Рехабилитация и реконструкция на улици и изграждане на зони за отдих в ж.к. "Бистрица", гр. Дупница: Настоящата дейност е същността за изпълнението на проекта, като включва рехабилитация и реконструкция на улици и изграждане на зони за отдих в ж.к. "Бистрица". Основната цел е чрез обновяване, рехабилитация, реконструкция и благоустройство да се създаде привлекателна градска среда в ж.к. "Бистрица", гр. Дупница, представляваща част от зоните за въздействие в гр. Дупница. Към момента това не може да бъде постигнато поради проблеми, свързани с лошото състояние на междублоковите пространства, липсата на условия за достъпност за лица с увреждания и като цяло облика на градската среда в жилищната зона ж.к. "Бистрица".
С изпълнение на настоящия проект ще се подобри качеството на градската среда и комфорта на обитаване, разширяване на рекреационния и екологичния комфорт в ж.к. "Бистрица", като това ще бъде постигнато чрез устойчиво и балансирано ползване на ресурсите му на всички нива – социални, градоустройствени, ландшафтно-устройствени, екологични и финансово-икономически – съобразено с нуждите на целевите групи.
За постигане на описаното е предвидено изпълнението на важни задачи, а именно:
- Създаване на условия за отдих и беседи, съобразени с възможностите на територията;
- Реконструкция на зелените площи и създаване на различни открити и закрити пространства, подобряване на обемно-пространственото въздействие на растителността в съответствие с екологичните и климатичните условия;
- Осигуряване на достъпна среда на хората в неравностойно положение и майки с колички;
- Създаване на идентичен облик и усещане за принадлежност, чрез прилагане на интегриран подход, като обектите на интервенция са решени чрез използване на еднакви материали и сходни пространствени оформления. Създадени са композиционни и дизайнерски решения за разнообразяване на съществуващата унификация в градската среда и създаване на разпознаваем индивидуален облик на отделните й елементи.
- Доизграждане на съществуващата осветителна инсталация съобразена с новото проектно решение;
Проектът поставя акцент върху цялостна концепция, свързана с преосмисляне ролята на междублоковите пространства като част от живота на местната общност. С цел разрешаване на изброените по-горе проблеми, настоящото проектно предложение се фокусира над следното: - реконструкция на улична мрежа в ж.к. "Бистрица", гр. Дупница - зона 1 и част от: УПИ I кв.221, УПИ I кв.220, УПИ I кв.219, УПИ I кв.218А, УПИ I кв.248, УПИ V кв.216, УПИ V кв.218, състояща се от: част "Ландшафтна архитектура", част "Електрическа", част "Конструктивна" и част "Пътна, ОД и ВОБД".
Част "Ландшафтна архитектура" включва дейностите по облагородяване на ж.к. "Бистрица", в т.ч. изграждане на алеи и площадки, зелено строителство, парково обзавеждане и оборудване, вкл. доставка и монтаж на фитнес- съоръжения на оборудване на площадка за открит фитнес и игра на деца и младежи.
С изпълнение на описаното (подробно представено в КСС и обяснителна записка - неразделна част от проектната документация) ще се разрешат ключови проблеми на жителите на ж.к. "Бистрица" по отношение на жилищната градска среда, която обитават. |
4 152 361.36
|
5 223 733.29
|
Осъществяване на строителен надзор: Съгласно изискванията на българското законодателство провеждането на строителен надзор в рамките на дейности по строителство е съществен елемент.
Дейността „строителен надзор” включва контрол над строителния процес и изготвяне на необходимата документация – от откриването на строителната площадка до въвеждането на обекта в експлоатация. Квалифицирани специалисти по съответните части стриктно ще следят за качеството както на използваните материали, така и на самата работа.
Дейността ще се изпълнява паралелно с дейност 1. |
15 600.00
|
18 720.00
|
Осъществяване на авторски надзор : Ще бъде осъществен авторски надзор на обекта съгласно изискванията на чл.162 от ЗУТ с цел осигуряване на успешно изпълнение на проекта и подписване на актове и протоколи от Проектанта за изпълнение на етапи от строителството съгласно изискванията на Наредба № 3/31.07.2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и Наредба № 2/31.07.2003г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти и съгласуване на екзекутивите – изготвени от строителя.
Предвиденият за обекта авторски надзор ще бъде осъществен от проектантите и ще включва следните дейности:
1. Контрол на строителната площадка във връзка с качеството на строителните работи и стриктното спазване на проекта.
2. Консултации на строителната площадка при изпълнението на обекта.
3. Участия в срещи и заседания, свързани с реализацията на обекта.
4. Съдействие при избор на материали и изпълнители на строителните работи.
5. Присъства при съставяне и подписва протоколите и актовете съобразно Наредба № 3 /31.07.2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството при необходимост;
6.Извършване на допустими от закона промени в проекта - когато необходимостта от тях е възникнала по време на строителството.
7. Участия в комисии и съставяне на протоколи. |
2 500.00
|
3 000.00
|
Дейност за информация и комуникация: За да отговори на общите условия към финансираните по ОПРР 2014-2020 г. договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Община Дупница ще изпълни необходимите мерки за осъществяване на информация и комуникация на финансирането и изпълнение на проекта.
Предвиждат се следните дейности и мерки за осигуряване публичността и информирането на обществеността относно финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта:
- начална и финална пресконференция;
- промоционални събития първа копка и официално откриване ;
- 4 бр. прес-публикации ;
- поставяне на 2 бр. билборда с размери 4х 3 метра;
- 2 бр. постоянни обяснителни табели;
- информационни дипляни ( А4, 3 сгъвки, пълноцветен печат)- 500 бр;
- информационни плакати ( А3, пълноцветен печат)- 100 бр;;
- 1 бр.информационен банер;
- информационни комплекти - папка, резюме, тефтер,флаш-памет устройство и химикалка - 300 бр.
Информирането на максимално широк кръг аудитория ще окаже съществено значение върху въвличането на гражданското общество в процеса на обогатяване на механизмите за прозрачност и достъпност на администрацията и мултиплицирането на ефектите от проекта. |
18 370.00
|
22 044.00
|
Извършване на одит по проекта: Главната цел на одита е да се предоставят констатации (потвърждения), че отчетените по проекта разходи са действително извършени, точни и не превишават допустимата норма на финансиране.
Тази дейност ще се извършва през целия период на проекта, съобразно изготвянето на междинните отчети и междинни плащания по проекта.
Одиторският екип ще предостави доклад за фактически констатации. Разходите за одит на проекта ще бъдат извършени във връзка с необходимостта от предоставянето на доклади за външен одит на счетоводната документация по проекта, извършен от регистриран одитор, който следва ще бъде приложен към искането за окончателно плащане по проекта. Допустимостта на разходите се определя като правилно и целесъобразно изразходване на безвъзмездната помощ в съответствие със срока, условията и изискванията, заложени в Договора за получаване на безвъзмездна финансова помощ.
Одитът следва да докаже, че всички декларирани разходи са действително извършени, допустими и целесъобразни, в съответствие с изискванията на европейското и националното законодателство относно допустимост на разходите. Одитът представлява система от набиране, архивиране и проверка на данни с цел доказване на достоверността и правилното изразходване на безвъзмездната финансова помощ по Договор. Одиторът следва да се увери, че всички документи, на база на които са извършени разходи, са налични в оригинал, съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят до разхода, който следва да оправдават; Одиторът следва да провери дали неправомерно изплатените суми, ако има такива, са възстановени по надлежния ред и дали са осчетоводени коректно; Одиторът трябва да провери дали бенефициентът поддържа счетоводна система за отчитане на дейностите по проекта. Следва да бъде проверено дали всички транзакции, свързани с операцията са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите правила. |
8 000.00
|
9 600.00
|
Организация и управление на проекта: В рамките на тази дейност ще се обезпечи цялостното управление на проекта. За целта ще се сформира висококвалифициран екип, притежаващ необходимата експертиза и опит за изпълнение и управление на инфраструктурни проекти.
Екипът по проекта ще включва:
Ръководител на проекта;
Координатор на проекта;
Счетоводител на проекта;
Експерт "Озеленител";
Експерт "СМР";
Технически сътрудник;
Експерт "Юрист";
Екипът по изпълнение на проекта ще бъде сформиран непосредствено след подписване на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и фактическото му стартиране.
Екипът по проекта ще осъществява регулярни оперативни срещи с оглед планиране изпълнението на заложените дейности, проследяване напредъка по проекта, навременно идентифициране и успешно преодоляване на рискове, свързани с постигане на целите и заложените резултати. Екипът ръководи, организира и контролира изпълнението на дейностите по проекта и отговаря за постигане на заложените цели, за целесъобразното изразходване на средствата по проекта. Осъществява текущ мониторинг, изготвя, поддържа и съхранява необходимата документация по проекта, в съответствие с изискванията на договарящия орган, изготвя и представя междинни и окончателни отчети по изпълнение на дейностите на проекта и предоставя информация на договарящия орган, контролира провеждането на процедурите за избор на изпълнител за целите на проекта.
Дейността цели установяването на система за добро управление на проекта, сформирането на екип от експерти, гарантиращ успешното и своевременно изпълнение на проектните дейности, междинни дейности, гарантиращи на успешната му реализация и постигане на заложените цели. В основата на управлението на проекта залягат следните задачи: последователност на изпълнение на проектните дейности; проследяване на изпълнението на дейностите; обмен на данни и информация, относно изпълнението на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ между всички страни, които имат участие в реализирането му; управление на потенциалните рискове пред изпълнението на всяка конкретна дейност от предмета и начините за тяхното предотвратяване или преодоляването; вътрешен мониторинг по проектното изпълнение.
Етапите на дейността включват разпределяне на конкретните задачи и отговорности; разработване на детайлизиран план за изпълнение на проекта; провеждане на текущ мониторинг, като при констатация на отклонение от предварително планираните параметри, ще се извършва своевременно проучване на причините за него и ще се вземат мерки за отстраняването му; избор на изпълнител за разработване на тръжни документации и контролиране изпълнението им; изготвянето на междинни финансови отчети и финален финансов отчет след приключване на дейностите по проекта; правилното попълване и поддържане на досието на проекта.
Изпълнението на дейността се основава на принципа „Добро управление на програми и проекти“, а целта е обезпечаване гладкото изпълнение на проекта. |
76 809.00
|
70 149.66
|