Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 175 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: Stolichna

Description

The project provides for the establishment of the necessary infrastructure through the implementation of engineering and supply of furniture and equipment for Centres offering residential integrated health and social services in the community,providing health care,medical supervision and social work in support for children with disabilities and high-risk behaviour and their families.The realization of the project is in line with the process of de-institutionalization,creating conditions for replacement of the institutional model of childcare by a care, provided in an environment similar to the family. This project will ensure social inclusion and equal access to services for the children with disabilities from the Homes for medical and social care and from the community according to the Residence Services Map of the updated Action Plan for Implementation of the National Strategy “Vision for De-institutionalization of Children in the RB”.Through this project will be build 9 Centres for specialized health and social care for children with disabilities with the need of permanent medical care and 5 Centres for specialized health and social care for children with high-risk behaviour and need for special care. In these centres will be housed children with disabilities from the closed Homes for medical and social care, who require permanent medical care and for who cannot be provided family environment.There will be also housed children with disabilities, who require permanent medical care and children with high-risk behaviour from the already existing residential services and from the community. In the 5 Centres for children with high-risk behaviour will be provided counselling, therapeutic assistance and support to children from the community . The centres will provide the opportunity for raising of 6-8 children, a max.2 in a room.The furnishing and the equipment will be in accordance with the needs and health status of the children in an environment close to the family.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление: Целта на дейността е да се осигури качествено изпълнение и управление. В рамките на дейността ще бъде сформиран екип, който ще отговаря за управлението и изпълнението на проекта–административен екип. Екипът ще отговаря за цялостната координация и комуникация в рамките на дейностите по проекта. Екипът ще бъде определен след стартирането на проекта със заповед на министъра на здравеопазването и ще се състои от служители на МЗ. Екипът на проекта ще се състои от -ръководител; - координатор; - експерт СМР, - експерт оборудване/обзавеждане и публичност; - правен експерт; - финансист; - технически асистент; Организацията и управлението на проекта ще осигурят успешното осъществяване на всички дейности по проекта и доброто управление и планиране на необходимите ресурси. Екипът ще извършва дейностите с необходимата грижа, ефективност, прозрачност и старание, в съответствие с добрите практики. Дейността, макар и да не допринася пряко за постигане на заложените в проекта цели, поставя основи за успешното осъществяване на дейностите, както и за доброто управление и планиране на необходимите ресурси чрез изпълнение на достатъчно механизми за вътрешна оценка и контрол, за мониторинг на напредъка по проекта и предприемането на корективни мерки, при необходимост. 114 754.10 56 901.19
Инженеринг (проектиране, строителство, авторски надзор): Дейността инженеринг, цели да осигури качествено изпълнение при проектиране, строителство и авторски надзор на 9 Центъра за специализирана здравно-социална грижа за деца с увреждания с потребност от постоянни медицински грижи и 5 Центъра за специализирана здравно-социална грижа за деца с високо-рисково поведение и потребност от специални здравни грижи. В рамките на проекта ще бъдат извършени инженерингови дейности на Центровете за специализирана здравно-социална грижа за деца с увреждания с потребност от постоянни медицински грижи в следните населени места: гр. Бургас – 1бр.; гр. Варна – 1бр.; гр. Велико Търново – 1бр.; гр. Враца – 1бр.; гр. Плевен – 1бр.; гр. Кърджали – 1бр.; гр. София – 2бр.; гр. Хасково – 1бр.; и Центровете за специализирана здравно-социална грижа за деца с високо-рисково поведение и потребност от специални здравни грижи в гр. Варна– 2бр.; гр. Русе – 1бр.; гр. София – 2бр. Местоположението и вида на центровете е съгласно Картата на резидентните услуги към Актуализираният план за действие за изпълнение на Националната стратегия „Визия за деинституционализация на децата в РБ и Насоките за кандидатстване. Имотите в които ще бъдат изградени 14 центъра са държавна и общинска собственост. Урегулираните поземлени имоти са разположени в достъпни и комуникативни места, съобразени с потребностите на децата и семействата, в жилищни райони, с добре изградена пътна инфраструктура достъпна за хора с увреждания, в т.ч. за превозни средства за хора с увреждания, в градска част, отдалечени от промишлени зони и зони с високо ниво на шум. Местоположението на имотите позволява безпрепятствена възможност за осигуряване на спешна медицинска помощ, пряк достъп до лечебни заведения за болнична помощ и възможност за ползване на други образователни и социални услуги на територията на населените места. Предвидено е проектирането и изграждането на самостоятелни едноетажни сграда с пряк достъп до улична мрежа с тротоари за пешеходци. При етажност на някой от сградите, между етажите ще се изгражда платформа или асансьор, предназначени да превозват деца в инвалидни колички с придружител. В имотите е предвидено прилежащо дворно пространство с пряк достъп до сградата с не по- маллко от 50-80 кв.м. свободна дворна площ. Изграждането на инфраструктурата ще бъде в съответствие с разработените и утвърдени от МТСП функционални изисквания и насоки за изграждане на инфраструктурата, съобразени с релевантните европейски документи за деинституционализация и живот в общността. По време на проектирането е предвидено спазването на изискванията на всички нормативно регламентирани санитарно-хигиенни и екологични норми на действащото законодателство в Република България. При изготвяне на архитектурните и инсталационни решения ще се търси създаване на условия, осигуряващи качество на живот на децата, в среда близка до семейната. Пространството ще се организира по начин, който осигурява, от една страна, безопасността на децата и от друга страна, стимулира тяхната активност и развитието им в съответствие с конкретните здравно-социалните потребности. Необходимите места за провеждане на медицински манипулации ще са организирани като естествена част от домашната среда, без акцент върху тях. Ще бъдат спазени изискванията за осигуряване на достъпна среда за хора с увреждания. По време на фазата на строителство е предвидено: ефективно изпълнение на мерките и условията по ЕО, ОВОС и ОС; ефективен контрол за прилагането на мерки за ограничаване на емисиите от прах и вредни вещества в атмосферата (оросяване на площадката, товарене, разтоварване и превозване на генерираните строителни отпадъци и строителни материали; съхраняване на строителните материали и изхвърляне на отпадъци само на предназначените за това места, включително тяхното предаване за повторна употреба, рециклиране и оползотворяване). 5 070 474.92 3 361 069.08
Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане: Целта на дейността е доставка на съвременно и безопасно обзавеждане и оборудване (в т.ч. необходимото спално бельо, домашен текстил, кухненски прибори, домакински пособия, малки електроуреди и играчки за децата) на новосъздадените 9 (девет) Центъра за специализирана здравно-социална грижа за деца с увреждания с потребност от постоянни медицински грижи и 5 (пет) Центъра за специализирана здравно-социална грижа за деца с високо-рисково поведение и потребност от специални здравни грижи. Оборудването е съобразено с разработените и утвърдени от МТСП функционални изисквания, в съответствие с европейските документи за деинституционализация и живот в общността. Оборудването ще бъде от висок клас енергийна ефективност, а обзавеждането ергономично, изработено предимно от естествени материали. От естествени материали ще бъдат изработени и спалното бельо и домашния текстил. Играчките ще отговарят на изискванията за безопасност, съгласно нормативните изисквания на ЕС и ще бъдат съобразени със здравословното състояние и индивидуалните потребности на всяко едно дете. След изпълнение на дейността ще бъдат осигурени условия за отглеждане на деца в среда уютна и близка до семейната. Ще се създадат условия за повишаване качеството на живот, което ще гарантира пълноценно физическо, емоционално и познавателно развитие и социално включване на всяко дете. Ще бъде осигурена възможност за предоставяне грижа основана на индивидуален подход и подкрепа в безопасна и защитена среда. Необходимото оборудване и обзавеждане е съгласно приложен индикативен списък към проектното предложение Приложение Б1 - Списък на предвиденото за закупуване оборудване/обзавеждане, процедура BG16RFOP001-5.001 „Подкрепа за деинституционализация на грижите за деца“. След изготвяне на интериорен проект същото ще бъде прецизирано. 560 620.00 32 432.89
Строителен надзор: Тази дейност е задължителна, с оглед на качественото и законосъобразно изпълнение на обекта и въвеждането на ремонтираните обекти в експлоатация. Тя ще се извърши от лицензиран консултант, съгласно чл. 166 от ЗУТ. Дейността „строителен надзор” ще включва две основни дейности: - изготвяне на доклад за съответствие на работните проекти включени като част от изпълнението на инженеринга; - извършване на Строителен надзор по време на строителството; За изпълнение на дейността ще бъде избран външен изпълнител, след провеждане на процедура по ЗОП. Строителният надзор ще осъществява контрол над строителния процес и изготвяне на необходимата документация – от проектирането и откриването на строителните площадки до въвеждането на обектите в експлоатация. След приключване на строително-монтажните работи строителният надзор следва да изготви окончателен доклад за строежа, както и акт 15 и необходимите документи за издаване на разрешителното за ползване. В рамките на общата стойност на СН са предвидени и разходи за изготвяне на доклад за съответствие. 75 600.00 15 033.60
Информация и комуникация: Дейността цели да осигури публичност и информираност на целевите групи, заинтересованите страни и широката общественост относно заложените цели и постигнатите резултати в изпълнение на дейностите по проекта, финансирани от Европейския фонд за регионално развитие. Министерство на здравеопазването ще направи всичко необходимо за разгласяване на факта, че проектът се финансира от Европейски фонд за регионално развитие. Предприетите за тази цел мерки ще са в съответствие с приложимите правила за информация и комуникация и Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Ще се гарантира откритост и прозрачност при стартиране и изпълнение на проекта, включително и при изпълнението на дейностите и при провеждането на процедури за избор на изпълнители. Ще се използват целенасочени послания към представителите на целевите групи и обществеността, предавани чрез изготвяне на публикации в национални и регионални печатни медии, интернет сайта на МЗ, рекламните и информационни материали, пресконференции и организирани публични събития – официални церемонии др. През периода на изпълнение на проекта ще се осъществяват дейности, които да информират обществеността за постигнатите резултати по проекта. За информация за текущите дейности на проекта на електронната страница на МЗ ще бъдат публикувани новини и други документи. Предвижда се да се изработят и доставят и разпространят рекламни и информационни материали, включващи плакати, банер, рекламен пакет (папка, химикалка, листи, тефтер), информационни брошури, билбордове и постоянни обяснителни табели. 31 010.00 3 982.80

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).