Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 175 TREES
Български

Programme: Regions in Growth

Planning region: Stolichna

Description

This project is in response of necessity to improve the quality of life and access to services for social inclusion in accordance with complex needs, including health, people with disabilities and people over 65 years in the inability for self-service.
Unfavorable demographic trend and employment in the municipality of Ardino associated with an aging population and high unemployment (28% in 2014), leading to increased need for care for the elderly and persons with disabilities.
Through its implementation will complement and expand the operation "Help at Home" and realized the project "Centre for services at home" and other measures financed under OP HRD 2007-2013, and procedures "New Alternatives" funded OPHRD 2014-2020 .
The provision of services will be carried out by the municipal enterprise "Centre for services at home"(Decision №97/09.05.2012/ Municipal Council of Ardino). 
The main activities consist of:
	Providing access to integrated services, according to the specific needs of disadvantaged persons on the basis of an individual assessment by providing hourly service for social inclusion;
	Staff training to provide services;
	The psychological and motivational support and consultation to service users, according to their personality and service personnel;
	Organization and Management activities;
	Repair of the building and premises of "Centre for services at home", delivery of materials and supplies, providing specialized transport, information and publicity.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта.: Организацията и управлението на проекта се осъществява в съответствие с изискванията на управляващият орган по ОП „РЧР“ в законовата и подзаконова нормативна уредба и се състои от ръководител -1, счетоводител -1 и технически сътрудник – 1. Ръководителят на проекта разпределя задачите на екипа и осъществява комуникацията с кмета на общината, Общински съвет и Договарящия орган на ОП „РЧР“. Отговаря за предаването на отчетните документи от страна на бенефициента до управляващия орган. Счетоводителят отговаря за финансовата отчетност на проекта съгласно изискванията на ОП „РЧР“ и националното законодателство. Прилага механизми за контрол върху изпълнението на възложените дейности по отношение на финансовата част. Технически сътрудник – осигурява административна подкрепа на ръководителя на проекта и групата от експерти в периода на изпълнение на проекта, и в частност за организиране на обучения, екипни срещи за отчитането по проекта и др. Подпомага екипа на проекта при подготовка и провеждане на обучението и конференциите. Участва при изготвянето на индивидуалните планове и потребността от различните видове услуги. Изпълнява и други, възложени от ръководителя на проекта. За нуждите на екипа ще бъде осигурен офис за администриране на проекта, който ще бъде обезпечен с необходимите материали и консумативи (офис консумативи, канцеларски материали и др.). Всички документи ще се изготвят, поддържат и използват в съответствие със Закона за защита на личните данни. Документите необходими за управление и отчитане на дейностите по проекта за защита на личните данни, ще се създават и съхраняват в посочените от българското и общностното законодателство начини и срокове. Актуализират се и се съхраняват в подредени и заключени в определени за целта шкафове, визуализирани с името на проекта и знамената на ЕС и ЕСФ. Архивирането и съхраняването на финансовите документи, ще се извършва в съответствие с изискванията от Закона за счетоводството и разпоредбите на чл. 90 от Регламент (ЕО) №1083/2006г. Отговорност за спазване на законодателството при изпълнението и управлението, носят всички участници от екипа за управлението на проекта. В хода на реализирането на проекта, ще се осъществява мониторинг на всички дейности от екипа, контрол по отношение на качеството на предоставянето на услугата от специалисти, както и вътрешен контрол по предоставянето на социалните услуги. При констатиране на пропуски и проблеми, се предприемат необходимите действия по отстраняването им. 26 816.45 25 316.80
Текущ ремонт на сградата и помещенията на „Центъра за услуги в домашна среда“.: Предоставянето на интегрираните социални услуги ще се извършва чрез създадения по процедура "Помощ в дома" Център за услуги в домашна среда, който се помещава в сграда с Акт за общинска собственост № 206 от 24.02.2015г., находяща се в гр. Ардино, ул. „Пирин“ № 20. За целта са предоставени две помещения. Тук ще се организират и дейностите по управлението на проекта. Представлява масивна стоманобетонна конструкция на три етажа. Състоянието на санитарните възли, помещенията, коридорите и дограмата е в крайно лошо състояние. Наложително е изолирането на течове от покривната конструкция. За целта е необходимо да се изпълнят следните строително-ремонтни работи:  Възстановяване на мазилка и боядисване в помещенията и коридорите;  Смяна на врати и дограма;  Ремонт на санитарни възли;  Изолиране на течове от покривна конструкция. Част от услугите - обучение на персонала за предоставяне на услугите, предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране и супервизии на персонала предоставящ социални услуги ще се организират в тези помещения. Чрез прилагане на методите на индивидуализацията и диференциацията на персонала предоставящ услугите, ще бъдат постигнати целите на проекта. Ще се организира също така и административното обслужване по проекта, свързано с подаването на заявления и последващата я кореспонденция. В тази връзка една значителна част от участниците при реализирането на проекта ще посещават сградата и помещенията в Центъра за услуги в домашна среда. Ще бъдат извършени строително-ремонтни дейности само на помещенията и частта, които ще обслужват проекта, а не на цялата сграда. 17 913.50 17 700.70
Доставка на материали и консумативи за дейността на „Центъра за услуги в домашна среда“.: Предвиждат се доставка на материали и консумативи за водене на документация във връзка с дейността на Центъра за услуги за домашна среда. Всички документи необходими за управление и отчитане на дейностите по проекта за защита на личните данни ще се създават и съхраняват в посочените в българското и общностното законодателство начини и срокове. Ще се изготвят, поддържат и използват в съответствие със Закона за защита на личните данни. Актуализират се и се съхраняват в определени за целта шкафове, визуализирани с името на проекта и знамената на ЕС и ЕСФ. Архивирането и съхраняването на финансовите документи, ще се извършва в съответствие с изискванията от Закона за счетоводството и разпоредбите на чл. 90 от Регламент (ЕО) №1083/2006г. Задължителна документация: • Лично досие на всеки потребител; • Регистър на потребителите; • Входящ дневник за кандидати за „Личен асистент“; • Входящ дневник за кандидати за „Домашен помощник“; • Входящ дневник за кандидати за „Здравни услуги“ • Входящ дневник за кандидати за други услуги; • Лично дело за „Личен асистент“; • Лично дело за „Домашен помощник“; • Лично дело за здравни работници (мед. сестри, фелдшер, кинезитерапевт, психолог) • Правилник за вътрешния ред; • Процедура за жалби и сигнали; • Присъствена форма за личните асистенти назначени по трудов договор; • Присъствена форма за домашните помощници назначени по трудов договор; • Присъствена форма за здравни работници назначени по трудов договор; • Декларация за поверителност и други при необходимост; • Финансови документи; • Финансов отчет и приложения; • Ведомост за заплати и отчети за осигуровките; • Други при необходимост. За спазване на принципите за екологична устойчивост за намаляване на отрицателното въздействие на околната среда, необходимите материали и консумативи ще бъдат доставени на принципа „Зелени обществени поръчки“. Принципът за „Зелени обществени поръчки“ е подход, чрез който се включват екологични критерии във всички етапи на провеждане на обществената поръчка, като по този начин насърчават разпространението на екологични технологии и разработването на екологично съобразни продукти. Този подход спомага за търсене и подбор на резултати и решения, които през целия си жизнен цикъл оказват най-малко въздействие върху околната среда. 2 019.99 2 019.98
Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на хората в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка чрез подкрепа на дейността на съществуващия "Център за услуги в домашна среда". Кандидатстване, оценка, класиране и предоставяне на услугите. : Към "Центъра за услуги в домашна среда" по проекта ще бъде осигурен достъп до следните услуги:  Личен асистент;  Домашен помощник;  Здравни работници (мед. сестри, фелдшер, кинезитерапевт, психолог). Целта на тази дейност е да се осигури достъп до кандидатстване за услугата на всяко лице от определените в проекта целеви групи и обективна оценка на потребностите им. Да се осигури възможност на всеки кандидат-потребител да заяви и участва при определянето на индивидуалния му месечен бюджет за ползване на услугата. • Да се приемат и регистрират заявления от потенциални потребители. • Да се извърши подбор на потенциални потребители. • Да се сключат договори с потребителите на услугите. • Да се извърши подбор и да бъдат назначени лицата, изпълнители на услугите. В настоящия проект ще се включат хора с трайни увреждания и възрастни хора над 65 години, нуждаещи се от постоянна грижа/обслужване, в т.ч деца с трайни увреждания с установена невъзможност за самостоятелно обслужване към момента на оценка на потребностите. Подборът на кандидатите ще бъде извършен при условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, увреждане, възраст, етническа принадлежност и др. Предоставянето на услуги в „Центъра за услуги в домашна среда“ ще бъде почасово, за лична помощ на нуждаещите се лица, които се изразяват в помощ за поддържане на личната хигиена, помощ при хранене, помощ при взимане на лекарства предписани от лекар, помощ при извършване на рехабилитационни или други специализирани услуги в съответствие с компетенциите на медицинските специалисти, придружаване до детско и/или учебно заведение, месторабота и др. Предоставяне на почасови услуги за комунално-битови дейности като: пазаруване; поддържане на хигиената в жилищните помещения; извършване и/или съдействие за дребни битови ремонти; извършване на административни услуги и плащания; приготвяне на храна с продукти на потребителя. Предоставяне на почасови услуги в подкрепа на социалното включване на обслужваните лица, като: помощ в общуването и осъществяването на социални контакти; придружаване при посещения на културни прояви; помощ при писане на писма, заявления и подаването им до съответните институции, както и всяка друга дейност изразена в социална работа с представителите на целевите групи. За регистрация на дейностите свързани с ползваните услуги, за всеки потребител ще се води дневник на потребителя. В него се записват всички дейности свързани с финансови въпроси, извършени от името на потребителя, промени във физическото му състояние, нови потребности и др., за инцидент или злополука, друга важна за състоянието му информация. Екипът за управление разработва правила за безопасността и здравето на лицата, които предоставят услугата. Лицата, желаещи да бъдат включени в социалната услуга подават заявления, които се входират в дневник на заявленията за желаещите да ползват социални услуги. На всеки кандидат-заявител се създава „Лично дело“ с подадените документи, които се предоставят на определени специалисти (с протокол за предаване и приемане), за изготвяне на индивидуална оценка до 5 (пет) работни дни. Оценка на потребностите на лицата от целевата група се актуализира веднъж на шест месеца, както и при промени настъпили в състоянието на потребителя или специфичните му потребности. Комисията за оценка и подбор получава от оценителите личните дела и попълнените карти за оценка с протокол за предаване и приемане, заседава, води протокол и се произнася с решение. Изготвя списък с резултатите от оценката и подбора на кандидатите за потребители, подредени по низходящ ред на оценката. Списъкът с резултатите се излага на определено за целта място в сградата на общината. На одобрените и неодобрените кандидати се изпращат уведомителни писма. В 7-дневен срок от получаване им, всеки потребител може да подаде възражение до кмета на общината. Възраженията се разглеждат от комисия, сформирана от кмета на Общината. На разгледаните жалби се отговаря писмено. 400 809.20 393 957.47
Разработване на план за обучение и развитие на персонала за предоставяне на услугите в Центъра за услуги в домашна среда. Провеждане на въвеждащо обучение. Провеждане на надграждащо обучение. Разработване на правила, методология за дейността на услугата. : За компетентно предоставяне на услугите ще бъде организирано обучение по разработен план. Планът за обучение и развитие на персонала за услуги следва следните стъпки:  Анализ на нуждите от обучение;  Разработване на тематичен и времеви план за обучение;  Провеждане на обучението – извършва се съобразно предвидения план и времеви график за изпълнение. Разработеният план ще включва: - Провеждане на въвеждащо обучение; - Провеждане на надграждащо обучение. Целта на обучението е придобиване на основни теоретични познания, необходими за работа с хора с увреждания и възрастни хора над 65 години. Повишаване на уменията за качествено и ефективно справяне с работата на индивидуално ниво. Надграждане на знания и умения на лицата, които предоставят услугите. Въвеждащото обучение ще бъде насочено към придобиване, усъвършенстване и разширяване на практическите умения на лицата, които ще предоставят услуги за предоставяне на качествена грижа на хора с физически и умствени увреждания, самотно живеещи възрастни хора и възрастни над 65 години. Обучителния процес е ориентиран практически и се основава на добри практики от български и международен опит. Въвеждащото обучение ще бъде насочено към кандидати, които не са преминали въвеждащо обучение в предишни фази. За тази цел екипът за управление изготвя списък с лицата, които трябва да бъдат включени във въвеждащото обучение. Основното обучение ще се проведе в 5 (пет) модула: 1. Общи познания за домашните грижи и услуги. Права и задължения на личния асистент и домашния помощник. 2. Права на потребителите на домашни услуги. Оказване на първа помощ и емоционална подкрепа. 3. Специфика на грижите за хора с увреждания, самотно живеещи и възрастни хора над 65 години. 4. Методика за предоставяне на услугата „Личен асистент“ и „Домашен помощник“. Работа по случай. Развиване на професионални умения на личния асистент и домашния помощник– процедури за осигуряване на качество и мониторинг на услугата. 5. Въведение в процедурите за оказване на услуги с физически контакт. Етични стандарти в работата на личния асистент и домашния помощник. Здравословни и безопасни условия на труд. Опазване на околната среда и управление на отпадъците. Обучението ще се проведе в рамките на два дни. Надграждащото обучение ще се проведе в едно двудневно поддържащо обучение на личните асистенти и домашните помощници. Темите на поддържащото обучение ще се определят от обратната връзка, дадена от личните асистенти и домашните помощници по време на основното обучение, както и от актуалните потребности на потребителите на услугите. Обучението ще има интерактивен характер и ще включва теоретични и практически подходи. Ще бъде изготвена програма за обучението и обучителни материали. 566.46 522.94
Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала предоставящ социални услуги.: Психологическата подкрепа на персонала, който ще предоставя услугите е необходима, предвид възрастовите особености на хората над 65 години и на лицата с увреждания. За целта ще бъде привлечен психолог. Ще бъде организирано консултиране на личните асистенти и домашните помощници за работа в семейна среда, за взаимоотношенията с потребителите на услугите, както и решения на възникнали проблеми по време на предлагането на услугите. Чрез консултиране на лицата, които предоставят услугите се цели да се подобри качеството и да се отговори адекватно на потребностите на потребителите. Подобряване на психологическия и емоционален комфорт на личните асистенти, домашните помощници и потребителите. През периода на реализиране на проекта ще се извършват консултации – индивидуални и групови, като акцентът се поставя върху методологията на работа. След всяка консултация, съответният експерт, който е отговорен за нейното провеждане, представя в едноседмичен срок отчет. 3 251.70 2 527.68
Мотивационна, психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите според тяхната индивидуална потребност.: Мотивационната и психологическа подкрепа ще се извършва чрез консултиране и информиране за целите и очакваните резултати от реализирането на проекта. Възрастните хора над 65 години и лицата с увреждания ще бъдат стимулирани като съавтори и собственици на личните си стратегии за развитие, за да възстановяват самоувереността си, за да се чувстват сигурни и защитени в домашната си среда подкрепяни от специалисти. Чрез лицата, предоставящи услугите, ще се осъществява комуникация между потребителите за взаимна подкрепа. 13 006.98 12 600.46
Осигуряване на специализиран транспорт за хората с увреждания в случай на необходимост.: Специализиран транспорт за хората с увреждания ще бъде осигурен във връзка с необходимостта от посещения на потребителя до МБАЛ „Ардино“ ЕООД, Практиките за доболнична помощ, Денталните практики, както и специализираните кабинети за доболнична медицинска помощ. Ще бъде необходим също така и за посещения на културни прояви, заведения за социални услуги, Клуб на пенсионера за осъществяване на социални контакти, организиране на екскурзии до исторически и природни забележителности в региона и др. 2 095.20 483.38
Дейности по информиране и публичност.: Да бъдат запознати всички заинтересовани лица и организации с целите и заложените в Проекта дейности, както и сроковете за изпълнението им. Да се запознаят с резултатите от извършените в рамките на Проекта дейности, както и с анализите на добрите практики и проблеми, свързани с изпълнението му. При изпълнението на операциите, финансирани от Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“, както и на мерки по информация и публичност, задължително се спазват изискванията в Регламент (ЕО) №1828/2006. Като бенефициент по настоящата схема, община Ардино ще бъде отговорна за информирането на широката общественост за финансовото подпомагане, което и е отпуснато от ОП „РЧР“, чрез Европейския социален фонд. Община Ардино ще предприеме всички необходими стъпки за популяризиране на обстоятелството, Европейският съюз съфинансира проекта. Основните дейности, предвидени за информиране и публичност на дейностите по проекта са: 1. Провеждане на две конференции за популяризиране на проекта – при стартирането на проекта ще бъде организирана пресконференция с участието на всички заинтересовани страни, на която ще се представи проектната инициатива, целите и дейностите в нея. В рамките на настоящата дейност ще се организира и проведе заключителна конференция, на която ще бъдат представени добрите практики, организацията, управлението и предоставянето на услугите в Центъра за услуги в домашна среда, както и отчитане на резултатите от реализацията на проекта; 2. Публикации в местните и регионални медии за напредъка по проекта – в рамките на информационната кампания ще бъдат публикувани тематични статии, които да представят проекта и информацията свързана с него; 3. Издаване на брошури за проекта – в рамките на настоящата дейност ще се извърши дизайн, предпечатна подготовка и изработване на 100 броя информационни брошури за проекта, които ще бъдат разпространени на територията на община Ардино (в Дирекция „Социално подпомагане“, Дирекция „Бюро по труда“, кметствата и др.). 4. Изработването и поставяне на информационна табела на видно място пред сградата, в която са предоставени помещенията за нуждите на Центъра за услуги в домашна среда. 5. Публикуване на обяви за набиране на персонал в Центъра за услуги в домашна среда. 6. Технически и финансови доклади до Договарящия орган. Настоящата дейност ще бъде организирана и ще се извършва от екипа за управление на проекта със заложените за тази цел средства в бюджета на Проекта. 1 140.00 783.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).