Дейност 1. Организация и управление и информация и публичност на проекта.: Дейността има за цел да създаде необходимите условия за ефективно и качествено управление, изпълнение и отчитане на проекта, в съответствие с предвидените дейности, бюджет и график за изпълнение, спазвайки законовите и нормативни уредби. За постигане на поставените по проекта цели ще бъде сформиран екип от експерти от общинска администрация Бургас с необходимия опит и квалификация, отговарящи за управление, координация и изпълнение на предвидените по проекта дейности, като функциите и отговорностите на всеки един от тях ще бъдат разписани в съответните длъжностни характеристики.
Съставът на екипа за управление на проекта включва 4 експерта, разпределени по съответните позиции:
1. Ръководител проект:
- отговаря за цялостния процес на изпълнение на проекта, съгласно условията на договора за безвъзмездна финансова помощ и осъществява комуникация със Структурата за наблюдение и докладване /СНД/;
- контролира законосъобразното и целесъобразно провеждане на процедури за избор на изпълнители и извършване на разходи.
- осъществява дейности по наблюдение и контрол изпълнението на проектните дейности;
- отговаря за навременното и коректно подаване на отчетна информация по проекта в ИСУН
2.Финансист:
- отговаря за финансовото изпълнение на договора за безвъзмездна помощ и договорите с изпълнителите.
- В изпълнение на своите преки ангажименти служителят ще води точна и редовна счетоводна отчетност, включително оперира подходяща електронна счетоводна система.
- -отговаря за законосъобразността и целесъобразността на направените разходи в Община Бургас.
3. Координатор:
- подпомага ръководителя и екипа по проекта при изпълнение на основните проектни дейности;
- отговаря за техническото изпълнение на проекта по отношение на документацията, архива на проекта;
- отговаря за навременното отчитане на проекта в ИСУН 2020;
- отговаря за изготвянето и организацията на информационните материали и публични събития по проекта;
- осъществява координация между всички участници строителния процес на обекта;
4. Инвеститорски контрол.
- контролира количеството и качеството на влаганите материали по време на строителството на обекта;
- следи и докладва напредъка по изпълнение на СМР;
- представлява възложителя при изготвяне на необходимата строителна документация;
- осъществява оперативен контрол и посещения на място за проверка работата по обекта;
- следи и докладва напредъка по изпълнение на СМР.
Експертите ще имат ангажимент текущо да проследяват физическото и финансово изпълнение на проекта, да следят графика на дейностите, да изготвят необходимите технически и финансови документи за отчитане на изпълнението, да изготвят и подават искания за плащания, както и да осигуряват публичност по време на изпълнение на проекта.
С цел информиране на обществеността за приноса на ЕС в реализиране на дейностите, проектът предвижда серия от мерки, като публични събития, прес-съобщения и информационни материали, с информация за целите, дейностите и резултатите по проекта. Със стартиране на проекта ще бъде изготвено и разпространено прес-съсобщение с информация за проекта. Кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС ще бъде публикувана и на страницата на общината. В рамките на проекта ще бъдат организирани 2 информационни събития при стартиране и приключване на проекта. При стартиране на строителните дейности на видимо място ще бъде поставен временен билборд, а след приключване на строителните дейности ще бъде поставена 1 постоянна информационна табела, с цел осигуряване на публичност и визуализация по време на и след приключване на дейностите по проекта.
|
37 942.77
|
0.00
|
Дейност 2: "Инженеринг /проектиране, строителство и авторски надзор/ за енергийно обновяване на многофамилна жилищна сграда с административен адрес: гр. Бургас, ж.к. „Меден Рудник“ бл.14, входове: 5, 6, 7, 8, 9, 10 и 11, ид. 07079.651.190: Дейността предвижда проектиране, строителство и авторски надзор при прилагане на мерки за енергийна ефективност в много-фамилна жилищна сграда, с административен адрес: гр. Бургас, ж.к. „Меден Рудник“ бл.14, входове: 5, 6, 7, 8, 9, 10 и 11, идент. 07079.651.190. Сградата е построена и въведена в експлоатация през 1980г., с предназначение за жилищна сграда. Общият брой самостоятелни обекта с жилищно предназначение в сградата е 102 броя, 193 обитателя, с обща РЗП 8100,43 кв.м.кв. м.
Сградата е с режим на целогодишно обитаване, като функционира при непрекъснат 24 часов режим, включително в почивни и празнични дни.
Не е подсигурена достъпна среда в съответствие с „Наредба № РД-02-20-2/ 26.01.2021г.“
Монолитна сграда със седем входа. Всеки вход е със шест надземни жилищни етажа и сутерен с мазета. Над последния етаж има подпокривно пространство със светла височина от 54 до 85см. Външните стени на сградата са от трислойни панели с дебелина 20см, като на отделни места има положена топлоизолация от EPS 5см. Дограмата на сградата ограждаща отопляемите обеми е дървена, като една част е подменена през годините с PVC. Една част от остъклените тераси са с метална дограма. Покривът е плосък с лек наклон и въздушен слой, и не е топлоизолиран. Подът на обследваната сграда е над неотопляем сутерен. Отоплението на сградата е решено индивидуално от всеки собственик, като
основно са използвани електрически отоплителни уреди. Една малка част използват печки на твърдо гориво. Сградата е с непрекъснат режим на пребиваване. Общият брой живущи към момента на обследването е около 193 човека.
В процеса на подготовка на проектното предложение на жилищната сградата е извършено обследване за ЕЕ, което показва, че при сегашното състояние на сградата не се осигурява изискваните санитарно-хигиенни норми за топлинен комфорт. Съществуват топлинни загуби през ограждащите елементи (външни стени, покрив, под и прозорци). Лошите енергийни характеристики на сградите налагат предприемане на мерки за повишаване на енергийната им ефективност, като тяхното прилагане ще доведе до пряк ефект до намаляване на емисиите на парниковите газове. За сградата е изготвено техническо обследване и технически паспорт.
В резултат от обследванията са разписани мерки за подобряване на енергийната ефективност в жилищната сграда, подобряване на експлоатационните им характеристики и осигуряване на достъпна среда.
За привеждане на сградата в съответствие с нормативните изисквания за нормална експлоатация ще бъдат изпълнени следните мерки: ЕСМ 1 - Топлинно изолиране на външни стени; ЕСМ 2 - Подмяна на дограма;; ЕСМ 3 - Топлинно изолиране на покрив; ЕСМ 4 - Топлинно изолиране на под. Задължителните мерки, предписани в техническия паспорт.
Мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда в съответствие с Наредба № РД-02-20-2 от 26.01.2021г.
В обхвата на дейността ще се изготви инвестиционен проект за сградата, съгл. изискванията на нормативната уредба; ще се изпълнят строителните дейности и осъществи авторски надзор на обекта от проектантите. |
2 219 215.37
|
0.00
|
Дейност 3: Изготвяне на независима експертна оценка, изпълнение на строителен надзор на обектите и въвеждане в експлоатация: В рамките на дейността се предвижда изпълнието на следното:
1/ „Извършване на оценка на съответствие на инвестиционен проект със съществените изисквания към строежите“. Обектът е Трета категория по смисъла на чл.137, ал.1 т.3 буква „в“ от ЗУТ и чл.6, ал.3 т.2 от Наредба № 1 от 30 юли 2003г. за номенклатурата на видовете строежи. ОСИП обхваща проверка на съответствие с предвижданията на подробния устройствен план; правилата и нормативите за устройство на територията; взаимната съгласуваност между частите на проекта, пълнотата и структурното съответствие на инженерните изчисления.
2/ "Изготвяне на независима експертна оценка, след приключване на дейностите по изпълнение на СМР". За целите на отчитане на стойностите на индикаторите, заложени в проекта, след приключване на дейностите по СМР на сградата ще бъде изготвена независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор.
3/ „Упражняване на строителен надзор по време на изпълнение на обекта, до приемане и въвеждане в експлоатация, съгласно изискванията на ЗУТ“. За законосъобразното стартиране, изпълнение и завършване на строителството в съответствие със Закона за устройство на територията и подзаконовите нормативни актове е предвидено осигуряването на строителен надзор, който да гарантира навременно и качествено изпълнение на строително - ремонтните дейности. Консултантът, изпълняващ строителен надзор на обектите ще гарантира, че строителните работи ще бъдат изпълнени в съответствие с инвестиционните проекти и с изискванията на българското законодателство в областта на строителството и спазване на стандартите, описани в техническите изисквания за проектиране и строителство.
Основните задължения на изпълнител, включват: Контрол по спазване на линейния график на СМР; Контрол по спазване на правилата за безопасни и здравословни условия на труд, влагане на материали и други продукти с доказано съответствие и качество; Упражняване пълен контрол по време на строителството, в съответствие с разпоредбите на чл.168, ал.1 от ЗУТ; Подписва всички актове и протоколи по време на строителството, съгласно действащата нормативната уредба и др. Съблюдава съответствието на извършените СМР с одобреното предложение, техническа спецификация и договора за СМР, изискванията на БДС и международните стандарти, които се отнасят до вложените материали и оборудване и използваната технология. Ангажимент на консултантите ще бъде съставяне на окончателен доклад за въвеждане на строежа в експлоатация и изготвяне на техническия паспорт на строежа съгласно Наредба № 5/28.12.2006 г. Продължителността на дейностите по изпълнение на строителен надзор ще съответства на графика за реализация на строително-ремонтните дейности на обекта до неговото завършване, въвеждане в експлоатация. |
57 351.05
|
0.00
|