Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 106 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The object of intervention is an administrative business building, located at 7 “St. Kliment Ohridski” street and has five floors, put into operation in 1969. The project proposal is aimed at fulfilling the goals of the Integrated National Plan in the field of energy and climate of 2018 and the final Integrated Plan of 2019, according to the measures laid down in them for the implementation of national policies in the field of energy and climate, in the context of the European legislation, principles and priorities for energy development. With its implementation, the energy characteristics of the administrative business building will be improved, through the application of sustainable integrated high-efficiency energy measures, achieving energy consumption class "B" after applying energy-saving measures, the costs of energy consumption will be reduced, which will also lead to savings of public resource, reaching a minimum of 30% primary energy savings. The project proposal envisages carrying out an energy efficiency survey and EE certification in accordance with the requirements for energy characteristics defined in Ordinance No. RD-02-20-3 of 9.11.2022, preparation of a technical survey and a technical passport of the building and the implementation of energy efficiency measures as prescribed in the survey. A system for heating the building and facilities for the production of electrical energy from renewable sources for own consumption will be built. The successful implementation of the activities will significantly improve the operational characteristics of the building and contribute to extending its life cycle.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разходи за изготвяне на ТО, ТП и ЕЕ: 1. Съставяне на технически паспорт на съществуващ строеж след обследване за установяване на техническите му характеристики, свързани с изискванията на чл. 169, ал. 1-3 от ЗУТ. 2. Съставяне на база данни за нормативните (проектните) стойности на техническите характеристики на обследвания строеж, в т.ч. и тези, свързани със съществените изисквания на чл. 169, ал. 1-3 от ЗУТ. 3. Установяване на действителните технически характеристики на строежа по разделите на част А от техническия паспорт; 4. Събиране, проучване и анализ на наличната техническа документация 5. Екзекутивно заснемане – при недостатъчна проектна обезпеченост по отношение на наличната техническа документация; 6. Оглед и измервания на строежа за събиране на технически данни. 7. Извършване на необходимите изчислителни проверки включващи: - анализиране на нормите и критериите, използвани в процеса на началното проектиране и всички извършвани по време на експлоатацията промени и или въздействия върху конструктивните елементи;направа на изчислителни проверки за установяване на носимоспособността, сеизмичната устойчивост, типа и значението на минали конструктивни повреди. 8. Анализ /в табличен вид/ на действителните технически характеристики на строежа и оценка на съответствието им с нормативните стойности, в 9. Разработване на мерки – изготвяне на конструктивна оценка на строежа и предложение при необходимост за привеждане в съответствие с действащите в момента норми, както и предписания за недопускане на аварийни събития, застрашаващи обитаването на строежа. Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на строежа и графика за изпълнение на неотложни мерки. Описание на изпълнените дейности по поддръжка, преустройство и реконструкция на строежа. Установяване на актуални срокове за извършване на основни и текущи ремонти на отделни конструктивни елементи на строежа. 10. Изготвяне доклад, който се приема от Възложителя, съдържащ обобщени резултати от извършените обследвания и обосновка от необходимост от извършване на основно обновяване, реконструкция и други промени. 11. Регистрация на технически паспорти съгласно нормативните изисквания. 12. Изпълнителят следва да изпълни Енергийно обследване на сгради, както следва: 1.подготвителен етап, който включва следните дейности: оглед на сградата събиране и обработка на първична информация за функционирането на сградата и разходите за енергия за представителен предходен период от време, както и проверка за изпълнение на възможностите, предвидени в чл. 15, ал. 2 ЗЕЕ; 2. етап на установяване на енергийните характеристики на сградата, който включва следните дейности: анализ на съществуващото състояние и енергопотреблението; изготвяне на енергийни баланси, определяне на базовата линия на енергопотребление; огледи и измервания за събиране на подробна информация за енергопреобразуващите процеси и системи; обработване и детайлизиран анализ на данните; определяне на енергийните характеристики на сградата и потенциала за тяхното подобряване; 3. етап на разработване на мерки за повишаване на енергийната ефективност, който включва следните дейности: изготвяне на списък от мерки за повишаване на енергийната ефективност; остойностяване на мерките, определяне на годишния размер на енергоспестяването, подреждане на мерките по показател "срок на откупуване"; формиране на пакети от мерки, определяне на годишния размер на енергоспестяването с отчитане на взаимното влияние на отделните мерки и технико-икономическа оценка на пакетите от мерки;анализ и оценка на количеството спестени емисии CO2 в резултат на разработените мерки за повишаване на енергийната ефективност; 4. заключителен етап, който включва следните дейности:изготвяне на доклад и резюме за отразяване на резултатите от обследването; представяне на доклада и резюмето на собственика на сградата. 12 506.40 0.00
Дейности за изпълнение на СМР: Строителните и монтажни работи следва да бъдат изпълнени съгласно условията на договора за изпълнение, изготвените, съгласувани и одобрени по обекти технически инвестиционни проекти, ведно с приложените към тях подробни количествено-стойностни сметки и анализи на единичните цени. Изпълнителят трябва да спазва всички законови и подзаконови изисквания на нормативните актове, както и всички приложими технически стандарти и норми и разпоредби на действащото българско законодателство и законодателството на Европейската общност, регламентиращи този вид дейност и определящи необходимото ниво на качество, както и да предложи гаранции за постигането му. Качеството на извършените строителни работи обхваща качество на използваните строителни материали и контрол и качеството на изпълнението на отделните видове работи. Техническото изпълнение на строителните дейности трябва да бъде извършено в съответствие с изискванията на българските нормативи. Изпълнителят на СМР трябва да се придържа стриктно към проектната документация, в т.ч. КСС и описаните в нея материали. Авторският надзор ще бъде осъществяван от проектантските екипи, изготвили техническата документация по смисъла на ЗУТ или оправомощени от тях правоспособни лица, съгласно Закона за КАБ и КИИП и Наредба № 4 от 21.05.2001г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Авторският надзор се упражнява от проектанта, като предписанията на проектанта, свързани с авторското му право, за точното изпълнение на инвестиционния проект са задължителни за останалите участници в строителството. Целта на надзора е да се съблюдават процесите на извършване на СМР, да гарантира спазването на параметрите на работните проекти, както и да дава указания по време на изпълнението, както и решения при възникване на непредвидени обстоятелства при реализиране на проектите. Авторският надзор следва да се осъществява по всички части на инвестиционния проект. 2 093 596.80 0.00
Разходи за осъществяване на строителен надзор и изготвяне на доклад за оценка на съответствието: Изпълнителят ще бъде отговорен за изпълнението на всички нормативни изисквания съгласно ЗУТ, свързани с надзора на предвидените СМР. Основни дейности и отговорности: 1. Координира строителния процес до въвеждането на обектите в експлоатация; 2. Проверява за наличност на необходимите документи за законовото започване на строителството и съдействие за тяхното набавяне; 3. Наблюдава за спазването на изискванията за здравословните и безопасни условия на труд; 4. Проверява съответствието и подписва количествените сметки представени от изпълнителя на извършените СМР и осигурява предаването им; 5. Контролира съответствието на влаганите материали и продукти с изискванията на Наредбата за съществените изисквания и оценяване на съответствието на строителните продукти; 6. Дава инструкции за точно и качествено изпълнение на СМР и взимане на решения по технически въпроси, които не променят техническите проекти; 7. Изготвя и подписва всички актове и протоколи, съгласно изискванията на Наредба № 3 от 31.07.2003; 8. Комплектова цялата необходима документация по време на строителния процес. ;9. Осъществява ежедневен контрол на строителния процес за спазване на изискванията по чл.169, ал.1 и 2 от ЗУТ и одобрения инвестиционен проект; 9. Извършва заверка на екзекутивната документация;10. Съдейства за издаване на всички необходими писмени становища от специализираните контролни органи, както и документ от Агенцията по кадастър за изпълнение на изискванията по чл.175 ал.5 от ЗУТ; 11. Съставя и подписва констативен акт съгласно чл.176 ал.1 от ЗУТ, с който се удостоверява, че Строежът е изпълнен съобразно одобрените инвестиционни проекти, заверената екзекутивна документация, изискванията към строежите по чл.169 ал.1 и 2 от ЗУТ и условията на Договора за обществена поръчка;12. При необходимост, предприема необходимите мерки за навременно получаване на Разрешение за ползване. 10 866.96 0.00
Изготвяне на независима експертна оценка, изготвена от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност) след приключване на дейностите по изпълнение на СМР: Изготвяне на доклад и сертификат след въведените мерки. 2 527.20 0.00
Административни разходи свързани с въвеждане в експлоатация: Плащане на такси ДНСК, одобряване на проекти, такси за експлоатационни дружества и др. 1 516.32 0.00
Разходи за възнаграждения на персонала по администриране на предложението, включително дължимите осигурителни вноски: Дейността предвижда цялостно управление на проекта, отчетност, мониторинг, финансово, техническо и административно управление. С оглед ефективното му и качествено изпълнение и осигуряване на ясно разделение на функциите и задачите, свързани с провеждането на обществени поръчки, верификации, осчетоводяване и разплащания, мониторинг и докладване и осигуряване на информация и публичност, в рамките на общината, ще бъде обособен екип от експерти, отговорен за цялостното управление на проекта. Той ще бъде сформиран със Заповед на Кмета на общината след одобрение на проектното предложение. Членовете ще работят по втори трудов договор и/или заповед за възлагане на допълнителни дейности във връзка с изпълнението на проекта, извън установеното работно време. Правата и отговорностите на всеки член от екипа ще бъдат определени с длъжностни характеристики. Екипът ще отговаря за провеждането на процедури съгласно ЗОП. Дейностите по управление на проекта включват подготовка и сключване на договори с класираните изпълнители; контрол на изпълнението на договорите; изготвяне на цялата документация, съпътстваща изпълнението на проекта, в т.ч. междинни и окончателни технически и финансови доклади, искания за плащане, докладване на нередности и др. Общината ще носи цялата отговорност за изпълнение на проекта, включително процедурите за определяне на изпълнител. Ще се води точна и редовна документация и счетоводна отчетност използвайки подходяща и адекватна електронна система. Ще се осъществява хронологично, двустранно и аналитично счетоводно записване и съставяне на финансовите отчети в съответствие с изискванията и основните счетоводни принципи на Закона за счетоводството. Дейностите по архивиране и съхранение на счетоводните документи ще се извършват в съответствие с изискванията на Закона за счетоводството и Регламент (ЕО) №1083/2006. 34 377.71 0.00
Разходи за проектиране и авторски надзор: Във връзка с дейностите по проектирането, Изпълнителят трябва да изготви пълна проекта документация във всички части съгласно условията на договора за изпълнение, техническото задание за изпълнение на СМР, ЗУТ, Наредба № 4 от 21.05.2001г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, както и всички приложими технически стандарти и норми и разпоредби на действащото българско законодателство и законодателството на ЕО, включително специфичните изисквания в областта на опазване на околната среда и водите. Изискванията за качество от страна на Възложителя ще бъдат съгласно изискванията на действащите в Република България нормативни документи и техническото задание за проектиране. С работния проект следва да се изяснят конкретните проектни решения в степен, осигуряваща възможност за цялостно изпълнение на всички видовВъв връзка с дейностите по проектирането, Изпълнителят трябва да изготви пълна проекта документация във всички части съгласно условията на договора за изпълнение, техническото задание за изпълнение на СМР, ЗУТ, Наредба № 4 от 21.05.2001г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, както и всички приложими технически стандарти и норми и разпоредби на действащото българско законодателство и законодателството на ЕО, включително специфичните изисквания в областта на опазване на околната среда и водите. Изискванията за качество от страна на Възложителя ще бъдат съгласно изискванията на действащите в Република България нормативни документи и техническото задание за проектиране. С работния проект следва да се изяснят конкретните проектни решения в степен, осигуряваща възможност за цялостно изпълнение на всички видове строителни и монтажни работи на обекта, които осигуряват съответствието на проектните решения с изискванията към строежите по чл.169 от ЗУТ. Между отделните части на проекта следва да има съответствие и съгласуваност. След представяне от изпълнителя и получаване на одобрение от Възложителя на идейната концепция за изпълнение на обекта, Изпълнителят започва проектирането в техническа фаза при спазване на всички получени изисквания и указания от страна на Възложителя и компетентните органи и експлоатационни дружества. Проектите следва да бъдат придружени с подробни количествено-стойности сметки по приложимите части, към които да се приложат анализи за ценообразуване на СМР.е строителни и монтажни работи на обекта, които осигуряват съответствието на проектните решения с изискванията към строежите по чл.169 от ЗУТ. Между отделните части на проекта следва да има съответствие и съгласуваност. След представяне от изпълнителя и получаване на одобрение от Възложителя на идейната концепция за изпълнение на обекта, Изпълнителят започва проектирането в техническа фаза при спазване на всички получени изисквания и указания от страна на Възложителя и компетентните органи и експлоатационни дружества. Проектите следва да бъдат придружени с подробни количествено-стойности сметки по приложимите части, към които да се приложат анализи за ценообразуване на СМР. 35 760.00 0.00
Разходи за публичност и информация: 1. Начална пресконференция - за началото на проекта и запознаване на гражданите с целите и дейностите, които ще бъдат извършени по време на проекта. 2. Заключителна пресконференция - за края на проекта и отчитане на резултатите, постигнати с реализирането на проекта. Пресконференциите ще се проведат в подходяща зала в сградата на Общинска администрация - Димитровград, при спазване на изискванията на Насоките за осигуряване на публичност и информация. 3.Направа на видеоклип преди и след ремонтните дейности с продължителност до 2 минути. 4. Постоянна табела – поставяне на постоянна обяснителна табела след приключването на проекта, която да бъде разположена на мястото на билборда след приключване на дейностите по СМР, изготвена в съответствие с техническите характеристики, приети от Европейската комисия. - 1 брой; 5. Организиране на официални церемонии - едната ще бъде организирана за старта на проекта (тип "Първа копка"), а втората - за откриване на обекта ( тип "Рязане на лента"). 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).