Подготовка и провеждане на процедури за външно възлагане на услуги : Целта на настоящата дейност е осигуряване на публичност и прозрачност при изразходване средствата от безвъзмездната финансова помощ, съгласно българското законодателство.
В тази връзка ще бъдат проведени 10 процедури за външно възлагане на услуги, съгласно изискванията на българското законодателство, чрез които ще бъде възложено на външни изпълнители осигуряването на информираност и публичност при реализацията на проектните дейности; Извършване на СМР на помещенията в които ще се помещава социалната услуга; доставка на обзавеждане и оборудване на помещенията, в които ще се помещава услугата; провеждане на обучение на наетия персонал; предоставяне на консултации и супервизия; доставка на канцеларски материали, необходими за обезпечаване дейността на социалната услуга; закупуване на автомобил за нуждите на услугата; доставка на работно облекло; осигуряване на трудова медицина. |
0.00
|
0.00
|
Подбор на персонала в социалната услуга "Патронажна грижа": Целта на настоящата дейност е насочена към осъществяване на подбор на подходящи лица, които ще осигурят по най-добър начин защита на здравето, сигурността и благополучието на потребителите на услугата „Патронажна грижа”.
Процесът на кандидатстване, оценка и класиране на кандидатите ще се извършва при условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, възраст, етническа принадлежност и др. За осъществяването му ще бъде разработена Процедура за кандидатстване, оценка и класиране на кандидати за предоставяне на социално-здравни услуги към социалната услуга "Патронажна грижа".
Кандидатите ще се интервюират с цел установяване на мотивацията и нагласите им за работа.
Договори ще бъдат сключени с координатор на услугата, социален работник, сътрудници социални дейности, домашни санитари, медицински сестри, рехабилитатори, масажисти, психолог и шофьор. |
0.00
|
0.00
|
Обучение и супервизия на персонала на социалната услуга "Патронажна грижа": Целта на настоящата дейност е осигуряване на персонал със специални умения за задоволяване на специфичните потребности на потребителите на социалната услуга "Патронажна грижа"
За изпълнение на дейността ще се осигури обучение на всички членове на екипа на услугата и супервизии – в хода на предоставяне на услугата и по заявка.
Обучението ще се реализира по Програма за обучение на медицинските специалисти и специалистите в областта на социалните услуги, предоставящи патронажната грижа на Министерство на здравеопазването.
При неосигуряване на Програма от страна на МЗ, обучението ще бъде проведено в рамките на 3 дни и ще включва следните теми:
• общи познания за домашните грижи;
• основни задължения и права на специалистите, предоставящи грижи в дома;
• етични стандарти при предоставяне на домашни грижи (принципи и ценности на социалната работа, поверителност, антидискриминационно поведение, др.);
• специфика на грижите за стари хора и възрастни с увреждания, за терминално болни;
• разпознаване и навременно сигнализиране на рискове и опасности за потребителя (влошаване на здравословното и емоционалното състояние, инциденти, дискриминация, различни форми на експлоатация, насилие, други рискове), както и за нововъзникнали потребности;
• умения за предоставяне на подкрепа, изискваща физически контакт;
• умения за разпознаване на рискове и справяне с кризисни ситуации (оказване на първа помощ и начин на действие в спешни случаи, рискове при физически контакт, др.);
• здравословни и безопасни условия на предоставяне и ползване на социални услуги (основни изисквания към подготовката и съхраняването на храна съобразно изискванията на Закона за здравето и подзаконовите нормативни актове по прилагането му, основни правила за поддържане на лична хигиена и контролиране на рискове от заразяване; ползване на подходящо облекло и обувки, ползване на лични предпазни средства, действия и поведение при случаи на насилие и предизвикателно поведение, при случаи на сексуален и/или расов/етнически тормоз; действия и поведение при потребители, пристрастени към вредни за здравето субстанции; опасности, произтичащи от битовите условия на живот на потребителя, напр. неизправна електрическа инсталация, повредени домакински уреди, др.);
• Основни нормативни документи.
За осигуряване подкрепа на персонала се предвижда провеждането на 2 основни групови супервизии, както и консултации и индивидуална супервизия през целия период на проекта при заявена необходимост. |
0.00
|
0.00
|
Ремонт, обзавеждане и оборудване на подходящи помещения и закупуване на транспортно средство за извършване на мобилната работа: За осигуряване на ефективно администриране на социалната услуга "Патронажна грижа" ще се извърши ремонт, обзавеждане и оборудване на две помещения - общинска собственост.
Едното помещение ще бъде оборудвано и пригодено за офис на услугата, където ще бъдат разположени офис оборудването и техниката - бюра, офис столове, компютри, копирна техника и т.н.
Другото помещение ще бъде пригодено за заседателна зала, където да се провеждат оперативки и работни срещи на екипа.
Ще бъдат закупени и преносими уреди за рехабилитация, апарати за измерване на кръвно налягане и др., необходими за осигуряване на мобилни услуги.
Възрастовата структура на населението в община Силистра показва тенденция на увеличаване на лицата на възраст над 65 години, което ги прави другата основна група в риск.
Основните потребности на тази част от населението са свързани с подкрепа за ежедневните грижи в дома - помощ при самообслужване, поддържане на хигиена, пазаруване, придружаване, готвене, осигуряване на социални контакти, психо-социална подкрепа и социално включване.
Тези данни показват висок дял на възрастното население, което е съсредоточено основно в гр. Силистра, но все пак статистиката сочи, че преобладаващата част от селата извън общинските центрове са обитавани основно от хора в пенсионна възраст. Комуникационните връзки между общинския център и отдалечените населени места не са на добро ниво. Не съществува редовен транпорт до населените места на територията на община Силистра и наличният е на много редки интервали, което значително затруднява достъпа до медицинска помощ и до развитите към момента социални услуги, съсредоточени в общинския център.
Това налага закупуването на транспортно средство за осигуряване на достъп до социалната услуга на уязвимото население от община Силистра, извън общинския център. |
0.00
|
0.00
|
Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора : Социалната услуга ще се предоставя от отдел "Обществено здраве, социлана политика и спорт" за период от 12 месеца на 220 потребители при спазване принципите на зачитане на личното пространство и достойнство, самостоятелност и независимост на потребителя; гарантиране на поверителност на личните данни и информация.
Структурата на групата на потребителите ще е следната:
1.Хора с увреждания и техните семейства ;
2. Възрастни хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване.
Предоставянето на услугата ще се извършва, както следва:
Предоставяне на информация за услугата на всички кандидат-потребители и/или техни близки
Оценка на потребностите на кандидат - потребителите
Сключване на Договор между доставчика и потребителя
Изготвяне на индивидуален план за предоставяне на социални услуги
Осигуряване на гъвкави интегрирани социално-здравни услуги в съответствие с потребностите и личния избор на потребителя
Осигуряване на сигурност, безопасност и зашита правата на потребителите при предоставяне на социални услуги
Осигуряване на възможност за подаване на жалби от страна на потребителите
Осъществяване на контрол на качеството на социалните услуги
Предоставяните услуги ще включват:
- Почасови услуги за лична помощ на нуждаещи се лица, които се изразяват в помощ за поддържане на лична хигиена, помощ при хранене, помощ при вземане на лекарства, предписани от лекар, помощ при извършването на рехабилитационни или други специализирани услуги в дома на потребителя, битова хигиена, придружаване и др., които ще се предоставят от домашните санитари.
- Почасови услуги в подкрепа на социалното включване на обслужваните лица като помощ в общуването и осъществяване на социални контакти, придружаване при посещения на кино, театър, изложби, концерти, социални услуги в общността и други; помощ при писане на писма, жалби, заявления и подаването им до съответните институции и всякаква друга дейност, изразена в социална работа с представителите на целевата група, услуги за комунално-битови дейности като пазаруване, поддържане на хигиената в жилищните помещения, обитавани от потребителите, извършване или съдействие за дребни битови ремонти, извършване на административни услуги и плащания, приготвяне на храна с продукти на потребителя, придружаване до детско или учебно заведение, болнично заведение и др., които ще се осъществяват от сътрудниците социални дейности и социален работник.
- специализирани услуги - социални, здравни, образователни, рехабилитационии, предоставяни от специалистите в Центъра - координатор на услугата, социален работник, сътрудници социални дейности, домашни санитари, медицински сестри, рехабилитатори, масажисти, психолог и шофьор.
С цел гарантиране по-висока ефективност на предоставяните услуги ще бъде прилаган гъвкав механизъм за мобилно почасово предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги, ориентирани към индивидуалните нужди на всеки потребител. В тази връзка, всеки потребител може да ползва до 2 часа дневно услуги от Патронажната грижа.
Социалните услуги ще се предоставят съобразно предпочитанията на потребителите, които се изясняват предварително. Това се отнася в най-голяма степен, когато се оказва помощ при осъществяване на пряк допир, хигиена на помещението, дейности, поддържащи здравето, приготвяне на храна и хранене, боравене с лични вещи и документи, ползване на баня и тоалетна, съпровождане извън дома.
Служителите ще са задължени да се отнасят с разбиране и уважение към възрастовите, религиозните, етническите, културните, физическите, психическите, половите и сексуалните различия на потребителите, техните близки, роднини или законни представители.
За услугата "Патронажна грижа" не се предвижда заплащане на такса от потребителите.
|
0.00
|
457 036.39
|