Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

„SINVEX“ Cooperative is a small enterprise, founded in 1993, with main activity construction, repair, installation and trading of building materials. It has completed a number of construction sites under various European projects. Major clients are municipalities, educational institutions and large companies. The company is developing rapidly, and in 2015 had signed several long-term contracts that ensure strong commitment of company resources. In response to increasing orders, the company needs to create new workplaces and hire qualified staff. This requires developing a project whose main objective is to create sustainable workplaces for unemployed and inactive persons by providing appropriate working conditions and training, and by creating conditions for the integration of some of the most vulnerable groups in the labor market.
This objective can be achieved through the implementation of 3 specific objectives: 1) opening of 22 new workplaces for the unemployed and inactive persons from vulnerable groups in the labor market; 2) ensure appropriate training, enhancing the competitiveness of the unemployed and inactive; 3) establishment of appropriate working conditions for work of newly appointed persons.
This will be implemented through 3 main activities: 1) Selection and recruitment of unemployed and inactive persons on subsidized employment for a period of 12 months; 2) Training for vocational qualifications and key competences; 3) Equipment of new jobs; and
2 auxiliary activities: 4) Organization and management of project activities; 5) An information campaign to promote activities and publicity of the project.
The result will be: employed 22 unemployed on a labour contract of employment for 1 year, will be improved the professional qualification of 18 persons, will be increased the digital competences of 4 persons and language competences of 3 persons, will be equipped suitable workplaces, will be created additional employment for 11 persons for 12 months.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подбор и наемане на безработни и неактивни лица за субсидирана заетост за период от 12 месеца: В област Стара Загора развиват дейност около 28 хил. предприятия, които генерират приходи в размер на 8,7 млрд. лв. (по данни на НСИ от 2013 г.). Сериозен принос за това имат и предприятията от строителния сектор. Само в град Стара Загора, в този бранш оперират над 200 строителни фирми. През последните години секторът бележи ръст в своето развитие - в строителството на промишлени, логистични и жилищни сгради. Заложените през новия програмен период (2014-2020 ) инвестиционни проекти, както и стартът на значими национални програми, са гаранция за сериозна ангажираност на строителните фирми през следващите години. Кооперация „СИНВЕКС“ е предприятие, което е доказало своите качества и това е видно от множеството изпълнени обекти, в рамките на европейски проекти. През 2015 г. фирмата подписа договори с Община Казанлък за внедряване на мерки за енергийна ефективност в детско заведение, както и за изграждане на Музей на розата, с Мини Марица Изток ЕАД - за ремонт на почивна станция във Велинград, и др. Това обуславя желанието на ръководството да наеме на работа по проекта 22 безработни и неактивни лица за срок от 12 месеца, които да бъдат назначени на следните длъжности: - 7123 2004 Шпакловчик - 2 човека - 7114 2001 Арматурист - 2 човека - 7131 1001 Бояджия, сгради - 2 човека - 7114 2003 Кофражист - 2 човека - 7112 2008 Зидаромазач - 2 човека - 7124 2005 Работник, изолация - 2 човека - 3112 3009 Техник, строителство и архитектура - 1 човек - 3112 3007 Техник, инвеститорски контрол - 1 човек - 3341 3004 Офис мениджър - 1 човек - 3313 3001 Счетоводител, оперативен - 1 човек - 4321 2015 Снабдител, доставчик - 1 човек - 4110 2005 Технически сътрудник - 1 човек - 9313 0001 Общ работник, строителство на сгради – 4 човека За да бъдат назначени на съответните длъжности, лицата трябва да бъдат физически годни, което ще се удостоверява с медицинско свидетелство, доказващо, че съответната професия не им е противопоказна. Безработните и неактивни лица ще бъдат избрани от целевата група, като 64% от тях ще са от най-уязвимите групи на пазара на труда: 7 продължително безработни и неактивни лица; и 7 безработни младежи до 29 г. вкл. С оглед непрекъснато променящите се нива на минимална работна заплата, осигурителни прагове и проценти, в бюджета на проекта се залага увеличение с 10% на основните заплати за новоназначените работници, в съответствие с минималния осигурителен праг за съответната длъжност. Изискванията на Закона за здравословни и безопасни условия на труд са задължителни за всички предприятия и места, където се осъществява трудова дейност или се провежда обучение, независимо от формата на организация, вида на собственост и основанието, на което се извършва работата или обучението. В тази връзка, задължение на работодателя е да осигури обслужване на своите работници и служители от регистрирани служби по трудова медицина. В бюджета се залага обслужване за новоназначените лица от служба по трудова медицина, в рамките на проектния период, като за целта ще бъде подписан договор. Той ще включва оценка на риска за един работник и профилактични прегледи. Докато са в трудово-правни отношения с Кооперация „СИНВЕКС“ , на новоназначените лица ще бъдат осигурени всички необходими условия за нормално протичане на работните процеси, при спазване на съответните здравословни и безопасни условия на труд, както и равноправно отношение спрямо работещите към момента. Ще им се осигури работно облекло и лични предпазни средства, ще преминат и необходимите инструктажи за безопасна работа. След изтичане на срочните трудови договори, минимум с 50% от новонаетите лица ще бъдат сключени нови трудови договори за 12 месеца. Ще се даде възможност на всички, които са се отличили със знания и умения да намерят трайно място в трудовия колектив на фирмата. С реализацията на първата дейност ще се изпълни първата специфична цел - разкриване на нови 22 работни места за безработни и неактивни лица от уязвимите групи на пазара на труда. 174 260.86 136 125.23
Обучения за придобиване на професионална квалификация и ключови компетентности: Професионалната квалификация е необходимата степен на знания и умения, чрез които става възможно извършването на определена дейност в общественото разделение на труда и изразява равнището на подготвеност на работника или служителя за изпълняване на трудовата функция. Специалността представлява съвкупност от знания и практически навици, необходими за изпълняването на определена трудова функция в рамките на определена професия. Целта на професионалното обучение е да се подобри пригодността за заетост, адаптивност и конкурентоспособност на работещите в съответствие с нуждите и изискванията на работодателя Кооперация „СИНВЕКС“. За да бъдат изпълнявани нормално и с необходимото качество нарастващите поръчки за строителство и ремонтни дейности, е необходимо работещите в кооперацията да притежават съответните знания, умения и професионални компетентности. За целта 18 човека ще повишават своята професионална квалификация, като бъдат включени в 11 обучения, ако отговарят на изискванията за входящо образователно равнище. Ще се проведат следните 6 обучения по професии от 2-ра квалиф. степен, от професионално направление 582 Строителство: - 2 човека - 5820305 Мазилки и шпакловки - 2 човека - 5820303 Армировка и бетон - 2 човека - 5820309 Бояджийски работи - 2 човека - 5820302 Кофражи - 2 човека - 5820304 Зидария - 2 човека - 5820405 Изолации в строителството Ще се проведат обучения по част от професията на 3-та квалиф. степен: - от професионално направление 582 Строителство - 2 човека - 5820101 Строителство и архитектура - от професионално направление 346 Секретарски и Административни офис дейности - 1 човек - 3460101 Бизнес-администрация - от професионално направление 344 Счетоводство и данъчно облагане - 1 човек - 3440301 Оперативно счетоводство Ще се проведе обучение по професия от 1-ва квалиф. степен, от професионално направление 345 Администрация и управление - 1 човек - 3450801 Снабдител. Ще се проведе обучение по професия от 2-ра квалиф. степен, от професионално направление 346 Секретарски и Административни офис дейности - 1 човек - 3460201 Административно обслужване. За административните дейности на фирмата са необходими подготвени кадри, които да се справят с ежедневните предизвикателста. Затова е необходимо новите служители да преминат не само професионални обучения, но и да придобият ключови компетентности, задължителни за изпълняваните длъжности. Овладяването на ключови компетентности води не само до подобряване на основните умения на служителите, но и до повишаване на конкурентоспособността на фирмата и пригодността й към заобикалящата я среда. Ще се проведе обучение за "Дигитална компетентност" на 4 човека (3341 3004 "Офис мениджър", 3313 3001 "Счетоводител, оперативен", 4321 2015 "Снабдител, доставчик" и 4110 2005 "Технически сътрудник"). В рамките на 45 уч.ч. те ще се учат правилно да използват електронните средства в своята работа. Ще се запознаят с основните компютърни програми, вкл. текстообработка, таблици, база данни, съхраняване и обработка на информация; познаване на възможностите, които дават Интернет и електронните комуникации. Ще се проведе обучение за „Общуване на чужди езици”, по английски език в 3 нива, на 3 човека (3341 3004 "Офис мениджър", 3313 3001 "Счетоводител, оперативен" и 4110 2005 "Технически сътрудник"). Целта на обучението е курсистите да придобият четивни, говорни и писмени умения, да получат граматически познания по фонетика и морфология на съответната граматика и изграждане на лексикални умения чрез усвояване на 2 000 до 2 500 нови думи за всяко ниво. По време на обучението ще се използват съвременни образователни системи, интерактивните методи на преподаване, аудио и видео уроци, а всяко ниво ще завършва с изпит. След завършване на обученията, лицата ще получат Сертификат за съответно придобитата ключова компетентност. 23 800.00 7 150.00
Оборудване на нови работни места: През последните години Кооперация „СИНВЕКС“ активно участва в публични търгове за извършване на ремонтни дейности и строителство на различни общински обекти. Кооперацията успява да се наложи над конкурентите си, като се стреми да поддържа относително ниски цени, при осигуряването на високо качество и изпълнение на работите в срок. Това неминуемо води до повишаване авторитета на фирмата и доверието на възложителите към нея. Към настоящият момент, кооперацията изпълнява 3 обекта, от които 2 общински. Това налага допълнителното наемане на работна ръка, която да покрива необходимостите за изпълнение на договорите за строителство. Това обуславя и желанието на фирмата да наеме нови работници и служители, които да бъдат обучени и квалифицирани, съобразно нейните потребности. В рамките на проекта ще бъдат назначени 19 лица (2 шпакловчици, 2 арматуристи, 2 бояджии, 2 кофражисти, 2 зидаромазача, 2 работника за изолации, 2 техници, 4 общи работници и 1 снабдител), за които ще е необходимо закупуването на специално работно облекло, съгласно Наредбата за безплатно работно и униформено облекло (Д.В. 38/1990 г.) и Наредба № 3 от 19 април 2001 г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на лични предпазни средства на работното място. Работното облекло за всеки работник ще се състои от 1 панталон, 1 гащеризон, 4 тениски, 1 яке, 1 свотлоотразителна жилетка и 1 чифт обувки. Личните предпазни средства ще включват по 4 броя предпазни очила (сменят се на всеки 3 месеца), по 24 чифта работни ръкавици (сменят се по 2 чифта на месец) и по 2 предпазни каски. Тези средства ще се използват от работещите, за да ги предпазват от възможни опасности за тяхното здраве и безопасност при работа. С осигуряването на работно облекло и лични предпазни средства ще се изпълнят и изискванията на въведената в предприятието система за управление на здравето и безопасността при работа OHSAS 18001:2007. Системата дава възможност на предприятието да контролира и овладява рисковете и да подобрява своята дейност, за да се гарантира управлението на условията за осигуряване на здравето и безопасността при трудовата дейност. Нарастващите обеми на поръчки и работата на различни строителни площадки едновременно, пораждат потребност от закупуването на: - 1 Машина за разбъркване и транспортиране на замазки и строителни разтвори - Автоматизираните миксери са подходящи за разбъркване на практически всички използвани в строителството разтвори – от разтвор със земно-влажна косистенция и максимална едрина на материала 16 mm до всевъзможни циментови замазки, мазилки, шпакловки и лепила. Това са полустационарни машини, с колела, с чиято помощ лесно може да се премества на най-удобното за работа място. - 1 Машина за полагане на строителни разтвори - Машината е подходяща за пръскане, транспортиране и работа със стандартни, готови и специални разтвори. - 1 Фасадно рамково скеле, 900 мм, с пълен комплект тръби с кука, жабки и всички др. елементи, необходими за сглобяване на скелето. Работниците от строителните специалности ще бъдат обучени за работа с машините и за сглобяване на скелето от доставчиците, и ще използват активите ежедневно, при изпълнението на своите работни задачи. За новоназначените офис мениджър, счетоводител, снабдител и технически сътрудник ще бъдат обзаведени работни места в централния офис на фирмата. За целта ще бъдат закупени 4 настолни компютъра, 4 монитора и 1 мултифункционално устройство (принтер, факс, скенер и копир). На всички нови служители в офиса ще бъдат осигурени за сметка на фирмата бюра, маси и помощни шкафове. При реализацията на дейността ще се прилагат разпоредбите на националното законодателство за условията и реда за определяне на изпълнител от страна на бенефициенти на договорена безвъзмездна финансова помощ от Структурните фондове на Европейския съюз. Ще се спазват разпоредбите на чл. 7, т.1 и т.2 от ПМС 118 от 20.05.2014 г. 99 302.00 56 497.40
Организация и управление на дейностите по проекта: Дейността е спомагателна и тя съпътства изпълнението на основните дейности през целия поректен период (15 месеца). Основна цел на управлението на проекта е ефективно и ефикасно планиране, изпълнение и контрол при реализацията на дейностите, което да доведе до постигане на заложените цели на проекта в частност, и на програмата като цяло. За целта ще се сформира екип за управление, състоящ се от ръководител и счетоводител. От всеки член на екипа ще се изисква професионално отношение, точност, лоялност и отговорност при изпълнението на поставените задачи. Проектът ще се управлява от ръководител, който ежемесечно ще следи хода на проектната реализация, ще планира следващи стъпки, ще анализира съвместно с ръководството на кооперацията възникнали проблеми и ще търси начини за тяхното преодоляване. Ръководителят ще отговаря за подбора на безработни и незаети лица, които да бъдат включени в проектните дейности. С помощта на експерти от Бюро по труда, Стара Загора ще извърши интервюта и подбор на лицата. Ръководителят ще отговаря изцяло за организиране и провеждане на процедури за избор на изпълнители при спазване на изискванията, заложени в ПМС 118 от 20.05.2014 г. При провеждане на тръжни процедури, ръководителят на проекта ще следи те да са в съответствие с действащото законодателство и с принципите за прозрачност и равнопоставеност на потенциалните изпълнители, като съблюдава да се избягва всякакъв конфликт на интереси. Ще осъщеставява и връзката с доставчиците на обучения за професионална квалификация и ключови компетентности. Ще изгради подходяща система за документиране, отразяваща изпълнението на проекта, като състави архив от документи и снимки. Той ще разработва проектната документация и ще изготвя междинни технически отчети, а в края на проекта – финален отчет. Ръководителят ще осъществява връзката с Управляващия орган. Счетоводителят ще води точна и редовна документация, както и ясни и прозрачни счетоводни отчети относно изпълнението на проекта, спазвайки изискванията за одитна следа и използвайки подходяща електронна система за документация и двустранно счетоводство. Системата за счетоводно отчитане ще се прилага в съответствие с националното законодателство. Счетоводителят ще изгради система за документално архивиране, която да позволява лесно проследяване на проектните дейности и свързаните с тях документи. Ще осъществява връзка с външните изпълнители. Всички разхооправдателни документи и други документи с доказателствена стойност ще се съхраняват три години след закриване на Оперативната програма. Представителите на УО ще проверяват периодично финансовите документи и ще изготвят доклади от проверката на разходите по проекта. Ще следят за действителността, точността и допустимостта (целесъобразността) на разходите, в съответствие с подписания договор за безвъзмездна помощ. По време на изпълнението, експерти от УО ще извършват проверка за напредъка на проекта, чрез посещения на място, като проверяват предварително заложените количествени и качествени индикатори. Ще се провеждат интервюта с участниците в проекта, с цел да се оцени ефекта от реализираните дейности и степента на постигане на поставените цели. 31 127.14 27 825.55
Информационна кампания за популяризиране на дейностите и публичност на проекта: Дейностите по информация и публичност ще съпътстват цялостното изпълнение на проекта. Кооперация „СИНВЕКС“ ще уведомява периодично обществеността за целта на изпълнявания от фирмата проект и за получената подкрепа от Европейския социален фонд чрез Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020. Предприетите за тази цел мерки ще са в съответствие с приложимите правила за информация и комуникация, предвидени в Приложение XII от Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета, както и Единният наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Широката общественост ще бъде информирана за предоставената помощ чрез табели, поставени на видно място на производствените и административна сгради, с информация за проекта - цели, дейности, период на изпълнение, бюджет. Визуализацията на помощта ще се осигури и чрез табелки, поставени върху предвиденото за закупуване оборудване. За целите на подбора на безработни лица, които да бъдат включени в субсидираната заетост, ще бъде изработена информационна листовка, която ще дава информация на потенциалните кандидати за възможността, която проекта предоставя на безработните и незаети лица, и за същността на длъжностите Шпакловчик, Арматурист, Бояджия, Кофражист, Зидаро-мазач, Изолации, Техник, строителство и архитектура, Техник, инвеститорски контрол, Офис мениджър, Счетоводител, Снабдител, Технически сътрудник и общ работник. За привличане на потенциалните кандидати ще бъде изготвен рекламен радио клип (спот), който ще се излъчва по българска радиостанция. Допълнителна информация за хода на проекта и неговите резултати ще се разпространява чрез онлайн портали и социални мрежи. При всички изявления ще бъде подчертавана ролята на Общността за реализацията на проекта чрез ОПРЧР. 3 300.00 3 300.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).