Atelie Serafimov Architects Ltd. is one of the leading architectural companies in Bulgaria with many years of experience in design. Founded in 1990 with the ambition to provide it‘s clients with high-quality services in the design of residential, public, industrial and administrative buildings - from urban development, through investment design in all project phases, to interior design and furnishing.
The main problems and limitations facing the company's development are the lack of sufficient hardware and software provision to reach a high technological level to increase efficiency and improve the services offered.
The current project proposal is aimed at increasing the capacity of Atelie Serafimov to provide complex architectural services by expanding the optimization and digitization of work processes.
In this regard, the implementation of project activities is related to investments in:
· Acquisition of specialized architectural software to increase the capacity of the provided services
· Set up of a hardware environment for the application of information and communication technologies in the production processes of architectural design and modeling
The implementation of the project will enable the company to achieve product customization, flexibility, efficiency and originality to expand the offered architectural and engineering services.
Activities
Activity
Contracted Amount
Reported Amount
Придобиване на нови технологии с акцент върху цифровизацията на производствените процеси с оглед на разширяване на производствения капацитет на предлаганите услуги: Настоящата дейност ще бъде изпълнена чрез придобиване на следните високотехнологични дълготрайни активи:
1.Софтуер за 3D архитектурно проектиране- 15 бр
3.Работна станция – 4 бр
3.Сървър – 1 бр
Предвидените за придобиване активи ще допринесе по следния начин за ЦИФРОВИЗАЦИЯТА на производствените процеси:
1. Софтуер за 3D архитектурно проектиране - Издига до ново ниво цифровизацията на архитектурния процес чрез 3D проектиране и дизайн.
• Използва BIM (Building Information Modeling) технология за информационно моделиране на сгради.
• Осигурява безпроблемно дизайн и сътрудничество между всички заинтересовани страни по архитектурния проект.
• Цялостно цифриво създаване и документиране на проект.
• Създава 3D строително информационен модел на сградата, като документацията се генерира и актуализира автоматично.
• Използва 3D инструменти:
2. Работна станция – 4 бр
За цифрровизацията на архитектурния процес е необходимо хардуерно обезпечаване на процеса.
Цифровизацията на процеса ще бъде извършена на всички 15 работни места на архитектите.
За инсталиране на софтуера са необходими допълнително 4 нови компютъра, като компанията разполага с останалите 11 броя.
3. Сървър – 1 бр
За цифровизацията на процеса за изработване на архитектурни проекти е необходима свързаност на отделните работни места, която ще бъде осъществена чрез инсталирането на Сървър. Софтуера Осигурява безпроблемно дизайн и сътрудничество между всички заинтересовани страни по архитектурния проект
Чрез сървъра ще се комуникират данните по различните архитектурни проекти, ще се запазват в база данни.
Предвидените за придобиване активи ще допринесе по следния начин за РАЗШИРЯВАНЕ НА ПРОИЗВОДСТВЕНИЯ КАПАЦИТЕТ:
1. Софтуер за 3D архитектурно проектиране – разширява капацитета на предоставяне на архитектурни услуги чрез по-брзо и по-качествено проектиране
Наличните софтуерни продукти са времеемки и не се характеризират с висока производителност. При двумерно чертане чрез някоя от съвременните програми се извършват същите действия като при чертането на ръка – създаване на отделни елементи за отделните линии на чертежа, постоянно контролиране на техните дебелини, „ръчно“ изграждане на планове, разрези, фасади и други по отделно. Това увеличава многократно вероятността за неточности и грешки и забавя процеса на проектиране.
Новият Софтуер необходим за работата на15-те архитекта повишава производителността на архитектурното проектиране, вследствие на което се увеличава капацитета на предоставяните архитектурни услуги с 20%. Новият софтуер има възможност за извършване на изчисления във фонов режим, плавна и бърза 3D навигация със система за предотвратяване на конфликти, система за управление на промените. Чрез модул за съвместна работа в реално време се предоставя възможност на архитектите в компанията да работят съвместно по един проект, което ускорява процеса на изработването му.
2. Работна станция – 4 бр – Разширява производствения капацитет чрез преодоляване на тясно место в производствения процес.
Към момента техническите характеристики на част от хардуерa на компанията не отговаря на изискванията за инсталиране на Софтуер за 3D архитектурно проектиране. Това затруднява работата на специалистите. С въвеждане на 4 броя работни станции от ново поколение ще се повиши капацитета на предлаганите услуги с 25%
3 Сървър – 1 бр – разширява производствения капацитет чрез възможноат за съвместна работа на специалистите и споделяне на файлове. Към момента всеки един архитект работи самостоятелно по съответната част на архитектурен проект. Налага се изчакване на работата на всеки един за да се представи крайния вариант Това забавя цялостната работа по предоставянето на архитектурните проекти и ограничава капацитета за предоставяне на архитектурни услуги от компанията.
Със Сървъра се предоставя възможност за споделяне на файлове и за съвместна работа на архитектите, с което ще повиши производителността и капацитета за предоставяне на архитектурни услуги
168 891.00
168 620.00
Notes:
Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN