Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 175 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: Stolichna

Description

The current project will be implemented on the territory of Velingrad municipality and the municipality, partners and associated partners will work together. It is in implementation of the municipal plan for integration policies and is related to the main strategic goals of the state policies regarding the target groups / representatives of the vulnerable groups, people at risk and / or victims of discrimination, people inhabiting territories, incl. ., rural and isolated areas, parts of settlements where there is a concentration of problems creating a risk of poverty, social exclusion and marginalization / - improving living standards by including them in the labor market, measures to increase the health culture, inclusive education, overcoming their isolation through active social behavior and tolerance on the part of civil society, thus directly corresponding to the objectives of OPHRD and OPNOIR.
The envisaged activities under OPHRD are under Directions I, II, III and IV of the application conditions
The planned activities under OPNOIR are related to additional activities with students from ethnic minorities at risk of dropping out of school; Improving the educational environment in kindergartens and schools, outside the Roma neighborhoods in the cities where children and students from ethnic minorities are educated in an integrated manner; Encouraging the participation of parents in the educational process; Working with parents regardless of their ethnic background to explain the benefits of educational integration and acceptance of difference; Overcoming negative public attitudes based on ethnic origin and cultural identity.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Допълнителни занимания със застрашени от отпадане от училище ученици : Цел на дейността: Създаване на подкрепяща среда за учениците застрашени от отпадане в училище. Подцели: Изграждане на мотивация за посещение на училище и участие в живота на училищната общност. Създаване на положителни нагласи към учебния процес. Включването им в интересни занимания и дейности. В заниманията ще бъдат включени минимум 160 ученика ( по 80 от всяко училище), които чрез допълнителни занимания да проявят интерес към училището. За всяко едно занимание се предвижда преподавател/учител. Особеното внимание, което се отделя на този въпрос, е продиктувано от осъзнаването на факта, че проблемите с успешната социализация на представителите на етническите малцинства в българското общество водят своето начало още от постъпването на децата в училище. Образованието е призвано да формира ценностна система основана на уважение към правата и свободите и културната идентичност на всеки индивид, бе допускане на дискриминация. Децата имат различен социален статус, разностранни интереси и потребности, които удовлетворяваме както в рамките на задължителната подготовка, така и чрез цялостната система от провеждането на допълнителни дейности. Ще бъдат включени с приоритет деца на родители, настанени в социалните жилища, изградени по проект № BG16RFOP001-1.037-0006-C01- "Изграждане на нови социални жилища в град Велинград" по процедура BG16RFOP001-1.037 Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020-Велинград. Допълнителните занимания, свързани с природа, познания за света, култура, екология и изкуство с участници застрашени от отпадане ученици са много важна дейност в този проект. Интерактивните допълнителни занимания по дейностите по интереси за учениците предизвикват допълнителен интерес и желание за образоване и усъвършенстване. Тяхната роля е да доведат процеса на задължително и допълнително обучение по учебен план до пълна завършеност. Чрез стимулиране интереса на детето да посещава различни форми на извънкласна дейност, то заражда любов към образованието познание, тъй като именно в тези часове, то усвоява неусетно знания, които може да приложи в редовната си форма на обучение. По този начин ще се постигне една от целите на този проект, а именно да се създадат механизми и добри практики, които да приобщят всички деца към цялостния учебен процес и подобрявайки го, да направи училището привлекателно за младите хора. Във всяко от двете училища (ОУ "Г.Бенковски " и ОУ "Неофит Рилски") ще се сформират клубове с по двама преподаватели: * по 2 групи по 10 деца /Клуб "Песни и танци" / за една група - 34 сед. по 2 часа на седмица или общо за две учебни години 136 часа на един преподавател/ * по 2 групи по 10 деца/Клуб "Виртуален пътешественик" /прогимназиален етап за една група - 34 седмици по 2 часа/седмица или общо за две учебни години 136 часа на един преподавател/. * по 2 групи по 10 деца / Клуб "Време е за природосъобразен начин на живот" /прогимназиален етап за една група - 34 седмици по 2 часа на седмица или общо за две учебни години 136 часа на един преподавател//. * по 2 групи по 10 деца/ Клуб "Екология и изкуство" /прогимназиален етап за една група - 34 седмици по 2 часа на седмица или общо за две учебни години 136 часа на един преподавател/ Основна цел на дейността е да намали до минимум отпадналите от училище деца от малцинствен произход. Тя е в съответствие със Плана за развитие на ромите на територията на община Велинград, със Стратегията за образователна интеграция, както и с част „Образование” на Националната стратегия за интегриране на ромите. В рамките на настоящата дейност целта ще бъде постигната чрез паралелното прилагане на широк спектър от дейности в училище. Въвеждането на интерактивни допълнителни занимания ще направи училището по-привлекателно за застрашените от отпадане. 126 322.30 132 771.51
Подобряване на образователната среда в училища, извън ромските махали в градовете, в които се обучават интегрирано деца и ученици от етническите малцинства : С тази дейност целим да дадем възможност на всяко дете да опознае околния свят като изпробва и овладява умения, които са важни през целия му съзнателен живот, така то ще се социализира, ще осъзнае себе си и с помощта на учителя ще се интегрира в детското общество. Чрез изпълнението на дейността, целим равен достъп, социализация, образователна интеграция, предотвратяване на изключването, повишаване качеството на провежданите обучителни ситуации. Залагаме закупуване на оборудване и обзавеждане необходимо за подобряване процеса на интеграция на целевите групи по проекта. Подобряването на образователната среда е основен фактор за повишаване качеството и подобряване резултатите от възпитателния процес. За да имат равен достъп до образование и обучение всички деца е необходимо да учат в среда предоставяща условията на днешната съвременност за работа чрез използване на информационните технологии, както и осигуряване на подходящи условия за протичане на училищния живот на децата. В рамките на дейността ще се осигури необходимото оборудване и обзавеждане за дейностите с целевите групи, описани подробно в приложение VIII Детайлна разбивка на разходите. За ОУ "Г.Бенковски " и ОУ "Неофит Рилски" се предвижда : - Свободна училищна зона - „school free zone” - мястото в училище, където децата са неформални „модератори“ и задават темата според конкретната си или дори моментна потребност, проблем или трудност. В "Свободната училищна зона" се цели подкрепа на децата за себеизява в контролирана среда и същевременно ненатрапчивите му интервенции спрямо общия микроклимат, обуславят спазването на норми на поведение и държание. Така изграденото пространство е ориентирано към учениците с рисково поведение или трудности в социалната и образователната адаптация. Свободната училищна зона като пространство и дейност се организира от един педагогически съветник/модератор/психолог, който ще има преки занимания- индивидуална или групова работа с децата. Очаква се експерта да модерира процеса на консултиране и интервенция в зависимост от моментната психо емоционална обстановка в сформираното свободно пространство.да Предвижда се не по-малко от 40 ученика на година или 80 за двете години. През свободната зона ще преминават участниците и в клубовете по Дейност 1 и по този начин ще се допълва и надгражда дейност 1. - Оборудване на Еко-класна стая и провеждането на Еко-академия / 2 групи /6-7 деца/ 34 седмици по 2 часа на седмица за две учебни години общо 68 часа/. Чрез обособяване на еко-класна стая ще се провеждат изнесени обучителни инициативи, възпитаващи у децата съпричастност към опазване на околната среда, грижа и отговорност към заобикалящия свят и развитие на умения за природосъобразен начин на живот. Същевременно "стаята" ще позволи обособяване на пространство за провеждане на занятия на открито предвид ограничение на рисковете, свързани с разпространение на Covid-19 или други епидемиологични ситуации. Предвиждат се занимания по 2 часа седмично в рамките на две години за не по-малко от 80 участници общо. Закупеното оборудване и обзавеждане и използването им по предназначение създава условия за устойчиви резултати и утвърждаване на добри практики и след приключването на проекта. 72 496.00 53 463.13
Насърчаване участието на родителите в образователния процес; : Привличането на родителите в процеса на образование е предпоставка за повишаване нивото на социална интеграция и успеваемост на децата. Необходима е работа по посока повишаването на мотивацията за формиране умения и навици в родителите за оказване на подкрепа на децата им за успешна адаптация в училище. Самите родители често се нуждаят от подкрепата на професионалисти. В повечето случаи, те не са готови да признаят необходимостта от такава помощ. Необходими са активни действия за повишаване на родителския им капацитет и преодоляване на предпоставките за ранно отпадане от училище. Цел на дейността:Изграждане на стратегическо партньорство за изработване на структуриран подход за въвличане на родителите в подкрепа на образователната интеграция. Дейността предвижда съвместни мероприятия деца и родители от целевата група. Родителите ще бъдат включени във учебно- възпитателния процес чрез участие в: 1.Създаване и функциониране на "Клуб на Поколенията", който организира в рамките на 24 месеца мероприятия и ще има 1 сесия месечно по 6 часа за група от 10 родители. Дейността е насочена както към ромските родители, родителите от други етническите малцинства, така и към другите родители. Ще се дискутират актуални въпроси, свързани с образованието и възпитанието на децата. В рамките на срещите ще бъдат разглеждани добри практики по теми: Лидерство, Стратегическо планиране, Образователна интеграция и други, които ще се базират на личния опит на работещите в групата. Резултат:обучени минимум 5 души за лидери на образователната интеграция на местната родителска общност. Чрез дейността на клуба ще бъдат планирани и организирани следните събития, имащи за цел приобщаване и насърчаване на родителите за активно включване в образователния процес. * Организиране на събитие "Бал с маски"– децата идват облечени като любим анимационен герой, като част от костюмите и реквизита се изработват заедно от родителите и учениците; * Открити уроци тип викторина "Ние се познаваме" - децата се разделят в отбори, като въпросите са свързани с характерни за различните етноси празници, ястия, традиции и обичаи; * Пленер с цел създаване на различни арт произведения, като в пленерите участват деца и родители от различни етноси; * Организиране на Дни на спортната активност и екипно взаимодействие - насочени към насърчаване общуването, социализацията и приобщаването на децата от етническите малцинства и маргинализирани групи. Предвиждаме провеждането на минимум две инициативи под наслов "Дни на спортната активност и екипно взаимодействие", като участие ще вземат деца, ученици и родители. Ще се насърчи общуването на децата от различните етнически групи, ще се постигне предотвратяване на социалното изключване. От друга страна ще се въведе нова иновативна практика и ще се създаде една нова традиция за провеждане на ежегодни спортни инициативи на територията на Община Велинград. Голям ще бъде ефекта и за родителите, защото те ще бъдат заедно независимо от своя етнос и ще съпреживяват заедно емоциите на децата си. Като допълнителен ефект ще се търси осъзнаването на значението на здравословното състояние с цел създаване на навици за спортуване, укрепващи детската физика от ранна детска възраст. Работата на клуба ще бъде подкрепена от мултидисциплинарен екип от специалисти. В резултат от цялостното изпълнение на дейността, родителите ще се превърнат в активен участник и партньор на училищата и общината в образователния процес. Това ще доведе до намаляване до минимум на отпадналите ученици и до повишаване на качеството на образование. Също така ще бъде повишен капацитета на родителската общност да участва в училищния живот и ще бъдат създадени работещи Обществени съвети във всяко училище. В допълнение, ще бъде създадено доверие и толерантност между родителите от различните етноси, което ще възпрепятства вторичната сегрегация и обособяването на „ромски” паралелки и училища. 70 801.50 53 096.20
Работа с родители без разлика от етническия им произход за разясняване ползите от образователната интеграция и приемането на различието; : Дейността следва да бъде реализирана с 1. Провеждането на 5 броя семинари за разясняване ползата от образователната интеграция и приемането на различието. Семинарите имат за цел повишаване на информираността и разбирането на проблемите и ситуацията на различните етнически групи в общността, смисъла на интеграцията като двупосо¬чен и динамичен процес и взаимно приемане, уважение, учене и подкрепа, както и разбирателство между родителите представители на различни етнически групи. Също така и важността на образованието за успешната бъдеща интеграция на подрастващите в обществото и на пазара на труда. Водещи теми на семинарите ще са - „Ролята на родителя в образователна интеграция” , „ Образованието на подрастващите – ключ към успешното бъдеще“, „Обединени в различието“ и др. Мотивирането и включването на родителите като заинтересована страна в образователния процес на деца е ключово за поощряване на учениците за постигане на по-високи резултати и участие в училищния живот, продължаване в следващ етап на образованието и търсене на професионална и личностна реализация. Семинарите ще бъдат ръководени от двама модератори, предвид предложения не-малък брой участници, като се залага и на активната работа в малки групи. Формата на поднасяне на материята ще бъде интерактивна. Ще бъде използван и арт-подход. 2. Създаване и функциониране на "Форум театър" в двете училища Форум театърът е атрактивен метод за насърчаване на публичните дебати по проблеми, които цел. група сама е определила като важни. Форум театърът използва подходът „социален театър"/ „театър на освобождението"/. Той е малка пиеса, отразяваща проблеми на местната общност, но и форум, защото позволява на хората да се включат в изграждането на сценария като променят действията и реакциите на героите в пиесата. Всеки може да излезе на сцената и да експериментира със своята гледна точка и с личното си отношение към показаните проблемни ситуации. Хората престават да бъдат просто свидетели на проблемите- те стават активни участници в живота на своята общност, защото могат да кажат „СТОП! Аз не харесвам това!" и да предложат промяна. Методът е широко приложим в различни по вид общности и с участието на практически неограничен кръг адресати. Важен принцип – проблемите се дефинират от самите участници, като например: разясняване ползите от образователната интеграция и приемането на различието; търсене на основано на консенсус решение по проблеми, свързани с конфликтите между поколенията, липсата на взаимодействие между гражданите и местната власт, корупцията, противодействието на престъпността и др.; Форум театърът ще бъде използван, за да се помогне родители и ученици за разясняване ползите от образователната интеграция и приемането на различието, което има по отношение на представителите на различните етноси; да добият увереност в себе си, в своята сила и възможност за промяна; да намерят оптималните начини на поведение в трудни житейски ситуации; да научат нови роли и поведения. Практическата работа по време на този етап ще бъде свързана с подготовката на концепция, сценарий и репетиции, за да се подготвят театрална постановка, която ще се основава на въпроси, определени от участниците в групите, които се отнасят до тях, за да се възбуди дискусия и да се инспирира промяна по отношение на тези въпроси. В рамките на дейността на проекта ще се осъществят два поредни Форум Театъра / в два поредни учебни срока или две поредни учебни години/ с представители от двете учебни заведения. За един форум театър е предвидено като участници да бъдат обхванати минимум 30 деца/15 от едното училище и 15 от другото/ или общо 60 деца за двата. Като публика ще бъдат обхванати много повече. По този начин уменията на децата ще бъдат надградени и ще се даде възможност за включване на още заинтересовани деца в процеса, както и ще могат да бъдат обхваната и разгледани различни проблеми, характерни за съответните групи в съответния времеви период. 64 820.00 64 489.62
Преодоляване на негативни обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност (включително чрез провеждане на информационни кампании, насочени към недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност). : Цел на дейността: повишаване на социалния потенциал на местните общности, както и осъществяване на здравни, информационни и образователни дейности, имащи за основна цел да подпомогнат и подкрепят развитието на местните общности. Дейнсотта предвижда: 1. * Организиране на двудневна кръгла маса с участието на изявени представители на уязвимите групи, местна власт, държавни институции и граждански сектор за дискусия по проблемите, свързани с образованието на уязвими групи/минимум 20 участника/ - 2 бр. кръгли маси 2. * Изложба на тематични детски рисунки – за период от 7 дни деца ще рсе включат и изработят рисунки, които после да бъдат представени в изложба. На откриването на мероприятието ще присъстват представители на общинските власти, неправителствения сектор, родители на деца и др. заинтересовани лица. Децата са бъдещето ни и чрез тази изложба ще бъдат показани техния прочит на любовта към ближните и разбирането за *различие* и *културна идентичност *. Предвижда се да бъдат проведени 2 /две/ изложби и провеждане конкурс сред децата за най-добрата от изложените рисунки, както и награди за победителите/провеждане на уорк шоп/. 3. *2 бр. Концерти "Млади таланти" - талантливи деца, вкл. представители на целевите групи. Концертите ще включват различни видове изкуства (танцови и вокални изпълнения на представители на училищата и различни етноси от общината. Ще бъде проведен кастинг и обучение сценично поведение на подбраните чрез кастинга участници - деца от двете училища. На концертите ще се изявяват индивидуално деца от двете училища /партньори по проекта/ с изявени творчески способности. По време на концертите ще бъде организирана информационна кампания за преодоляване на негативните стереотипи за ромската общност като ще се раздават информационни брошури, които ще бъдат раздавани на жителите на общината по време на концертите. Целта е да се формират представи за особеностите на етносите, чрез пресъздаване на техните традиции, обичаи, песни и танци, вкл. през очите на децата. Ще се стимулира възпитанието в дух на толерантност и разбирателство. Съвместното участие на всички етноси и общото удоволствие ще подпомогне преодоляването на различията и негативните нагласи и ще допринесе за съхраняване на културната идентичност. Дейността ще спомогне интеграцията на децата, приемането на различието и социализацията. 33 321.16 33 080.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).