Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 161 TREES
Български

Programme: Human Resources Development

Planning region: All

Description

The project will carry out activities related to the establishment and functioning of a social enterprise, which will provide the opportunity for personal and professional realization, provided support and assistance to 32 persons from vulnerable groups, providing opportunities for development of their personal potential and social inclusion and integration.
    Through the implementation of the project, access to employment will be ensured and support for the social inclusion of vulnerable groups through the creation of a social enterprise in the tailoring industry. The project has a duration of 18 months, with the employment of the persons for a period of 12 months and a subsequent commitment at least 50% of them continue their work in the established social enterprise.
      The project will carry out activities related to the selection of target group representatives, the creation of a Support Center providing integrated services, the establishment and operation of Adapt Atelier and providing employment and social support for vulnerable groups, purchasing equipment, furniture and materials, developing and implementing a Marketing Strategy, in order to ensure the marketing of the output of the social enterprise.
     The implementation of the project will impose a new successful economic model representing an alternative way of solving social and social problems and through which a number of social products will be realized - employment, flexibility, solidarity, social cohesion, personal and professional development of every person included in employment in the social enterprise. This is the opportunity to promote active social and labor integration of vulnerable groups by providing motivational, psychological and social support.
       In the implementation of the project, all the main horizontal principles of HRD OP 2014-2020 will be respected, with individual approach and respect for the personality of each of the representatives of the target group
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
ПОДБОР НА ПРЕДСТАВИТЕЛИ НА ЦЕЛЕВИ ГРУПИ И ВКЛЮЧВАНЕТО ИМ В ПРОЕКТА. ИЗБОР НА ПЕРСОНАЛ ЗА РАБОТА В СОЦИАЛНО ПРЕДПРИЯТИЕ АТЕЛИЕ "АДАПТ": ЦЕЛ НА ДЕЙНОСТТА: Дейността има за цел да идентифицира представителите на целевите групи, които да бъдат включени в изпълнението на проекта.Същата ще стартира от 1-вия месец до края на 4 месец.Чрез изпълнението й ще се изберат 32 лица от целевата група за работа в социалното предприятие, а тези които няма да бъдат назначени ще са част от лицата които ще се включат в проектните дейности и при заявено желание ще ползват предлаганите по проекта услуги,свързани с мотивационна и психологическа подкрепа, услуги за социална и професионална подкрепа,консултиране и насочване.Целта е максимален брой лица да получат нужната подкрепа и съдействие, като се минимизира максимално съществуващия риск от социално изключване.Ще бъде приложен изцяло индивидуален подход, предвид статуса на лицата и социалната ситуация в която същите се намират, като се отчетат и реално ограниченията на социалната и трудова среда.Подборът ще протече при спазване на основните хоризонтални принципи на ОПРЧР 2014-2020 и при спазване на правиллата за зачитане на личното достойнство на всеки кандидат. Подборът на лицата ще се реализира, като първия етап е свързан с идентифицирането и установяването на принадлежност на кандидатите към една от посочените групи: -лица с увреждания,безработни младежи до 29 год.,безработни лица -самотни родители/осиновители и/или майки (осиновителки) с деца до 5-год.,безработни над 54-год.;безработни с основно или по-ниско образование и без проф. квалификация. Вторият етап има за цел избор на 32 лица за персонал в социално предприятие Ателие "Адапт" на длъжности -Технолог на облекло-2 лица,Крояч текстил-4 лица, Шивач -14 лица, Работници спомагателни шивашки дейности -5 лица,Гладач-2 лица.В социалното предприятие е предвидено назначаване на екип за управление, състоящ се от Ръководител/управител, Счетоводител, Организатор по труда, Технически сътрудник. В предприятието ще се назначи и Специалист социални дейности, които ще подпомага процеса на социализация и професионална интеграция на лицата от целевата група. За изпълнение на дейността ще се разработи процедура за подбор на персонал.Със Заповед на Управителя на "АГС ПАРТС" ЕООД ще бъде създадена комисия, в която ще бъде включен експерт психолог.Подборът ще се реализира на конкурсен принцип, съгласно действащото трудово законодателство и ще протече на два етапа-по документи и чрез интервю. Обявяването на подбора ще бъде публично обявено, като се използват обяви поставени на видни места, сайтове за свободни работни места, Дирекция „Бюро по труда“.За всяка позиция ще бъдат обявени критерии, а чрез интервюто ще се установи готовността на кандидатите за работа и мотивацията им. Първият етап от процедурата е по документи.Комисията ще разгледа всички подадени заявления, ще направи проверка за допустимост на кандидатите, ще изготви протокол от работата си и ще обяви решението си с кандидатите които ще продължат участието си във втори етап на процедурата- участие в интервю.Всички кандидати ще бъдат уведомени лично и чрез списъци поставени на видни места в офиса на фирмата в гр.Пловдив.Следва провеждането на втори етап от процедурата- провеждането на интервю. За целта ще бъде разработен формуляр за всеки един от кандидатите, като резултатите от проведеното интервю ще бъдат отразени в него.Формулярът се подписва от всички членове на комисията.Резултатите от проведения втори етап се отразяват в протокол , а решението на комисията се обявява чрез списъци поставени на видни места в офиса на фирмата и лично на всеки един от кандидатите. Протоколите се утвърждават от Управителя на "АГС ПАРТС" ЕООД, с предложение за сключване на трудови договори с избраните кандидати. Ще бъдат спазени всички законови изисквания при провеждане на процедури за подбор, като се осигури възможност за обжалване на взетите от комисията решения. В този период ще започнат и действията за регистриране и създаване на социалното предприятие, което следва да отговаря на изискванията на закона и нормативната уредба. 0.00 0.00
ЗАКУПУВАНЕ НА ОБОРУДВАНЕ, ОБЗАВЕЖДАНЕ И МАТЕРИАЛИ, ОБЕЗПЕЧАВАЩИ ТЕХНИЧЕСКОТО И МАТЕРИАЛНО ФУНКЦИОНИРАНЕ НА СОЦИАЛНО ПРЕДПРИЯТИЕ АТЕЛИЕ "АДАПТ": Дейността е свързана със закупуване и обезпечаването на дейността на социалното предприятие, което е един от основополагащите фактори за развитие и успешна, пълноценна дейност.Необходимо е закупуване на определени по вид машини и съоръжения, обзавеждане, материали и консумативи, с цел ефективното му и ефикасно функциониране.Дейността ще се реализира в продължение на 4 месеца, като е предвидено достатъчно време за провеждане на процедурите за избор на изпълнители по реда на ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016г. Закупеното оборудване и обзавеждане,материали и консумативи предназначени за функционирането на предприятието, са в неразривна свързаност с реализацията на произведената продукция, и трудовата реализация на 32 лица от целевата група.Оборудването, материалите и консумативите са съобразени със спецификите,изискванията и потребностите на работните места.Заложеното оборудване обособява и възможностите за развитие на соц предприятие Ателие "Адапт", непрекъснато повишаване на качеството на предлаганата продукция и включването на нови производства.Същото е необходимо на назначените лица от целевата група да изпълняват трудовите си задължения.За обезпечаване дейността на соц предприятие е необходимо закупуването на следното оборудване:1. Кад кам система-комплект за компютърно моделиране и конструиране на различни кройки - 1 брой;2. Илична машина за изработване на илици и фиксиращи ригели -1 брой; 3.Двуиглова оверлог машина - 3 броя;4.Покривна/коверлог/машина - 2 броя;5.Права машина с позициониране на иглите - 1 брой;6.Прави шевни машини - 6 броя;7.Двупистова навивачка за конци - 1 брой;8.Едноиглова двуконечна копчена машина - 1 брой;9.Ръкавна машина за подгъви на работни панталони и дънки - 1 брой; 10.Автомат за задни джобове - 1 брой;11.Банцинг - 1 брой;12.Гатер ножица - 1 брой;13.Понтерез машина за изработване на заяжки и фиксиращи бодове -1 брой; 14.Автоматична пневматична двугнездова трансферна преса - 1 брой;15.Машина за почистване на конци-1 брой.За администрирането на дейността на социалното предприятие е необходимо закупуване на следното оборудване и обзавеждане:1. Преносим компютър-2 броя и Мултифункционално устройство-1 брой.2. Бюра -3 броя, Офис столове-3 броя; Заседателна маса -1 брой; Стелажи - 3 броя;Посетителски столове-8 броя.Те са необходими за приемане и обработване на документация, заявки, изготвяне на графици, документи на социалното предприятие, досиета на назначени лица.Различни по вид платове-1 500 линейни метра, Комплект кривки за кроене-2 бр.,Ножици -големи-15бр.,Ножици малки-10бр.,Крачета за нервюри, ресни, мъниста, автоматичен илик, кедър-общо 150бр.;Приспособления за двоен транспорт - 50бр.,Подгъвачи-50бр., Игли-500бр., Макари-конуси-1 000бр.Чрез наличието на оборудване, обзавеждане, материали и консумативи, лицата от целевата група ще получат допълнителни познания и умения относно работата с тях, и ще повишат техническите си умения и познания при директна работа с машините и съоръженията. Соц. предприятие ще бъде оборудвано и обзаведено и ще осигури възможност за ефективен труд и пълноценна работна среда.Реализирането на дейността ще се осъществи при стриктно спазване на всички законови изисквания и разпоредби, като се спазят заложените правила в ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016г.С цел предоставяне на качествени услуги и производство на качествена продукция от соц предприятие заложеното оборудване, материали и консумативи са необходими, за да се задоволят високите изисквания на пазара в областта на модата и облеклото. В хода на реализация на проекта добавянето на нови характеристики в производствения процес, както и подобряване вида и качеството на съществуващите продукти и услуги, предоставяни от социалното предприятие са едни от главните условия за едно развиващо се предприятие да върви напред към нови пазари и възможности. Това от своя страна ще даде възможност за развитие на социалното предприятие и реално съществуваща предпоставка за наемане и осигуряване на работа на нови лица от уязвими групи. 0.00 36 925.92
СЪЗДАВАНЕ И ФУНКЦИОНИРАНЕ НА НОВО СОЦИАЛНО ПРЕДПРИЯТИЕ- АТЕЛИЕ "АДАПТ" И ОСИГУРЯВАНЕ НА ТРУДОВА ЗАЕТОСТ И СОЦИАЛНА ЗАКРИЛА ЗА 32 ЛИЦА ОТ УЯЗВИМИ СОЦИАЛНИ ГРУПИ: Дейността започва реализиране от 5-ти месец със стартиране дейността на новосъздаденото социално предприятие -Ателие "Адапт". Преди стартиране на функционирането му същото ще бъде регистрирано като социално предприятие съобразно изискванията и нормативните разпоредби. СТРУКТУРА: При стартиране на социалното предприятие ще бъде изготвена документация, удостоверяваща неговото обособяване като отделна единица в организацията и структурата на "АГС Партс" ЕООД,която ще функционира като социално предприятие съгласно определените законови изисквания.Създаване на работещи правила и процедури,удостоверяващи легитимността и функционирането на социалното предприятие,гарантиращо социална възвращаемост на реализираната продукция от дейността му.Новата структура- социално предприятие ще създаде самостоятелна аналитична счетоводна сметка и ще поддържа отделно счетоводство.Управлението ще се бъде по предприемачески и прозрачен начин,като в него ще се включат и назначените лица от целевите групи-в качеството им на заинтересована страна и преки участници в процеса на социализация и професионална интеграция.За пълноценното функциониране на социално предприятие ще бъдат привлечени потенциални клиенти и заинтересовани страни,засегнати от стопанската му дейност,което ще бъде описано в учредителните документи на предприятието. ЦЕЛИ: Реализираната печалба на социалното предприятие ще се ползва на първо място за постигането на основната му цел-осигуряване на заетост на лица от уязвими групи, осигуряване на подкрепа за социална и професионална интеграция,помощ за личностна и трудова реализация чрез предоставяне на интегрирани услуги.При подготовка на цялостната документация ще се разработят определени правила и процедури, свързани с разпределяне на печалба и реинвестирането в дейности на предприятието, които да спомогнат за реализиране на социалните функции, разширяване на предоставяните услуги по вид и качество насочени към целевите групи.Новосъздаденото социално предприятие-Ателие "Адапт" ще предоставя услуги,които генерират социална възвръщаемост чрез действия и дейности,насочени към подобряване качеството на живот на включените лица от целевата група,в основни аспекти на социалния, трудовия и обществен живот като осигуряване на трудова заетост, социална и емоционална подкрепа и помощ и др.По този начин ще се осигури съпричастност и приобщаване към идеите на социалната и солидарна икономика. ДЕЙНОСТИ И ПЕРСОНАЛ: Кандидатът ще осигури разкриването на устойчиви работни места за 32 лица от целевите групи,след проведена процедура за подбор.Осигурената заетост е за период 12 месеца,като наетите лица ще бъдат наети на трудов договор,пълно работно време.Трудовите и осигурителни отношения на лицата ще бъдат уредени при условията на трудовото и осигурително законодателство.Длъжностите които ще заемат лицата от целевите групи са следните:Управител,Счетоводител,Организатор по труда,Специалист соц. дейности,Технически сътрудник,Технолог на облекло,Крояч текстил,Шивачи,Работници спомагателни шивашки дейности и Гладач. С цел подпомагане дейността на предприятието и изпълнение на поставените в проекта цели, в социалното предприятие ще бъдат наети на трудови договори, на пълно работно време двама експерти - експерт"Продажби" и експерт"Маркетинг", които ще подпомагат стопанската дейност на Ателие "Адапт",като те не попадат в дефиницията на лица,принадлежи в обхвата на заложените по проекта целеви групи. Наетият персонал е основата на ефективното управление и функциониране на социалното предприятие.В началото на дейността на Ателие "Адапт" ще бъдат изготвени два плана, които ще се следват-Социален план за изпълнение /с участието на лицата от целевата група/ и Финансов план за изпълнение. С цел удостоверяване дейността и функционирането на социалното предприятие ще се води актуална документация,включваща-отчетност от стопанска дейност и отчетност в изпълнение на социалните цели на предприятието. 0.00 86 865.14
СЪЗДАВАНЕ И ФУНКЦИОНИРАНЕ НА ЦЕНТЪР ЗА ПОДКРЕПА КЪМ СОЦИАЛНО ПРЕДПРИЯТИЕ АТЕЛИЕ "АДАПТ" И ПРЕДОСТАВЯНЕ НА КОМПЛЕКСНИ УСЛУГИ ЗА СОЦИАЛИЗАЦИЯ И ПРОФЕСИОНАЛНА ИНТЕГРАЦИЯ НА ЛИЦА ОТ СОЦИАЛНО УЯЗВИМИ ГРУПИ: Същност на дейността: Дейността е насочена към създаване, развитие и функциониране на Център за подкрепа, предоставящ различни по вид услуги, с цел психологическо и социално подпомагане, и мотивиране на лица от уязвимите групи включени в проекта. Центърът ще бъде част от политиката на социалното предприятие насочена към подкрепа на лица от целевата група и неразделна част от цялостния процес на интегриране, включване, подпомагане. Ще се реализира и предоставя комплекс от мерки и услуги -мотивационни обучения, индивидуално почасово и групово почасово консултиране, насочване и помощ за всички заети в социалното предприятие лица.Ще бъде ползван индивидуален подход спрямо всеки един от ползвателите на горепосочените интегрирани услуги, предоставяни от Центъра за подкрепа. Дейностите на създадения Център ще бъдат насочени към подкрепа за активно участие на лицата в социалния, обществен и професионален живот, съобразени с индивидуалните специфики на всеки отделен случай.Ще се предоставят различни по вид консултативни, насочващи и подкрепящи услуги за придобиване на умения и познания за справяне с лични и обществени проблеми. Център за подкрепа ще прилага различни програми за подпомагане и превенция срещу социално изключване на лицата от уязвими групи, чрез намиране на алтернативни подходи за решаване на различни професионални и социални казуси Предоставяните от Центъра услуги могат да бъдат еднократни, периодични и ежедневни в зависимост от индивидуалните потребности на лицата от целевата група. За всяко едно лице, ползващо услугите на Център за подкрепа, ще бъде изготвена оценка на потребностите с негово участие,в което ще се вписват реализираните дейности и мерки, ще се проследява неговото развитие, с цел постигане на максимална успеваемост в процеса на социално включване и реализация. Психологическото и социално подпомагане включват: - Техники за справяне със стреса и повишаване самооценката на включените в дейността представители на целевата група; - Развитие на умения за общуване и работа в група; - Развитие на различни навици и умения за живот; - Придобиване на умения за успешно справяне на работното място и адаптиране към работните условия и професионално ориентиране; - Умения за организиране на свободното време, отдих и развлечения; - Подкрепа за формиране на трудови навици, съдействие за намиране на подходяща работа, съдействие при изготвяне на автобиография, мотивационно писмо и др., изграждане на основни умения за общуване и представяне пред работодател. -Разработване на индивидуални трудови, терапевтични и интеграционни програми за лица от целевите групи и прилагането им; Предвидено е реализирането на 2 броя мотивационни обучения включващи следните теми: "Умения за водене на самостоятелен живот", "Активно поведение на пазара на труда" и "Превенция на социалното изключване и подобряване на социалната адаптация, интеграция в общността на социално уязвими групи" и др.Участие в обученията ще имат възможност да вземат лицата от целевата група,включени в изпълнение на проектните дейности. Обученията са насочени към повишаване мотивацията на лицата от уязвими групи към трудова реализация и включват модули за придобиване на умения за активно поведение на трудовия пазар, изграждане на ключови умения като комуникативност и работа в екип, което ще мотивира желанието и възможността за социално включване, ще улесни достъпа им до заетост и предотврати риска от повторно социално изключване.Целта е чрез включване в планираните обучения лицата да осъзнаят правото си на независим,активен живот и социална интеграция.Това ще даде възможност за подобряване качеството им на живот и ще минимизира възможността за социално изключване. Целият комплекс от мерки и интегрирани услуги ще спомогнат за по-бързата адаптация на лицата в новата реална и работна среда, ще придобият нови умения които ще са основа за пълноценно съществуване в социален, личностен и професионален аспект. 0.00 0.00
ПОПУЛЯРИЗИРАНЕ НА СОЦИАЛНОТО ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО И СОЦИАЛНАТА ИКОНОМИКА ЧРЕЗ СЪЗДАДЕН НОВ ИКОНОМИЧЕСКИ МОДЕЛ, РЕАЛИЗИРАЩ СОЦИАЛНИ ЦЕЛИ-СОЦИАЛНО ПРЕДПРИЯТИЕ "АДАПТ". ОСИГУРЯВАНЕ НА ПАЗАРНА РЕАЛИЗАЦИЯ НА ПРОИЗВЕДЕНАТА ПРОДУКЦИЯ НА СОЦИАЛНОТО ПРЕДПРИЯТИЕ. : Чрез реализиране на дейността ще се дадат основите върху които социалното предприятие може да се развива и успешно да докаже своя преди всичко не икономически, а социален принос в развитието на социалната икономика.Ще се реализират мерки за популяризиране изразяващи се в непрекъснато предоставяне на информация и разпространение на информационни материали за функционирането на социалното предприятие,неговия социален ефект и постигнати резултати насочени към социализацията и професионалната интеграция на целевите групи.За популяризиране на социалното предприемачество и социалната икономика ще се реализират мерки насочени към популяризиране на социалния ефект от дейността на предприятието и предоставяните стоки.За целта ще се използват различни комуникационни канали–интернет,електронни, печатни издания и др., като ежемесечно ще се представят резултатите и предприетите социални инициативи.По този начин ще се привлекат и нови съмишленици, доброволци и поддръжници на идеята за солидарна икономика. Дейностите по популяризиране са пряко свързани с процеса на провеждане на маркетингов анализ и реализиране на пазарна стратегия,предвид че двете дейности целя постигане на един и същ резултат. Професионалната отговорност за реализиране на дейността ще бъде поверена на Експерт-маркетинг, който ще организира и изготви анализа и стратегията. Същият ще бъде назначен на трудов договор, за период от 12 месеца, на пълен работен ден, като през целия период ще реализира различни по вид дейности, свързани с цялостния процес на проучване, анализиране, търсене и осигуряване на възможности за реализация на произведените стоки и продукти от социалното предприятие. Въз основа на тях ще изготви и Маркетинговата стратегия, върху която ще се основава работата на социалното предприятие за в бъдеще. Първоначално ще се реализира стратегическата ориентация на проучването, целяща реален анализ на качествата на първоначално произведената продукция от социалното предприятие, неговата сполучливост и възможности за подобряване.Проучванията на качествата на продукта са тясно свързани с оптималната комбинация между цена и качество, като качеството се оценява от потребителите, т.е. по- качествен е продукт, който има по-висока потребителска стойност.Тези икономически тенденции налагат лицата наети в социалното предприятие да бъдат активни и отговорни при изпълнение на задълженията си в социалното предприятие, да бъдат съпричастни към идеята на предприятието и да реализират чрез труда си качествени стоки,които ще донесат по-голяма печалба, респективно и по-голям социален ефект за самите тях. ЕТАПИ НА РЕАЛИЗАЦИЯ: Дейността обхваща:проучвания за определяне на пазара, проучване на продажбите и покупателската мотивация, проучване на потребителските навици.Проучванията за определяне на пазара са възможност да се разкрият потребителите на продуктите на социалното предприятие, които ще предпочитат продуктите му и ще спомогнат за реализиране на социалните му цели. В тази връзка именно заради това се налага в дейностите по проучване да се включат и представителите на целевата група,които да могат да представят реализираното от тях. Произведената продукция е най-добрата възможност да се онагледи резултата от съществуването и функционирането на социалното предприятие. Налице са лица от уязвими групи, включени в заетост, на които е осигурена възможност за развитие,и която същите използват за своето социално и професионално развитие. Дейността е свързана с възможности за разкриване на нови пазарни възможности и откриване на нови и подобряване на съществуващи продукти. Изготвяне на продуктова политика е друг етап от реализирането на дейността, и в следствие на логичната последователност при изготвяне на маркетинговата стратегия. Направен преглед и анализ на съществуващи добри практики в областта на шивачеството и социалното предприемачество в тази област, за да се приложи най-ефективния подход при изготвянето и реализирането на стратегията за развитие. 0.00 5 449.67

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).