Обучение за придобиване на проф.квалификация по СППОО, по част от професия от:
втора квалификационна степен, специалност „Маркетингови проучвания“ на 30 служители в ЧЕЗ България ЕАД
първа квалификационна степен, специалност "Заваряване" на 100 служители в ЧЕЗ Разпределение България АД
трета квалификационна степен, специалност "Електроенергетика" на 24 служители в ЧЕЗ Разпределение България АД: Дейността цели успешно завършено професионално обучение по част от професия от:
- втора квалификационна степен по специалност 3420201 „Маркетингови проучвания“ (300 уч.ч.), професия 342020 „Сътрудник в маркетингови дейности“, от професионално направление 342 „Маркетинг и реклама“ на 22 служители на кандидата и получаване на Удостоверение за професионално обучение по част от професия.
- първа квалификационна степен по специалност 5210901 "Заваряване" (200 уч.ч.), професия 521090 "Заварчик", от професионално направление 521 "Машиностроене, металообработване и металургия" на 78 служители на партньора;
- трета квалификационна степен по специалност 5220102 "Електроенергетика (600 уч.ч.)", професия 522010 "Електротехник", професионално направление 522 "Електротехника и енергетика" на 17служители на партньора.
Планираните по проекта обучения ще отговорят на търсените от работодателя умения и идентифицираните нужди от развитие на професионалните знания и умения на обучаемите, при спазване на съответните стандарти за качество.
Професионалното обучение и квалификация на служителите е дългосрочен приоритет за Групата на ЧЕЗ в България.Теоретичната и практическа подготовка на служителите са от решаващо значение за успешното развитие на компанията. За да поддържа високо ниво на квалификация на служителите, ЧЕЗ създаде ЦПО към ЧЕЗ България ЕАД, като специализирано учебно звено за придобиване на професионална квалификация.
Настоящото проектно предложение предвижда обучение за придобиване на професионална квалификация по специалност "Маркетингови проучвания" на 30 служители на ЧЕЗ България ЕАД, наети на трудов договор на длъжност Организатор работа с клиенти (20 лица) и на длъжност Оператор контактен център (10 лица). Предвиденото обучение е съобразено както с личните интереси и възможности на включените в целевата група лица, така и с потребностите на работодателя от квалифицирана работна сила, предоставяща висококачествени конкурентни услуги. То има пряка връзка със служебните задължения на тези служители, които включват: комуникация с клиенти и колеги, познаване на принципите и изискванията на деловата и професионална комуникация и изискванията за водене на бизнес кореспонденция, умения за предоставяне на изчерпателна информация и презентиране на продуктите и услугите на дружеството, умения за работа с офис техника и компютърни програми, изготвяне на отчети и анализи.
Професионалното обучение по специалностите "Заваряване" и "Електроенергетика" е за 124 служители на ЧЕЗ Разпределение България АД, наети на трудов договор на длъжност: Електромонтьор (112 лица), Техник ел.машини и апарати (6 лица) и Отчетник измервателни уреди (6 лица). Обучението е съобразено с личните им нужди, знания и умения, с потребностите на работодателя, както и с изпълнението на техните задължения, включващи: изграждане, поддържане и ремонт на кабелни и въздушни линии и мрежи и електрически съоръжения; огледи и обходи, профилактика; монтаж и демонтаж на електромерите, обезопасяване на електромерни табла; отчитане на данни. Обучението дава възможност за кариерно развитие на служителите след повишаване на професионалната им квалификация - да се преквалифицират и/или да заемат по-високи длъжности. В резултат на предоставеното професионално обучение ще се постигне не само повишаване на познанията, уменията и компетенциите и запазване на заетостта на лицата от целевата група, но и по-високо качество на предоставените от ЧЕЗ услуги и подобрена конкурентоспособност на дружеството.
Разработени са учебни програми и планове, включващи обучение по теория и практика, които съответстват на изискванията за придобиване на професионална квалификация.
Етапи на изпълнение на дейността:
1.Организация на обучението-изготвяне на програма, учебен план и график-1-ви - 6-ти мес.;
2.Провеждане на обучителните курсове в ЦПО към ЧЕЗ България ЕАД-2-ри -6-ти - 14-ти мес.;
3.Полагане на изпит по теория и практика и получаване на удостоверения, съгласно чл. 38, ал. 3 от ЗПОО. – 15-ти мес. |
63 525.00
|
63 525.00
|
Предоставяне на обучение за придобиване на ключови компетентности, съгласно Европейската квалификационна рамка по: по Ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици“ /английски език/ и Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност” на 250 заети на трудов договор служители на ЧЕЗ България ЕАД (103 лица) и ЧЕЗ Разпределение България АД (147 лица).: Дейността цели придобиване и подобряване на знания и умения по ключови компетентности на 50 лица от целевата група по КК 2 "Общуване на чужди езици" /английски език/ и на 200 лица по КК 4 „Дигитална компетентност”.
В обучението по КК 2 "Общуване на чужди езици", ще бъдат включени 15 служители от дирекция „Обслужване на клиенти“ на ЧЕЗ БГ, които имат необходимост да усъвършенстват знанията си по английски език с цел по-ефективно и качествено обслужване на чуждестранни клиенти и контрагенти и 35 служители от други дирекции в двете дружества (5 лица от ЧЕЗ БГ и 30 лица от ЧЕЗ РБ), които имат желание да повишат професионалните си знания по отношение на развитието на технологиите и иновациите, за което се изискват познания по английски език. Владеенето на чужд език ще повиши не само езиковата квалификация на наетия персонал, но и конкурентоспособността на дружествата в динамичен и бързо развиващ се сектор на услугите. Чрез предоставяне на обучение по английски език, необходимо за качественото изпълняване на трудовите им задължения, ще бъдат подкрепени професионалното развитие, мотивацията и ангажираността на тези служители. Планира се, 50 лица от целевата група да преминат курс за изучаване на английски език в 3 нива-А1, А2, В1, В2 или С /съгласно Европейската квалификационна рамка/, определени на база входящ тест за ниво на владеене на езика. Част от служителите, включени в целевата група са преминали начално ниво на обучение и е необходимо да надградят своите знания.
В резултат на предвиденото по проекта чуждоезиково обучение, от една страна ще се подобри личностното и професионално развитие и конкурентоспособността на лицата от целевата група, а от друга – ще се повиши качеството на обслужване на клиентите и ще се подобри взаимодействието с контрагенти и партньори на дружествата. Ще се предостави възможност на тези служители да участват в международни работни групи със служители от чуждестранните дружества на ЧЕЗ Груп.
В обучението по КК 4 „Дигитална компетентност” ще бъдат включени 200 лица от целевата група от различни дирекции в двете дружества, които имат необходимост да усъвършенстват знанията и уменията си за работа със следните програмни продукти:
-MS Excel - 120 служители (50 от ЧЕЗ БГ и 70 от ЧЕЗ РБ) ще систематизират и надградят знанията си по отношение на съхранение и анализ на данни, финансово прогнозиране, обработване на големи количества информация, създаване на диаграми и др.
-MS Power Point - 50 служители на мениджърски и експертни позиции (20 от БГ и 30 от ЧЕЗ РБ) ще се запознаят с възможностите на продукта за разработване на добра презентация и ще използват новите умения за изготвяне на интерактивни презентации и вътрешни обучения.
-MS Acces - обучение на 15 служители (5 от ЧЕЗ БГ и 10 от ЧЕЗ РБ), които ежедневно работят с големи масиви данни и се налага да правят бързи анализи и отчети, да представят информация в различен вид пред висшия мениджмънт.
-MS Project - 15 служители (8 от ЧЕЗ БГ и 7 от ЧЕЗ РБ), участващи в различни проекти, които в резултат на това обучение ще проследяват бързо и детайлно развитието на проекта, по който работят, ще извършват съответните анализи,ще разработват планове и бюджети, което ще направи работата им по-ефективна.
Етапи на изпълнение на дейността:
1.Подготовка и провеждане на процедура „избор с публична покана“ по реда на глава 4 от ЗУСЕСИФ и ПМС 160 /с 2 об. позиции/ на изпълнител/и на обучение по КК2 и КК4 - 4-7-ти м.
2.Сключване на договор/и с избраните изпълнител/и -8-ти м.
3.Провеждане на тест за определяне на входящо ниво, сформиране на групи обучаеми на база резултатите от теста, изготвяне на програма, учебен план и график - 9ти м.
4.Провеждане на обучение по КК4, полагане на изпит по теория и практика, издаване на сертификат на успешно издържалите изпита - 9-13-ми м.
5.Провеждане на обучение по КК2 /1, 2 и 3 ниво/, полагане на изпит по теория и практика, издаване на сертификат на лицата, успешно издържалите изпита за всяко ниво - 9-15-ти м. |
85 000.00
|
85 000.00
|