат заложените цели. 4. Изпълнение на договора за придобиване и въвеждане на ERP система. 122 600.00 122 600.00
Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез инвестиции в ново оборудване и специализиран софтуер, допринасящи за функционирането на ERP система : В рамките на дейността ще бъдат закупени следните активи: - Лаптопи – 5 бр. - Софтуер за инженерно проектиране - Система за контрол на достъпа – 1 бр. Принос на инвестицията за изпълнението на дейностите по проекта: Лаптопи - чрез закупуване на нови персонални компютри предприятието да се обезпечи технически за оптимално ефективно внедряване на ERP системата. В момента в администрацията на компанията работят общо 5 души. Те са длъжности управител, счетоводител, техник механик (2) и организатор производство. Това са всички длъжности, на които служителите използват компютър ежедневно. Наличните в момента настолни компютри не са достатъчно мощни, за да осигурят бързата и ефективна работа с новата система. Дейността предвижда закупуване на пет броя преносими компютри (лаптопи) от два различни вида в зависимост от спецификата на работата, за която ще бъдат използвани. Вид 1 (3 броя) ще бъде с по-мощен процесор, по-голям дисплей и по-добра видео карта. На лаптопите от вид 1 ще бъде инсталирано и специализираното софтуерно приложение за инженерно проектиране. Софтуер за инженерно проектиране – в момента се използва стара версия, която не предлага много от функциите, които притежават съвременните софтуерни решения. Виртуалното инженерно проектиране се извършва в първия етап от технологичния процес и включва създаване на концепция, план за изпълнение на дадена задача, технически конструктивна дейност, създаване на работна документация и др. Проблемите в тази област са свързани най-вече с недобрата съвместимост на настоящия софтуер с други програми. Много от документите се прехвърлят ръчно, което е предпоставка за грешки. Възможностите на софтуера са силно ограничени по отношение на интеграцията и автоматизацията на различни процеси. Чрез закупуването на актуална версия ще има възможност да се обменя автоматично, лесно и бързо информация между ERP системата и софтуера, така че да се избягват грешките и процесът да е напълно независим. Ще бъдат закупени 4 лиценза за софтуера – 1 професионален, който ще се използва от инженерния конструктор и 3 стандартни. Чрез внедряването на специализирания софтуер за инженерно проектиране пряко ще се подобри етапа на проектиране, а вследствие на това ще се подобри и целия технологичен (производствен) процес, както и ще се съкрати периода на изпълнение на поръчките. Система за контрол на достъпа - закупуването и инсталирането на подобна система ще допринесе за по-голямата ефективност на ERP системата като ще позволи мониторинг, контрол и автоматично генериране на данни за изпълнението на отговорностите по отношение на спазване на параметрите на физическата сигурност. По-голямата отчетност ще повиши и мотивацията на служителите, което пряко рефлектира върху увеличаването на производителността на труда. Системата за контрол на достъпа ще бъде интегрирана с ERP системата. В нея се съдържа модул за управление на персонала, който има възможност за управление на контрол на достъпа. Подробно описание на предвидените за закупуване активи е представено в Приложение Е – Техническа спецификация, което е приложено в документите за кандидатстване. Етапи на изпълнение: 1. Провеждане на процедура за избор на доставчици в съответствие с разпоредбите на ЗУСЕСИФ и ПМС 160. Ще бъде подготвена документация за избор на доставчици в съответствие с нормативните изисквания и приложената към проектното предложение техническа спецификация. Към кандидатите и техните предложения ще бъдат поставени изисквания, които да гарантират качественото и срочно изпълнение на доставките. 2. Изпълнение на договора/договорите за доставки и приемане на доставките; 79 414.00 77 207.72
Дейности за визуализация на проекта : Изпълнението на дейността има за цел да се информира обществеността за изпълнените дейности и постигнатите резултати при изпълнението на проекта, както и да се популяризира приносът на Европейските фондове за неговото реализиране. Реализацията на дейността ще осигури съблюдаването на изискванията по отношение на публичността по проекти, финансирани от Европейските фондове. Ще бъдат спазени изискванията, посочени в Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Проектът предвижда следните действия за разпространяване на резултатите: - Публикуване на подробна информация за одобрения за финансиране проект на интернет страницата на дружеството за оповестяване размера на финансирането, наименованието, целите и дейностите на проекта, както и редовно актуализиране на информацията за напредъка по изпълнението на проекта; - Визуализация на всички доставки, направени по проекта (изискване, поставено към изпълнителите); - Дизайн и изработка на информационна табела, съгласно изискванията на Единния наръчник – за мястото на изпълнение на проекта; - Визуализация на документи, създавани по проекта, в съответствие с изискванията на Единния наръчник. Етапи за изпълнение 1. Планиране – екипът за управление на проекта ще разработи план за информиране и публичност с конкретни дати, отговорници и действия, ще възложи изработката на всички материали, свързани с дейността за информиране и публичност, ще разработи бланка за документите на проекта в съответствие с изискванията на Единния наръчник и ще поставя изисквания към всички външни изпълнители с изискванията за информиране и публичност. 2. Изпълнение – в съответствие с плана за информиране и публичност като екипът за управление на проекта следи за спазването на графика и качеството на изпълнение на действията. 3. Приключване - в съответствие с плана за информиране и публичност. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).