Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 382 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: Gabrovo

Description

The Regional Historical Museum -  Gabrovo (RIM-Gabrovo) is one of the oldest cultural institutions in Gabrovo - a direct successor to the museum created in 1883 at the Aprilovska High School.
The building, which houses RIM-Gabrovo, is classified as architectural, construction and historical real estate of modern times, with a category of "national importance" by Order of the Ministry of Culture. RIM-Gabrovo also houses the Dechkov House - a real cultural value with a category of "local importance", in which a permanent exhibition "City Life from the end of the 19th to the 1940s" of RIM-Gabrovo was organized.

The current project covers a complex of investment and marketing activities aimed at the development of RIM-Gabrovo and Dechkova House, diversification of the tourist product and their transformation into museums, providing an opportunity for non-seasonal but permanent active cultural tourism.

All activities planned within the project implementation are aimed directly at overcoming the challenges to the sustainable development of RIM-Gabrovo and Dechkova House,related to the need for the preservation, conservation and restoration of the RIM-Gabrovo building, in its capacity as an object of cultural heritage - real cultural value of category "national importance", as well as caused by the inefficient utilization of its areas, the lack of modern conditions and equipment for the purpose of diversification of the tourism product and modernization of the exposition approach and concept, the lack of effective interactive information tools and programs with the potential to attract more porous, or gelatinous audiences, including and disadvantaged people, as well as lack of recreational facilities.


The project encompasses a complete solution, both for the purposes of the conservation and preservation of the building of RIM-Gabrovo , as well as for the effective promotion of the Museum and the Dechkov House to it.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
ДЕЙНОСТ 1: Развитие на Регионален исторически музей – Габрово, в качеството му на обект на културното наследство от национално значение, чрез консервация и реставрация, възстановяване, опазване, експониране, социализация, популяризиране, оборудване, въвеждане на техники и програми за превод, екскурзоводски услуги и др.: В рамките на Дейност 1, в съответствие с установените нужди и ограничения пред развитието на РИМ-Габрово, са планирани за реализация следните поддейности: Дейност 1, Поддейност 1:Консервация, реставрация и преустройство на Регионален исторически музей - Габрово: Сградата, в която РИМ-Габрово развива дейността си е със застроена площ 648 кв.м. и разгърната застроена площ 2144 кв.м. Сградата, паметник на културата с категория национално значение, се нуждае от реставрационни дейности съгласно Разработен и съгласуван технически проект, съобразен с разпорежданията на действащата нормативна уредба в областта на опазване на културното наследство и на териториалното устройство. Предвидените ремонтни и реставрационни дейности не променят екстериора и интериора на сградата и имат за цел съхранението на високата й архитектурна стойност и устойчивото й развитие. Дейност 1, Поддейност 2: Обновяване на оборудването на музейните експозиционни площи в Регионален исторически музей – Габрово: С оглед създаване на необходимите предпоставки за осъвременяване концепцията на експозициите в РИМ-Габрово и модернизация на експозиционната среда, привеждайки я в унисон със съвременните тенденции в областта, както и с цел оборудване на залите в сградата на РИМ-Габрово, планирани за реализация на културни дейности, в т.ч. за организиране на временни и гостуващи изложби, както и отдаване под наем за изложбени цели и на конферентна зала с капацитет до 100 места в зависимост от подредбата, подходяща за провеждането на различни мероприятия, в рамките на проектната дейност е планирано обновяване на оборудването на музея. Като конферентна зала, подходяща за провеждане на събития, срещи, форуми, конференции и др. ще бъде обособена залата в централното фоайе на сградата на РИМ-Габрово, която е с обща площ 77 кв.м. За целите на техническото обезпечаване на конферентната зала, допълнително е необходима доставката на екран, озвучаване и осветление. 1 157 055.77 1 433 408.92
ДЕЙНОСТ 2: Развитие на туристическа инфраструктура, необходима за нуждите на атракциите: В рамките на проектна Дейност 2, в съответствие с установените нужди и ограничения пред развитието на РИМ-Габрово, са планирани за реализация следните поддейности: Дейност 2, Поддейност 1: Поставяне на информационни табели и внедряване на система за интерактивен гид Информационните табели ще предоставят по атрактивен за посетителите начин детайлизирана и двуезична информация за конкретните експозиции в рамките на експозиционната среда на РИМ-Габрово. Целта им е да бъдат източник на задълбочена, индивидуализирана информация и факти, както и при необходимост и в зависимост от спецификата на експозицията - визуализации (снимки, графики, схеми и др. визуални елементи), обогатяващи познанията на посетителите и подпомагащи възприемането и осъзнаването същността и значението на отделните експозиционни елементи, тяхното комплексно представяне в рамките на цялостната експозиционна среда. Планира се въвеждането на интерактивно представяне на експозициите чрез дигитален гид. Изложеното ще повиши атрактивността на музея за посетителите и ще създаде необходимите предпоставки за привличане на нови публики. Дейност 2, Поддейност 2: Обособяване, оборудване и обзавеждане на зала за работа с деца в РИМ-Габрово С цел повишаване атрактивността на РИМ-Габрово и развитието на туристическия продукт, в т.ч. привличане на по-голям брой деца като посетители, планирано е обособяването на зала, предназначена за работа с деца в рамките на фоайе на 1-ви етаж на сградата на РИМ-Габрово и на пространството в прилежащия към нея коридор. В предвидения за обособяване център за работа с деца те ще могат да се обучават и забавляват с интерактивен екран за подреждане на исторически пъзели и игри, свързани с историята на Габрово и националната история, с характерни за региона елементи на материалната култура и забележителни културни ценности от фондовете на РИМ-Габрово, с българските традиции и типични за региона обичаи. Специално оборудван за детска и ученическа аудитория, центърът ще бъде място за работа със семейства, организиране на празници. В рамките на прилежащия коридор на залата за работа с деца ще бъдат обособени работни места – обзаведени с маси и столове, предназначени за самостоятелна работа на деца. Дейност 2, Поддейност 3: Обособяване на атракции, основани на 3D реалност, в РИМ-Габрово В експозицията, посветена на османския период, ще бъдат обособени атракции, базирани на 3-D – посредством 3D екрани с наслагване на стъкла, които ще показват габровските дервендтжии и габровка в сокайно забраждане и посетителят ще има възможност да преминава около персонажите. Тук специално холограмно изображение на стъкло ще позволи заснемане на посетителя в традиционна габровска носия с ефектното сокайно забраждане. Подобен 3-D екран с наслагване на стъкла ще пресъздава и легендарната отбрана на Шипченския проход от българските опълченци. Друга атракция, допълваща новия облик на музея, ще бъде екран с мултимедия за 3D прожекция на възрожденски дюкян с вграден реставриран шкаф с атракции – непознати и слабо известни габровски стоки, които ще бъдат отваряни, докосвани, откривани и разгадавани от посетителите. В посветената на бележити габровци експозиция на етажа атракция е 3-D екран, позволяващ на посетителя да се качи на емблематичната сграда „Парахода“ на легендарния индустриалец и дарител Пенчо Семов и да го управлява. 26 398.94 2 976.80
ДЕЙНОСТ 3: Дребномащабни, приходогенериращи инвестиции в търговски зони в рамките на недвижима културна ценност с категория „национално“ значение – РИМ- Габрово пряко свързана с РИМ-Габрово в рамките на цялостния туристически продукт: В рамките на проектна Дейност 3, в съответствие с установените нужди и ограничения пред развитието на РИМ-Габрово и концепцията за развитие на обекта, са планирани за реализация следните поддейности: Дейност 3, Поддейност 1: Обособяване и обзавеждане на Сувенирен щанд в рамките на Регионален исторически музей - Габрово и закупуване на оборудване за производство на сувенири - 3D Принтер Към настоящия момент в сградата на РИМ-Габрово не е налице сувенирен щанд, което води до пропуснати ползи за музея. С оглед ефективно преодоляване на изложеното ограничение пред развитието на музея, планирано в рамките на настоящия проект е обособяване на сувенирен щанд. В рамките на сувенирния щанд се предвижда и предлагането на сувенири-собствено производство на РИМ-Габрово. За целите на осигуряване на необходимите технологични предпоставки за производството на сувенири, в рамките на проекта е планирано закупуването на 3D принтер. Произвежданите сувенири ще могат да се разпространяват сред сувенирни магазини и в други културни обекти на територията на Община Габрово. Планираните дейности ще генерират допълнителни приходи от дейността на Музея. Дейност 3, Поддейност 2: Обособяване, обзавеждане и оборудване на реставрационно ателие за предоставяне на услуги по реставрация на стъкло, керамика, метал, порцелан и хартия Дейността е планирана в съответствие с концепцията за развитие на РИМ-Габрово, която има за цел обособяване и утвърждаване на Музея като център за реставрация и консервация на движими културни ценности. За целта е необходимо обособяването на лаборатория, оборудвана за нуждите на предоставяне на услуги по реставрация на антични предмети. Изложеното ще доведе до генериране на допълнителни приходи от дейността на музея и ще подпомогне развитието му. 16 586.23 3 985.13
ДЕЙНОСТ 4: Подобряване достъпа за хора с увреждания : В рамките на сградата на РИМ-Габрово е създадена достъпна среда за хора с увреждания, инвестициите във връзка с която са реализирани по време на последния ремонт на сградата. В рамките на настоящата дейност е планирано осигуряването на достъпна среда за хора с увреждания до Дечкова къща, която е част от интегрирания туристически продукт и в рамките на която в настоящия проект е планирано отдаването под наем на площи с цел обособяване на ретро-кафене. За целта, необходимо е закупуване и доставка на 2 броя мобилни рампи, които да се разположат от двете страни на сградата – на входа и на изхода на ретро-кафенето. 750.00 900.00
ДЕЙНОСТ 5: Подпомагане развитието на туристически продукти (на основата на подпомаганите атракции) и пазарна информация : В рамките на настоящата проектна дейност са предвидени следните маркетингови и рекламни дейности, насочени пряко към подпомагане развитието на интегрирания туристически продукт и новата експозиция в РИМ - Габрово: - Заснемане на видео съдържание за музейната експозиция; - Разработване на маркетингова стратегия. 0.00 0.00
ДЕЙНОСТ 6 Дейности за информация и комуникация : В рамките на дейността ще бъдат реализирани мерки за информация и комуникация по проекта в съответствие с приложимите правила и съгласно Общите условия към финансираните по ОПРР договори за предоставяне на БФП и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Кандидатът ще прилага подходящи мерки за публичност и информираност съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013, като ще спазва стриктно указанията на УО и изложените в Единен наръчник на бенефициента указания и изисквания относно изпълнението на настоящата проектна дейност. Предвижда се: - при всички мерки за информация и комуникация (в т.ч. информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта) ще се указва съфинансирането от ЕФРР на ЕС чрез ОПРР на проекта посредством поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от ЕК, с упоменаване на ЕС; общото лого за програмен период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правила за визуална идентичност. По време на осъществяването на проекта бенефициентът ще информира обществеността за получената подкрепа като: - включи на своя уеб сайт подробно описание на проекта, включително неговите цели и резултати, като открои финансовата подкрепа от ЕС - публикацията, ще бъде направена в рамките на 2 дни от сключването му и ще съдържа минимум: емблема на ЕС и упоменаването "Европейски съюз", наименованието на ЕФРР, общото лого за програмен период 2014-2020 г. с наименованието на ОПРР 2014-2020, наименование на проекта и общата му стойност, в т.ч. размер на европейското и национално съфинансиране, представени в български лева; - постави 2 бр. временни билборда с минимален размер 4х3 м. с информация за проекта, в които се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място. Билбордите ще съдържат следната текстова и визуална информация: емблема на ЕС и упоменаването "Европейски съюз"; наименование на съфинансиращия фонд-ЕФРР; общото лого на програмен период 2014-2020 г. с наименованието финансиращата ОПРР; наименование на проекта и главната му цел;обща стойност и размер на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева;начална и крайна дата на изпълнение. Билбордите ще бъдат монтирани при стартиране на проектните дейности и на видно за обществеността място - ще се поставят стикери на подходящо място на повърхността на всеки актив, закупен по проекта, с визуализирани на тях емблемата на ЕС, упоменаването на “ЕС”, наименование на ЕФРР, общото лого за програмния период с наименованието на ОПРР и номер на договора. - постоянна табела/билборд-2 бр.ще бъдат поставени на видно място, достъпно за широката общественост в рамките на 1 седмица след датата на отстраняване на билбордите. Размерът на табелите ще бъде минимум 50х70 см. и те ще съдържат основните елементи,приложими за билбордовете, но без дати за начало и край на проекта.Табелите ще бъдат изработени от подходящ материал, устойчив на неблагоприятни атмосферни условия. - Публични събития - ще бъдат организирани минимум 2 публични събития,предварително анонсирани по подходящ начин чрез разпространение на прессъобщение до средствата за масово осведомяване/публикуване на рекламно-информационно каре в регионална или национална печатна медиа. УО на Оперативна програма „Региони в растеж“ ще бъде уведомен за датите на провеждане на събитията.Предварителна информация ще бъде публикувана и на интернет страницата на бенефициента, както и изпратена на УО и най-близкия офис от мрежата от 28 информационни центъра.След събитието ще бъде изготвено и разпространено прессъобщение, текстът на което ще се публикува на страницата на Бенефициента. На подходящи места ще се поставят плакати или банери. 0.00 0.00
ДЕЙНОСТ 7: Организация и управление на проекта и предварителни дейности, необходими за подготовка на проектното предложение: Дейността, в частта управление на проекта, цели успешно реализиране на плана за изпълнение на проекта/дейностите и постигане на заложените цели, резултати и индикатори. От страна на община Габрово ще бъдат сформиран екип за организация и управление на проекта, като с оглед комплексността на настоящия проект, предвидено е включване в екипа за организация и упраление на следните експерти: 1. Експерт Ръководител 2. Експерт Координатор "Експозиционни дейности" 3. Експерт Инженер 4. Експерт Експерт обществени поръчки / административна дейност 5. Експерт Счетоводител Основна дейност на екипа ще бъде оперативното управление на проекта. В обхвата на дейността по организация и управление ще бъде осигурено, без да се ограничава до: • цялостно административно, финансово и техническо изпълнение на Договора за безвъзмездна финансова помощ (ДБФП); • координация между страните в изпълнението на ДБФП; • процедури по възлагане на обществени поръчки – контролира подготовката и провеждането на процедури за обществени поръчки; • контролира съответствието на изпълняваните проектни дейности съгласно ДБФП; • администриране на ДБФП – отчитане, докладване, съблюдаване на договорните задължения, осъществяване на мерки за публичност и визуализация, архивиране на проектно досие, следене за нередности, мониторинг и контрол; • финансово управление и осчетоводяване; • съблюдаване на напредъка по проекта – текущ и периодичен мониторинг; • приемане на изпълнението на проектни дейности, възложени на външни изпълнители. Проектната дейност обхваща също така и дейности, извършени преди подаване на проектното предложение, имащи за цел създаване на необходимите предпоставки за подготовка на проекта в съответствие с изискванията на процедурата. Предварителните дейности обхванаха предоставяне на експертна консултатнска подкрепа, свързана с разработване на бизнес план, финансов анализ и апликационна форма на проекта. 0.00 0.00
ДЕЙНОСТ 8: Авторски надзор: С осъществяването на надзор от страна на проектантите – автори на отделни части на технически/работен проект, се гарантира точното изпълнение на проекта, спазването на архитектурните, технологичните и строителните правила и норми, както и подготовката на проектната документация за въвеждане на обекта в експлоатация. 0.00 0.00
ДЕЙНОСТ 9: Строителен надзор: Строителният надзор е пряко отговорен за законосъобразно започване, изпълнение и приключване на строежа, пълно и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството, коректно изпълнение на строежа съобразно одобрения инвестиционен проект и съществуващите изисквания, контрол по спазване на условията за безопасност на труда, качество на влаганите строителни материали и изделия, както и съответствието им с нормите за безопасност, правилно изпълнение на строително – монтажните работи. Дейността ще се изпълнява паралелно с дейност 1 и включените в рамки й СМР дейности. Съгласно чл. 168 от ЗУТ строителният надзор е задължителен участник в строителството. Той включва: откриване на строителна площадка; заверка на заповедна книга; съставяне на актове по време на строителството, други. 0.00 0.00
ДЕЙНОСТ 10: Одит на проекта: Конкретната проектна дейност включва провеждането на одит на проекта по време на изпълнението му. Одитираният период включва времето от подписване на Договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ до приключване на изпълнението на проекта. Целта на одита е да се провери и потвърди, че финансовото изпълнение на проекта е проведено в съответствие с одобрения бюджет и според изискванията на настоящата процедура за подбор на проекти, в съответствие с приложимите стандарти и законодателство, да провери реалното изпълнение на дейностите чрез проверки на място, в съответствие с принципите за добро финансово управление, да провери дали всички декларирани разходи са допустими и реално осъществени. Одитът на проекта е необходим, с оглед предоставяне на допълнителна увереност по отношение на законосъобразността на разходите, ефективното и ефикасно изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните нормативни изисквания на ЕС. Основната цел на дейността е да одитира извършените разходи по проекта и да предоставя констатации за законосъобразност и допустимост на извършените и отчетени разходи. Допустимостта на разходите се определя като целесъобразно изразходване на безвъзмездната помощ в съответствие със срока, условията и изискванията, заложени в Договора за получаване на безвъзмездна финансова помощ. Одитъттрябва да потвърди, че: - Всички разходи са действително извършени и допустими, в съответствие с изискванията на националното и европейското законодателство относно допустимост на разходите по програми, съфинансирани от Кохезионния фонд и Европейския фонд за регионално развитие на ЕС; - Са изпълнени необходимите процедури за финансова дисциплина; - Не е налице двойно финансиране; - Първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и др.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични и валидни: - Всички документи, на база на които са извършени разходите са налични в оригинал, съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят за разхода, който следва да оправдават; - Неправомерно изплатените суми (в случай, че има такива) са възстановени по надлежния ред: одитът следва да провери дали неправомерно изплатените суми, ако има такива, са възстановени по надлежния ред и дали са осчетоводени коректно; - Счетоводните системи и осчетоводявания са изрядни: одитът трябва да провери дали Община Габрово поддържа счетоводна система за отчитане на дейностите по проекта. - Всички дейности по съответния проект са надлежно документирани като всички документи за разходите се съхраняват и са на разположение на националните и европейските контролни органи при поискване. Следва да бъде проверено дали всички транзакции, свързани с операцията са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите правила. Одитът следва да потвърди, че счетоводните системи са в компютъризирана форма и отговарят на изискванията за сигурност и надеждност. Дейността ще започне същинското си изпълнение след първото направено плащане по проекта и след избор на изпълнител за извършване на дейността. Одитните проверки ще обхващат цялата финансова информация по дейностите и договорите на проекта с цел установяване на верността и законосъобразността на отчетените разходи. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).