Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 210 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: Stolichna

Description

The project proposal of the Municipality of Varna is aimed at renovating the Home for Elderly People “Gergana” by bringing the facilities fully in line with the requirements of the quality standards of residential care for elderly people beyond working age status in terms of the specialized environment for the service provision. The planned activities shall be fully aligned with those eligible under the Recovery and Resilience Facility specific final recipients and shall include: major repairs and refurbishment of buildings of Social Services Complex “Gergana”, supply and installation of furniture and equipment, introduction of energy efficiency measures, development of accessible environment for people with disabilities and renovation of the adjacent yard. The planned investment by the Municipality of Varna corresponds to the regulatory requirements for environmental protection during the repair stage and aims to reduce the harmful emissions of greenhouse gases into the atmosphere by implementing energy efficiency measures, which will have a positive impact on the climate. The implementation of the project will provide a healthy, safe and comfortable environment for the users, meeting all requirements for compliance with residential care quality standards for elderly people beyond working age. The project will ensure environment for a full and independent life of the users and it will improve the working conditions of the appointed employees in the service. All this will contribute to improving the quality of residential care for the elderly people beyond working age in the municipality of Varna.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
„Извършване на основен ремонт и преустройство на съществуващи сгради в Комплекс за социални услуги за възрастни хора „Гергана“, въвеждане на мерки за енергийна ефективност, осигуряване на достъпна среда за хора с увреждания и благоустрояване на прилежащото дворно пространство“: Към КСУВХ „Гергана“, гр. Варна, има шест сгради, разположени в имот с идентификатор 10135.2570.38, по КК на Район „Приморски“, находящ се в УПИ I - 38 “почивен дом и ТП“, кв. 3 по плана на КК „Св. св. Константин и Елена“, гр. Варна, с административен адрес: бул. "Княз Борис І" № 364. В обхватa на проекта попадат четири от сградите, както следва: „Тяло 1–Основна сграда“ на 4 надземни етажа (северната част на имота), РЗП = 3780,60 кв. м.; „Тяло 2–Столова и кухня“ (южната част на имота), РЗП = 945,90 кв. м.; „Тяло 3–Пералня и гараж“ (най-южната част на имота), РЗП = 119,7кв. м. и „Тяло 4–Гараж“ – (северната част на имота), РЗП = 38,1к. м. Общата РЗП на сградите е 4 884.30 кв. м., съгласно изготвени технически паспорти. Община Варна има одобрен инвестиционен проект за обект „Основен ремонт на сградите на Комплекс за социални услуги за възрастни хора „Гергана“ – ДСХ и ДПЛФУ, мерки за енергийна ефективност, пристрояване на външен асансьор с необходимите комуникационни пространства пред него, осигуряване на достъпен подход от тротоара на бул. "Княз Борис І" № 364 към основната сграда на адрес: гр. Варна, бул. „Княз Борис I“ № 364 и благоустрояване на поземлен имот с идентификатор 10135.2570.38 по КК на Район „Приморски“, находящ се в УПИ I- 38 “почивен дом и ТП“, кв. 3 по плана на КК „ Св. св. Константин и Елена“, гр. Варна”, с издадено Разрешение за строеж № 88/31.05.2021г. За целите на кандидатстване по настоящата процедура е извършена промяна по чл. 154, ал.5 от ЗУТ на инвестиционния проект и е издадена Заповед № А-3/29.01.2024 г. на Главният архитект на Община Варна. За всички сгради, обект на интервенция, са изготвени технически паспорти. За Основната сграда и Столова и кухня са извършени енергийни обследвания през 2023 г. и са издадени Сертификати за енергийни характеристики на сграда в експлоатация. Заложени са мерки за повишаване на енергийната ефективност на сградите, чрез монтиране на фотоволтаични централи на покривите на Основна сграда и Столова и кухня. Ремонтните дейности в Основната сграда включват: преустройство на етажите на основната сграда, пристрояване на нов външен асансьор и нова евакуационна стълба, ремонт на покрив, полагане на топлоизолация на фасадните стени, нови мазилки и подмяна на старата дограма. На всички етажи се предвижда ремонт и подмяна на вътрешните настилки, облицовки, замазки и мазилки, разширяване на отвори и смяна на врати. ВиК и електрическите инсталации ще се подменят изцяло с нови. Предвижда се повдигане нивото на пода на входното фоайе на основната сграда и изравняване с останалата част от първия етаж. Пред входният ветробран на сградата ще се повдигне нивото на терена и ще се изградят рампи за хора с увреждания. За Тяло 2 – Столова и кухня - въвеждане на мерки за енергийна ефективност, ремонт на покрива, топлоизолация на фасадните стени, ремонт и подмяна на настилки, подмяна на ВиК и ел. инсталации. За Тяло 3 – Пералня - се предвижда ремонт на покрив, подмяна на прозоречната дограма и врати, топлоизолация на фасадните стени, ремонт и подмяна на настилки, подмяна на ВиК и ел. инсталации. За Тяло 4 – Гараж - ремонт на покрива, ремонт на бетоновото покритие на стоманобетонови елементи, подмяна на прозоречната дограма и врати, топлоизолация на фасадните стени, ремонт и подмяна на настилки. В дворното пространство ще се моделира терена с наклони и задигания и ще се подменят основните тротоарни настилки с нови. Планирано е и изграждане на нова ограда на имота. Дейността включва и упражняване на Авторски надзор, който ще бъде осъществен по смисъла на ЗУТ и Наредба № 4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. По време на СМР ще бъде осигурен независим строителен надзор, който ще се изпълнява в обхват, съобразно изискванията на ЗУТ, изискванията на Наредба № 3/2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, с отчитане на изискванията на Наредбата за съществените изисквания към строежите и оценяване съответствието на строителните продукти. 6 811 999.51 0.00
„Доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване, отговарящо на изискванията за безопасна и комфортна среда за потребителите“: В изпълнението на дейността е предвидено закупуване на обзавеждане и оборудване за сградите, което отговаря на изискванията на процедурата и цели осигуряване на безопасна и сигурна среда за ползвателите на услугата, вкл. за хора с увреждания. Мебелировката ще осигурява домашен уют и комфорт, като личните вещи на потребителите ще се съхраняват в гардероби, нощни шкафчета и етажерки, а общите – в бюфети, скринове, шкафове за книги и др. Наличното обзавеждане и оборудване на сградите на Комплекс за социални услуги за възрастни хора „Гергана“ е старо и амортизирано и не отговаря на съвременните изисквания, включително и по отношение понижаване на енергопотреблението в сградите. С оглед постигане на основната цел на проекта, а именно привеждане на съществуващата материална база в пълно съответствие с изискванията на стандартите за качество на резидентна грижа за възрастни хора в надтрудоспособна възраст по отношение на специализираната среда за предоставянето на услугата, се налага цялостна подмяна на обзавеждането и оборудването. С проектното предложение се предвижда да се достави обзавеждане за 44 двойни, 8 единични стаи и 2 боксониери за по двама потребители, което ще даде възможност за прилагане на индивидуален подход при настаняване на възрастните хора. Обзавеждането за 1 потребител включва легло, маса, стол, гардероб и шкаф за лични вещи. Предвиден е и по 1 телевизор на стая. За задоволяване на спцифични медицински потребности ще бъде закупено и специализирано обзавеждане и оборудване за Залата за рехабилитация, лекарски кабинет и манипулационна. Изцяло с ново обзавеждане ще бъде обзаведена трапезарията и обособеният Клуб по трудотерапия за приготвяне на храна от потребителите, Залата за групови занимания, Залата за тихи занимания и библиотека, кабинетите на администрацията и стаите за почивка за персонала. Съгласно изискванията на ОДБХ и РЗИ ще бъде обзаведена и разливна за доставка на готова храна. Нови професионални перални и сушилни ще бъдат закупени за пералния блок към дома, както и перални и сушилни за индивидуално пране от потребителите. 699 996.00 0.00
„Организация и управление на проекта и осигуряване на необходимите мерки за информация и комуникация”: За ефективно и качествено изпълнение на проекта Екипът за управление следва да включва минимум 4 експерти с необходимата квалификация и опит: Ръководител- проект; Технически сътрудник; Счетоводител и Експерт „Строителство и доставки“. Сформираният екип за организация и управление на проекта - ще организира, координира и контролира цялостното изпълнение на дейностите по проекта, респективно степента на постигане на заложените цели; ще отговаря за техническото и финансово администриране на дейностите; ще носи отговорност за качественото изпълнение на дейностите и правилното изразходване на предвидените в бюджета средства; ще спазва приложимите механизми за вътрешна оценка и контрол; ще извършва мониторинг върху напредъка и предприема корективни мерки при необходимост; ще изготвя отчетна документация. Характерна част от управлението на проекта е финансовото управление, което следва да гарантира анализ на паричните потоци и осигуряване на необходимите средства за разплащане по договорите с изпълнители в нужните срокове .Екипът от експерти ще изпълнява задълженията си, спазвайки условията на Договора за финансиране към НПВУ, изискванията и указанията на Структурата за наблюдение и докладване (СНД), националното законодателство, вътрешните правила на Община Варна и други нормативни актове, касаещи управлението на проекти и разходването на средствата. С цел успешната реализация на проекта чрез качественото и ефективно управление. Екипът ще заседава ежемесечно, а при необходимост ще провежда и работни срещи с представители на заинтересовани страни (Община Варна, институции, организации, изпълнители по договори и др.). Всички проведени срещи и заседания ще бъдат надлежно документирани в протоколи. През периода на извършване на строителните дейности, Екипът периодично ще провежда срещи с фирмата – изпълнител, както и с представителите на експлоатационните дружества, с цел постигане на по-добро координиране на действията, идентифициране и минимизиране на рисковете от забавяне и неточно изпълнение на възложените работи, включително и на проекта като цяло. Успоредно с това Ръководителят на проекта и Експерт "Строителство и доставки", съвместно с представители на строителния надзор, ще осъществяват посещения на мястото на строителната площадка, с цел осъществяване на пряк контрол на извършваните строително-монтажни работи. Ежемесечно, а при необходимост и по-често, Екипът за управление на проекта ще предоставя актуална информация за напредъка по проекта под формата на Доклад на длъжностно лице от Община Варна. С цел спазване изискванията на ЕС за информация и публичност, настоящото проектно предложение на Община Варна предвижда и мерки за осигуряване на информация и комуникация, съгласно изискванията на Процедурата и ЕС. В рамките на тези мерки ще бъде осигурена публичност и информиране на обществеността за основните цели, дейности, очаквани и постигнати резултати от проекта, както и промотиране на програмата и приноса на Европейския съюз. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от Община Варна, изрично ще се указва произходът на финансиране на проекта чрез поставяне на емблемата на ЕС в съответствие с посочените технически характеристики с упоменатото "финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU". Във връзка с изпълнение на дейността Община Варна ще публикува на официалния си сайт кратко описание на проекта, включително неговите цели и резултати, като открои финансовата подкрепа от ЕС. По време на изпълнение на дейността ще бъде поставен на видно място временен билборд, а до една седмица след отстраняването му ще бъде поставена постоянна обяснителна табела. Билбордът и обяснителната табела ще съдържат кратка информация за проекта. Дейността включва и организиране и провеждане на две публични събития (информационни дни) в процеса на изпълнение на проекта. Провеждането на тези дни ще бъде анонсирано по подходящ начин, чрез разпространение на прессъобщения на информационния сайт на Община Варна и в електронните медии. 169 000.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).